Eerste keer opium roken

Voor je vragen over opiaten zoals heroïne, morfine en verwante stoffen.

Eerste keer opium roken

Berichtdoor Um op 05 dec 2007 20:25

Ik heb een tijdje gezocht, maar vond geen specifiek topic over de eerste keer roken van opium.

Ik vraag niet aan mensen of ze het goed vinden, slecht vinden, aan te raden vinden of juist afraden. Ik ga het sowieso doen, maar wil wel wat tips en er zijn nog wat dingen onduidelijk?

dus volgende vragen, vraag het liever aan mensen met ervaring dan te lezen op gammele websites vol met fouten

a) hoe duur is opium?
b) is opium altijd puur en onbewerkt? of wordt het besprekelend met iets?
c) hoe kan je het best roken de eerste keer? kleine inhaleringen of diepe inhalen? + op welke manier kan je het allemaal roken? ook gewoon in joint doen en vermengen met tabak?
d) wat is een goede dosis voor de eerste keer?
e) na paar uur, is het dan verstandig om het nog eens te doen, of beter zo laten, drugs laten uitwerken en dan gaan slapen in plaats van verder doen?
f) hoe lang ben je echt van de wereld?
g) moet ik visueel veel verwachten? of eerder gewoon genot en totaal ontspannen?
h) valt het te combineren met wiet/hasj, of beter niet?

ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden
alvast bedankt!
Um
Belezen gebruiker

Re: Eerste keer opium roken

Berichtdoor lysergine25 op 05 dec 2007 21:25

Um schreef:
a) hoe duur is opium?

Wat de gek er voor geeft ...

Goede zuivere opium is onbesprenkelt, je moet het gewoon laten testen op het morfine gehalte dan hoor je vanzelf of er heroine of cafeine in zit. :love:

c) hoe kan je het best roken de eerste keer? kleine inhaleringen of diepe inhalen? + op welke manier kan je het allemaal roken? ook gewoon in joint doen en vermengen met tabak?

Je moet de opium vappen niet verbranden.

1-2 trekjes moet wel wat doen.

e) na paar uur, is het dan verstandig om het nog eens te doen, of beter zo laten, drugs laten uitwerken en dan gaan slapen in plaats van verder doen?

Ligt aan je vorraad of niet ?

Van goede opium ga je behoorlijk scheef.

g) moet ik visueel veel verwachten? of eerder gewoon genot en totaal ontspannen?

Niets, opium is een opiaat een soort droomdrugs, ;liggen ogen dicht en Lotus loemen plukken.

Daar heb je toch geen zin in ....

alvast bedankt!

Ik ga nu een sukkie nemen.
All missions are aborted, i am on a new path.
A sober mind should improve my life.
lysergine25
Badass junkie

Berichtdoor teebo op 05 dec 2007 21:52

*jaloers*

opium lijkt mij perfect
teebo
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Miss Kittin op 06 dec 2007 00:15

En??
Jezelf beminnen is het begin van een levenslange romance
Ik ben niet labiel, maar gewoon emotioneel flexibel

Mijn eerste keer lsd, een bijzonder prettige ervaring!
2 CB: niet ieder mens reageert hetzelfde...
Drie zegels en een compleet ander mens
Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor speeseend op 06 dec 2007 00:25

Eén advies die je moet hanteren: luister naar je lichaam, dan zal het niet zo snel fout gaan.
speeseend
Wijs gebruiker

Berichtdoor Robdebob op 06 dec 2007 02:02

Ik ben ook wel benieuwd wat voor effect het geeft. Ik vond zelf morfine onwijs relaxed tijdens een operatie, maar ben wel beniewd hoe anders dat is dan opium
Robdebob
Bewuste gebruiker

Berichtdoor lysergine25 op 06 dec 2007 06:42

Marla Singer schreef: Ik ga nu een sukkie nemen.

En??

lekker .. het smaakte compleet anders dan de eerste hero bal.
De geur is ook meer organsich dan de vorige herobal.

Ik heb maar 1 trekje genomen en werdt er meteen goed stoned van.

:love:

Had ik nou een baksteen van die zooi dan kon ik eens goed flink doorzuigen.

:love:
All missions are aborted, i am on a new path.
A sober mind should improve my life.
lysergine25
Badass junkie

Berichtdoor Pikachu op 06 dec 2007 16:06

Shakespear was ook niet vies van de opium ^^

(net als bijna iedereen in zijn tijd trouwens :P )
‘Ceterum censeo Carthaginem delendam esse.’
Pikachu
Wijs gebruiker

Berichtdoor Um op 06 dec 2007 17:05

lysergine25 schreef:
Um schreef:
a) hoe duur is opium?

