afkicken GBL verslaving

BertusG

Newbie
Hallo allemaal,

M.b.v. alle informatie op dit forum ben ik overgestapt van gbl op baclofen.

Gisteren om 23u mijn laatste dosering van 1.3ml op en vandaag dus baclofen.

Ik zou graag wat aanvullend advies willen over hoe ik het vanaf hier en nu het beste kan aanpakken.

Qua dosering neem ik nu wanneer de afkickverschijnselen te hevig worden. Per keer 12,5mg.
Heb genomen na de laatste g om 23.30u
Daarna om 3.30u vannacht.
Vanochtend om 6u en 10u.
Vanmiddag om 12.30u en 15.30u.

Heb ook mirtazepine, diazepam en phenibut in huis. Mijn streven is om het doel met zo min mogelijk middelen en afkickverschijnselen te gaan halen.

Wat kunnen jullie adviseren voor het vervolg?

Laatst bewerkt:

BertusG

Newbie
Dank voor je reactie. Heb 18 uur geleden voor het laatst op. Daar al erg blij mee.
Ben me bewust van de (afkick)gevaren inderdaad, vandaar ook de overstap gemaakt. Nu vooral op zoek naar een formule om deze stabiel te krijgen en af te bouwen.

Lizzy.simpson

Experimenterende gebruiker
Hoi hoi, ik ben zelf ook nieuw op dit forum. Ik heb vanaf volgende week, 3 weken vakantie. Ik heb deze weken vakantie juist genomen puur omdat ik wil afkicken van gbl.

Ik heb tussendoor al meerdere keren proberen te stoppen maar liep tegen verschillende complicaties aan

Hoelang ben je al verslaafd?
Is jouw dosering altijd 1.3m geweest en om de hoeveel tijd pakte je normaliter bij?
Wat voor afkick verschijnselen ervaar je vooral?

Ik wens je heeel veel succes!!! De eerste stap heb je al overwonnen, stap dat je er klaar mee bent en wilt afkicken. Hoop en ik denk dat we wat veel aan elkaar hebben hiermee!

• Like
Waarderingen: ljuv

Ketalicious

Hoi hoi, ik ben zelf ook nieuw op dit forum. Ik heb vanaf volgende week, 3 weken vakantie. Ik heb deze weken vakantie juist genomen puur omdat ik wil afkicken van gbl.

Ik heb tussendoor al meerdere keren proberen te stoppen maar liep tegen verschillende complicaties aan

Hoelang ben je al verslaafd?
Is jouw dosering altijd 1.3m geweest en om de hoeveel tijd pakte je normaliter bij?
Wat voor afkick verschijnselen ervaar je vooral?

Ik wens je heeel veel succes!!! De eerste stap heb je al overwonnen, stap dat je er klaar mee bent en wilt afkicken. Hoop en ik denk dat we wat veel aan elkaar hebben hiermee!
Ik zou wel uitkijken met vakantie nemen, ik ben juist verslaafd geraakt door (te lang) vakantie in combinatie met de lockdown. Misschien kun je je vakantie in ieder geval wat inkorten of bijvoorbeeld weekenden gebruiken om af te bouwen/te stoppen. Maar ik weet natuurlijk ook jou situatie niet. Mijn punt is als je geen verplichtingen hebt (vakantie) is de verleiding op te pakken groter.

• Like

Lizzy.simpson

Ik zou wel uitkijken met vakantie nemen, ik ben juist verslaafd geraakt door (te lang) vakantie in combinatie met de lockdown. Misschien kun je je vakantie in ieder geval wat inkorten of bijvoorbeeld weekenden gebruiken om af te bouwen/te stoppen. Maar ik weet natuurlijk ook jou situatie niet. Mijn punt is als je geen verplichtingen hebt (vakantie) is de verleiding op te pakken groter.
Ik heb een heel onregelmatige baan met veel sociaal contact. Dus mijn weekenden zijn soms opgesplitst in 2 losse dagen.
Ik probeer de weekenden die ik wel normaal heb het ook af te bouwen. Maar zodra ik weer aan het werk ben en veel tal prikkels ontvang en geen afkick verschijnselen wil tonen, zit ik na een paar dagen weer op mijn oude dosis.

