Gebruiken omdat je het hebt..

GroenRook

Experimenterende gebruiker
Goeienavond!

vanavond zit ik aan de pep.. echter zinder reden.
Laatst heb ik een feest gehad met een maat van me waarvoor we iets stimulerends nodig hadden om te overleven.
Nou was regelen bijna niet gelukt, maar was er een optie voor pep (speed), maar dit kon alleen bij afname van 10g.

dus maar gedaan aangezien we wat moesten hebben.
Nu is t zo dat ik natuurlijk heel wat over had.
Dan toch een week later krijg ik de neiging om het te gaan gebruiken, doe ik ook.
Ook al heeft dit negatieve gevolgen op mn slaap, werk en mn sociale contact die ik het toch.
Eignlijk maakt het niet uit wat ik in huis heb, op een gegeven moment krijg ik de neiging het te gebruiken.
Haal ik een keer wiet en heb ik over heb ik elke dag het idee het te gebruiken.

herkent iemand dit?

de oplossing is natuurlijk niks in huis halen.. maar ben vooral benieuwd of meerderen dit ervaren. Vooral omdat de uitwerking soms helemaal niet fijn is, maar je het toch doet.

N3K0

Badass junkie
Nee ik ervaar dat niet zo ik kan vanalles in huis halen en het dan niet gebruiken. ( geen sarcasme)

Maar mijn vader zei altijd:

"We hebben het niet gekocht omte bewaren"

En daarna

" het hoeft niet op als het lekker is"

Maar als je dit weet van jouzelf, waarom dan het jezelf zo moeilijk maken? Dat is toch nergens voor nodig?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Goeienavond!

Laatst heb ik een feest gehad met een maat van me waarvoor we iets stimulerends nodig hadden om te overleven.
Nou was regelen bijna niet gelukt, maar was er een optie voor pep (speed), maar dit kon alleen bij afname van 10g.

Dan toch een week later krijg ik de neiging om het te gaan gebruiken, doe ik ook.
Ook al heeft dit negatieve gevolgen op mn slaap, werk en mn sociale contact die ik het toch.
Eignlijk maakt het niet uit wat ik in huis heb, op een gegeven moment krijg ik de neiging het te gebruiken.

herkent iemand dit?

de oplossing is natuurlijk niks in huis halen.. maar ben vooral benieuwd of meerderen dit ervaren. Vooral omdat de uitwerking soms helemaal niet fijn is, maar je het toch doet.
Ja dit is wel kenmerkend voor stimulerende drugs hoor: die gaan op.

Nou vind ik pep wel een beetje extreem om zomaar te gebruiken, omdat je er al heel snel een nacht van gaat overslaan (of je moet het 's ochtends nemen en de rest van de dag de cravings doorstaan). Dus als ik pep heb liggen dan blijft het om die reden ongebruikt: dat ik weet dat ik een nacht wakker ga blijven als ik het neem, en ik de volgende dag nog allerlei dingen moet doen.

Maar alsnog heb ik expres geen of zeer weinig voorraad van zulk spul. Want het maakt wel zin ja.

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
Goeienavond!

herkent iemand dit?

heb t momenteel met 3mmc

Casrus

DF-koning
Zeker, maar hangt sterk van de drug en de Roa af.

Op zich ben ik nog nooit drugsverslaafd geweest, maar eergisteren kon ik maar niet van mijn MDPHP Freebase pijp loskomen en waggelde ik zondagochtend stoned naar de kerk.

