Het proces
Na de instructies gelezen te hebben, gingen we aan de slag!
1. Doe de alsembladeren (het groene zakje met de waarschuwing) in de wodka (of een andere drank).
Aha, een zakje met een doodshoofd erop.

Ziet er goed uit.

Na iets meer dan 24 uur zag het er zo uit (die doos die ernaast staat met Van Gogh de absinthedrinker
erop is van een fles die we ooit gekocht hadden):
Na de alsembladeren eruit gezeefd te hebben, gooiden we de rest van de zakjes uit de kit in de wodka.
3. Laat alle andere ingrediënten weken in de wodka gedurende 2-3 dagen.
Heftig (proost Van Gogh):
Na 3 dagen zeefden we de kruiden er (grotendeels) uit:
Grotendeels ja
De kat hield het in de gaten haha.
De resterende kruiden heeft mijn vader hergebruikt in z'n jenever.
Tadaa dit is het eindresultaat.
De test
Gisteren wilde ik een glaasje absinthe proeven. Ik schonk het in en deed er wat ijsklontjes bij. Het spul rook heeeerlijk zoet
maar toen ik een slok nam schrok ik wel even. De smaak was enorm bitter. Echt, zo'n bitter drankje had ik nog nooit gedronken. Mijn tong borrelde van bitterheid, ofzo. Smerig!! Maar ik gaf niet op. Ik merkte al vrij snel effect namelijk! Placebo-effect of niet, het leek alsof ik meteen naar een ander niveau steeg en of ik scherper kon waarnemen. Haah leuk spul zeg! Het was absoluut niet de alcohol die het effect veroorzaakte. Ik verbaasde me over de werking en genoot ervan. Ik zat behoorlijk weg te dromen en tegelijkertijd helemaal in het hier en nu. Enfin wazigheid alom.

('Zorg dat je een goede bodem hebt!')

mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Ondertussen weet ik al hoe ik het moet klaarmaken, van men vader en het is echt heeeerlijk ! Ongelooflijk scheef dat je bent van zo een groot glas 

stom dat ik dat niet gevraagd heb). Hij zei ook dat het 2 weken in de fles moet blijven zitten, terwijl het bij de kit lang niet zo lang hoefde. Hm ik ben weer benieuwd