Diazepam en methadon

Diametha

Bewuste gebruiker
Ben bij de crisis dienst moest van de portier een doorverwijzing hebben
Heb de huisarts gebeld met een terugbelverzoek ben aan het wachten

Diametha

Bewuste gebruiker
Ben helemaal huilend bij de crisis dienst van ik kan niet meer . Portier liet me niet naar binnen
Toch doorverwijzing nodig echt raar
Wacht op het belletje van de huisarts

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ben helemaal huilend bij de crisis dienst van ik kan niet meer . Portier liet me niet naar binnen
Toch doorverwijzing nodig echt raar
Wacht op het belletje van de huisarts
Niemand kan zonder verwijzing of indicatie binnenlopen bij de crisisdienst, daarvoor moet je binnen kantooruren eerst de huisarts bellen, buiten kantooruren de huisartsenpost. Zou een drukke bedoening worden daar als huisarts en huisartsenpost niet eerst het kaf van het koren scheiden.

Diametha

Bewuste gebruiker
Stoppen met denken 'als ik stabiel word, dán'. Het is nú tijd om meer hulp te zoeken.
Heb net de vervangende psychiater aan de lijn hij vindt dat ik de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders naar de 70 mg
Ik heb hem huilend gesproken van ik denk dat er meer aan de hand is dan verhogen methadon ,dat ik al weken zo rondloop
Maar hij vindt dat de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders omhoog naar 70 mg
Maar het liefst nog effe wat tijd geven want 60mg methadon is bijna bij iedereen een dosis die je stabiel maakt en anders naar 70mg en die ook wat tijd geven minimaal 1 week
Dan is mijn eigen psychiater weer terug
Heeft er iemand ervaring met methadon?
heeft iemand bijvoorbeeld moeten stabiliseren op methadon en dan met een hoge dosis is gestabiliseerd boven de 70 mg ? Kan diegene me privé wat informatie geven over hoelang het heeft geduurt ? Of hij ook depressieve gevoelens en onrust heeft ervaren?

Diametha

Bewuste gebruiker
Maar mensen ben ten einde raad Jellinek wil niet helpen zelfs de crisis dienst moet ik een doorverwijzing
En ik moet eerst de 60 mg tijd geven en anders naar 70 mg
Maar ik zat van juni tot eind oktober op 30 mg en nu zit ik op 60 mg en doet niks of misschien is het wel genoeg maar de overstap is niet goed gelukt van rivotril naaar diazepam
Eerst te laag 15 mg en dan naar 20 mg
Misschien is de mirtezepine zijn bijwerking zo depressief raken
Ik weet het niet meer ik ben en aan het lijden van het lopen en aan het gek worden herrinering wordt slecht en kan gewoon niet meer denken
Maar bedank iedereen voor zijn reactie hier 🙏🙏🙏🙏😢

Diametha

Bewuste gebruiker
Ja de assistente ze zegt dat ik de vervangende psychiater moet bellen en die zegt moet de 60 mg methadon tijd geven en anders naar 70 mg
Maar denken jullie dat 10 mg zoveel verschil kan maken ?
Is er iemand die ervaring heeft met methadon?

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik word echt gek en zij denken door methadon kan dat ?
Ik verlang naar een beetje ontspanning
Mijn leven is opstaan onrust daarna begint de depressie daarna het huilen en alleen maar lopen kan nergens op concentreren tot de avond
10 mg diazepam na 3 kwartier 15 mg mertezepine en na een uur 10 mg zolpidemtartraat en is het liggen opstaan weer liggen weer opstaan en dan liggen en opeens in slaap vallen weet niet hoe of wanneer ik inslaap val soms als ik opsta is het hele huis een puinhoop soms heb ik zelfs naar de avondwinkel gelopen chocola Mars gekocht en gegeten en mijn hele bed onder de chocola en soms is de koelkast open of de buiten deur open en soms is er niks gebeurd
Maar merk dat ik begin steeds minder te slapen hoop niet dat ik de dosis omhoog moet gooien want mijn psychiater vindt slapen heel belangrijk
Ik vind het belangrijk om me overdag weer te kunnen functioneren
Ik word helemaal gek
Ben onderweg naar huis nu om een kopje thee te drinken en een sneetje brood met eiersalade hoop dat ik het kan eten
Ik word helemaal gek en nog willen ze me niet helpen
Echt mensen ben alleen aan het huilen laatste 1,5uur omdat ik aan morgen moet denken en aan wat ik mezelf heb aangedaan met al die medicatie zonder dat het helpt
Als de medicatie nou zijn werk deed dan had ik geen problemen ermee
Maar verslaafd eraan zonder dat het zijn werk doet en misschien maakt het wel alles erger
😭😭😭😭😭😭😭😭

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik ben helemaal kapot ben nog steeds aan het lopen en huilen kon niet naar huis
De professional weten het ook niet volgens mij
Ik hou het niet meer dus het wordt een lange nacht met alles nemen of toch nog wachten
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭
Ik neig om alles te nemen wat ik heb als de slaap medicatie niet gaat werken
Ik moet sterk zijn ik kan het nog volhouden ik moet het voor mijn moeder doen
Ik kan haar geen pijn doen
Hoop dat ik sterk genoeg ben om het nog vol te houden
Maar jullie ontzettend bedankt echt jullie zijn allemaal toppers echt 🙏🙏🙏🙏🙏🙏👍👍✌️✌️

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik hou het niet meer dus het wordt een lange nacht met alles nemen of toch nog wachten
En dan? Heb je nog meer problemen. Dat gaat je echt niet verder helpen.

Diametha

Bewuste gebruiker
Wat gaat wel helpen
Ik ben aan het trippen nu als ik aan morgen denk
Ik heb huisartsenpost geprobeerd te bellen ze zeggen probeer de nacht door te komen en morgen de psychiater bellen
Ze zeggen als ik de slaap medicatie ga nemen dat ik het wel vol kan houden tot morgen ze zeggen je neemt hele heftige medicatie je moet het tijd geven
Ze zeggen als het straks echt niet lukt dat ik ze weer mag bellen en dan gaan ze kijken
Ze zeggen zo een opname krijg je als je psychotisch bent stemmen hoort en dingen ziet
Ze denken als ik de medicatie neem die ik heb genoemd dat ik wel eventjes tot rust kom tot morgen en dan mijn psychiater moet bellen
Daarom altijd wachten op dit of op de andere
Net als de psychiater zegt laat de 60 mg effe inwerken geef het de tijd
Daarom niemand weet wat ik doormaak iedereen vind het ontwenning geloof me mensen las het ontwenning was zou ik het vol kunnen houden maar dit is ontwenning plus iets anders dat het 1000 maal heftiger maakt dan ontwenning
Geloof me dit is niet normaal wat ik meemaak
Er is iets gebeurd toen ik de overstap maakte naar Diazepam plus ontwenning
Want dit is niet normaal wat ik voel mijn spieren doen nu ook raar ik weet het niet meer

Diametha

Bewuste gebruiker
Die mertezepine maakt me wel slap maar laat me niet meert in slaap vallen en de zolpidemtartraat hetzelfde
Wat nu ? Ben bang om meer medicatie te krijgen toen ik rivotril met methadon kreeg leek het even de goede kant op te gaan op eens moest ik overstappen
Ik dacht de overstap gaat vlekkeloos maar omdat ik een te lage dosis Diazepam kreeg werd alles erger toen moest ik de Diazepam stabiliseren met het te verhogen en daarna kon ik k weer aan de methadon werken na om het te stabiliseren en sindsdien voelde ik geen verbetering tijdens verhoging vroeger toen we alleen aan de methadon zat te werken Voelde ik me beter als het verhoogd werd en dan weer slecht maar heel mild het leek alsof ik bijna stabiel was op methadon
De overstap heeft alles kapot gemaakt
En nu ben ik bijde aan het stabiliseren daarom is het heftig wat ik voel
Maar hooop dat iedereen lekker slaapt ik ga het moeilijk krijgen zo te zien

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Die mertezepine maakt me wel slap maar laat me niet meert in slaap vallen en de zolpidemtartraat hetzelfde
Wat nu ? Ben bang om meer medicatie te krijgen toen ik rivotril met methadon kreeg leek het even de goede kant op te gaan op eens moest ik overstappen
Ik dacht de overstap gaat vlekkeloos maar omdat ik een te lage dosis Diazepam kreeg werd alles erger toen moest ik de Diazepam stabiliseren met het te verhogen en daarna kon ik k weer aan de methadon werken na om het te stabiliseren en sindsdien voelde ik geen verbetering tijdens verhoging vroeger toen we alleen aan de methadon zat te werken Voelde ik me beter als het verhoogd werd en dan weer slecht maar heel mild het leek alsof ik bijna stabiel was op methadon
Zet vlekkeloos maar uit je hoofd, dit wordt lang en zwaar traject om al je problemen en de oorzaak aan te pakken. Zie die medicijnen als hulpmiddel, niet als de oplossing of het probleem.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Mirtazepine is ook geen slaapmiddel maar een antidepressivum. Zolpidem is je slaapmedicatie en diazepam tegen dagelijkse angst en paniek. En. Eehoog die methadon nou gewoon naar 70mg.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Het lijkt wel een Bipolaire Mixed Episode @Diametha , maar ik heb daar niet voor doorgeleerd. Je moet echt bij een zorgprofessional zijn.
Nee dit doet mij niet denken aan bipolair. Eerder vorm van obsessieve disordeer of borderline oid. Maar met al die middelen en gokken,, dakloos etcetc is het niet te zeggen, helemaal niet voor leken als wij.

edit: @Paranoize jij nog iets toe te bvoegen?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Heb net de vervangende psychiater aan de lijn hij vindt dat ik de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders naar de 70 mg
Ik heb hem huilend gesproken van ik denk dat er meer aan de hand is dan verhogen methadon ,dat ik al weken zo rondloop
Maar hij vindt dat de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders omhoog naar 70 mg
Maar het liefst nog effe wat tijd geven want 60mg methadon is bijna bij iedereen een dosis die je stabiel maakt en anders naar 70mg en die ook wat tijd geven minimaal 1 week
Dan is mijn eigen psychiater weer terug
Heeft er iemand ervaring met methadon?
heeft iemand bijvoorbeeld moeten stabiliseren op methadon en dan met een hoge dosis is gestabiliseerd boven de 70 mg ? Kan diegene me privé wat informatie geven over hoelang het heeft geduurt ? Of hij ook depressieve gevoelens en onrust heeft ervaren?
Zou gewoon na 1 dag naar 70mg gaan. Ik ben op 220+mg gestabiliseerd eerste keer. Dus 70 is niet absurd veel ofzo (220 mg wel). Maar methadon heeft idd wat tijd nodig dat klopt. Je moet ke bloedspiegel wat ophogen dat kost even.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik moet sterk zijn ik kan het nog volhouden ik moet het voor mijn moeder doen
Ik kan haar geen pijn doen
Hoop dat ik sterk genoeg ben om het nog vol te houden
Maar jullie ontzettend bedankt echt jullie zijn allemaal toppers echt 🙏🙏🙏🙏🙏🙏👍👍✌️✌️
Kap nou met dat rondzwerven. Is al vaker gezegd.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ben bij de crisis dienst moest van de portier een doorverwijzing hebben
Heb de huisarts gebeld met een terugbelverzoek ben aan het wachten
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.

Diametha

Bewuste gebruiker
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.
De huisarts is moeilijk te bereiken
Vannacht 3 pillen mertezepine genomen was helemaal weg
Mijn batterij van de telefoon was leeg ik ben noch helemaal duizelig van de mertezepine 45 mg
ik ben zo duizelig en die onrust weer
Moest gisteren de 60 mg methadon nog een kans geven van vervangende psychiater
Ben momenteel helemaal de weg kwijt door de mertezepine 45 mg
Wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties maar mijn telefoon viel uit en had 45 mg mirtazepine genomen
Waardoor ik helemaal knock-out was
Ben nu sind 6 uur wakker maar ben helemaal verlamd of zo
Bedankt voor jullie reacties 🙏🙏🙏

Diametha

Bewuste gebruiker
Zou gewoon na 1 dag naar 70mg gaan. Ik ben op 220+mg gestabiliseerd eerste keer. Dus 70 is niet absurd veel ofzo (220 mg wel). Maar methadon heeft idd wat tijd nodig dat klopt. Je moet ke bloedspiegel wat ophogen dat kost even.
Dus straks weer 60 mg en morgen 70 mg ?

Diametha

Bewuste gebruiker
Nee dit doet mij niet denken aan bipolair. Eerder vorm van obsessieve disordeer of borderline oid. Maar met al die middelen en gokken,, dakloos etcetc is het niet te zeggen, helemaal niet voor leken als wij.

edit: @Paranoize jij nog iets toe te bvoegen?
Dat gokkken en dakloos is jaren terug
Denk daar niet meer aan
Ben zelfs sinds 2015 bij hvo Querido eerst een kamer daarna 2017 of zo een huis gekregen na 1 jaar op mijn naam en daarna na 6 maanden geen Hvo Querido meer
En gokken doe ik al sinds 2010 niet meer
2017 was ik ook van mijn schulden af geen schuldsanering meer daarom ook geen hvo Querido meer
Maar ben zo duizelig van de mertezepine 45 mg ik ben onrustig trillen met mijn benen en zo maar kan niet uit bed komen ben helemaal duizelig

Diametha

Bewuste gebruiker
Ja als je op de goede dosis komt kan 10mg zeker het verschil maken. Waar zit je nu op? Qua methadon, diazepam en zolpidem? En hoe lanf neem je die mirtazepine al?
60 mg methadon 20 mg Diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en zolpidemtartraat 10 mg
Nam de mirtezepine eerst in december 3 wekwn of zo toen overgestapt van de huisarts naar Quetiapine
Toen vond ge psychiater dat Quetiapine juist onrust naar boven brengt moest ik weer mertazepine sinds begin februari samen met zolpidemtartraat om te slapen

Diametha

Bewuste gebruiker

De huisarts is moeilijk te bereiken maar ga haar zo een bericht sturen op haar portaal voor praktijkondersteuner en later WMO aanvraag doen bedankt voor je tip en reactie
Ben helemaal duizelig door de Mertazepine 45 mg

Diametha

Bewuste gebruiker
Kap nou met dat rondzwerven. Is al vaker gezegd.
Wat moet ik anders doen ben helemaal onrustig kan niet stilzitten
Als je wist hoe onrustig en depressief ik ben dan zou je het me niet kwalijk nemen maar ga het proberen bedankt voor je tip en reactie

_shikantaza

Badass junkie
@Diametha begrijp me niet verkeerd, ik gun je echt het beste en je situatie klinkt heel naar (en ik herken 'm deels van een cold turkey Benzo afkick) maar ga eens luisteren en aan de slag met de adviezen. Telkens weer hetzelfde posten en dezelfde vragen blijven stellen brengt je echt niet verder. Ik merk bovendien dat het me wat geïrriteerd maakt en dat ik skeptisch word als ik weer "huilen en lopen" (etc...) van je lees. Hoe naar het ook moge zijn, zo in zelfmedelijden (of is het de slachtoffer rol?) blijven zitten maakt 't echt niet makkelijker voor je.

Laatst bewerkt:

Diametha

Bewuste gebruiker
Mirtazepine is ook geen slaapmiddel maar een antidepressivum. Zolpidem is je slaapmedicatie en diazepam tegen dagelijkse angst en paniek. En. Eehoog die methadon nou gewoon naar 70mg.
Maar de vervangende psychiater vindt dat ik 60 mg nog een dag moet geven dat ga ik ook doen als het niet lukt vandaag dan ga ik hem weer bellen en dan moet ie me maar naar de crisis dienst doorverwijzen

Diametha

Bewuste gebruiker
@Diametha begrijp me niet verkeerd, ik gun je echt het beste en je situatie klinkt heel naar (en ik herken 'm deels van een cold turkey Benzo afkick) maar ga eens luisteren en aan de slag met de adviezen. Telkens weer hetzelfde posten en dezelfde vragen blijven stellen brengt je echt niet verder. Ik merk bovendien dat het me wat geïrriteerd maakt en dat ik skeptisch word als ik weer "huilen en lopen" (etc...) van je lees. Hoe naar het ook moge zijn, zo in zelfmedelijde blijven zitten maakt 't echt niet makkelijker voor je.
Ik ga de huisarts om een praktijkondersteuner vragen en gemeente om WMO vragen
Alleen de methadon moest ik nog een kans geven voor dat ik het omhoog doe
Ik ben nu zo duizelig door de mertazepine 45 mg dheb 5 mg Diazepam al genomen ga straks ga straks de methadon nemen rond half 9
Ik probeer elke advies te volgen hier die ik krijg
Ben alleen zo duizelig van de mertezepine kan mijn bed niet uit komen ben wel aan het trillen met mijn benen en wou naar de wc bijna op mijn bek gevallen en zag in de spiegel dat mijn pupillen niet normaal groot zijn
Ik ga de huisarts effe die bericht sturen van de praktijkondersteuner en straks de gemeente bellen en ja ik moet naar de psychiater luisteren over de methadon
Ik ga vandaag naar de 70 mg want ik leef in een hel
Bedankt allemaal maar ben zo duizelig 45 mg mertezepine hebben me duizelig gemaakt maar de onrust is niet weg ben helemaal aan het trillen op bed als opsta ben zo duizelig
Bedankt allemaal voor de reacties

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ga de huisarts om een praktijkondersteuner vragen en gemeente om WMO vragen
Alleen de methadon moest ik nog een kans geven voor dat ik het omhoog doe
Ik ben nu zo duizelig door de mertazepine 45 mg dheb 5 mg Diazepam al genomen ga straks ga straks de methadon nemen rond half 9
Ik probeer elke advies te volgen hier die ik krijg
Ben alleen zo duizelig van de mertezepine kan mijn bed niet uit komen ben wel aan het trillen met mijn benen en wou naar de wc bijna op mijn bek gevallen en zag in de spiegel dat mijn pupillen niet normaal groot zijn
Ik ga de huisarts effe die bericht sturen van de praktijkondersteuner en straks de gemeente bellen en ja ik moet naar de psychiater luisteren over de methadon
Ik ga vandaag naar de 70 mg want ik leef in een hel
Bedankt allemaal maar ben zo duizelig 45 mg mertezepine hebben me duizelig gemaakt maar de onrust is niet weg ben helemaal aan het trillen op bed als opsta ben zo duizelig
Bedankt allemaal voor de reacties
Vertel de huisarts ook maar dat je meer mirtazapine hebt genomen.

Diametha

Bewuste gebruiker
Dat gevoel heb ik dus ook nu.
Huisarts mailde en zegt dat ze een afspraak gaat plannen met de praktijkondersteuner ze is er 1 keer per week meer kan ze niet doen
Ik moet op mijn psychiater wachten totdat ie terug is van vakantie
Heb haar over de Mertazepine verteld ze zegt dat ik me op me eigen dosis moet houden en dat het voor een keer geen kwaad kan
Ben nog helemaal duizelig van de mertezepine en onrustig en de depressie begint nu ook weer

Diametha

Bewuste gebruiker
De huisarts belt me net en zegt hoe vervelend het ook is ik moet op mijn psychiater wachten want hij weet meer over mijn behandeling en dat ik het beste op hem kan wachten naar de crisis dienst gaan zou het misschien alleen maar erger maken
Ze zegt ik moet daar gaan als ik het echt niet meer vol kan houden
Dat zeg ik haar steeds van ik hou het niet meer en zij zegt steeds ik zou wachten op mijn psychiater want die weet over je behandeling crisis dienst is tijdelijk en als ze me naar huis sturen wordt het het daarna erger
Ze zegt bel boven ij ziekenhuis dan maar
Heb ik gedaan die zeggen dat ze me terug bellen later in de middag omdat het druk is
Wat moet ik nog meer doen ?

Diametha

Bewuste gebruiker
Heb de gemeente gebeld over de WMO ik word teruggebeld door iemand van de gemeente
Maar de mevrouw van de helpdesk heeft wel gezegd het druk is en dat het een paar dagen kan duren maar ik word zo snel mogelijk teruggebeld

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik doe mijn best om hulp te krijgen alleen ik hoor alleen wachten
Iedereen die ik over de medicatie vertel dat ik slik zegt je moet op je eigen psychiater wachten want die weet wat ie moet doen
Biurtteam geweest een tijdje terug met de medicatie .ze zeggen je psychiater heeft het je voorgeschreven je moet bij hem zijn met je klachten
Die vervangende psychiater gisteren ook hij zegt je psychiater heeft je de medicatie voorgeschreven je moet bij hem zijn ik zie alleen dat je de methadon mag verhogen tot 70 mg maar ik zou de 60 mg effe een paar dagen proberen niet zo snel gaan verhogen
Maar je mag het verhogen
Ik zei ik wil naar de crisis dienst en hij van geef de methadon wat tijd
Het leek alsof ie zegt wacht op je psychiater want die weet beter wat ie moet doen met al deze medicatie
En ik maar in de ellende zitten
Wachten
Overal waar ik ga is het wachten of ze weten het niet
Wat moet ik nog meer doen ?

Diametha

Bewuste gebruiker
toen ik gisteren met de vervangende psychiater zat te praten zei hij zolang het niet levensbedreigend is kunnen ze niet veel doen voor je bij de crisis dienst en hij zei ook dat ze daar geen ontwenning opiaten behandelen het is meer voor mensen met psychose en zo
En ik ben ontwenning opiaten volgens mijn dossier dus daarom moet ik de methadon tijd geven
Maar ben nu aan het twijfelen aan wat ik heb

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Overgave.

Voor nu kun je er niks aan veranderen, dus je kunt het alleen maar uitzitten. Zet uit je hoofd dat het nu anders moet, dat er ergens iemand zit die iets kan doen die zorgt dat jij je NU anders voelt, dat er ergens iemand is met ervaring met dezelfde combinatie van middelen als jij die iets kan zeggen wat voor jou nu iets wezenlijk kan veranderen. Daarmee blijf je vechten en vluchten en dat vergroot de onrust.

Net als 145x herhalen herhalen herhalen.

Overgave. Geef je over. Het is nu ontzettend kut, en waarschijnlijk blijft dat ook nog even zo. Maar het wordt beter. Ooit. Geef je over.

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik
Dat gevoel heb ik dus ook nu

Dat gevoel heb ik dus ook nu.
Sorry dat ik je geïrriteerd heb maar geloof me ik doe alles om beter te worden maar het lukt niet
Hoe denk je dat ik me voel
Denk je dat ik het leuk vind om te lopen en te huilen
Ik doe alles wat jullie hier adviseren maar het is wachten wat ik hoor
Ik ga de psychiater weer bellen nu van ik kan niet wachten tot vanmiddag kan ik niet langskomen? Ik wou dat jullie het gesprek konden horen
Of dat jullie kunnen zien hoe ik erbij loop
Ik trek het niet meer en niemand die kan helpen
Ik kan niet functioneren
Hoe denk je dat ik me voel

Bovenaan