1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederlanders krijgen brochure tegen evolutietheorie

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door tomz0r, 30 jan 2009.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. tomz0r

tomz0r Badass junkie

EMMEN - Nederlanders ontvangen eind februari een brochure in de bus waarin de evolutietheorie ter discussie wordt gesteld. Behoudende christelijke organisaties die ervan uitgaan dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen, zijn voor de tekst verantwoordelijk.

De brochure, die een oplage van 6,6 miljoen exemplaren krijgt, wordt vanaf vrijdag in Emmen gedrukt.

De coördinator van de campagne, voorzitter Kees van Helden van de vereniging Bijbel & Onderwijs, zei dat de evolutietheorie een geloof is en net zo min te bewijzen als de scheppingsleer.

Sticker

Aanhangers van de evolutietheorie hebben een sticker ontworpen om te voorkomen dat zij de brochure in hun brievenbus aantreffen. De eerste oplage daarvan is inmiddels uitverkocht. Ook de organisaties achter de brochure komen met een sticker: 'Ja schepping, nee evolutie'.

Op 12 februari wordt herdacht dat de bedenker van de evolutietheorie, Charles Darwin, tweehonderd jaar geleden werd geboren.

Actie Comité Schepping

Ongeveer dertig organisaties steunen het Actie Comité Schepping, dat voor de campagne is opgericht. Zij financieren de actie, die 250.000 euro kost. Verder hoopt het comité op giften.

''Er is nu al veel vraag naar de brochure vanuit kerken en scholen. Nog voor zij is verschenen, is er al ontzettend veel aandacht voor. Dat is geweldig'', aldus Van Helden.

Discussie

''Ons doel is een discussie in gang te zetten'', zegt de coördinator.

''Op veel scholen wordt de evolutietheorie als waar gezien. Er wordt misschien wel aandacht aan de scheppingsleer besteed, maar er wordt bij gezegd dat die niet waar is. Bovendien komt die leer niet terug in de examenstof. Volgens ons hebben kinderen recht op onderwijs over beide theorieën.''

Het Actie Comité Schepping houdt op 13 maart een symposium in museum Naturalis in Leiden.

http://www.nu.nl/algemeen/1908586/neder ... eorie.html

Wanhopige actie, ze beginnen echt opdringerig te worden. Straks komen ze ook nog met boekjes naar je huis net als die jehova's.

2. Chris Pontius

Chris Pontius Badass junkie

Vind het zelf niet heel erg. Maar als mensen geinterseerd zijn in het scheppingsverhaal dan kunnen ze dat toch zelf opzoeken en dan hoeft dat niet bij mensen in de huizen gespamd te worden. :rolleyes:

3. gtedbro

gtedbro Bewuste gebruiker

Wees blij dat ze niet handig genoeg zijn om je mailbox te gaan spammen, een folder kun je zo vanuit de brievenbus zo de vuilnisbak in donderen. Achja, ze doen maar gewoon wat ze leuk vinden hoor, de vraag is of het nou zoveel zal helpen...

Persoonlijk denk ik niet dan een folder het verschil kan maken tussen het wel of niet accepteren van de evolutietheorie. Ook denk ik niet dat scholen hun standpunt gaan veranderen na het ontvangen van deze brochure.

Ik zelf geloof in geen van beiden, er is zekers wel sprake geweest van evolutie, maar zeker niet op de manier die Darwin heeft beschrijft in zijn theorieen.

Grz. BT

4. shokora

shokora Wijs gebruiker

Gaap, moe word ik van die christenen T_T

Maar goed, laat ze maar lekker zo'n folder printen. Het kost hun klauwen met geld en de meeste mensen pleuren hem toch meteen in de vuilnisbak :) Ik zal waarschijnlijk niet eens merken dat ik hem gekregen heb aangezien ik alles wat niet geadresseerd is en er niet enigzins interessant uit ziet gelijk wegflikker.

5. Lauu

Lauu Badass junkie

lol jehova getuigen en god bussen bij feesten zijn al erg genoeg...komt dit er ook nog bij...wtf

"heeft u jezus al gevonden?" "ja die doet de afwas"

6. Beyond Illusion

Beyond Illusion Belezen gebruiker

Ja ik had er al van gehoord, ze gaan wel steeds verder de laatste tijd...

zullen we een anti christen fundamentalisten campagne beginnen :wave:

7. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Ik vind het altijd zo leuk om gelovigen te pesten :grin:

8. gtedbro

gtedbro Bewuste gebruiker

Lauu, +1 voor je ondeschrift! :beer:

9. Immo

Immo Badass junkie

Waar halen ze het geld toch vandaan. :rolleyes:

10. Opa

Opa Bewuste gebruiker

Zegt al weer genoeg... :smilingimp:

11. cropp

cropp Badass junkie

schaamhaarpolitie, nepfeutus in de brievenbus en nou dit gezeik

die mafkezen hebben wel uithoudingsvermogen, dat moet je ze na geven

12. tomz0r

tomz0r Badass junkie

Ik vind het trouwens ook tegen de principes en idealen van het Christelijke geloof om reclame te maken voor God.
    Als je er zelf voor kiest om niet te beantwoorden vragen voor je zelf in te vullen met een God is dat prima, maar dring het niet op aan andere mensen.

13. BlackRobBlunt

BlackRobBlunt Wijs gebruiker

Gehersenspoelde oudjes die door de dominee worden overgehaald hun erfenis aan de kerk te geven ipv hun kinderen.

14. Escoban

Escoban Bewuste gebruiker

Mooi, ik heb toch weer wat oud papier nodig voor de openhaard.

15. PipstothePoX

PipstothePoX Bewuste gebruiker

adam en eva zouden niet content over jullie zijn :P

16. deadlock

deadlock Badass junkie

Ik vraag me af hoeveel mensen hier ook daadwerkelijk weten hoe evolutie werkt en wat het inhoudt ^^ :wink:

17. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Feel free to enlighten us oh high and mighty

18. deadlock

deadlock Badass junkie

Kan je smileys niet lezen?

Maar goed, long shot dan. Het meest penibele aan de evolutietheorie is dat het geen doel heeft(dat is ook de reden waarom Andries Knevel niet overtuigd kan zijn van een god zoals beschreven in de bijbel én de evolutietheorie) maar dat het een mechanisme is. De essentie is dat het (niet middels een stamboom maar een stamweb) verklaart hoe soorten aan elkaar verwant zijn en waar ze vandaan komen. Het vertelt ons niets over het ontstaan van het leven.

Vooral bij het eerste punt gaan zelfs ongelovigen vaak huilen en het is de reden waarom traditionele gelovigen niet overweg kunnen met de theorie. Want hoe is het in 'godsnaam' mogelijk dat we hier doelloos op aarde zijn. Uiteraard geldt dit niet voor natuurgodsdiensten aangezien natuurgoden en fenomenen ontstaan zouden kunnen ná de oerknal vanwege diverse redenen.

19. wobble

wobble Badass junkie

hehe awt leuk ik zat op een christelijke school en daar hebben ze niet eens gehad over de evolutie theorie :grin:

20. Vladderman

Vladderman Belezen gebruiker

En het écht helemaal weten zullen we nooit, om eerlijk te zijn heb ik daar ook geen behoefte aan :)

21. drain bamage

drain bamage Badass junkie

oh God...
    is het weer zover

ik eis trouwens nu dat NL plat gebombardeerd word door 20 miljard flyers waarin "het gelovein in een god ter discussie wordt gesteld"

ik word zo :kots: misselijk van die gelovigen die maar anderen met hun neus op de zogenaamde feiten willen drukken
    flikker toch op met die troep! ik ben 't zat

Laden...