ook als slaappil te gebruiken?

Alles over farma's en aanverwanten.

ook als slaappil te gebruiken?

Berichtdoor Druppeltje op 09 okt 2010 23:56

Hoi,
ik heb vd. dokter voorgeschreven gekregen: Promethazine 25mg.
Dit was om kriebelhoest 'snachts wat tegen te gaan, en ook zei de dokter dat ik er iets slomer van zou worden waardoor ik door zou slapen.

nu mijn vraag:
zou ik deze blauwe pilletje ook als slaapmiddel kunnen gebruiken of zijn deze daar te licht voor. Zouden ze dezelfde werking hebben als temazepam ofwat??...

Is promethazine een slaapmiddel en zoja: met wat is dit te vergelijken?

wie weet dit misschien?
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Re: ook als slaappil te gebruiken?

Berichtdoor Chris Pontius op 09 okt 2010 23:58

Wiki zegt :

Promethazine werkt ook versuffend, een bijwerking is dan ook dat patiënten makkelijker inslapen na gebruik van het middel. Dit kan tevens het nadelig zijn in de zin dat het het reactievermogen vermindert. Autorijden en machines bedienen wordt dan ook afgeraden. Combinatie met alcohol kan dat effect versterken. Ook paresthesie (tintelingen) kan een bijwerking zijn.
DrugsForum is dood. Lang leve DrugsForum!
Chris Pontius
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 10 okt 2010 00:04

ja Chris Pontius ik heb al het één en ander op internet gelezen. Maar ben wel benieuwd van reacties van iemand die weet met wat voor downer het te vergelijken is qua zwaarte en gevoel..
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Winehouse op 10 okt 2010 01:33

stom spul allemaal.
benzo's zijn de baas! 8)
Bio: parttime whore
Winehouse
Wijs gebruiker

Berichtdoor Sublimo op 10 okt 2010 02:04

zou ik deze blauwe pilletje ook als slaapmiddel kunnen gebruiken of zijn deze daar te licht voor. Zouden ze dezelfde werking hebben als temazepam ofwat??...

Promethazine is een anticholinergicum dat gebruikt wordt om de symptomen van een allergie te verminderen. Een van de neveneffecten ervan is dat je er slaperig van kan worden. Dat hoeft dus niet altijd. Ik heb een tijdje iets anders voor mijn allergie geslikt, daar viel ik bijna van in slaap. Dus nam ik dat 's avonds. Maar dat verschilt van persoon tot persoon. Het kan best dat jij daar totaal niet moe van wordt.

Het heeft absoluut niet dezelfde werking als temazepam. Temazepam is een benzodiazepine, promethazine is een anticholinergicum. Twee totaal verschillende klassen van geneesmiddelen. Ze werken op andere manieren en hebben ook allebij totaal verschillende indicaties. Ook de nevenwerkingen verschillen. Je kunt die twee niet vergelijken. Temazepam wordt voorgeschreven aan mensen die o.a. moeite hebben met slapen. Daar is het dus een indicatie.
Bij promethazine is het suf gevoel een nevenwerking.

Is promethazine een slaapmiddel en zoja: met wat is dit te vergelijken?

Ik denk dat ik dat antwoordt net gegeven heb, ik nam mijn medicatie voor de allergie 's avonds omdat ik er slaperig van werd. Ik heb niet echt een verschil gemerkt bij het slapen, maar ik sliep denk ik wel makkelijker in. Dat was dus een voordeel, maar ik moest die medicatie dagelijks nemen. Het is niet echt de bedoeling dat jij als je kriebelhoest voorbij is, moest je er suf van worden, het als slaapmiddel gaat gebruiken.

Heb je echt serieus moeite met inslapen/slecht slapen of is er eigenlijk niks aan de hand en wou je deze informatie gewoon weten uit interesse ? Want als het een serieus probleem is, moet je gewoon even naar de dokter gaan. :wink:
"There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure."

