Ik hoor veel afwijzende reacties en veroordelingen naar het meisje, maar ik geloof niet dat ze "stom" was, en het is gewoon Diep triest wat er gebeurd is, natuurlijk heeft ze zelf de keuze gemaakt om de paddo's te nemen, misschien geloofde ze wel in de verheerlijking dat het haar van haar misschien bestaande depressie kon afhelpen, zulke verhalen gaan er ook over salvia rond, ze is gigantisch fout gegaan en heeft een eind aan haar leven gemaakt, en het logisch dat het middel dan tot opspraak komt, jammer genoeg dat er veel mensen zijn die er over oordelen en conclusies trekken en het oordeel van deskundigen laten voor wat het is, maar niemand weet hoe de situatie precies in elkaar zit dus ik vind een meisje wat zelfmoord heeft gepleegd onder invloed van paddo's niets minder dan een heel triest geval, en als paddo's al verboden worden, wtf is dan een probleem? ik weet zeker dat kweek materialen en de sporen prints dan nog wel verkocht mogen worden, en dan kan iedereen wel zeuren over ongecontroleerde verstrekking van informatie, maar het grootste gedeelte van de gebruikers die er dan zijn kweken voor zichzelf en zijn in iedergeval een stuk serieuzer dan een aantal van mensen die de smartshop in gaan een portie paddo's opvreten zonder te weten wat het werkelijk is. Ik zeg hier niet mee dat ik ervoor ben dat ze de paddo de smartshop uit halen hoor, maar ik vind wel dat het meisje enig respect verdient, en een paddo is ook niet onschuldig. Iedereen maakt zijn eigen keuzes mits in nuchtere toestand.