Absinthe kit onzin verhaaltje

Alles over alcohol in dit forum...

Absinthe kit onzin verhaaltje

Berichtdoor Sweet_Shadow op 14 mei 2006 22:54

Een tijdje geleden heb ik een absinthe kit gekocht als cadeautje voor mijn vader :)

Het proces

Na de instructies gelezen te hebben, gingen we aan de slag!

1. Doe de alsembladeren (het groene zakje met de waarschuwing) in de wodka (of een andere drank).

Aha, een zakje met een doodshoofd erop.

Afbeelding

Ziet er goed uit.

Afbeelding

Na iets meer dan 24 uur zag het er zo uit (die doos die ernaast staat met Van Gogh de absinthedrinker :P erop is van een fles die we ooit gekocht hadden):

Afbeelding

Na de alsembladeren eruit gezeefd te hebben, gooiden we de rest van de zakjes uit de kit in de wodka.

3. Laat alle andere ingrediënten weken in de wodka gedurende 2-3 dagen.

Heftig (proost Van Gogh):

Afbeelding

Na 3 dagen zeefden we de kruiden er (grotendeels) uit:

Afbeelding

Grotendeels ja :P

Afbeelding

De kat hield het in de gaten haha.

Afbeelding

De resterende kruiden heeft mijn vader hergebruikt in z'n jenever.

Afbeelding

Tadaa dit is het eindresultaat.

Afbeelding

De test

Gisteren wilde ik een glaasje absinthe proeven. Ik schonk het in en deed er wat ijsklontjes bij. Het spul rook heeeerlijk zoet :love: maar toen ik een slok nam schrok ik wel even. De smaak was enorm bitter. Echt, zo'n bitter drankje had ik nog nooit gedronken. Mijn tong borrelde van bitterheid, ofzo. Smerig!! Maar ik gaf niet op. Ik merkte al vrij snel effect namelijk! Placebo-effect of niet, het leek alsof ik meteen naar een ander niveau steeg en of ik scherper kon waarnemen. Haah leuk spul zeg! Het was absoluut niet de alcohol die het effect veroorzaakte. Ik verbaasde me over de werking en genoot ervan. Ik zat behoorlijk weg te dromen en tegelijkertijd helemaal in het hier en nu. Enfin wazigheid alom.
Shirley & Spinoza Radio

"Have I stayed too long for love of a stage?"
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor Anoniem op 14 mei 2006 22:55

Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?
Anoniem

Berichtdoor Sweet_Shadow op 14 mei 2006 22:59

BobG schreef:Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?

Ja hehe :)

't Voelde helemaal niet als dronken zijn, het was meer een verscherping van het bewustzijn, ofzo.
Kleuren werden niet bepaald feller, muziek klonk wel indrukwekkender. Ik heb ook wat dingen (paddo-achtig) zien bewegen maar dat wijt ik meer aan mijn eigen fantasie.
Shirley & Spinoza Radio

Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor kapitein-x op 15 mei 2006 00:04

Leuk verslagje!
Met die duidelijke foto's.
Maar absinth klinkt wel als een drankje wat super zwaar op de maag ligt. :kots:('Zorg dat je een goede bodem hebt!')
Of valt dat wel mee?
kapitein-x
Bewuste gebruiker

Berichtdoor matthijs op 15 mei 2006 14:48

En die effecten had je van een glaasje?
klinkt goed!
You are invited to a pil party
matthijs
Badass junkie

Berichtdoor caatje op 15 mei 2006 19:15

Wat een leuk kadootje! orgineel. Zou je de volgende keer niet een suikerklontje erin doen? (je weet wel die je dan aansteekt) Mss is het dan minder bitter.
Afbeelding
caatje
Badass junkie

Berichtdoor flash kieke op 15 mei 2006 21:08

Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :eek: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.

:)
illusions or illusions

Plop aan de speed ja
flash kieke
Wijs gebruiker

Berichtdoor kapitein-x op 15 mei 2006 21:13

Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?
kapitein-x
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dzy op 15 mei 2006 21:27

flash kieke schreef:Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :eek: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Ik kan me een feestje herinneren, waar Bal0n en ik waren en waar we flink aan de "echte" absinth (zo uit de winkel, is tegenwoordig weer legaal) hebben gezeten, de zwarte, van 80%. Ik werd er alleen kats bezopen van, verder niet echt anders ofzo. Leuk feestje wel :wink:
Drugs zijn slecht. 8)
Dzy
Badass junkie

Berichtdoor spacekonijn op 15 mei 2006 23:02

flash kieke schreef:Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

in tsjechie 5 absinth shotjes achter elkaar gehad en ik leef nog.

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )
paar glaasjes kan ik nog aan , maar elke keer ontzettend dronken van geworden
spacekonijn
Badass junkie

Berichtdoor flash kieke op 16 mei 2006 00:11

spacekonijn schreef:

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )

Toen ik een bitteke dronk ,konk mij ni voorstellen dat je na zoon shotje het overleefd :)
illusions or illusions

Plop aan de speed ja
flash kieke
Wijs gebruiker

Berichtdoor Sweet_Shadow op 16 mei 2006 14:29

Oja caatje ik had inderdaad dat met dat suiker kunnen doen, maar ja zo'n enorm bitter drankje wegwerken heeft ook z'n charme :P

Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?

Volgens mij wel ja :). Er werd wel aangeraden om drank te gebruiken met een alcoholpercentage van minimaal 40%, maar een hoger percentage is beter, schijnt.

spaceknijn ik had de alsem niet los gekocht, het zat in de kit, maar ik zie dat 100 gram op Azarius €9,- kost.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor spacekonijn op 16 mei 2006 14:46

hoeveel gram had je gebruikt dan?
spacekonijn
Badass junkie

Berichtdoor Sweet_Shadow op 17 mei 2006 16:26

Hm ik heb geprobeerd het op te zoeken maar het staat nergens, maar het zakje heb ik nog en die is vrij klein. Ik denk dat er niet meer dan 5 gram in gezeten heeft.

Oftewel: voortaan zelf kruiden inslaan en absinthe maken, veel voordeliger :)
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor Mr. Biomehanika op 21 mei 2006 17:55

absinte? daarheb ik nou nog noooit van gehoord! lol! leuk hoor :)
Mr. Biomehanika
Newbie

Berichtdoor wampa op 10 jun 2006 21:16

of het nou deed aan verwachtingen of niet, leuk verslagje!
wampa
Newbie

Berichtdoor Lana op 10 jun 2006 21:21

Ziet er wel goor uit.
Maar ja, als ´t werkt.. :)
Leuk om te zien.
Lana
Wijs gebruiker

Berichtdoor Mr.jiho op 10 jun 2006 21:48

leuk verslagje! ik ga het kopen voor een cadeautje
did: alcohol, tabak, weed, hash, paddo's, mdma/xtc, coke, speed, relatine, poppers,
lachgas, lsd, 2c-i, salvia, yopo,....
Afbeelding
Mr.jiho
Wijs gebruiker

Berichtdoor Obsessed op 12 jun 2006 12:20

flash kieke schreef:
spacekonijn schreef:

Toen ik een bitteke dronk ,konk mij ni voorstellen dat je na zoon shotje het overleefd :)

Dat is dus bij mij thuis waar hij het heeft gedronken :D Ondertussen weet ik al hoe ik het moet klaarmaken, van men vader en het is echt heeeerlijk ! Ongelooflijk scheef dat je bent van zo een groot glas :P En hoe scheef je bent hangt niet af van de alcohol , maar van de plantjes die erin zitte. hoe meer plantjes, hoe zwaarder het effect :D De fles die ik hier nu heb staan is de originele, illegaal ingevoerde via kenissen :P Maar zeg het niet tegen de politie :P
\__/
_(^-^)_
||||||||||
Obsessed
Belezen gebruiker

Berichtdoor MetaalKonijn op 12 jun 2006 12:50

spacekonijn schreef:

:lol: Geniaal
I'm a big rig rollin' man, I'm the playboy of the road
MetaalKonijn
Badass junkie

Berichtdoor Sweet_Shadow op 14 jun 2006 16:28

Vandaag heb ik in de smartshop 50 gram alsem gekocht voor 5 euro. De verkoper zei dat ik het hele zakje in de fles moet doen, dus ik zat ernaast met m'n 5 gram (ik snap alleen niet waarom in die kit dan zo weinig alsem zat :s stom dat ik dat niet gevraagd heb). Hij zei ook dat het 2 weken in de fles moet blijven zitten, terwijl het bij de kit lang niet zo lang hoefde. Hm ik ben weer benieuwd :)
Shirley & Spinoza Radio

Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor spliffsnatcher op 15 jun 2006 14:58

Laat die alsem trekken in ricard of pernod, dan krijg je de echte absinthe uit van gogh zen tijd..
spliffsnatcher
Belezen gebruiker

Berichtdoor De jongen op 06 dec 2007 14:22

Heeey

Hoe is het nu afgelopen met die hoop alsem???
De jongen
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Adrenochroom op 24 apr 2008 16:25

Meer mensen met ervaring hiermee?

Come on people! Explore more ways to get hiiiiigh!
<--- Methbug ;)
Adrenochroom
Wijs gebruiker

Berichtdoor willem tel op 05 mei 2008 09:11

dat persentage brand de haren van je ziel !
denk ik
gaat dus tenkoste van mij smaakervaring
daarom minder geschikt om te proeven maar wel om ondre te gaan
willem tel
Newbie

Re:

Berichtdoor DreamWeaver op 18 mei 2008 19:15

willem tel schreef:

dat persentage brand de haren van je ziel !
denk ik
gaat dus tenkoste van mij smaakervaring
daarom minder geschikt om te proeven maar wel om ondre te gaan

Het valt allemaal wel mee. In Spanje heb ik ook die zwarte 80% variant gehad, en als je daar gewoon kleine slokjes van neemt is het best te doen. Het brand inderdaad als een motherfucker, maar we hadden flessen sangria en dropshot om gelijk die smaak weg te spoelen. Overigens smaakt alle alcoholische drank daarna als water, dus dronken word je toch wel :rock:
Rehab is for quitters.
DreamWeaver
Badass junkie

Re: Absinthe kit onzin verhaaltje

Berichtdoor DreamWeaver op 19 mei 2008 10:45

Technisch gezien hoort dit topic overigens in Natuurlijk Empathogenen. Want het is ons niet te doen om de alcohol, maar om de Thujon.
Rehab is for quitters.
DreamWeaver
Badass junkie

Re:

Berichtdoor 033Amnesia op 21 mei 2008 15:26

Ik vind dit echt onzin. Ik heb weleens Absinth gedronken met vrienden (allemaal 16-17 jaar), en ook aardig wat.. Je wordt er alleen dronken van, dat je ervan hallucineerd ofzo is totaal onzin. Wij kunnen veel hebben qua drank en meer dan dronken word je hier niet van.

Edit: Ik lees wat over plantjes ofzo die je erin moet doen? Misschien dat het daardoor komt, maar ik heb een paar keer, iets van 2 verschillende Absinth uit de slijterij gekocht, en daar ga je echt niet van hallucineren of wat dan ook, je word gewoon snel dronken door het hoge alcoholpercentage.
033Amnesia
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Allolalie op 21 mei 2008 16:33

Lang geleden heb ik het ook eens met een vriend gemaakt. Die van ons moest een week of twee (het kunnen er ook 4 zijn) staan. Het was inderdaad bitter, maar de mythische absinthe werking bleef achterwegen. Wel een warme gloed, maar wat wil je, 't is en blijft alcohol.

Mythbusters zouden eens absinthe moeten testen.
My family's role in the World Revolution
Allolalie
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PurpleFlower op 21 mei 2008 16:49

Allolalie schreef:
Mythbusters zouden eens absinthe moeten testen.

http://community.discovery.com/eve/foru ... 2991937776

Je kan het idee op hun forum zetten..
-When the walls come tumblin' in - though we may deserve it - it will be worth it-
DM
PurpleFlower
Belezen gebruiker

Volgende

Keer terug naar Alcohol