MyLittlePonyPack

Badass junkie
Ja heel herkenbaar hoor. Daarom al heel lang geen voorraad speed in huis bijvoorbeeld. En als we nu speed/coke halen dan moet het ook echt op. Van het weekend hadden we coke en was eigk teveel voor ons 2en en ik was er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee. Maar het dan toch wel opmaken. Grapte nog tegen mn vriend "het restje op de Weggeefhoek zetten staat ook een beetje raar" 🤣

Andere dingen zoals disso's, xtc of 6-apb kan ik wel prima bewaren. Heb al een jaar geleden die 6-apb gekocht bijvoorbeeld, maar is er nog niet van gekomen om het uit te proberen.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Zeker herkenbaar. Met wiet heel erg, alsof ik er obsessief naar toe getrokken werd. En andere drugs ga ik vroeg of laat toch wel pakken. Ook als ik weet dat ik coke, speed of miauw of iets dergelijks thuis had liggen, ging ik eerst drinken zodat de grens om te nemen dan toch al weg was. Maar ook drugs als keta pakte ook wel gewoon eens door de weeks als ik het had liggen. Xtc pil wel eens geslikt in mn eentje op mn kamer en zelfs een keer een pil gesnoven (vraag me niet waarom).

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
Zeker herkenbaar. Met wiet heel erg, alsof ik er obsessief naar toe getrokken werd. En andere drugs ga ik vroeg of laat toch wel pakken. Ook als ik weet dat ik coke, speed of miauw of iets dergelijks thuis had liggen, ging ik eerst drinken zodat de grens om te nemen dan toch al weg was. Maar ook drugs als keta pakte ook wel gewoon eens door de weeks als ik het had liggen. Xtc pil wel eens geslikt in mn eentje op mn kamer en zelfs een keer een pil gesnoven (vraag me niet waarom).
xtc pil snuiven herken ik mezelf in, ook een keertje gedaan om toch 'iets' te snuiven, vanaf vannacht cold turkey gestopt met 3m na 3/4 weken dagelijks te snuiven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik herken dit ‘gebruiken omdat je het hebt’ zelf helemaal niet.

Ben wel gevoelig(er) voor bepaalde middelen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik als angstige, moeizame slaper altijd moet oppassen met - frequentie van - benzogebruik.

Maar dat ‘ik heb het, dus het moet op’ heb ik echt nog nooit en met geen enkele drug gehad. Ik lees er wel vaak over hier.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Ja volgens mij was mijn gedachte destijds ook 'ik ga hem snuiven want dan voel ik hem eerder'. Tja...

Succes @ikzouhetechtnietweten gaat wel fucking zwaar worden eerste paar weken hoop dat je het volhoudt. Na een aantal weken zul je je wel wat beter voelen. Maar het gaat echt alle kanten op hoor. Na 4 maand clean is het dan weer goede dagen, dan weer periodes van echt kut dagen. Fysiek weer last ervan en mentaal blijft ook altijd een struggle,

Levensgenieter23

Herkenbaar inderdaad. Had ik vooral met 3mmc kocht ook altijd groot in, maar ik kon op een gegeven moment ook niet meer stoppen dus haalde ik de hele nacht door alleen thuis. Volgende dag ben je dan ook helemaal fucked up en kan je echt niet naar buiten hoe je er dan uitziet, dus zei ik altijd tegen mezelf tot een bepaalde tijd gebruik ik en dan kan ik die nacht gewoon weer slapen. Soms lukte dat en soms ook niet en ging ik ook die nacht weer door. Het is een keer leuk om te doen (eens in 3 maanden), maar het gebeurde destijds te vaak en dan is het gewoon een probleem. Pep heb ik ook problemen mee gehad, maar had ik veel minder neiging om bij te nemen.

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
Ik herken dit ‘gebruiken omdat je het hebt’ zelf helemaal niet.

Ben wel gevoelig(er) voor bepaalde middelen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik als angstige, moeizame slaper altijd moet oppassen met - frequentie van - benzogebruik.

Maar dat ‘ik heb het, dus het moet op’ heb ik echt nog nooit en met geen enkele drug gehad. Ik lees er wel vaak over hier.
heb ook niet persee gehad dat ik dacht oke ik heb het dus het moet op, maar meer gewoon dat ik dacht ja weetje waarom niet

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
Ja volgens mij was mijn gedachte destijds ook 'ik ga hem snuiven want dan voel ik hem eerder'. Tja...

