Salvia Divinorum: poort naar die andere dimensie

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Delirium

Badass junkie
Ik ben ondertussen een ervaren Salvia-roker en ben tot de conclusie gekomen dat dit spul anders is dan alle andere entheogenen:

Elke keer als ik Salvia rook, en mijn trip begint op te komen, voel ik dat ik weer in diezelfde dimensie wordt gezogen. Ik voel diezelfde krachten aan me trekken en binnen een paar seconden zit ik er in. Ik ben helemaal vervreemd van de "normale" realiteit (als ik naar mijn tripsitter kijk begrijp ik niet meer wat die daar doet en hoe de realiteit waar hij/zij in zit functioneert). Ik weet nog wel dát ik trip, maar daar houdt het mee op.

Deze dimensie neemt me steeds weer mee in ELKE trip, of ik nou bladeren (ik trip al van één hijs bladeren) of extract rook. Het is moeilijk te omschrijven wat deze dimensie nou eigenlijk inhoudt. Het is heel weinig visueel, meer gevoelsmatig: als ik in die dimensie terecht kom krijg ik een soort thuis-gevoel, met een vreemde ondertoon. Ook is alles constant in beweging en wordt die hele wereld constant draaiende gehouden (als ik mijn ogen dan dicht doe rollen mijn ogen ook mee op de bewegingen van die wereld).

Elke keer als ik dus Salvia rook is voor mij hetzelfde :confused:
Ik zie het dus ook niet als psychedelic waar ik steeds weer speciale dingen mee ervaar. Het is alsof deze plant me steeds iets wil laten zien, en me alleen op deze manier laat trippen.

Ik heb al best vaak getript op Salvia, maar ik ben er nog steeds totaal niet achter wat deze werking van de plant op mij nou precies inhoudt.

Herkent iemand dit in zijn/haar Salvia trips? :)

BooYa

Belezen gebruiker
heb al veel tripreports gelezen van mensen die ook telkens in dezelfde salviawereld komen
ze zeggen dat ze de wezens die ze 1st zagen er bij elke trip terug zijn
ook hoe vaker je tript op salvia hoe bekender deze wereld voelt
nuja persoonlijk weet ik niet wat een salviatrip voor mij betekent omdat ik het ng niet genomen heb (deze zomer ontmaagding :) )

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
IK herken dit heel erg, het voelt voor mij alsof je achter deze wereld nog iets hebt. Ik beschrijf het altijd als volgt: de normale wereld wordt bijvoorbeeld bekeken door een camera (jij kijkt dus door de lens) dat is je normale beeld van de wereld en als je tript is het alsof daar achter nog veel meer aan de hand is alsof je je oog van de lens kan halen en daar gewoon nog veel meer afspeelt.
Klinkt behoorlijk wazig :grin: maar kan het niet echt goed verwoorden.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
DonnieDark0 zei:
IK herken dit heel erg, het voelt voor mij alsof je achter deze wereld nog iets hebt. Ik beschrijf het altijd als volgt: de normale wereld wordt bijvoorbeeld bekeken door een camera (jij kijkt dus door de lens) dat is je normale beeld van de wereld en als je tript is het alsof daar achter nog veel meer aan de hand is alsof je je oog van de lens kan halen en daar gewoon nog veel meer afspeelt.

Daar kan ik mij compleet in vinden. Door trippen heb ik gerealiseerd dat realiteit verandert kan worden. Wat als een trip geen trip is, maar realiteit, en de realiteit die wij kennen een trip?

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
DonnieDark0 zei:

Daar kan ik mij compleet in vinden. Door trippen heb ik gerealiseerd dat realiteit verandert kan worden. Wat als een trip geen trip is, maar realiteit, en de realiteit die wij kennen een trip?

Die laatste zin, dat zei ik ook ooit tijdens een trip. Dat bracht aardig wat discussie omhoog :)
Tijdens een trip heb ik ook het idee dat je volledig open staat voor alles, als de trip afgelopen is wordt je weer beperkt tot de "normale" realiteit (maarja wat is normaal he :) )

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
realiteit is relatief ( al beweren veel mensen anders).
Voor iedereen is de realiteit anders.
Ik vind het ook zeer interessant om erover na te denken dat realiteit misschien de trip is van ons leven. Wat als er achter onze realiteit een andere realiteit is ? Dat alles wat wij zijn slechts een omhulsel is, om de ware aard van dingen te verbergen....

oh de euforie! het is te merken dat ik vanavond weer lsd ga schijten :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
Ik vind het ook zeer interessant om erover na te denken dat realiteit misschien de trip is van ons leven. Wat als er achter onze realiteit een andere realiteit is ? Dat alles wat wij zijn slechts een omhulsel is, om de ware aard van dingen te verbergen....

oh de euforie! het is te merken dat ik vanavond weer lsd ga schijten :hearteyes:

Klopt zo goed als; alleen zou ik het anders verwoorden: Realiteit is subjectief, iedereen heeft dankzij emoties en net andere zintuigen een eigen realiteit. En de ultieme realiteit is voor mensen volledig onberijkbaar, en daar kan je slechts naar raden, en wat dat is.. dan komen de speculaties

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Psycho_Chrono zei:

Klopt zo goed als; alleen zou ik het anders verwoorden: Realiteit is subjectief, iedereen heeft dankzij emoties en net andere zintuigen een eigen realiteit. En de ultieme realiteit is voor mensen volledig onberijkbaar, en daar kan je slechts naar raden, en wat dat is.. dan komen de speculaties

Dan zeg ik:
Dat is de vervolmaaktheid waar we allen naar op weg zijn..

