eerste keer speed

heyhey k had ff een vraagje ik wil
graag een keer speed proberen ma k ben een beetje bang hoe k hierop zal reageren
ik heb namelijk al wel 30 keer geblowd maar ik kan er niet tegen
ik werd egt helemaal gek en k was steeds weer afgeleid enzo en begon van t ene aan het andere te denken en alles ging heel langzaam mischien is wiet gewoon niej egt mij soort drug of kwam het omdat ik zenuw8tig was ofsoow maar k wil nu graag speed proberen ik kan er wel aankomen ensoow ma om t segma ff kort te houden:
hoe was jullie eerste keer speed?

Je typt alsof je jonger dan 18 ben. Als je inderdaad jonger dan 18 bent raad ik je aan om de harddrugs en dus ook speed te laten zitten tot die tijd.. haast is niet nodig.

BelgonX

Belezen gebruiker
Als je na 30 keer nog van een jointje gaat flippen blijf dan maar van harddrugs af. Voert je namelijk noch een stapje verder weg.. :mrgreen: :wave: :stoned:

Oh moest je het toch doen zorg dat je niet teveel in een keer wegsnuift want dan zit je zo een dag of langer wakker als je iets of wat goed spul hebt :sunglasses:

Carlitos

Badass junkie
Haha.^

Speed kan flink para maken,heb ik bij me eerste keer gemerkt toen ik te veel nam.

Dus..

982

Bewuste gebruiker
Of je bent idd jonger dan 18, of je hebt adhd/add en in het laatste geval kan speed ontspannend zijn. Wiet werkt dan averechts soms.

J0rrit

Badass junkie
BelgonX zei:
Als je na 30 keer nog van een jointje gaat flippen blijf dan maar van harddrugs af. Voert je namelijk noch een stapje verder weg.. :mrgreen: :wave: :stoned:

Oh moest je het toch doen zorg dat je niet teveel in een keer wegsnuift want dan zit je zo een dag of langer wakker als je iets of wat goed spul hebt :sunglasses:

Speed voert je helemaal nergens heen, nog 10 keer zo nergens heen als wiet. Dus je kunt het gewoon doen het heeft geen trip-effect ( zoals wiet een heel klein beetje ).

Carlitos

Badass junkie
Zoals ik al zei als dat haar al een beetje gek in haar hoofd maakt,dan kan speed dat ook doen.Als je bij je eerste keer te veel neemt/bijnam (zoals ik) kreeg ik allemaal gekke gedachtes die over niets gingen en niet te beheersen waren.

Naarmate ik ging gebruiken kreeg ik meer controle,en kan nu ook wel lang(er) opblijven met speed zonder para te worden zeg maar.

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
ik nam voor de eerste keer speed omdat ik geen geld had voor sos.
was wel chill eigenlijk.

maar zou eerst toch nog maar een tijdje na denken voordat je echt naar de hard drugs wil gaan.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je zenuwachtig cq. bang bent om drugs te nemen, moet je er gewoon van af blijven. Grote kans namelijk dat je door het onbekende gevoel van de desbetreffende drug in paniek raakt en doorflipt.
Heb het vorige week nog onder mijn eigen ogen zien gebeuren. Een vriendin van me wilde toch eens een keer een beetje speed van mij proberen. Normaal is ze nooit van de drugs e.d., maar ik dacht dat een piepkleinbeetje niet zoveel kwaad kon. Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang. Ze kreeg een paniekaanval, begon zwaar te hyperventileren en ze dacht dat ze dood ging. Gelukkig was ze met mij - ik heb een hoop drugservaring - en kon ik 'r uiteindelijk weer tot rust krijgen, maar reken maar dat dit helemaal niet leuk voor haar was!
Dat hele paniekerige zat voornamelijk in haar eigen hoofd, ik had haar namelijk echt maar een heeeeel klein beetje gegeven en het is bijna onmogelijk dat de speed dit veroorzaakte. Toen ze weer rustig was, kon ze ook direct daarna gewoon slapen, er was dus nauwelijks sprake van een echt speedgevoel. Maar goed, als je van te voren al in je hoofd hebt dat je bang of zenuwachtig bent, kun je jezelf blijkbaar toch ook al goed gek maken. Als ik haar meer speed had gegeven, was ze waarschijnlijk alleen nog maar veel meer doorgeflipt....

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Hmm , Speed Is Wel leuk enzo
Maar Ik Wordt Alleen Maar Hyper en agressief van..
Is niet zo WOW vind ik zelf , ookal vind ik het ook helemaal niet slecht.. :wink:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang..

Dat is juist het allerlekkerste :grin: , maar ik ken het gevoel. En zeker bij Speed, maar meer nog met XTC. Is dat het je echt kan overvallen, en zeker als het nieuw is voor je. Weet je er echt geen raad mee..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Phreakingout zei:
Marla Singer zei:
Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang..

Dat is juist het allerlekkerste :grin: , maar ik ken het gevoel. En zeker bij Speed, maar meer nog met XTC. Is dat het je echt kan overvallen, en zeker als het nieuw is voor je. Weet je er echt geen raad mee..

Met speed heb ik het nooit op die manier gehad (alleen dat je wel eens tijdelijk even para kunt worden als je per ongeluk toch iets te veel in 1x gesnoven hebt).
Maar van xtc/mdma herken ik het zeker! Een jaar of 11 geleden, in den beginne van mijn drugscarriere, ben ik eens een keer compleet geflipt op een mdmacapsule van 250 mg. Njaaaah, dat was dus toch echt nog een beetje te hoog gegrepen voor zo'n klein meisje van destijds nog maar 16 jaartjes jong. Ik had daarvoor wel al een paar succeservaringen met een xtcpilletje gehad, dus ik sloeg - met dat in mijn achterhoofd - gewoon nietsvermoedend meteen in 1x die capsule achterover. Poeh, dat heb ik geweten zeg, zo'n capsule bleek toch echt wel vele malen sterker dan een gewoon pilletje. Ik was daar totaal niet op voorbereid toen het in begon te werken. Ik ben door een hel gegaan, het voelde echt alsof ik oog in oog met de dood stond...
Mijn eerste keer paddo's was trouwens ook helemaal geen succes! Een hele portie gedroogde Mexicaanse mushrooms voor mij alleen was veel te veel en te sterk. Ben ik dus ook heel erg bad op gegaan. Was in dezelfde periode als die capsule ook, dus dat waren wel even een paar hele wijze lessen voor kleine "Marla". Door die twee ervaringen ben ik vanaf dat moment ook extra voorzichtig geworden met de dosering van drugs die ik inneem. Liever eerst wat te weinig, even afwachten hoe dat valt en dan kan je daarna altijd nog wat extra bijnemen als dat nodig blijkt te zijn. Zeker als het om een drug gaat waar je nog geen ervaring mee hebt!

speedkills

Experimenterende gebruiker
klein beetje kan verhelderend werken,
teveel: lost in thoughts, moet jij dus niet hebben??]
wat voor jou teveel is.....weet niemand...
ps. ADHD, komt wel weer uit de lucht vallen,
kans dat jij dat hebt, is wel errug klein hoor.
Is vaak excuus van speedgebruikers, omdat ze merken dat ze beter functioneren op speed, lekker helder en rustig in hoofd enzo.

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Als je jonger bent dan 18 zou ik nog even wachten met speed, ikzelf ben er aan begonnen toen ik 16 was en door je roekeloosheid op die leeftijd heb je de neiging om veel te veel te nemen op een avond, wat uiteraard leidt tot lang wakker blijven :) . Verder is het allemaal niet goed voor je hoofd en zeker niet op die leeftijd. Wel is speed echt totaal anders als wiet. Ikzelf kan ook niet goed tegen wiet, ik wordt er meestal ook verward, moe, angstig en slechtgezind van. Tegen speed daarentegen kan ik enorm goed tegen, ik heb er zelfs nauwelijks een afkick van. De verwardheid en de angst die je van wiet hebt gaan bij speed waarschijnlijk verdwijnen. Je voelt je bloednuchter, euforisch, klaar voor de wereld aan te kunnen en je geest wordt er relaxed van (alleszins bij mij toch, maar ik heb zogezegd adhd (zoals de hele wereld zogezegd adhd heeft tegenwoordig)). Maar in jou geval zou ik er toch nog een paar jaartjes mee wachten, want buiten die positieve effecten is speed een enorm destructieve drug die je lichaam volledig uitput als je teveel gebruikt.

chrzz

Belezen gebruiker
Ik vind, als je speed en weed moet vergelijken bij het "slecht gaan", weed toch veel erger. Kotsen, misselijk, trillerig en zwak gevoel.. Daarbij is de kans dat je slecht gaat van speed veel kleiner, bij mijzelf dan. Ik weet niet of het bij iedereen zo is.

Zorg gewoon ervoor dat je niet te zenuwachtig bent, denk niet hele tijd "ik ga er slecht van gaan", just go with the flow en geniet ervan. Dan komt het wel in orde :)

En jonger of ouder dan 18, ik vind het niet echt een verschil. Als je zelf vindt dat je er klaar voor bent, ben je er klaar voor. Ik snap niet wat het verschil is tussen mij en iemand wat 2 jaar langer op deze aardbol rondhuppelt. :smoke:

Jeller

Badass junkie
chrzz zei:
En jonger of ouder dan 18, ik vind het niet echt een verschil. Als je zelf vindt dat je er klaar voor bent, ben je er klaar voor. Ik snap niet wat het verschil is tussen mij en iemand wat 2 jaar langer op deze aardbol rondhuppelt. :smoke:
dat zal je binnen 2 jaar wel snappen

BelgonX

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
BelgonX zei:

Speed voert je helemaal nergens heen, nog 10 keer zo nergens heen als wiet. Dus je kunt het gewoon doen het heeft geen trip-effect ( zoals wiet een heel klein beetje ).
Ja je moet eht ook niet zo letterlijk nemen maar als je van een stoned gevoel gaat flippe en wat het met je gedachtes doet dan is speed niet echt aan te raden. Ik bedoelde en heb ook helemaal nergens gezegt dat je ervan gaat trippen. Je gedachtengang e.d daarentegen... :wave:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Saivy zei:
Ofsoow egt ensoow segma

jA t0g!

Even serieus; heb je alle keren dat je een jointje gerookt hebt geteld? o_o

Als je er nu al een beetje bangig van wordt en je twijfels hebt, zou ik er gewoon nog even mee wachten.

Heb je geen vriendinnen/vrienden die het wel eens gebruiken? Dan zou je het eventueel misschien met hen kunnen doen zodat je je een beetje vertrouwd voelt.
Begin dan gewoon rustig aan met een klein lijntje.

Hislordship

Wijs gebruiker
ik wil speed ook wel doen maar ik weet dat ik het wel aan kan ik heb al genoeg ervaring :P maar als ik jou was zou ik het niet doen puur en alleen om het feit dat je al geen jointje ken hendelen :stoned:

Euphoria

Newbie
Toen ik 16 was had ik ook voor het eerst speed genomen, het was de beste ervaring ooit.

Ik weet nogwel, de 1e avond dat ik het deed, het was maar een heel klein beetje!! Maar het was geweldig, gelijk de maandag erna ( op een zaterdag voor het eerst gehad ) met een vriendin de rest van de 1 gram leeggesnoven, voor haar de 1e keer voor mij de 2e.. we geloven nog steeds niet dat we samen toen ( nu 2 jaar later, en nog steeds gebruikend ) dat we samen toen zeker ieders 0,4 gram hadden gesnoven, volgens mij aardig veel voor een 1e keer.. maar het was gweldig! nu lijkt alles wel normaal..

Kaoutar

Experimenterende gebruiker
Precies 30 keer?

Maar ehm, je hebt lijkt me wel wat informatie opgezocht over speed voordat je eraan wil beginnen lijkt me. Het is oppeppend, hartslag gaat omhoog, je voelt je heeeel wakker (met een klein beetje dan).
Met grote hoeveelheden zou ik echt uitkijken, dan kan het wel mis gaan als je zelfs gek wordt van blowen

fooraap

Newbie
de eerste keer dat ik speed gebruikte voelde ik me wel lekker chil
en achteraf echt zenuwachtig en actief als de kanker, maar vanaf je het meer gaat gebruiken, is het effect niet meer zo sterk,
daarom moet je het niet veel doen

Bovenaan