• Like

Lizzy.simpson

Hoi Bertus, hoe gaat het nu met je?
Is er iemand die tips of tricks heeft met gbl afkicken?

Ik heb ooit gehoord dat iemand zijn gbl gebruik omzetten in ghb en vanuit daar heel makkelijk kon afkicken.
Zo had die weinig last van de gbl afkick verschijnselen en omdat het lichaam niet gewend is aan ghb kan je daar makkelijk van afkicken

Of iemand anders adviezen? Ze zijn hard welkom!!

• Like

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik dacht dat Baclofen hier de ideale oplossing voor was/is. Maar zelf geen ervaring mee.. kan zelf GHB niet verdragen (gelukkig maar)

Succes met de afbouw!

Lizzy.simpson

Ik heb contact opgenomen met de drugs info lijn. Die verwezen mij door naar Jellinek (geeft ook adviezen). Ik heb met 2 contact gehad). Blijkbaar kan je ook bij een kliniek alleen het detox programma doen. Onder continu toezicht en begeleiding de afbouw. Daar had ik absoluut voor gekozen. Maar helaas heb ik die tijd ervoor niet. Nu als volgt op de planning en advies van: morgen gesprek met de huisarts en aanvraag/aanmeld consult met spoedaanvraag. Hopelijk kunnen ze mij verbinden met een medewerker waar ik contact mee kan hebben. Dit voor alles te bespreken en hopelijk juiste medicatie kunnen voorschrijven.

Heb nu thuis zelf al: oxazepam, temazepam en Baclofen.
Zelf alleen geen idee van hoe Baclofen en de juiste dosering ervoor te moeten gaan gebruiken. (Plus ik heb de Baclofen nu illegaal, dat is rete duur!!!)

Ik ben benieuwd wat de huisarts voor me kan gaan betekenen. (ik heb het niet zo met huisartsen of in ieder geval de mijne haha)

Lizzy.simpson

Met trots kan ik zeggen dat er al een hele goede vooruit gang in zit!
Mijn eerste week heb ik gebruikt om mijn gbl afhankelijkheid om te zetten naar ghb afhankelijkheid. Die heb ik getraind naar 1ml per uur.
Deze week wil ik 0,1ml per dag of evt meer afbouwen.
Dat ik de laatste week/ dagen nog mijn eigen ritme terug kan proberen te vinden.

Ik ben er zo klaar mee!!! Heb er zoveel ergenissen en last van! Maar wel goed dat je waarschuwde trouwens.
Ik hoop dat het bij jou ondertussen weer onder controle is?

Paranoize.

Badass junkie
Toch is een vakantie wel het ideale moment om een verslaving te proberen te verbreken. Zo min mogelijk verplichtigingen, zoveel mogelijk in bed. En zo is de kans dat ze het ontdekken op je werk minimaal en kun je achteraf altijd nog openkaart spelen wanneer je het mentale proces aan het uitvoeren bent, de detox is het moment dat je toch echt gewoon met rust gelaten wilt worden door de buitenwereld!

Lizzy.simpson

Toch is een vakantie wel het ideale moment om een verslaving te proberen te verbreken. Zo min mogelijk verplichtigingen, zoveel mogelijk in bed. En zo is de kans dat ze het ontdekken op je werk minimaal en kun je achteraf altijd nog openkaart spelen wanneer je het mentale proces aan het uitvoeren bent, de detox is het moment dat je toch echt gewoon met rust gelaten wilt worden door de buitenwereld!
Absoluut, je beschrijft precies zoals ik het voel en ervaar!

Lizzy.simpson

Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Eindelijk ook weer mijn normale nachtrust terug gevonden op eigen kracht.
Ik sta nu weer zo positief en gezonder in toekomst gericht.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!

Dirkdirk

DF-koning
Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!
Chill is dat he, dat je jezelf niet meer hoeft te verdoven? Ik had dat met alcohol precies hetzelfde.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Chill is dat he, dat je jezelf niet meer hoeft te verdoven? Ik had dat met alcohol precies hetzelfde.