- Paulo Coelho -
Sublimo
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 10 okt 2010 17:02

Sublimo, tnx voor je reactie,
ja eigenlijk wist ik het wel wat je schreeft, maar ik hoopte eigenlijk op ander antwoord!!

neen, normaal gesproken helemaal geen moeite met het slapen,

Maar als ik eea oppeppend middel/drugs heb gehad voor fun een avondje en ik wil slapen later in de nacht, dan neem ik temazepam/zopiclon/oxazepam of diazepam..
(dus recreatief gebruik of hoe zeg je dit..

En nu was ik dus benieuwd (voor als ik eens nix hier heb aan pammetjes ofwat) of die promethazine ook als slaapmiddel te gebruiken is.

Antwoord is dus nee. jammer genoeg.

Ik laat ze dan maar liggen tot me volgend kriebelhoest periode :lol:
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor speedjunky69 op 13 okt 2010 18:16

mmmwahhh...je slaapt bij een dosering van 50 mg lekker diep en word minder wakker maar echt een ideaal slaapmiddel nee ik vind..tog van niet
dont just use ur drugs...KNOW ur drugs
speedjunky69
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Iris op 13 okt 2010 23:18

mmmmwahhh....ik vind van wel..... :)
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Flameon op 13 okt 2010 23:49

Mensen die pam verslaafd zijn op mijn werk krijgen prometazine voorgeschreven om in te slapen. Zal dus lijken op een licht benzootje
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor Iris op 14 okt 2010 00:09

Waar werk jij dan ?
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Flameon op 14 okt 2010 00:09

Iris schreef:Waar werk jij dan ?

Psychiatrie. Crisiszorg en klinische zorg binnen de verslavingszorg (alcohol drugs gokken en seks)
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor Iris op 14 okt 2010 00:19

Kijk aan (wel leuk om te weten overigends) maar promethazine is in deze dus wel als slaapmiddel te adviseren, mits men al verslaafd is aan pammetjes ?
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Flameon op 14 okt 2010 00:21

Iris schreef:Kijk aan (wel leuk om te weten overigends) maar promethazine is in deze dus wel als slaapmiddel te adviseren, mits men al verslaafd is aan pammetjes ?

Ik ken inderdaad genoeg clienten die maffen op promatezine.
Bij iemand geeft het zelfs een mokerslag. Die mag ok benzo hebben maar prometazine 25 slaat beter aan
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor Iris op 14 okt 2010 00:37

Ken ook clienten die geen oxa's willen maar ''die blauwen''....het combineerd ook met alcohol en de rest staat niet op die gele sticker...maar wel interessant dat het bij pam verslaafden beter aanslaat......gaat dan, zoals ik dan denk, ook op, na een bepaald drugsgebruik....
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Arizona op 14 okt 2010 19:37

Ik sliep er prima op, ook na gebruik van amfetamine, niet dat ik het middel wil promoten, maar als antwoord op je vraag, het werkt prima als (in)slaapmiddel.
Walk Away..
Arizona
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Carlitos op 14 okt 2010 19:50

Bepaalde antidepressiva kunnen ook een leuke ´tik´ geven als je een best wel dikke benzotolerantie hebt ..
Los van dat het hier niet over antidepressiva gaat.
Ooit een open deur ingetrapt ?
Carlitos
Wijs gebruiker

Berichtdoor 25tolife op 15 okt 2010 01:10

Oke genoeg ik ga het nu proberen net 25mg op neem nu 75mg erbij en kijk of iets merk, of een soort kruistolerantie heb ofzo of het gewoon niet slaap verwekkend/versuffend werkt.
Heb er zat vanwege me hooikoorts heb deze gevraagd paar dagen geleden. Dus even zien wat we hebben hier denk niet dat ik er iets van voel maar je weet maar nooit. Tegen me hooikoorts werkt het perfect (25mg) en niet echt suf word ik er van misschien iets minder snel maar dat is het dan ook wel. Duurt ook maar 8 uur als ik me niet vergis.
Zal zo wel even posten of het iets bij mij doet heb zat maar ga maar niet teveel ervan nemen ken het spul niet uit ervaring, laatste wat ik wil is een od van een ouderwets medicijn (1945) :P
Piece!
"There is concern that patients get their medical advice from television'
25tolife
Moderator