Wat de gek er voor geeft ...

Goede zuivere opium is onbesprenkelt, je moet het gewoon laten testen op het morfine gehalte dan hoor je vanzelf of er heroine of cafeine in zit. :love:

Je moet de opium vappen niet verbranden.

1-2 trekjes moet wel wat doen.

Ligt aan je vorraad of niet ?

Van goede opium ga je behoorlijk scheef.

Niets, opium is een opiaat een soort droomdrugs, ;liggen ogen dicht en Lotus loemen plukken.

Daar heb je toch geen zin in ....

alvast bedankt!

hoeveel de gek ervoor geeft, maar hoeveel kost ongeveer 1 dosis opium om op te roken en per welke hoeveelheid wordt het meestal verkocht en wat zijn ongeveer de richtprijzen
Um
Belezen gebruiker

Berichtdoor nicolai op 06 dec 2007 17:48

Robdebob schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat voor effect het geeft. Ik vond zelf morfine onwijs relaxed tijdens een operatie, maar ben wel beniewd hoe anders dat is dan opium

morfine is opium...heroine is alleen sterker en geeft een flash. morfine heeft die flash niet.
nicolai
Wijs gebruiker

Berichtdoor speeseend op 06 dec 2007 23:34

oftewel:

Het werkt sneller dan morfine, daar bij de synthese van heroïne acetylgroepen aan het morfinemolecuul gekoppeld worden. Door deze acetylgroepen wordt het molecuul beter vetoplosbaar (lipofiel), en passeert heroïne sneller de bloed-hersenbarrière dan morfine. In de hersenen worden de acetylgroepen van het heroïnemolecuul afgesplitst waardoor weer een morfinemolecuul ontstaat, dat het effect op de hersenen geeft.
speeseend
Wijs gebruiker

Berichtdoor jaja op 07 dec 2007 04:37

speeseend schreef:Eén advies die je moet hanteren: luister naar je lichaam, dan zal het niet zo snel fout gaan.

:s

Dit lijkt me, mn waar 't opiaten betreft, geen goede raad.
jaja
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Robdebob op 07 dec 2007 06:51

nicolai schreef:
Robdebob schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat voor effect het geeft. Ik vond zelf morfine onwijs relaxed tijdens een operatie, maar ben wel beniewd hoe anders dat is dan opium

morfine is opium...heroine is alleen sterker en geeft een flash. morfine heeft die flash niet.

Morfine is toch een derivaat van ruwe opium? Of heb ik het nu weer verkeerd begrepen... :s
Robdebob
Bewuste gebruiker

Berichtdoor nicolai op 07 dec 2007 16:49

Morfine is een in de geneeskunde veelgebruikt krachtig narcotisch analgeticum (pijnstiller). De apotheker Friedrich Sertürner isoleerde in 1806 het alkaloïde morfine (C17H19NO3) als het werkzame bestanddeel van opium.

De naam morfine is ontleend aan de god Morpheus uit de Griekse mythologie.

Hoewel morfine in principe geheel synthetisch gemaakt kan worden, wordt de grondstof waar morfine uit wordt geëxtraheerd (de ruwe opium) nog steeds door de papaverplant geleverd.

Men heeft in de klinische praktijk vaak bezwaar tegen het gebruik van deze middelen omdat ze verslavend zouden zijn en er tolerantie zou optreden. Het therapeutisch gebruik van opioïden (bv. in het kader van een pijnbehandeling) leidt veelal niet tot grote problemen. Afgezien daarvan kan het echter aanleiding geven tot lichamelijke afhankelijkheid, wat wil zeggen dat bij plotseling staken de patiënt ontwenningsverschijnselen kan ontwikkelen. Een opioïd dient dan ook altijd geleidelijk afgebouwd te worden. Van gewenning - het fenomeen dat in de loop der tijd steeds hogere doseringen nodig zijn - is inderdaad sprake voor sommige effecten van het middel. Als pijn merkbaar toeneemt, dan is daar een reden voor die uitgezocht dient te worden.

Het morfinederivaat heroïne bezit de eigenschappen van morfine in alle opzichten in heviger mate en wordt in de Nederlandse geneeskunde niet toegepast. In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk is dat wel het geval.
nicolai
Wijs gebruiker

body talks...

Berichtdoor speeseend op 07 dec 2007 22:43

jaja schreef:
:s

Dit lijkt me, mn waar 't opiaten betreft, geen goede raad.

Dan hoef je nog niet zo verbaast te kijken! Deze persoon heeft al reeds besloten het te gaan doen!

Mijn lichaam is uiteindelijk de enige ''eerlijke'' raadgever gebleken. M'n geest nam zo nu en dan een loopje met me. Bij mij was het resultaat dat ik aan het einde van mijn Hero-verslaving maar een minimale dosering nodig had. Dit kwam wederom door het luisteren naar mijn lichaam.

Je lichaam vertelt hoe het werkelijk zit. Wanneer je stoned begint te worden, heb je voldoende. Zodra je weer ziek wordt, te weinig. Zo simpel kan het ook zijn. Nogmaals, deze persoon heeft zijn mind al opgemaakt.

Verder had deze geen behoefte aan een preek betreffende de voor- en nadelen, het aan- en afraden rondom het gebruik van Opium.

de eend

--DISCLAIMER--
alles wat hier geschreven is, komt neer op mijn visie, ervaring(en) etc. De Eend kan in deze op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden voor materiële en immateriële schade!
speeseend
Wijs gebruiker

Berichtdoor jaja op 09 dec 2007 02:21

Kwaak kwaak, het zijn juist die opiaten die een loopje met je nemen, zowel met je geest als met je lichaam.

Gr.
jaja
Bewuste gebruiker

jaja...

Berichtdoor speeseend op 09 dec 2007 14:12

jaja schreef:Kwaak kwaak, het zijn juist die opiaten die een loopje met je nemen, zowel met je geest als met je lichaam.

Gr.

Je hebt gelijk! Uiteindelijk is het allemaal af te raden en is niets meer als het was tijdens je nuchtere leven. Alleen gaat het daar nu even niet om hé, jaja. Ik vind het luisteren naar je eigen lichaam in zo'n situatie wijzer dan luisteren naar je mind.

Hij vraagt zich af wanneer je ''genoeg'' hebt. Nu, wanneer je lichaam stoned genoeg is, heb je genoeg. Of dit nu slim is of niet, dat moet deze zelf weten, zegt hij. Punt uit, uitgekwaakt etc.
speeseend
Wijs gebruiker

Berichtdoor BillyBilo op 10 dec 2007 15:14

1 en is teveel en 100 niet genoeg.

Mijn lichaam zei trouwens vrij weinig, steeds minder toen ik nog gebruikte.
“Be just and if you can't be just, be arbitrary.”

-William S. Burroughs.
BillyBilo
Badass junkie

Berichtdoor J0rrit op 15 jul 2008 13:41

Hoelang doe je ongeveer met 1 gram opium? Ik vind nergens iets over de dosis. Wat is een normale dosis ?
J0rrit
Badass junkie

Berichtdoor J0rrit op 16 jul 2008 12:53

En, wannee rwordt je lichamelijkv erslaafd? Ik wil het gewoon een paar keer proberen desnoods paar dagen achter elkaar totdat mijn grammetje op is?
J0rrit
Badass junkie

Berichtdoor hodgepodge op 26 jul 2008 14:18

J0rrit schreef:En, wannee rwordt je lichamelijkv erslaafd? Ik wil het gewoon een paar keer proberen desnoods paar dagen achter elkaar totdat mijn grammetje op is?

Ik zou het niet een paar dagen proberen hoor. Eerder gewoon 1 avond 1x of 2x en dan niet meer. Dat spul kost toch geen drol dus dan gooi de rest liever weg dan dat je begint aan je eigen einde.
hodgepodge
Bewuste gebruiker

Berichtdoor J0rrit op 28 jul 2008 00:48

hodgepodge schreef:
J0rrit schreef:En, wannee rwordt je lichamelijkv erslaafd? Ik wil het gewoon een paar keer proberen desnoods paar dagen achter elkaar totdat mijn grammetje op is?

Ik zou het niet een paar dagen proberen hoor. Eerder gewoon 1 avond 1x of 2x en dan niet meer. Dat spul kost toch geen drol dus dan gooi de rest liever weg dan dat je begint aan je eigen einde.

Hoe rook je de opium precies via een pijpje? Gewoon aansteker erbij ofzo, wachten totdat het borrelt en dan flink inhaleren?
J0rrit
Badass junkie

Berichtdoor J0rrit op 28 jul 2008 15:37

?
J0rrit
Badass junkie

Berichtdoor Welhallodaar op 03 aug 2008 09:41

ja, ze zeggen dat je het moet verdampen niet verbranden? is dat zo?
Welhallodaar
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Opiaten