leeftijd voor salvia

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

eXeCuze

Bewuste gebruiker
hej weet iemand wat de leeftijd voor salvia is ik dacht namelijk dat alleen paddo's 18 jaar en ouder zijn maar hoe oud moet je zijn voor salvia te kunnen halen ?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
mja ik heb ook al paddo's gedaan dus denk dat ik het wel aan kan en wat kan er nou fout gaan in 10 min tot een half uurtje trippen ??

azgaza

Badass junkie
Om te kopen? Ik weet het niet eigenlijk, salvia is toch helemaal legaal? Dan mogen ze er eigenlijk geen wet aan vast knopen dus kan je het gewoon kopen.

En je moet nooit een tripmiddel onderschatten, ook niet als het kort duurt. Met leeftijd heeft dat niet zo veel te maken; maar met stabiliteit van je hersenen en met name gevoel wel.

BooYa

Belezen gebruiker
best is om u hersenen op jonge leeftijd niet te neig te belasten aangezien u hersenen nog niet volledig ontwikkelt zijn
en in nederland kan het zijn dat het legaal is maar in belgie niet :(

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
in nederland bestaan er geen leeftijdsrichtlijnen voor de verkoop van smartproducten (ja is zo, zoek maar op in de wet zelf). Er bestaat dus geen ondergrens van 18 jaar. Doch enkele smartshops leggen zichzelf die regel op om zo ervoor te zorgen dat een grote goep 'probleemgebruikers' eruit gefilterd word. In feite is de verkoop van smart-producten aan 14 jarige ook legaal, alleen niet verantwoord en zullen veel smartshops de verkoop weigeren.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Het verkoop van softdrugs waar salvia dus onder valt.

3. AHOJG-criteria

Coffeeshops zijn alcoholvrije horecagelegenheden waar onder strikte voorwaarden handel in en gebruik van softdrugs plaatsvindt. Voor de exploitatie van een gedoogde coffeeshop gelden de zogenoemde AHOJG-criteria, welke inhouden:

· A geen affichering: betekent geen reclame anders dan een summiere aanduiding op de betreffende lokaliteit;

· H geen harddrugs: dit betekent dat geen harddrugs voorhanden mogen zijn en/of verkocht worden;

· O geen overlast: onder overlast kan worden verstaan parkeeroverlast rond de coffeeshops, geluidshinder, vervuiling en/of voor of nabij de coffeeshop rondhangende klanten;

· J geen verkoop aan jeugdigen en geen toegang aan jeugdigen tot een coffeeshop: gelet op de toename van het cannabisgebruik onder jongeren is gekozen voor een strikte handhaving van de leeftijdsgrens van 18 jaar;

· G geen verkoop van grote hoeveelheden per transactie: dat wil zeggen hoeveelheden groter dan geschikt voor eigen gebruik (= 5 gram); onder "transactie" wordt begrepen alle koop en verkoop in één coffeeshop op een zelfde dag met betrekking tot een zelfde koper. Daarnaast mag de handelsvoorraad uit maximaal 500 gram softdrugs bestaan.

Wanneer een gedoogde coffeeshop zich houdt aan de door de lokale driehoek vastgestelde beleidsregels (minimaal de AHOJG-criteria), wordt door het OM niet opgetreden.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
misschien zou jij mijn post eens moeten teruglezen. Een smartshop valt niet onder een coffeeshop :)

Voor een coffeeshop moet je inderdaad 18 jaar zijn, voor een smartshop is de leeftijd vrij. Zeg mij nu, waar haal jij je salvia dan als je onder de 18 bent ?

edit: paddo's zijn ook gerekend onder softdrugs en hoef je wederom geen 18 jaar voor te zijn

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
misschien zou jij mijn post eens moeten teruglezen. Een smartshop valt niet onder een coffeeshop :)

Voor een coffeeshop moet je inderdaad 18 jaar zijn, voor een smartshop is de leeftijd vrij. Zeg mij nu, waar haal jij je salvia dan als je onder de 18 bent ?

edit: paddo's zijn ook gerekend onder softdrugs en hoef je wederom geen 18 jaar voor te zijn
aangezien je online kan bestellen zonder dat zij weten hoe oud je bent... go for it!

Doerak

Bewuste gebruiker
Azarius Bestelvoorwaarden zei:
Door het gebruik van de website van en het bestellen bij Azarius Reform International gaat u akkoord met de volgende bepalingen:

Het gebruik van de website van en het plaatsen van bestelling bij Azarius is voorbehouden aan personen van 18 jaar en ouder.
Bron: Azarius Bestelvoorwaarden.

Dit valt natuurlijk niet te checken, maar ik dacht: laat ik het toch even gezegd hebben.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik vind het irritant dat elke keer als ik smartshop intyp er een hele kutlink van azarius erachter komt, lijkt wel alsof ik bezeten ben met die site..

Sm@rtsh0p
smaRtshop
SmartshoP!

Doerak

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
ik vind het irritant dat elke keer als ik smartshop intyp er een hele kutlink van azarius erachter komt, lijkt wel alsof ik bezeten ben met die site..

Sm@rtsh0p
smaRtshop
SmartshoP!
Vreselijk irritant inderdaad. Had er net ook al last van. Zal wel nodig zijn om de host van dit forum te kunnen financieren, maar toch... blijft irritant.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ja idd, een noodzakelijk kwaad :)

Maar goed zoals ik al zei bestaan er geen wettelijke verplichtingen voor smartshops op het gebied van een leeftijdsgrens, doch dienen sommige smartshops zich die regel op omdat ze aangesloten zijn bij een of andere smartshop bond.

Vraag het maar na in je lokale sm@rtshop :)

eXeCuze

Bewuste gebruiker
het maakt al niet meer uit maat van me doet ook mee en die krijgt wel mee dus gaat helemaal goed komen ik laat nog wel wat weten hoe het was

BooYa

Belezen gebruiker
het is een goeie onlineshop
het respecteert zn klanten en ze beantwoorden snel vragen
enige probleem is dat ze het in de zomer veel te druk hebben
nooit paddo's bestellen dan

Dzy

Badass junkie
Ik bedoelde het als grapje omdat die stomme autofill aanslaat als je alleen het woordje smartshop (smartsh0p) zegt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan