LSA

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

J0rrit

Badass junkie
Ik ga binnenkort wss lsa uitproberen, ik hoorde dat je dit gewoon bij een smartshiop krijgt bij mij in de buurt. Hopelijk is het waar dus. Maar kan iemand me zeggen wat precies de verschillen zijn tussen lsa en lsd? en of lsa een lekker tripmiddel is, of beter paddos of iets dergelijks? ik zou graag ervaringen willen horen.

Ellesdee

Badass junkie
Wat is LSA

LSA (Lysergic Acid Amide) is een psychedelische stof die van nature voorkomt in veel planten. Het heeft ongeveer 1/10 tot 1/30 van de sterkte van LSD. Ook zijn er gelijkenissen in effect, maar het is in het algemeen veel minder stimulerend en kan in hogere doses juist rustgevend zijn.
De meest voorkomende planten waarin het wordt aangetroffen zijn morning glory (Ipomoea violacea), waarvan de zaden het makkelijkst eetbaar zijn, en Hawaiian baby woodrose seeds. Zoals veel andere psychoactieven hebben deze planten een spirituele en religieuze gebruikshistorie bij Zuid-Amerikaanse indianenstammen. En zo zijn deze zaden ook eerst als een wat obsuur entheogeen tot de Westerse wereld doorgedrongen.
Geschiedenis

De zaden van verschillende soorten tropische lianen werden door de indianen in Mexico lange tijd voor rituelen gebruikt. Een van de eerste Spanjaarden die deze rituelen observeerde, schreef in zijn boek: "En wanneer de priesters met hun goden wilden communiceren en hun boodschappen wilden ontvangen, dan aten ze van een plant, die ze in een delirium bracht. Gedurende die hele tijd hadden ze duizenden visioenen en goddelijke hallucinaties".
Vanwege de volledig negatieve houding die de Spanjaarden tegenover deze rituelen hadden, werden ze door de eeuwen heen in het geheim voortgezet; uiteindelijk trokken veel wetenschappers zelfs de verhalen van de eerste missionarissen in twijfel. De mysterieuze lianen werden door ethnobotanicus dr. Richard Schultes in 1941 gevonden; naar het schijnt gebruiken de Zapotec indianen, die in de zuidelijke Mexicaanse staten wonen, ze nog steeds voor hetzelfde doel.
In 1959 stuurde Richard Schultes wat proeven van gecultiveerde Mexicaanse morning glory, Turbina corymbosa, naar Albert Hoffman, de ontdekker van LSD. In 1960 rapporteerde Don Thomes dat de zaden van een andere morning glory, IIpomoea violacea, gebruikt werden als sacramenten bij de Zapotec gemeenschap, soms in combinatie met Turbina corymbosa zaden en soms niet. Deze morning glory soort is degene met verwante soorten in Amerika die echter niet allemaal 'actief' zijn. Uiteindelijk bleek LSA ook te zitten in de eveneens eetbare Hawaiian baby woodrose zaden (Argyreia nervosa).
Chemistry

In 1960 analyseerde Hoffman de Turbina corymbosa zaden en concludeerde dat ze ergot-achtige alkaloïden bevatten. Dit was voor veel mensen moeilijk te geloven omdat voorheen deze chemicalien enkel in de roggepaddestoel Claviceps purpurea (ergot) gevonden waren. Maar Hoffman had gelijk; de zaden bevatten d-lysergisch aminozuur. Dit verschilt van LSD enkel doordat het NH2 heeft waar LSD N(C2H5)2 heeft, echter LSD is 50 tot 100 keer sterker. De Turbina corymbosa zaden hebben ook nog andere psychoactieve alkaloïden in zich: d-lysergisch aminozuur, chanoclavine, elymoclavine en lysergol.

Effecten

LSA wordt oraal ingenomen en veroorzaakt na ongeveer 20 minuten een droom-achtige staat waarin het bewustzijn van de persoon volledig behouden blijft. In iets hogere doses kunnen de symptomen sterker zijn en na ongeveer een uur valt de gebruiker in slaap. Echter, de hallucinaties die LSD kan veroorzaken worden bij LSA nauwelijks ervaren behalve wanneer dit niet in een heel hoge dosis wordt ingenomen.

Begin: ongeveer 2 uur totaan de piek
Duur : 10 - 14 uur
Normaal na de effecten: totaan 24 uur

Gebruik

1 Morning glory zaadje bevat ongeveer 0.01mg LSA.
1 Hawaiian baby woodrose zaadje bevat ongeveer 0.25mg LSA.

Een gemiddelde dosis variëert van 0,5 tot 1,5 mg, een sterke dosis is 1,5 tot 4 mg. Gebruik niet meer dan 4 mg.