Heel knap, 💪🏼en een top support! Maar JIJ , jij bent de sterkste versie van jezelf geworden ,( je kan iemand 9 maanden in rehab doen. En alle zorg was top. Maar thuis weer mis. ) Nu heb je de lichamelijke strijd gewonnen, en nou het zwaarste :mental power. - doorzetten
als je nee zegt, terwijl je lijf een keer ja zegt, dan heb je een home run geslagen!
dus: Blijf Homeruns Slaan ! ⚾️🧢🏏

Flowrider

Wat knap! Heel fijn dat je hier de steun hebt kunnen halen. Klinkt als een hele goede stap zo voor jezelf, applaus!

Lizzy.simpson

Ik heb geen idee hoe de lichamelijke afkick van alcohol is.
Maar het is inderdaad heerlijke zo nuchter. Ik leefde echt een dubbel leven of zelfs driedubbel.
Continu balans vinden in dosering, lichamelijke klachten , slaap dosissen en slaap te korten.
Dan het leven tegenover sociale omgeving. Ontwijken of ideale locaties/ activiteiten waar ik nog ruimte had voor stiekeme shots kon nemen.
En dan als ik tijd en puf overheid nog mezelf of dingen voor mezelf kunnen doen.

Nu kan ik mijn leven echt weer serieus leven!!!

Lizzy.simpson

Heel knap, 💪🏼en een top support! Maar JIJ , jij bent de sterkste versie van jezelf geworden ,( je kan iemand 9 maanden in rehab doen. En alle zorg was top. Maar thuis weer mis. ) Nu heb je de lichamelijke strijd gewonnen, en nou het zwaarste :mental power. - doorzetten
als je nee zegt, terwijl je lijf een keer ja zegt, dan heb je een home run geslagen!
dus: Blijf Homeruns Slaan ! ⚾️🧢🏏
Dankjewel, super fijn en lief bericht!
Ik sta mentaal nu heel sterk, want ik heb echt afgezien van mijn laaste maanden vooral. Ik afschuwde het. Alle ellende die het met zicht mee bracht, hoe ongelukkig ik er van werd.
Ik ging nooit naar de 'high' dosis maar naar de overlevingsdosis.

Ik weet dat ik voor nu in ieder geval er sterk in sta. Ik hoop ik die kracht zo vast houd en zo in blijf staan.
Maar zodra het ooit mocht verzakken, ik die homerun alsnog blijf maken!

Dankjewel voor je reactie!! 😘

Dirkdirk

DF-koning
Ik heb geen idee hoe de lichamelijke afkick van alcohol is.
Valt mee. Eerste paar dagen is kut maar na een week lach je erom. Als je eindelijk eens een natuurlijke 8 uur slaap hebt gehaald en merkt dat al je zintuigen plotseling met 300 procent in intensiteit toenemen… dan is het “smooth sailing”.

Maar het is ook pittig. Jarenlang verdoven heeft consequenties. Je moet je angsten opnieuw zien te overwinnen. Want alles komt extra hard terug, de goede én de slecht kanten. Maar als je in een roes leeft, dan leef je eigenlijk niet. Je leeft wel, meer meer op de automatische piloot. Je ontwikkelt je niet meer. En op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om dat pad niet meer in te wandelen.

Lizzy.simpson

Valt mee. Eerste paar dagen is kut maar na een week lach je erom. Als je eindelijk eens een natuurlijke 8 uur slaap hebt gehaald en merkt dat al je zintuigen plotseling met 300 procent in intensiteit toenemen… dan is het “smooth sailing”.

Maar het is ook pittig. Jarenlang verdoven heeft consequenties. Je moet je angsten opnieuw zien te overwinnen. Want alles komt extra hard terug, de goede én de slecht kanten. Maar als je in een roes leeft, dan leef je eigenlijk niet. Je leeft wel, meer meer op de automatische piloot. Je ontwikkelt je niet meer. En op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om dat pad niet meer in te wandelen.
Frappant dat je dit nu typt. Ik heb afgelopen dagen super veel en wel even blijvende/hangende jeuk telkens. Ik weet dat dit komt door de zenuwen die zich continu herstellende zijn.

Vandaag een mega spin in huis gehad. Wat een uitdaging was/is dat. Dat spookt echt nog hele tijd door in mijn hoofd. Mijne grote angst. Elke keer dat ik op die plek in de kamer sta ben ik er nog steeds alert op.

De zin:'je leeft wel, maar meer op automatisch piloot'. Voor mijn gevoel was het absoluut niet automatisch piloot. Elke dag was het meten en balans zoeken. Ene dag veel prikkels, andere dag minder. Dat scheelde veel kwa dosissen bij mij elke keer en dag weer.
Voor mij was het ik leefde wel, (meer de dag ongezien gebruiken), maar eigenlijk leefde ik niet echt mijn leven.

De Zandman

DF-koning
De lichamelijke afkick van alcohol is niet fijn, nee.
Ik heb er 6 weken over gedaan, klinisch.
Ik kreeg voor de eerste week wat librium om eea draaglijker te maken, maar die 6 weken zal ik niet gauw vergeten!
Dat alleen al maakt dat ik niet gauw weer naar de fles zal grijpen, want nog een keer door die hel zie ik echt niet meer zitten.
Voor de rest sluit ik me bij @Dirkjan aan.
Onder invloed leven, dat is geen leven!

Paranoize.

Badass junkie
Klopt idd helemaal. Merk dat bij mezelf ook heel erg. Ik was al heel jong "volwassen" in me kop maar de laatste jaren lijkt het alsof de tijd stil staat. Ken je nagaan wat voor een klap ik ga ervaren zodra ik kies om nuchter te blijven.

Vriendschappen verloren, mensen gestorven, hartenpijn, verspilde jaren in me leven.

Maar ook voordat ik echt fully numb was en recreatief drugs gebruikte en nog plezier in het leven had werd me leven opgefokt door bepaalde trauma's mentaal en een "zwaar" lichamelijk ongeluk. Vanaf dat moment waren opiaten en benzo's ideaal om geen pijn meer te ervaren lichamelijk en/of mentaal maar de keerzijde is wel dat ik toen veel meer persoonlijkheid had en meer plezier, vaker vrolijk was. Herken jij jezelf hier ook in @Tijdloos ?

Lizzy.simpson

Klopt idd helemaal. Merk dat bij mezelf ook heel erg. Ik was al heel jong "volwassen" in me kop maar de laatste jaren lijkt het alsof de tijd stil staat. Ken je nagaan wat voor een klap ik ga ervaren zodra ik kies om nuchter te blijven.

Vriendschappen verloren, mensen gestorven, hartenpijn, verspilde jaren in me leven.

Maar ook voordat ik echt fully numb was en recreatief drugs gebruikte en nog plezier in het leven had werd me leven opgefokt door bepaalde trauma's mentaal en een "zwaar" lichamelijk ongeluk. Vanaf dat moment waren opiaten en benzo's ideaal om geen pijn meer te ervaren lichamelijk en/of mentaal maar de keerzijde is wel dat ik toen veel meer persoonlijkheid had en meer plezier, vaker vrolijk was. Herken jij jezelf hier ook in @Tijdloos ?
Je zegt zodra je ervoor kiest om nuchter te blijven. Gebruik je nu nog dagelijks ghb of alcohol dan of iets dergelijke?

Ik vind het erg voor je, leef met je mee. Uit jouw verhaal lees ik dat je een heftige tijd / ervaring(en) hebt meegemaakt. Ik snap precies hoe jouw recreatief gebruik uiteindelijk jouw 'uitvlucht' is geworden.

In de tijd van de laatste jaren heb ik alleen vooruitgang gehad in een carrière switch met alle kracht die ik nog over had. Maar verder vrijwel ook mijn tijd heeft stil gestaan.
Eerste jaar kreeg ik veel energie van die drug. 2e jaar kostte het mijn lichaam heel veel energie om alles (alleen noodzakelijke) voor elkaar te krijgen.

Tijdloos is een goede omschrijving. Ik vecht nu echt met leren een normaal leven te leven.
Ik heb onregelmatige avondwerk dus dat maakt het extra lastig.
Liefst kijk ik tot in late ('vroege') uurtjes tv en slaap ik het liefst tot ik kan mag gaan werken.
Ik vind het heeeeeeeel lastig mijn dag op te vullen.
Terwijl ik als ik nuchter ben opeens zoveel dingen en doelen wil doen en bereiken. Ik ben de weg kwijt waar te beginnen of starten..
Het is ook eng om weer dingen aan te gaan pakken. En dan heb ik het nog over het 'normale' leven stijl. (mijn traumatische tienertijd niet meegenomen, die heb ik ver weg diep opgesloten).

Emoties zijn opeens zo moeilijk en moet ik echt weer opnieuw leren mee om te gaan... (niet emoties uit verleden maar bijv als dingen tegen zitten of sociaal gebonden of dergelijke...)

Ik was zooooo blij dat ik na 2jaar eindelijk clean was zoals ik begin deze topic schreef.
Maar na een tijdje liep ik echt vast in het normale leven. Nu ga ik op en af..
Terwijl ik onder invloed me ook absoluut niet gelukkig voel...

Paranoize.

Badass junkie
Je zegt zodra je ervoor kiest om nuchter te blijven. Gebruik je nu nog dagelijks ghb of alcohol dan of iets dergelijke?

Ik vind het erg voor je, leef met je mee. Uit jouw verhaal lees ik dat je een heftige tijd / ervaring(en) hebt meegemaakt. Ik snap precies hoe jouw recreatief gebruik uiteindelijk jouw 'uitvlucht' is geworden.

In de tijd van de laatste jaren heb ik alleen vooruitgang gehad in een carrière switch met alle kracht die ik nog over had. Maar verder vrijwel ook mijn tijd heeft stil gestaan.
Eerste jaar kreeg ik veel energie van die drug. 2e jaar kostte het mijn lichaam heel veel energie om alles (alleen noodzakelijke) voor elkaar te krijgen.

Tijdloos is een goede omschrijving. Ik vecht nu echt met leren een normaal leven te leven.
Ik heb onregelmatige avondwerk dus dat maakt het extra lastig.
Liefst kijk ik tot in late ('vroege') uurtjes tv en slaap ik het liefst tot ik kan mag gaan werken.
Ik vind het heeeeeeeel lastig mijn dag op te vullen.
Terwijl ik als ik nuchter ben opeens zoveel dingen en doelen wil doen en bereiken. Ik ben de weg kwijt waar te beginnen of starten..
Het is ook eng om weer dingen aan te gaan pakken. En dan heb ik het nog over het 'normale' leven stijl. (mijn traumatische tienertijd niet meegenomen, die heb ik ver weg diep opgesloten).

Emoties zijn opeens zo moeilijk en moet ik echt weer opnieuw leren mee om te gaan... (niet emoties uit verleden maar bijv als dingen tegen zitten of sociaal gebonden of dergelijke...)

Ik was zooooo blij dat ik na 2jaar eindelijk clean was zoals ik begin deze topic schreef.
Maar na een tijdje liep ik echt vast in het normale leven. Nu ga ik op en af..
Terwijl ik onder invloed me ook absoluut niet gelukkig voel...
Weetje wat het is, je gaat je verdoven omdat je bepaalde shit niet nuchter kunt handelen in je leven. Dat lijkt ff goed te gaan maar vervolgens leer je eigenlijk steeds minder met dingen nuchter om te gaan plus dat je verslavingen groeien. Het soort van paradox effect van problemen oplossen met middelenmisbruik. En uiteindelijk als het je lukt om clean te worden ben je zo slecht geworden in om gaan met nuchtere geest, dat je op een hoop vlakken vastloopt idd zoals emotioneel, angstig, depressief ga maar door. Sociaal zijn word lastig.

Dus ik snap wat je bedoeld met het moeilijk vinden om nu nuchter te leven.

Je zult dingen opnieuw moeten leren in het leven. Check dit filmpje dit beschrijft het heel goed :

Lizzy.simpson

Weetje wat het is, je gaat je verdoven omdat je bepaalde shit niet nuchter kunt handelen in je leven. Dat lijkt ff goed te gaan maar vervolgens leer je eigenlijk steeds minder met dingen nuchter om te gaan plus dat je verslavingen groeien. Het soort van paradox effect van problemen oplossen met middelenmisbruik. En uiteindelijk als het je lukt om clean te worden ben je zo slecht geworden in om gaan met nuchtere geest, dat je op een hoop vlakken vastloopt idd zoals emotioneel, angstig, depressief ga maar door. Sociaal zijn word lastig.

Dus ik snap wat je bedoeld met het moeilijk vinden om nu nuchter te leven.

Je zult dingen opnieuw moeten leren in het leven. Check dit filmpje dit beschrijft het heel goed :

Ja exact dat ja!!

Ik heb eind deze maand mijn eerste gesprek met nova.
Ik probeer nu een soort van klein structureel dagelijks plan te creëren.
Een stappen lijstje wat ik elke dag of wekelijks wil aanhouden bijv al is het maar 20min home workout p.d., elke dag een deel van huis poetsen. Is nog wel in mijn 'veilige' zone. Maar gewoon kleine structuur aanbrengt.

Plus ik schrijf elke ochtend een lijstje over die ik geschreven heb met al mijn lichamelijke en emotionele klachten als ik wel gebruik...

Lizzy.simpson

Het stomme is.. Ik heb eigenlijk altijd op overlevingsdosissen geleefd bijna 2jaar lang. Niet op de feeling high modus.

Ik heb sinds mijn terugval die op en af gaat. Dat ik steeds langer doorga en echt mijn grenzen echt opzoek.
Vind het nu veel moeilijker. Terwijl ik eerst 2 jaar (ook wel eens keertje level feeling high) Maar vooral overleving.

Ik heb moeite nu grenzen te leggen. Naja grenzen leggen wel maar niet aanhouden.
Ik weet niet waarom precies eigenlijk ik dat heb en doe (maar dus wel realistisch gezien bewust van ben).
But why nu wel opeens?
Omdat het einde bijna in zicht is?
Dat ik eigenlijk alleen maar negatief voel ook juist als ik gebruik (overleving modus) dat ik nu nog ff positieve wil ervaren?
Dat ik tijdens mijn nuchtere momenten pas zag hoe groot het pad en het bos is die voor me ligt als ik nuchter ben?

Ik had 3 dagen vrij, zit nu op dag 2, maar gisteren ipv afbouwen, helemaal 'los gegaan' thuis. Terwijl ik echt clean weer wil zijn als ik moet werken.
Nuchter werken is zoveel beter. Je bent niet meer spiechtig dat iemand het ziet 9f dat je bij moet pakken maar je hebt ffe geen moment alleen, plus vermoeider etc...

Ik kan niet meer op mezelf vertrouwen ... Vind ik heel lastig. Natuurlijk kan je dat met verslaving al nooit. Maar nu helemaal niet meer naar mijn eigen kennen

Laatst bewerkt:

Lizzy.simpson

Nu weer 5 dagen clean. Dagen dat ik werk is het makkelijkste dan heb ik afleiding.

Verder loop ik nu tegen fysieke uitgeput aan. Ik slaap zo'n 14 a 15u per dag.
Ben zoo moe de hele tijd!!
Het lastige is dat ik niet weet of mijn lichaam zo uitgeput is en nu aan het herstellen van gebruik is (zulke vermoeidheid nog nooit gehad na afkick).
Of dat ik zooo uitgeput ben van toevallig een soort griepje (waar mijn vriend deze week last van heeft, zonder drugs gebruik laatste tijd)

Dus lastig kleine structuur al momenteel op te bouwen...

Yes yes heel blij dat nova dichterbij komt nu!! :)
Nu vrije dagen, die zijn zwaar.. Mindfucking sometimes... :(

Ze Herbs Mang

Badass junkie
Nu weer 5 dagen clean. Dagen dat ik werk is het makkelijkste dan heb ik afleiding.

Verder loop ik nu tegen fysieke uitgeput aan. Ik slaap zo'n 14 a 15u per dag.
Ben zoo moe de hele tijd!!
Het lastige is dat ik niet weet of mijn lichaam zo uitgeput is en nu aan het herstellen van gebruik is (zulke vermoeidheid nog nooit gehad na afkick).
Of dat ik zooo uitgeput ben van toevallig een soort griepje (waar mijn vriend deze week last van heeft, zonder drugs gebruik laatste tijd)

Dus lastig kleine structuur al momenteel op te bouwen...

Yes yes heel blij dat nova dichterbij komt nu!! :)
Nu vrije dagen, die zijn zwaar.. Mindfucking sometimes... :(
Slapen is niet erg, staat evenredig aan herstel tot een zekere hoogte. Slaap tot je erbij neervalt, of is dat een pleonasme

Bovenaan