Berichtdoor 25tolife op 15 okt 2010 01:44

Nou ik doe niets meer voel toch niets. Ook niets voor mij om als inslaper te gebruiken. Maar werkt wel goed tegen de hooi en huisstofmijten allergie :P Waar ik het ook voor gekregen heb.
25tolife
Moderator

Berichtdoor Druppeltje op 15 okt 2010 19:25

okeheejj?!!
wel verschillende meningen over dusz.

toch wel even t proberen waard, maaar kzorg wel dat ik wat anders achter de hand heb.
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Chris Pontius op 15 okt 2010 20:34

Als je niet door benzo's verziekt bent had ik het gewoon geprobeerd.
DrugsForum is dood. Lang leve DrugsForum!
Chris Pontius
Badass junkie

Berichtdoor Iris op 15 okt 2010 23:15

ik ook..... :)

euhm....heb er nu een in mijn keel gemikt...wil het toch weten....
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor 25tolife op 15 okt 2010 23:44

Iris schreef:ik ook..... :)

euhm....heb er nu een in mijn keel gemikt...wil het toch weten....

elk lichaam reageerd anders dus ben erg benieuwd of het bij jou versuffend werkt!
Neem niet teveel mocht het bevallen anders word het naar :(
25tolife
Moderator

Berichtdoor Iris op 16 okt 2010 00:03

jkzniuseftg./.......? hUH ?

Ben nu echt moe, duik mijn bed lekker in. Beetje zwaar ook, pffff....helemaal die trap op :s

Trusten..... :wave:
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor 25tolife op 16 okt 2010 01:11

Iris schreef:jkzniuseftg./.......? hUH ?

Ben nu echt moe, duik mijn bed lekker in. Beetje zwaar ook, pffff....helemaal die trap op :s

Trusten..... :wave:

Oke dan slaap lekker succes met de lange trap! :D
Ben zelf gewoon vertieft door alle benzos denk ik ;P Maar het werkt waar ik het voor heb gekregen, dus laat het gewoon even zo :wink:
Fijn dat het voor sommige dubbel kan werken.
25tolife
Moderator

Re: owelk land leven we nu eigenkijk

Berichtdoor lunasee op 27 okt 2010 08:14

Het is toch eienlijk van de zotte at je op elke straathoeksoftdrugskanb kopen maar de de heren en dames huisartsen zo idioo terughoudend zijn met het voorschrijven van een slaappilletje of een kalmernd middel wanneer je er op en of andere manier compeet doorzit en je even iets nodig jebt om toch maar wel dat vliegtuig in te stappenens redelijk utgerust op je wrk te komen na weer eens een nacht alle uren voorbij te hebbben zien komen,Want als zo'n dokter fouten maakt op zijn werk kan dat mensen levens kosten. Als ik dat doe dan zitten er gezinnen zonder inkomsten en dus eten of krijgt die ene invalide persoon geen aanpassingn in zijn huis of een maaltijdvoorziening.Maar dat snappen die artsen ook niet erg.Ze vindeb het heel normaal dat je op je werk een revolver tegen je ko gedouwd krijgt en dat je daardoor niet slaapt en suprnerveus bentoort er allemaal bij.Hd je maar een vk moeten leren durve ze dan met een stalen smoel te zeggensja en ik maar denken dat ik met socile psychologie en Nederlandsrecht toch echt wel een vak geleerd had.In de thuislozenzorg kom jr allerlei pluimage tegen :eek: Nu werk ik bij een welzijnsorganisatie als ouderenadviseur.Tuulijk heb ik hier ook geregeld boze clienten mar tot heden hebben ze nog geen glock of smith eand wesson uuit hun tas gehaald.Het meest dreigende waar ik nu mee te maken heb zijn wandelstokken, en altijd kijken of je niet voor je sokken gereden word door een rolator of scootmoboel.
~o is het altijd wel wat.Liefs allemaal groetjes van Lunasee
lunasee
Newbie

Re: owelk land leven we nu eigenkijk

Berichtdoor Druppeltje op 27 okt 2010 10:16

[quote="lunasee"]Het is toch eienlijk van de zotte at je op elke straathoeksoftdrugskanb kopen maar de de heren en dames huisartsen zo idioo terughoudend zijn met het voorschrijven van een slaappilletje of een kalmernd middel wanneer je er op en of andere manier compeet doorzit en je even iets nodig jebt om toch maar wel dat vliegtuig in te stappenens redelijk utgerust op je wrk te komen na weer eens een nacht alle uren voorbij te hebbben zien komen,Want als zo'n dokter fouten maakt op zijn werk kan dat mensen levens kosten. Als ik dat doe dan zitten er gezinnen zonder inkomsten en dus eten of krijgt die ene invalide persoon geen aanpassingn in zijn huis of een maaltijdvoorziening.Maar dat snappen die artsen ook niet erg.Ze vindeb het heel normaal dat je op je werk een revolver tegen je ko gedouwd krijgt en dat je daardoor niet slaapt en suprnerveus bentoort er allemaal bij.Hd je maar een vk moeten leren durve ze dan met een stalen smoel te zeggensja en ik maar denken dat ik met socile psychologie en Nederlandsrecht toch echt wel een vak geleerd had.In de thuislozenzorg kom jr allerlei pluimage tegen :eek: Nu werk ik bij een welzijnsorganisatie als ouderenadviseur.Tuulijk heb ik hier ook geregeld boze clienten mar tot heden hebben ze nog geen glock of smith eand wesson uuit hun tas gehaald.Het meest dreigende waar ik nu mee te maken heb zijn wandelstokken, en altijd kijken of je niet voor je sokken gereden word door een rolator of scootmoboel.

zijn jou toetsen van je pc kapot?
of....?
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Flameon op 27 okt 2010 12:20

Hmmm over de promatezine:
Gistermorgen toevallig toegediend bij een client omdat die mega druk was. Binnen notime suf en in de separeer geslapen tot 16 uur. Dus dat het een kalmerende functie heeft dat blijkt wel
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor Sublimo op 27 okt 2010 13:03

Flameon schreef:Hmmm over de promatezine:
Gistermorgen toevallig toegediend bij een client omdat die mega druk was. Binnen notime suf en in de separeer geslapen tot 16 uur. Dus dat het een kalmerende functie heeft dat blijkt wel

Is nog altijd persoonlijk hoor.
"There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure."

- Paulo Coelho -
Sublimo
Badass junkie

Berichtdoor Flameon op 27 okt 2010 13:06

Sublimo schreef:
Flameon schreef:Hmmm over de promatezine:

Is nog altijd persoonlijk hoor.

Klopt als een bus
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 27 okt 2010 14:58

tot nu toe nog voorzien van de echte benzo's..

ik heb ze iniedergeval dan in de kast, voor t geval ik nix anders heb.

maar zoals te lezen, heeft t wel suffende werking ----> hopen op genoeg suffend voor mij
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor W.F.L. op 27 okt 2010 16:55

GHB werkt trouwens ook heel goed. Zeker na base :D
W.F.L.
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 27 okt 2010 19:47

W.F.L. schreef:GHB werkt trouwens ook heel goed. Zeker na base :D

ja daarom moet ik dit wel x proberen..

maar de 1 zegt dat je de ghb voor het basen 'beter' kan nemen, en de ander zegt 'beter' erna..
?
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor W.F.L. op 27 okt 2010 22:32

Nou toen ik het tijdens deed moest ik een stuk minder vaak een trek nemen dan wanneer ik het nuchter deed.. Nuchter basen is niet chill vind ik, word je best wel fucked up van erna.. Nog wat GHB nemen als de base op was en toen heb ik toch wel geslapen.. Moest trouwens wel om de 2-3u bijnemen vanwege de rebound maar ach..
W.F.L.
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 28 okt 2010 12:39

W.F.L. schreef:Nou toen ik het tijdens deed moest ik een stuk minder vaak een trek nemen dan wanneer ik het nuchter deed.. Nuchter basen is niet chill vind ik, word je best wel fucked up van erna.. Nog wat GHB nemen als de base op was en toen heb ik toch wel geslapen.. Moest trouwens wel om de 2-3u bijnemen vanwege de rebound maar ach..

hoe lang kan je ghb goed houden? en hoe te bewaren, gewoon in dekoelkast of wat?
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor W.F.L. op 28 okt 2010 13:49

Best lang, in de koelkast is het best voorzover ik weet ja. :P
W.F.L.
Badass junkie

Berichtdoor Sublimo op 28 okt 2010 13:54

Zelfs dat maakt niet echt iets uit, je kunt GHB ook gewoon in de kast zetten. :)

- Paulo Coelho -
Sublimo
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 28 okt 2010 18:56

ok!
maar wat is "best lang"?

is dat paar uur, is dat paar dagen of weken ?
en hoeveel uur/dagen of weken dan?

en hoe snel werkt het?
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sublimo op 28 okt 2010 19:09

Druppeltje schreef:ok!
maar wat is "best lang"?

en hoe snel werkt het?

Geen idee, maar je kunt het makkelijk weken laten staan.

Lees je eerst nog maar goed in voordat je eraan begint, dan vind je dosis enzo vanzelf wel. :wink:

Pas goed op met doseren !

- Paulo Coelho -
Sublimo
Badass junkie

Berichtdoor Druppeltje op 28 okt 2010 19:15

Sublimo schreef:
Druppeltje schreef:ok!
maar wat is "best lang"?

en hoe snel werkt het?

Geen idee, maar je kunt het makkelijk weken laten staan.

Lees je eerst nog maar goed in voordat je eraan begint, dan vind je dosis enzo vanzelf wel. :wink:

Pas goed op met doseren !

och oke weken dus??.. had ik dat fles waarin wat zat dus gewoon kunnen houden, keb het weggeflikkerd shit... is 4wkn geleden.

tnx voor dat je ef zegt : dat ik me goed moet inlezen, nu heb ik zoveel gelezen dat ik het niet meer weet ..
gelukkig dat van wie ik het heb, dat hij daar ook vn weet: hij doet dat vlgns mij elke dag.
en
ik ben wel heeeel benieuwd!!!

hoe lang nou: nadat ik wat heb genomen..werkt het dan? half uurtje toch ongeveer?..
Druppeltje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sublimo op 28 okt 2010 19:27

Druppeltje schreef:och oke weken dus??.. had ik dat fles waarin wat zat dus gewoon kunnen houden, keb het weggeflikkerd shit... is 4wkn geleden.

tnx voor dat je ef zegt : dat ik me goed moet inlezen, nu heb ik zoveel gelezen dat ik het niet meer weet ..
gelukkig dat van wie ik het heb, dat hij daar ook vn weet: hij doet dat vlgns mij elke dag.
en
ik ben wel heeeel benieuwd!!!

hoe lang nou: nadat ik wat heb genomen..werkt het dan? half uurtje toch ongeveer?..

Ik hoop maar voor jou dat je niet te veel hebt weggegooid. :P
Lees je goed over de dosis in, combineren is ook niet aan te raden en in veel gevallen enorm gevaarlijk. Dus lees je goed in.
Men zegt 15-30 min. voordat het inslaat. Maar GHB kan heel subtiel beginnen, wordt niet overmoedig en denk ik merk niks en dan bij doseren, niet doen. Wacht lang genoeg na je eerste dosis.

- Paulo Coelho -
Sublimo
Badass junkie

Volgende

Keer terug naar Farmaceutische drugs