Succes @ikzouhetechtnietweten gaat wel fucking zwaar worden eerste paar weken hoop dat je het volhoudt. Na een aantal weken zul je je wel wat beter voelen. Maar het gaat echt alle kanten op hoor. Na 4 maand clean is het dan weer goede dagen, dan weer periodes van echt kut dagen. Fysiek weer last ervan en mentaal blijft ook altijd een struggle.
yes thanks man het moet lukken, is niet alsof ik er nu afhankelijk van ben tis meer mentaal, en ik heb sowieso geen geld om het te halen ook dus dat is beter

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
heb ook niet persee gehad dat ik dacht oke ik heb het dus het moet op, maar meer gewoon dat ik dacht ja weetje waarom niet

Ik snap de gedachte wel, als je de volgende dag(en) echt niks gepland hebt. Dan heb ik ook heus wel eens zoiets gedaan. Echter maar zelden, en nooit volledig impulsief, heb er altijd wel eventjes over nagedacht dan… ik ben daar toch iets te controlfreakerig voor, ik wil er vertrouwen in hebben dat IK beslissingen neem over het middel in plaats van andersom.

Maar vooral ook gewoon praktisch: als ik wel íets vervelend vind, dan is het dat gevoel hebben, onder invloed, dat ik de dag erop brak en moe nog iets ‘moet doen’ (om het nog maar even niet te hebben hoe irritant het is om dat de dag erop ook daadwerkelijk half of compleet gaar uit te moeten voeren, dan bedoel ik afspraken, sociale verplichtingen etc.).

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
ja ik heb gelukkig niet gehad dat ik een nacht wakker bleef ervan en dan me werk erdoor beïnvloed raakte, ik deed alsnog alles gewoon zoals t hoorde maar alsnog is gw vreselijkk

Pietlul

Altijd moet alles op bij mij, vroeger was ik nog verslaafd aan XTC (nog ergere craving dan cocaine voor mij)dat is helemaal de grootste hel op aarde, die katers zijn NIET te doen. en dan moet je 3 dagen later werken echt horror en hell.
Wat kan het leven gruwelijk hard zijn

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

Badass junkie
Ik vind het juist moeilijk om drugs op te maken. Ik moet altijd (veel) meer hebben dan ik binnen korte tijd op kan maken. Zelfs met cocaïne, hield ik na een sessie het liefst nog wat over.

Maar er is een kryptoniet voor iedereen. Ik heb ooit enkele grammen 'amfetaminesulfaat pro analyse' gehad en die gingen er binnen 3 vrijwel slapeloze weken volledig doorheen.

spekbek

Yup. Heb ik ook maar enkel met stimulerende middelen. Met alcohol zeker ook maar ja, dat is ook een lelijke verslaving geweest voor me. Maar als ik iets stimulerend in huis haal, moet het op... dat trekt zo erg aan mij. In het verleden ook eens 10g speed in huis gehad, dat dagelijks gebruikt tot het op was... dat is een paar keer gebeurt toen. Is echt een vies gevoel. Maarja. Rationeel is het natuurlijk allemaal niet. Ook coke, iets dat ik eigenlijk niet eens zo leuk vind en veel te duur en vaak zeer vervuild is, moet op als ik het in huis had om de een of andere reden. Ik kon daar ook niet afblijven dan. (Is gelukkig iets wat ik gewoon niet meer in huis haal, ik vind het geen interessante drug, gelukkig). Tegenwoordig heb ik toch al iets meer verstand en als ik weer dom genoeg ben geweest om iets in huis te halen dat zo aan me trekt, dan vernietig ik wat ik over heb (wegspoelen, zakje spoelen met water en dan nog zelfs dat kapot knippen). Stoppen lukt mij met stimulerende middelen meestal alleen als ik het niet meer heb/op is/vernietigd is...