The Used

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
azgaza zei:
Psycho_Chrono zei:

Dan zeg ik:
Dat is de vervolmaaktheid waar we allen naar op weg zijn..

En dan zeg ik:

Een wereld van euforie , voldaane genoegens , vol liefde en een wereld waarin drugs alleen maar voordelen heeft , waarin we met zijn allen iets moois opbouwen dat zou ik tof vinden! :)

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Salvia en Ketamine hoor ik meestal de mooiste verhalen van.
Ik ben erg benieuwd naar Salvia alleen rook ik niet,dus het gaat over :P
Je kunt het niet opeten zeker?

The Used

Bewuste gebruiker
Trip Unit zei:

Kijk hier heb ik nou respect voor een niet roker! :grin: , zo ontzettend gelijk heb je waaorm zou je ? het is gewoon kankerzonde alleen maar , ik ben ook gestopt met roken , maar ik blow af en toe nog wel , daar wil ik ook mee stoppen vind het maar zonde van mijn longen...

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Trip Unit zei:

Ik rook ook niet, dan kun je toch nog wel salvia gebruiken ???
Je hoeft het niet te vermengen met tabak of iets dergelijks. Je koopt gewoon een klein hand hashpijpje en een setje van die gaasjes voor erin. Legt daar een beetje salvia op aansteker er op en inhaleren maar.
Ketamine hoef je zowieso niet te roken dat snuif je (of je spuit het)

Allolalie

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
Trip Unit zei:

Je hoeft het niet te vermengen met tabak of iets dergelijks. Je koopt gewoon een klein hand hashpijpje en een setje van die gaasjes voor erin. Legt daar een beetje salvia op aansteker er op en inhaleren maar.

Je kan het ook kauwen, zoek maar eens op het wereld wijde web. Volgens mij was dat wel veel minder effectief, maargoed als je niet wilt roken.....

Trip Unit

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
Trip Unit zei:

Mwah nee ik rook liever niet weet je ookal zit er geen tabak in.
Dat je keta moet spuiten of snuiven dat wist ik.
Opeten hmmm ik weet niet of dat het waard is?

azgaza

Badass junkie
Salvia bladeren kan je kouwen maar dan krijg je naar het schijnt echt veel minder effect. Eenmalig één stof op de longen kan erg weinig kwaad. Het slechte van roken is dat het herhaaldelijk gebeurd en dat je longen helemaal geen tijd krijgen om te herstellen.
Toch; als je het niet wil doen kan je het eerst probere nte eten en kijken hoeveel effect je krijgt.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Salvia is een interresante plant. k heb het vorig jaar voor het eerst gebruikt, x10 extract. Ik weet nog dat ik me erg vredig voelde, en dat ik een gevoel kreeg dat de plant me 'zei' dat ik m'n ogen dicht moest doen en me mee moest laten voeren. Alleen verder ging de reis helaas niet.
Ik heb daarna een stekje aangeschaft bij azarius, en daar toch al vrij veel blad van geoogst, maar daar erg weinig van gevoeld helaas.

Voor de geinterreseerden is hier een site met allemaal trip reports http://www.sagewisdom.org/experiences.html, t is alleen wel in het engels, maar ik denk dat dat voor de meesten hier niet echt heel moeilijk te lezen moet zijn :)

@ Delirium, hoeveel salvia rook je ongeveer per keer? misschien rook je te weinig en blijf je net steeds op de drempel hangen.

The-Ultimate-Dje

Experimenterende gebruiker
oke thanks man

zou salvia wel eens willen uitproberen heb er al veel over gelezen en ben erg nieuwsgierig.

Hoeveel heb je ongeveer nodig voor een goede dosering?

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
The-Ultimate-Dje zei:
oke thanks man

zou salvia wel eens willen uitproberen heb er al veel over gelezen en ben erg nieuwsgierig.

Hoeveel heb je ongeveer nodig voor een goede dosering?

Ja haal gewoon 10x extract
verdeel dat in 10 hoopjes en begin met 1 hoopje. aansteker goed erop blijven houden terwijl je heel diep inhaleerd en ook goed lang vasthouden voordat je uitblaast. Merk je niets van dat hoopje doe je er 2 tegelijk 10 min. later. Sommigen merken niets van 10x extract en halen 20x extract. Ik merk het al goed met 5x extract.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan