Je moet je ook afvragen wanneer en waarover je een grapje maakt he. Er is hier iemand die onzeker een vraag stelt, en om er dan gelijk een (heteronormatieve) grap in te gooien... Dat kan best pijnlijk zijn voor die ander en de onzekerheid vergroten. Je kunt dan wel vanuit je veilige (heteronormatieve) positie zeggen van 'moet kunnen', maar ik vind dat jij je moet kunnen realiseren dat die grapjes voor anderen misschien helemaal niet zo leuk zijn, maar juist best wel giftig. Je bent een volwassen vent. Neem dan eens verantwoordelijkheid voor je daden.
Ik snap dit ergens wel, maar tegelijk:
Het is niet gezond om iedereen de hele tijd maar met fluwelen handschoentjes te behandelen. Ik zie dit heel veel de laatste jaren op DF en ik geloof dat het uit goede harten komt, maar het is toch ook zo belangrijk om een beetje weerbaar te zijn en tegelijk grappen te kunnen mogen blijven maken.
Het is juist zo gezond om overal grappen over te kunnen mogen maken. Hans Teeuwen zei dit ooit en ik sta er 100% achter.
Verwacht niet van de wereld dat deze een laag dempend rubber krijgt, maar trek gewoon schoenen aan met een dempende laag rubber: Zelfde effect, zonder te hoeven eisen dat de hele wereld zich aanpast aan je.
Nogmaals, ik begrijp je ergens ook zeker wel, maar het wordt zo gauw eng als we niet meer grappen kunnen maken, zelfs harde grappen. Een beetje hard, een beetje aanstootgevend. It's fun... En een schild, een laagje weerbaarheid en dingen die gezegd worden op een forum niet meteen persoonlijk aantrekken is hartstikke gezond.
Ik geloof er ook helemaal niks van dat hier ook maar 1 opmerking vanuit homofobie geopperd is. Daarnaast: "homofobie" Angst voor homo's. Wat!? Er is geen angst voor homo's.
Het is niet angst en het is niet haat. Het is gewoon ouwehoeren op het forum. Alsjeblieft, laten we nou eens teruggaan naar het DF waar nog eens een grapje gemaakt kon worden. Als het echt mean-spirited is: dat is niet oké. Maar het is banter, lolbroekerij.
Het houdt de sfeer losjes.