Voor het klaarmaken en consumeren van de zaadjes, zie onze morning glory en Hawaiian baby woodrose pagina's.
Waarschuwingen

Ergometrine heeft sterke baarmoeder samentrekkende capaciteiten, daarom is het voor zwangere vrouwen heel slecht om deze zaden te eten. Ook zouden ze zaden slecht zijn voor mensen met leverproblemen (geelzucht en hepatitis bijvoorbeeld).
Combineer LSA niet met MAO-remmer. Beide versnellen de hartslag en verhogen de bloeddruk, en dit samen zou erg gevaarlijk kunnen zijn.
En, zoals bij alle psychoactieve middelen, gebruik ze niet als je een verleden hebt van mentale problemen of ziekte behalve wanneer is bewezen dat het je toestand of houding verbetert. Gebruik geen middelen als deze wanneer je anti-depressiva gebruikt of andere medicijnen of drugs totdat de mogelijke reacties onderzocht zijn.

Alternatieven

LSA is een natuurlijke vervanger van LSD, wat chemisch is en bovendien sterker en zware hallucinaties geeft. LSD is het meest bekende en meest onderzochte psychedelische drug. Het is de standaard waarmee alle andere psychedelica worden vergeleken. Het is actief in extreem lage doses en meestal verkrijgbaar op stukjes papier of in vloeibare vorm.

Bewaren

Beide soorten zaadjes kunnen hun potentie verliezen wanneer ze lange tijd aan hoge temperaturen worden blootgesteld.

bron: http://www.azarius.net/encyclopedia.php ... pediaid=41

J0rrit

Badass junkie
dank je wel voor deze info, maar had deze zelf ook al gelezen. Ik heb liever de ervaring van iemand die al eens lsa gebruikt heeft?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vond er in ieder geval echt niets aan, zeker niet als je een bepaald verwachtingspatroon hebt. Ik verwachte hallucinaties en een bewonderlijke wereld, maar je word er gewoon erg suf van, best te vergelijken met een ontzettend lichte paddo trip, meer niet...

In mijn ogen niet echt de moeite waard.

Maar kan voor iedereen verschillen uiteraard

Dr. Tommy

Badass junkie
ik vond er ook nix aan..in het begin moest ik overgeven en daarna was ik erg zwaarlijvig liep alsof ik dronken was en later kwam er een opdringerige hoofdpijn..en de dag erna een flinke kater

matthijs

Badass junkie
Moet je niet te snel zeggen hoor.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die enorm hard tripten van LSA.

azgaza

Badass junkie
Nooit genomen maar het schijnt niet zo visueel te zijn en wél misselijkmakend. Dan kan je beter je geld besteden aan een portie paddo's lijkt me. (of LSD natuurlijk).

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik vond het een heel fijne trip, alleen was ik eerst anderhalf uur (erg) misselijk. Maar daarna was het heerlijk :) . Opgaan in muziek, patroontjes hier en daar, een euforisch gevoel, diepere kleuren... dat soort dingen.
Ik had toen 3 Hawaiian baby woodrose zaadjes genomen.

Over verschillen met LSD kan ik niet zoveel zeggen, ik heb allebei de middelen maar 1x gebruikt. LSD duurt in ieder geval langer. Ik vond die LSA wel vergelijkbaar met een paddotrip.

disaster

Bewuste gebruiker
Bij mij was het een zeer heftige trip die 14 uur aanhoudde :) . Hij was iets te heftig, ik werdt in het begin paranoide en kreeg hartkloppingen van die zaden. Ben toen onder de ijskoude douche gaan staan om mezelf rustig te houden :confused: , heb geen hartproblemen ofso. Ik denk dat ik gewoon overgedosseerd had en het flink had onderschat. Dit was een van m'n heftigste trippen ooit, na ongeveer 6 uur begon ik me wel relax te voelen. Zeer sterke en heldere hallicunaties die maar niet ophouden en ik bleef maar aan een stuk door denken. Dat vond ik prachtig: geluid vervormde en had geuren geroken die me niet bekend voor kwamen. Doordat die trip zo heftig was, moest ik de volgende dag wel even goed nadenken wat wel echt was en wat niet.

Groetjes, disaster

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik ben samen met een maatje ook binnenkort een keer van plan om LSA te gaan doen. Tripreportje van Sweet_shadow maakt het wel een heel stuk interessanter om te gaan doen :)

Maar ff controle vraagje hoor:
Als ik het goed begrijp uit het lezen hier op het forum kun je dus beter Hawaiian baby woordrose zaadjes halen dan die morning glory? Ik wil het gewoon ff zeker weten, aangezien het de eerste keer is :)

zommes

Badass junkie
Al vier keer geprobeerd, maar het heeft nog nooit gewerkt.

verplaatst naar Natuurlijke Empathogenen.

vlaemink

Belezen gebruiker
Ik heb 2 maten diehet probeerden, vonden het geldverspilling. Er was dus naar het schijnt echt nul effect.

BooYa

Belezen gebruiker
et is een leuke drug als ge aan niets anders kunt geraken
en 10€ voor ongeveer 2 trips valt toch ng mé en tis legaal ook
vond et wel speciaal en et heeft vree lang geduurt ongeveer 8uur
zou deze drug aanraden voor mediditief gebruik
buitenlucht was enorm fel en alles schitterde en gras voelde erg prikkelend maar niet onaangenaam
u pupillen worden enorm groot da vond ik ook wel tof :)

nu et enigste nadeel maar een enorm groot nadeel
de smaak en de misselijkheid
ng nooit zoiets vatsig en goor in mijn keel gekregen
eens ge de vermalen zaden opdrinkt dan wildet direct weer overgeven
na een alf uur was ik niemeer misselijk
al bij al tof wanneer ge niets anders in huis ebt

Fishhead07

Wijs gebruiker
ik heb zowel lsa als lsd liggen. Maar omdat ik nog niet getript heb wil ik beginnen met lsa en dan daarna lsd proberen.

Ik hoor van veel mensen begin met paddo's maar dat trekt me niet.

Ik ben benieuwd wat ik ervan zal vinden. Zowel de lsd als de lsa :grin:

Fishhead07

Wijs gebruiker
GabberSnoePie zei:
hoezo trekt paddo's je niet als ik vragen mag.... :confused:

tja geen idee eigenlijk maar ik voel niet de behoefte ze te gaan eten. En me meisie ook niet. Ik hou het liever bij de snuif producte en xtc.

En de tripmiddelen gewoon om te teste maar niet voor herhaling vatbaar denk ik. Misschien lsd vaker maar denk het niet.

azgaza

Badass junkie
Wat trekt je niet aan paddo's? 't echt niet minder dan chemische dingen als je er veel van eet, en als je eenmaal door de smaak heen bent is het zo gedaan. Wát eraan trekt je niet?

Fishhead07

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Wat trekt je niet aan paddo's? 't echt niet minder dan chemische dingen als je er veel van eet, en als je eenmaal door de smaak heen bent is het zo gedaan. Wát eraan trekt je niet?

Tja moeilijk uit te leggen. Ik wil het wel een keer proberen maar niet nu. Ik probeer eerst liever LSD of LSA dat lijkt me veel chiller.

En dan daarna misschien keer paddo's ofzo.

Ben toch meer een snuifer en een mdma fan denk ik:grin: maar wil wel tripmiddelen proberen om te kijken hoe dat nou is zon trip :grin: en dat ga ik zeker doen ook.

azgaza

Badass junkie
Veel plezier ermee dan, want het is erg leuk, trippen. Ik ben zelf dus meer een tripper. Om het dan zo te zeggen. Snuiven en xtc trekt mij juist weer niet zo.

The Used

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Veel plezier ermee dan, want het is erg leuk, trippen. Ik ben zelf dus meer een tripper. Om het dan zo te zeggen. Snuiven en xtc trekt mij juist weer niet zo.

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Trippen is zeker het leukst... En daar komt nog eens bij dat je er erg veel van kan leren en het teminste niet zo slecht voor je is.. Maar trippen is gewoon eigenlijk het allerleukste wat er is en op paddo's vind ik het nog het beste , want geen last van misselijkheid en het is een heel erg natuurlijk blij kleurrijk geheel. Alles lijkt wel licht te geven , het geeft een erg euforisch bijna onbeschrijfbaar gevoel en ook de visuals vindt ik ook echt super vet! Het is zeker iets wat je een keertje heb moeten gedaan! :grin:

azgaza

Badass junkie
The Used zei:
azgaza zei:

Trippen is zeker het leukst... En daar komt nog eens bij dat je er erg veel van kan leren en het teminste niet zo slecht voor je is.. Maar trippen is gewoon eigenlijk het allerleukste wat er is en op paddo's vind ik het nog het beste , want geen last van misselijkheid en het is een heel erg natuurlijk blij kleurrijk geheel. Alles lijkt wel licht te geven , het geeft een erg euforisch bijna onbeschrijfbaar gevoel en ook de visuals vindt ik ook echt super vet! Het is zeker iets wat je een keertje heb moeten gedaan! :grin:

Daar ben ik het helemaal mee eens alleen vind ik dat paddo's wel een duister randje hebben, maar juist dat duistere randje vind ik zo mooi, dat half op de grens van gekte, met de mooiste dingen zien.. heerlijk.

Fishhead07

Wijs gebruiker
The Used zei:
azgaza zei:

Ik ga zeker dus ook binnenkort trippen :grin: maar ik begin met lsd ik denk gewoon half zegeltje. Of misschien neem ik eerst me LSA moet ik nog ff kijken. Jullie horen hoe het was :wink:

thanks mensen :wave:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan