goeie info over Ketamine deel5:buddhism, quantum physics(en)

Hier alles over ketamine en soortverwanten

goeie info over Ketamine deel5:buddhism, quantum physics(en)

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 12:19

Stanley Kubrick's masterpiece 2001: A space Oddysey is one of my favourite movies ever.
It's the science fiction movie that sets the standard for all SF movies to follow.
The first scene of '2001' shows a group of apes and a mysterious black monolith. The time is
hundreds of thousands of years ago, when we were still apes. Then suddenly we shoot
through time, to the 20th century, to the present time. In the present a space ship researches
the same black monolith. Most of the movie takes place in the present time, but at the end of
the movie one of the astronauts accelerates (in space and time?), and the astronaut falls into a
hole, and arrives in a totally different world, one where things don't make sense. We see an
unborn baby.
My explanation of what's meant by these 2 transitions in time is the following: even if the apes
could look into the future, they would never understand it. They would be scared of, or curious
about our computers, they would not have a clue what electricity was. It would be impossible
for them to describe our world in their words, or even in their thought, in their mind. Things just
wouldn't make sense to them.
Now, if we look into the future, we might have the same experience. We might not be able to
understand anything around us, events might happen that we could not even describe if we
wanted to. Our language would be too limited. Its like being a baby again, not knowing
anything.
This last scene of 2001 shows exactly what happens when you enter the K-hole. Obviously,
the visuals are much more colourful in the movie (what would a movie be without them?), but
all the major aspects of a voyage into the K-hole are present: there's the astronaut 'falling' in
space, just like you 'fall' into the K-hole; there's an unknown new world: the 'quantum
universe' in the K-hole, and there's the unborn baby, which signifies re-birth, which is exactly
what happens if you enter phase 3 of the K-hole.
Language vs Reality
What '2001' might tell us is that the future can not be described in our words. This is an
interesting thought. Even in our world language is a limiting factor. If we look up and say we
see a "blue sky" then we are limiting the millions of aspects of this blue sky has, to just two
words.
Describing something non-physical like a feeling, a smell, an emotion, is even harder. We might
recognise a smell, it might trigger emotions if they are connected to some event in the past, but
even then, it might not be possible to properly describe the smell, or the emotion.
We could say that languange limits our reality. Even worse: we might confuse our language for
reality. In our western world language actually defines our reality. Of course this 'reality'
defined by our language is only a small part of the whole reality: there's much more to the
world than the reality described by our words. Considering the fact that there's words in other
languages that have no counterpart in our language, it's easy to see that language is indeed
a limiting factor.
Actually it's even worse than that: knowledge is a limiting factor. If we have learned what a
cloud is, we see it as a 'cloud' and are not able to see it for what it actually is. We are full of
'prejudices' about the world around us, even though we don't realise it.
Buddhism
Buddhism deals with this issue. One of the major statements in Buddhism is exactly the fact
that language is limiting. The aim of a Buddhist is to be able to let the language go, and just
EXPERIENCE the world around us AS IT REALLY IS, and not as it is described by our words.
To do so, a Buddhist needs to meditate. People often live most of their lives in the past or in
the future, worrying about things that have already happened or things that are still to come. If
you wanna experience the real world, live in the HERE and NOW, it's important to let go of
language, and therefore let go of all your thoughts, worries and ideas. Only if you manage to
completely let go of everything you learnt, you can experience the world around you.
A state without thoughts, without language, without any limiting factors, is a state where
there's only conscious left. A conscious that experiences the world, without trying to analyze
it, without trying to describe it. This is exactly the state of the 3rd phase of the K-hole!
The Quantum Universe
So what is this world we 'see' while in the K-hole? I called it a quantum universe. Why? Well,
first of all the laws of old physics seem not to apply. When I say old physics I mean Newtonian
physics and Einstein's relativity, the physics where one event can not take place at two
different places, nothing can go faster than the speed of light and time moves in just one
direction.
In Quantum Physics these limitations do not apply: things can be at 2 different places at the
same time, things can move faster than the speed of light, and time seems not to be
one-directional. It's impossible to imagine this world of quantum physics in our world of old
physics, just like it was impossible to describe the future with our knowledge (as in 2001), or
like it is impossible to describe reality with language.
So what is this quantum universe? Is it a different universe? Is it a parallel universe?
In my opinion the quantum universe and the K-hole are simply different projections of our
reality. If you look at the world with X-rays or heat sensitive cameras, you could say you see a
totally different world, but in fact it's nothing more that our own reality seen in a different way.
How come we can see this world in a K-hole? Well, ketamine affects processes in the brain
that involve perception. The world around us probably exists of signals we are fully aware of
(sounds, light, smells) and signals that we are totally unaware of, because we are not tuned to
the right fequency. Ketamine acts on the brain like changing the frequency of a radio, and thus
we recieve a different signal, which might be noise or a different station. Those different
stations might be exactly what people mean when they say they have met aliens, or
extra-terrestials!
Will we ever be able to see this quantum universe without the use of ketamine? Well, who
knows. A few centuries ago people wouldn't have a clue what ultraviolet light was. They
couldn't see it, they didn't have any equipment to detect it. It simply didn't exist to them.
These days we can see ultraviolet light with special cameras. We can translate this 'invisible'
light into a signal that we can see (visible light). It's is possible that some day we maybe be
able to make a machine that can pick up the signals that nowadays we can only see in a state
like the K-hole. Until that time, I'll be travelling into the K-hole.
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor Sweet_Shadow op 09 mei 2007 13:03

Leuk stukje tekst!

2001: A Space Odyssey :love: :love: :love:
Ook absoluut een van mijn favoriete films.
De toekomst lacht me toe, hoewel ik haar immer met argusogen bezie.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 13:50

Dat hele verhaal is a bunch of pooh.

Een drug verandert je perceptie van de zogenaamde realiteit, niet de realiteit zelf. Daarnaast kan je quantumfysica niet met meningen staven, daar heb je natuurkundige berekeningen voor nodig.
I'd love to see things from your point of view but I cant get my head that far up my ass!
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor Sweet_Shadow op 09 mei 2007 13:57

deadlock schreef:Dat hele verhaal is a bunch of pooh.

Een drug verandert je perceptie van de zogenaamde realiteit, niet de realiteit zelf. Daarnaast kan je quantumfysica niet met meningen staven, daar heb je natuurkundige berekeningen voor nodig.

Volgens mij zegt de schrijver hetzelfde. Je gaat er dan vanuit dat er een soort absolute werkelijkheid is (kun je dat aannemen?).

Wat we nu niet waarnemen (omdat we dat niet kunnen), maar wat wel bestaat, is tevens een deel van de werkelijkheid. Misschien is het wel zo dat bepaalde drugs bepaalde delen van de werkelijkheid ineens waarneembaar maken die normaal niet waarneembaar zijn.

Mja het ligt er maar net aan hoe je 'werkelijkheid/realiteit' definieert!
De toekomst lacht me toe, hoewel ik haar immer met argusogen bezie.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 14:03

In my opinion the quantum universe and the K-hole are simply different projections of our
reality

Natuurkundig gezien klopt die statement van geen kanten natuurlijk. Quantumfysica is geen realiteitsperceptie.

Een laymansguide zegt:
What is Quantum Physics?

That's an easy one: it's the science of things so small that the quantum nature of reality has an effect. Quantum means 'discrete amount' or 'portion'. Max Planck discovered in 1900 that you couldn't get smaller than a certain minimum amount of anything. This minimum amount is now called the Planck unit.

zie ook http://www.higgo.com/quantum/laymans.htm
I'd love to see things from your point of view but I cant get my head that far up my ass!
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 14:10

Sweet_Shadow schreef:Volgens mij zegt de schrijver hetzelfde. Je gaat er dan vanuit dat er een soort absolute werkelijkheid is (kun je dat aannemen?).

Wat we nu niet waarnemen (omdat we dat niet kunnen), maar wat wel bestaat, is tevens een deel van de werkelijkheid. Misschien is het wel zo dat bepaalde drugs bepaalde delen van de werkelijkheid ineens waarneembaar maken die normaal niet waarneembaar zijn.

das idd ook zoals ik het zie

weet niet of je dr film what the bleeb do we know heb gezien die gaat ook over quantumfysica, een goede tip als dit soort dingen je intresseerd .

vrede
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 14:12

deadlock kijk die film maar is deel 1 & 2 er zijn zat wetenschappers die hier onderzoekken naar doen.

een über intresante film over de quantumfysica
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 14:21

Dat heet pseudowetenschap en heeft niets te maken met feitelijke wetenschappelijke en narekenbaar onderzoek, laat staan dat er emperisch bewijs is. Het is aangetoond dat waterkristallen in ijs zich niet anders gaan vormen als je er sjaggerijnig naar kijkt...

edit: daarnaast hebben quantumfysica en moleculen echt helemaal geen zier met elkaar te maken. Quantumfysica komt op een veel kleiner niveau pas kijken...
deadlock
Badass junkie

Re: goeie info over Ketamine deel5:buddhism, quantum physics

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 14:28

KETA- MOLE !!! schreef:It's is possible that some day we maybe be
able to make a machine that can pick up the signals that nowadays we can only see in a state
like the K-hole. Until that time, I'll be travelling into the K-hole.

:P
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 14:29

heerlijk dat er nog veel onverklaarbare shit gebeurd op de wereld

zou maar verdomde saai zijn als we alles al zouden kunnen verklaren
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 14:33

KETA- MOLE !!! schreef:heerlijk dat er nog veel onverklaarbare shit gebeurd op de wereld

En dat is van toepassing op welk gedeelte van mijn post?

Als je met ongefundeerde beweringen moet je toch op zijn minst in staat zijn om die te kunnen verdedigen denk ik? Of je ongelijk toegeven.

Totdat échte wetenschap stelselmatig de beweringen in deze kaasbrij van woorden aan kan geven blijf ik het kwakzalverij en pseudowetenschap noemen.
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 14:58

deadlock schreef:
KETA- MOLE !!! schreef:heerlijk dat er nog veel onverklaarbare shit gebeurd op de wereld

En dat is van toepassing op welk gedeelte van mijn post?

Als je met ongefundeerde beweringen moet je toch op zijn minst in staat zijn om die te kunnen verdedigen denk ik? Of je ongelijk toegeven.

Totdat échte wetenschap stelselmatig de beweringen in deze kaasbrij van woorden aan kan geven blijf ik het kwakzalverij en pseudowetenschap noemen.

het is geen reactie op jou post.

het is dan misschien niet door "echte" wetenschappers bewezen en je mag er van vinden wat je wil.

ik ben van mening dat er dingen gebeuren die wij neit waarnemen of niet kunnen waarnemen, en dat dit d.m.v. b.v. een drug dusdanig bij je binnen komt óf delen juist niet binnen komen dat je die werkenlijkhied ziet.
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 15:27

KETA- MOLE schreef:het is geen reactie op jou post.

het is dan misschien niet door "echte" wetenschappers bewezen en je mag er van vinden wat je wil.

ik ben van mening dat er dingen gebeuren die wij neit waarnemen of niet kunnen waarnemen, en dat dit d.m.v. b.v. een drug dusdanig bij je binnen komt óf delen juist niet binnen komen dat je die werkenlijkhied ziet.

Je zou je ook kunnen afvragen of het niet gewoon chemische processen in de hersenen zijn, waardoor je anders gaat denken. Gewoon simpele (nou jah simpel) hormoontjes en chemische reacties.

Het interreseert me wel wat je er van vindt, maar het is jammer dat je dat soort nonsens gelooft. Tótdat er namelijk mensen zijn die ervoor gestudeerd hebben en met meer dan basisschoolkennis een conclusie kunnen trekken aan de hand van feitelijke beweringen, is het hele verhaal misschien nog wel meer onzin dan de bermuda driehoek.

Quantumfysica, natuurkunde in het algemeen, wiskunde maar ook endicronologie (hormoonkunde) en neurowetenschap zijn mateloos boeiend, maar jij en ik zijn de laatste personen op deze aarde die zo respectloos bevindingen van gerespecteerde wetenschappers aan de kant kunnen zetten en kunnen zeggen; Mjah, hey! wacht es! Het is anders, kijk naar deze mooie film!!!! omfgroflwtfbbq! Snap je wat ik bedoel? Het is niet alsof deze wetenschappers de boel uit de lucht trekken.

Als voorbeeld What the bleep; er staan zo ongelofelijk veel feitelijk onwaarheden in (zoals dat vervuild water geen kristallen vormt, terwijl je thuis met een experiment en een goedkope microscoop kan controleren dat dit wel degelijk gebeurt. Op het moment dat zulke simpele dingen al thuis te controleren zijn, dan kan de hele film per direct de jiskefet in, of niet?
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor Psycho_Chrono op 09 mei 2007 15:34

Dat iets wetenschappelijk bewezen is wil nog niet zeggen dat dit de waarheid is. Uit het verleden blijkt namelijk dat dingen ook wel eens verkeerd wetenschappelijk bewezen kunnen zijn. Ik ben van mening dat ook wetenschappers fouten kunnen maken, fouten die wij dan als waar aan zien.

Dit wil niet zeggen dat ik alles in twijfel trek en in mijn eigen wereld leef. Er is nog zoveel dat de moderne wetenschap absoluut NIET kan verklaren en waarschijnlijk ook nooit zal kunnen verklaren.

Tot die tijd blijf ik van mening dat realiteit RELATIEF is. Je kunt de realiteit niet wetenschappelijk verklaren, voor iedereen is de realiteit anders. En wie zegt dat je leven geen keta-trip is ? En dat als je keta nuttigt je in de ware realiteit komt ? Wie kan dat bewijzen ?
Psycho_Chrono
Wijs gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 15:43

deadlock schreef:Je zou je ook kunnen afvragen of het niet gewoon chemische processen in de hersenen zijn, waardoor je anders gaat denken. Gewoon simpele (nou jah simpel) hormoontjes en chemische reacties.

Het interreseert me wel wat je er van vindt, maar het is jammer dat je dat soort nonsens gelooft. Tótdat er namelijk mensen zijn die ervoor gestudeerd hebben en met meer dan basisschoolkennis een conclusie kunnen trekken aan de hand van feitelijke beweringen, is het hele verhaal misschien nog wel meer onzin dan de bermuda driehoek.

Quantumfysica, natuurkunde in het algemeen, wiskunde maar ook endicronologie (hormoonkunde) en neurowetenschap zijn mateloos boeiend, maar jij en ik zijn de laatste personen op deze aarde die zo respectloos bevindingen van gerespecteerde wetenschappers aan de kant kunnen zetten en kunnen zeggen; Mjah, hey! wacht es! Het is anders, kijk naar deze mooie film!!!! omfgroflwtfbbq! Snap je wat ik bedoel? Het is niet alsof deze wetenschappers de boel uit de lucht trekken.

Als voorbeeld What the bleep; er staan zo ongelofelijk veel feitelijk onwaarheden in (zoals dat vervuild water geen kristallen vormt, terwijl je thuis met een experiment en een goedkope microscoop kan controleren dat dit wel degelijk gebeurt. Op het moment dat zulke simpele dingen al thuis te controleren zijn, dan kan de hele film per direct de jiskefet in, of niet?

Ketamine is
what one calls a dissociative anesthetic. What this means is: it disconnects the brains from the
senses. It does so by blocking the brain from receiving signals from the rest of the body. These
signals include vision, hearing, and most importantly: pain.

dit wil dus zeggen dat er eigenlijk niets gebeurd in de hersens behalve dat er signalen meer terecht komen vanuit de rest van het lichaam.

ik heb me er nog nooit zo in verdiep en wist niet dat er zoveel onwaarheden in de film zitten.

toch ben ik het niet helemaal met je eens want ook een wetenschapper maakt fouten, óf is nog niet op een dusdanig nivo van zijn onderzoekken dat iets als dit aan het licht komt.(nu zet ik de film totaal aan de kant daar hebben we het niet meer over;) )
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 09 mei 2007 15:44

Psycho_Chrono schreef:Ik ben van mening dat ook wetenschappers fouten kunnen maken, fouten die wij dan als waar aan zien.

dat bedoel ik :D
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 09 mei 2007 16:20

Wetenschappers maken ook fouten, dat heb ik niet beweerd. Maar wie zijn wij als gewone mensen om zomaar die bevindingen in twijfel te trekken.
Maar om een pseudowetenschapper die zomaar wat op papier kalkt gelijk te stellen met een wetenschapper vind ik gewoon veel te ver gaan. Als jij enorme buikpijn hebt, en de huisarts zegt na onderzoek; dit is blindedarmontsteking, dan ga je hem ook niet tegenspreken, omdat je dénkt dat je het beter weet. Op die manier is Sylvia Millecam ook héél spijtig aan haar eind gekomen.

Ik ben er van overtuigd dat alles te verklaren is uiteindelijk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er ooit solide wetenschappelijk bewijs voor 'spoken' gevonden kan worden, mochten ze bestaan. Ik sluit hun bestaan niet uit. Ik ben geen extreme scepticus zoals ik hierboven uit mijn posts lijk te zijn, je komt alleen op een voor mij héél gevoelig punt, en dat is het naast je neer leggen van jarenlange research. Daarnaast blijkt door de jaren heen niet zozeer dat een wetenschappelijke conclusie fout is, maar meer dat hij incompleet is (kijk maar naar de evolutie van het atoommodel). Dit geldt uiteraard voornamelijk voor de exacte wetenschappen en niet voor paleontologie, archeologie, psychologie e.a.
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor Psycho_Chrono op 09 mei 2007 17:20

deadlock schreef:Wetenschappers maken ook fouten, dat heb ik niet beweerd. Maar wie zijn wij als gewone mensen om zomaar die bevindingen in twijfel te trekken.

Interessant punt heb je daar, je kunt het ook omdraaien, wie zijn wij om zomaar alles als waar aan te nemen als een wetenschapper wat zegt?

Er is al vaker bewezen dat wetenschappers het niet bij het rechte eind hebben. Maar goed, daar ging deze hele discussie ook niet over.

Dat hallucinogenen middelen iets in je hersenen kunnen triggeren waardoor je alles anders meemaakt en ziet lijkt me duidelijk, het is alleen maar een kwestie van zoeken ; Wat is jou realiteit, wanneer is deze voor jou echt enz.

Realiteit is voor iedereen anders, zoals Delirium ooit heel mooi zei op een trip "Het is geen andere wereld waar je in zit, het is een andere belevenis".
Psycho_Chrono
Wijs gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 10 mei 2007 10:09

toch ben ik het niet helemaal met je eens want ook een wetenschapper maakt fouten, óf is nog niet op een dusdanig nivo van zijn onderzoekken dat iets als dit aan het licht komt.(nu zet ik de film totaal aan de kant daar hebben we het niet meer over;) )

toch zijn er meer dan genoeg mensen die een wetenschap/beroep beoeffenen die de meest stomme en gruwenlijke fouten maken terwijl ze al jaaren het werk doen.

om maar even iets recents aan te halen:
In totaal worden per jaar 1,3 miljoen mensen in een ziekenhuis opgenomen. Dertigduizend van hen krijgen te maken met medische fouten. Tienduizend patiënten houden daar blijvende schade aan over.

------------------------------------------------------------------------------------
nu weer ON-topic ! :D

Dat hallucinogenen middelen iets in je hersenen kunnen triggeren waardoor je alles anders meemaakt en ziet lijkt me duidelijk,

maar het gaat hier ook niet over hallucinogene maar over desocatieve drugs. het trigert dus niets in je hersens.

Ketamine is
what one calls a dissociative anesthetic. What this means is: it disconnects the brains from the
senses. It does so by blocking the brain from receiving signals from the rest of the body. These
signals include vision, hearing, and most importantly: pain.

The body works faster, and so does
the brain. Since there are no external signals reaching the brain as they are blocked by the
ketamine, the brain is left with signals that are already inside the brain: memories, dreams, the
subconscious

en vooral de laatste vind ik erg intressan want wie zecht dat wij in ons onderbewust zijn niet delen van de realitijd waarnemen die we anders niet eens mee maken omdat op het moment dat je geen keta gebruikt je onderbewustzijn onderdrukt word door all invloeden van buitenaf waardoor je dus (bijna) niets van je onderbewust zijn mee krijgt.

v.b. ik heb een heele tijd een meisje op het oog gehad die ik héél af en toe tegen kwam tijden het uit gaan (wat ik jammer vond want ik wilde dr veel vaker zien) ik zat op de fiets opweg van me werk naar huis en zat een beetje te droomen aan haar te denken. Ik had rechts af gemoeten naar mn huis maar inplaats daarvan rij ik rechtdoor een rondje door de stad zonder daar verder echt bij na te denken. en wie kom ik tegen ?! het meisje waar ik al weken mee in me kop loop, ik maak een praatje regel dr telefoon nummer en nog geen week later zit ik wat te drinken met dr op de botermarkt.

ik geloof niet in toeval, en denk dat er in ons onderbewustzijn veel meer gebeurd dan we(nu nog) kunnen bevatten. En doordat met keta de buiten wereld word afgesloten je veel meer van je onderbewustzijn mee maakt dan waneer je nuchter bent.

VREDE!
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor drommedaris@kiwi op 10 mei 2007 14:21

KETA- MOLE !!! schreef:
Sweet_Shadow schreef:Volgens mij zegt de schrijver hetzelfde. Je gaat er dan vanuit dat er een soort absolute werkelijkheid is (kun je dat aannemen?).

das idd ook zoals ik het zie

weet niet of je dr film what the bleeb do we know heb gezien die gaat ook over quantumfysica, een goede tip als dit soort dingen je intresseerd .

vrede
het is idd waar dat wij als menesen begrensd zijn in onze waarnemings capaciteiten......wat is realiteit? volgens de indianen is het zo dat zij als ritueel trippen .......dit is hun de realiteit .....hiermee bereiden zij zich voor op het hiernamaals ...ook als ze met vragen zitten die niemand voor hun kan beantwoorden raadplegen zij in dat geval moeder nature... :)
ik zelf heb gedachten kunnen lezen van mensen onder invloed van truffels
nu nuchter krijg ik nogsteeds ingevingen......
als je de wereld van acid en paddestoellen vergelijkt met de ervaringen van de ander zullen jullie op hetzelfde doelen maar in andere context....ieder zijn eigen belevingswereld.
drommedaris@kiwi

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 10 mei 2007 14:56

drommedaris@kiwi schreef:het is idd waar dat wij als menesen begrensd zijn in onze waarnemings capaciteiten......wat is realiteit? volgens de indianen is het zo dat zij als ritueel trippen .......dit is hun de realiteit .....hiermee bereiden zij zich voor op het hiernamaals ...ook als ze met vragen zitten die niemand voor hun kan beantwoorden raadplegen zij in dat geval moeder nature... :)
ik zelf heb gedachten kunnen lezen van mensen onder invloed van truffels
nu nuchter krijg ik nogsteeds ingevingen......
als je de wereld van acid en paddestoellen vergelijkt met de ervaringen van de ander zullen jullie op hetzelfde doelen maar in andere context....ieder zijn eigen belevingswereld.

misschien moetten we voor deze discussie een nieuw topic openen als het topic er niet al is.
want het gaat hier niet over de werking van halucigenen/tripamine als paddo's, lsd e.d. maar ketamine wat een heele ander werking in de hersens heeft

of bedoel je met ervaringen van andere juist ketamine :D

vrede!
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 10 mei 2007 17:04

Het interreseert toch geen flikkert wat er gebeurd. Disassociativiteit heeft als gevolg dát je gaat hallucineren.
Je gaat dingen zien die je onderbewuste fabriceert, maar die normaliter door je bewuste eruit gefilterd worden.

De werking is alleen anders. Net als paracetamol en morfine, twee compleet verschillende stoffen maar beiden pijnstillend.

Maar laten we voor realiteit gewoon de woordenboek definitie aanhouden, dat lijkt me veruit het gemakkelijkst?
Dan is realiteit dus datgene dat we allemaal tegelijkertijd ervaren. Ik zie een bus rijden en jij ziet hem ook.

Als jij denkt dat je met keta in de échte realiteit terechtkomt, dan heb je denk ik hulp nodig. Met genoeg keta in je lichaam kan je niet meer normaal functioneren. Het lijkt me wenselijk dat je dat in het dagelijks leven zoveel mogelijk wel doet. Waarom? Omdat je anders andere mensen lastig gaat vallen. Hoe? Door bijvoorbeeld niet meer in staat zijn te werken en anderen moeten jouw uitkering gaan betalen.
deadlock
Badass junkie

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 10 mei 2007 18:29

deadlock schreef:Het interreseert toch geen flikkert wat er gebeurd. Disassociativiteit heeft als gevolg dát je gaat hallucineren.
Je gaat dingen zien die je onderbewuste fabriceert, maar die normaliter door je bewuste eruit gefilterd worden.

en wie zecht dan dat de dingen in je onderbewuste geen onderdeel zijn van de werkenlijkheid ? of ze nou door je bewuste gefilterd worden of niet.

deadlock schreef:Als jij denkt dat je met keta in de échte realiteit terechtkomt, dan heb je denk ik hulp nodig.

whahah :wave: ik dnek helemaal niet dat de realiteid van keta de echte realiteid is. en dat heb ik ook nooit beweerd.

aleen zie je meer/andere deelen van de reliteit. omdat er niets gefilterd word.
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor KETA- MOLE !!! op 11 mei 2007 09:14

De werking is alleen anders. Net als paracetamol en morfine, twee compleet verschillende stoffen maar beiden pijnstillend.
dit is b.t.w. echt keihard appels met peeren

jij weet net zo goed als ik dat drugs wel een iets complexere werking hebben dan een pijnstiller
KETA- MOLE !!!
Belezen gebruiker

Berichtdoor deadlock op 11 mei 2007 10:54

KETA- MOLE !!! schreef:
dit is b.t.w. echt keihard appels met peeren

jij weet net zo goed als ik dat drugs wel een iets complexere werking hebben dan een pijnstiller

Tot op zekere hoogte hebben ze dat absoluut niet. Het zijn slechts chemicaliën die transmitters beïnvloeden. Aanhechtingsplaatsen zijn alleen anders. Stuur Mephisto eens een mailtje. Die studeert medicijnen en kan je uit je hoofd en uit boeken véél meer vertellen.
deadlock
Badass junkie

Keer terug naar Ketamine