PsyTekz

DF-koning
Tripreporter
Volledig herkenbaar. Ik haal niets voordien of bestelde enkel wat ik nodig had en die avond zou gebruiken. Bestelde ik 2 gram coke of 2 gram mmc dan gaat dat sowieso in 1 sessie (dag of 2 dagen na elkaar) op. Met wiet was dat ook elke avond een joint zonder een avond pauze tot het zakje leeg is.

Zeehond

Badass junkie
Totaal geen last van.
Kluis ligt goed vol met van alles en o.a. lifetime voorraad 3-mmc voor verbod ingeslagen.
Fijn gevoel om voorraad in huis te hebben. Alles netjes gelabeld met data van aankoop erbij.
We kunnen er prima vanaf blijven en voelen geen drang om iets te nemen.
Realiseer me dat dit niet voor iedereen zo makkelijk zal zijn.

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
Totaal geen last van.
Kluis ligt goed vol met van alles en o.a. lifetime voorraad 3-mmc voor verbod ingeslagen.
Fijn gevoel om voorraad in huis te hebben. Alles netjes gelabeld met data van aankoop erbij.
totdat je het 1 keer gebruikt thuis, dan is eraf blijven moeilijk

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Totaal geen last van.
Mocht dat gevoel van drang nou wel opkomen zou je het dan weggooien?

Ik heb zelf wel voorraad omdat ik ze groot inkoop. Pep koop ik per ons bijv. Pillen verkopen ze hier liefst minimaal per 10.
Met veel dingen gaat dat prima. Pep ging alleen ff mis. Maar weer druk bezig om daar ook weer mee te minderen/ stoppen.

Zeehond

Badass junkie
Mocht dat gevoel van drang nou wel opkomen zou je het dan weggooien?
Nogmaals, ik heb dat gevoel niet en kan me niet voorstellen dat het ooit komt.
Voordeel van wat ouder zijn en thuiswonende kinderen hebben. Veel verantwoordelijkheid, wellicht scheelt dat.

Mocht ik er niet mee om kunnen gaan, dan geef ik het in bewaring bij mijn beste vriend. Die vertrouw ik en die kent mij ook heel goed.

Flippo

Zeer herkenbaar. Wat in huis is moet op.
Laten liggen is geen optie in mn hoofd. Daarmee bestel ik enkel wat ik die dag wil gebruiken en niet meer.

Ik wou dat het anders was, lijkt me fijn om een voorraad te hebben liggen.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Goeienavond!

herkent iemand dit?

Ligt er aan welke drug het is, als ik wiet in huis had moest en zou het opgaan. Voor raves heb ik een voorraadje speed liggen en keta voor op de afters maar ik kijk daar niet eens naar om als ik niet ga feesten.

kikker1987

Newbie
Goeienavond!

herkent iemand dit?

Zo herkenbaar. Ik hoor mezelf bezig😅 gewoon beter niks in huis halen. Maar ja dat is gemakkelijk gezegt natuurlijk

w00t

Als ik wiet in huis heb, dan komt dat ook op, behalve als ik 5 gram heb oid. Met andere drugs heb ik hier niet zo'n last van, ik hou vaak genoeg iets over wat ik dan een volgende keer op kan maken. Zo ook nu, de drugs voor ade had ik al en dus hoef ik geen extra geld uit te geven. Tel uit je winst :wink:

Makelifegreatagain

Belezen gebruiker
Als ik wiet in huis heb, dan komt dat ook op, behalve als ik 5 gram heb oid. Met andere drugs heb ik hier niet zo'n last van, ik hou vaak genoeg iets over wat ik dan een volgende keer op kan maken. Zo ook nu, de drugs voor ade had ik al en dus hoef ik geen extra geld uit te geven. Tel uit je winst :wink:

Welke winst? Linksom of rechtsom heb je er voor betaald, dat verandert niet😉

Maar snap wel wat je bedoeld 😋

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Goeienavond!

herkent iemand dit?

Ja, maar alleen met ghb. Daarom verhuisde mijn ghb fles naar een vriendin van mij.

Bovenaan