Afkicken van GBL

Ben je verslaafd, heeft iemand in jouw omgeving een probleem of wil je gewoon meer te weten komen over verslavingen? Hier kun je terecht met al je vragen, om je verhaal te delen of gewoon om steun te zoeken.

Afkicken van GBL

Berichtdoor naptha op 04 feb 2010 18:57

Oke ik steek gelijk maar van wal,Ik ben 24 jaar,veel ervaring met drugs,vooral psychedelica maar nu ga ik bijna ten onder aan een vies goedje genaamd GBL..

Ik gebruik nou een jaar 24/7.Als medicijn ,ja nou denk je vast dat zegt elke junk maar ik ben schizofreen en toen ik met GBL begon waren de stemmen weg.Op m'n werk weten ze ervan,m'n vrienden,vriendin,ouders,zelfs m'n psychiater weet ervan en verbaasd zich over het feit dat het als medicijn werkt..Het gebruik is niet vermeerderd,ik zit nog steeds op anderhalf ml per anderhalf uur.Ik ga niet out,ik functioneer alleen maar beter en ik heb geen rare anti-psychotica nodig.En,niet onbelangrijk,ik was ineenkeer van de alcohol af,een liter whiskey per dag is volgens mij ongezonder :lol:
Dit is de mooie kant van het verhaal...

De andere kant van het verhaal is dat ik dus wel om de anderhalf uur een shot moet hebben.Een nacht doorslapen is iets uit een ver verleden en waar ik ook ben,ik moet altijd een flesje gbl en een spuitje bij me hebben.Ik wil ervan af! :evil:

Nou heb ik een medicijn gevonden wat praktisch hetzelfde doet(hoop ik):Baclofen.Ik heb met m'n psychiater overlegd en hij zei dat het best een kans van slagen heeft.Hoe en waarom GBL en hopelijk ook baclofen tegen de stemmen werken weet ik niet maar dat het werkt weet ik wel.

Ik heb ook GHB gebruikt,maar ik merkte geen verschil in effect maar het was wel een stuk smeriger.Voordeel was wel dat ik het onverdund kon innemen.

Maar nou moet ik eerst nog van de GBL af in ieder geval in zoverre dat ik weer eens normaal kan slapen en eens een paar dosissen kan skippen.

Ik heb voldoende valium,ik heb gelezen dat dat goed helpt tegen afkickverschijnselen.Voor de rest heb ik geen idee hoe ik het aan moet pakken,dus dat is mijn vraag,wie heeft ook te maken gehad met GBL/GHB verslaving en is er zelfstandig vanaf gekomen?Ik heb geen trek in weer een trip naar de kliniek...

dus,sorry voor het lange verhaal :mrgreen:

Alle hulp word zeer gewaardeerd!

Peace :)
Whether drugs lead to illumination or degradation depends on the spirit in which one takes them.
naptha
Experimenterende gebruiker

Re: Afkicken van GBL

Berichtdoor Miss Kittin op 04 feb 2010 23:32

Dat is geen kleinigheid wat je hier schrijft! Je vertelt ook dat je huisarts er van af weet, hij heeft dus verstand van zaken. Kan hij je niet hierbij helpen? Zover ik weet is afkicken van de ghb/gbl wel het veiligst als het onder medische begeleiding gebeurt.

Ik heb zelf geen ervaring met het afkicken van ghb/gbl, dus ik kan verder ook niks zinnigs melden denk ik.

Ik wens je wel veel succes!
Jezelf beminnen is het begin van een levenslange romance
Ik ben niet labiel, maar gewoon emotioneel flexibel

Mijn eerste keer lsd, een bijzonder prettige ervaring!
2 CB: niet ieder mens reageert hetzelfde...
Drie zegels en een compleet ander mens
Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor naptha op 07 feb 2010 13:21

Okey ik heb me goed ingelezen(hoop ik :P )

Ik ga morgen de laatste halve liter GBL inkopen.Ik zit nu op 1.8ml per uur.als ik per dag .2ml afbouw kan ik er 2 weken mee.Ik Wil eigenlijk bij een online smartshop supplementen e.d. inkopen en ook bij de apotheek langs om hulpmiddelen te kopen alleen ik weet niet wat echt goed helpen kan,HELP PLZ :( :( :(

Een fles whiskey lijkt me ook niet onverstandig..

Zouden mensen hier dingen kunnen posten die echt noodzakelijk zijn om redelijk af te kunnen kicken?Dingen om te doen zodat m'n kop even niet aan GBL denkt bijvoorbeeld.Zou ik misschien toch Moeten omzetten naar GHB?Ik heb een goed recept denk ik,ik weet niet of ik die mag posten...Ik wil zodra ik echt begin met afkicken en dat zal vrijdag moeten worden,deze thread gebruiken om van uur tot uur bij te houden hoe het gaat.Ik hoop echt dat ik hier wat bijstand kan ontvangen,ik MOET echt thuis afkicken want als ik naar een kliniek moet dan is het het begin van het einde :(
Whether drugs lead to illumination or degradation depends on the spirit in which one takes them.
naptha

Berichtdoor Miss Kittin op 07 feb 2010 18:26

Ik zou die fles whiskey achterwege laten...

En nee, het is niet toegestaan om ghb recepten te posten hier.
Jezelf beminnen is het begin van een levenslange romance
Ik ben niet labiel, maar gewoon emotioneel flexibel

Mijn eerste keer lsd, een bijzonder prettige ervaring!
2 CB: niet ieder mens reageert hetzelfde...
Drie zegels en een compleet ander mens
Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor Morthan op 08 feb 2010 01:00

Het nadeel wat je beschijft is idd serieus.
Ik ben zelf afgekickt van GHB vorig jaar augustus, dit was ook niet geheel zonder moeite.

Het nadeel van GBL gebruik is dat het vele malen sterker is dan GHB, en zeker meer verslavend.
Ikzelf liepook met een spuitje en flesje in de ronte en het ook voor het goed functioneren.

Bekent is dat je moet afbouwen, da's wel duidelijk.
Wat weinig mensen weten is dat wijn een goed middel is tegen afkick verschijnselen.
Ikzelf ben afgekickt door langzaam te minderen in mijn doseringen, neem bijvoorbeeld de helft van wat je normaal neemt of desnoods 2/3e wat je normaal neemt als het echt niet anders kan.
Het gebruik van valium (in mijn geval Diazepam) heeft me ook goed geholpen.

Dus trek eens een flesje wijn open (ik hield zelf niet van wijn), het werkt echt tegen de verschijnselen! En probeer dit in combinatie met Diazepam af te bouwen.

Ik weet niet hoe lang je al gebruikt, ikzelf deed het ook al jaren, maar dan GHB.
GBL is natuurlijk 1 van de grondstoffen van GHB, dus zou ik je aanraden misschien van je GBL een fles GHB te maken en het daarmee proberen af te bouwen, want GBL is wel heel sterk.

Voor het slapen gebruikte ik 3 tot 4 Diazepam tabletten (5 PCH per stuk) en een 2 tabletjes Lormetazepam (2 PCH per stuk). Probeer op deze manier zoveel mogelijk slaap te pakken te krijgen, want dat zorgt ook errvoor dat je er minder naar grijpt als je je kut voelt.

Hou me op de hoogte, want het is echt linke soep, in jouw geval zou ik ook wel met je huisarts te overleggen, dit omdat je zelf met stemmen in je hoofd zit waar ik zelf geen last van had voor het gebruik.

Hou me op de hoogte! :wave:
Too weird to live, too rare to die
Morthan
Newbie

Berichtdoor naptha op 08 feb 2010 21:56

oke ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts voor pregabalin en evt een SSRI.Nou woon ik in een klein dorpje waar niet zoveel gebeurd op drugsgebied,en ik heb ook nog niet zoveel ervaring met pregabalin en verwante medicijnen.Hoe moet ik dat aankaarten en met welke argumenten?

Oh ja en je kunt bij azarius ook GABA dingen kopen,zijn die ook waardevol in een afkickproces?
naptha

Berichtdoor Morthan op 10 feb 2010 02:08

Ik zou dit juist ook voorleggen bij je dokter, wat vaak het probleem is als je de stempel 'Multiple Drug Abuse' op je naam krijg, verstrekken ze helemaal geen medicijnen meer.

Zoals ik al zei ben ik bekend bij het afbouwen dvm benzodiazeprines en 's avonds een borrel.
Hoofdzaak is dat hoe je het ook doet, je je GABA receptoren wel moet blijven stimuleren door langzame afbouw, je lichaam went hieraan... en hoe minder GBL/GHB in je bloed hoe beter.
Je GABA kun je dus regelen met een beetje GBL/GHB samen met alcohol.
Drink eerst wat, 2 uur voor je dosis uitwerkt en stap die avond langzaam over op alcohol.
En Benzo voor het slapen, zodat je lichaam langzaam de rust terug vindt.
Daarna kan je als je merkt minder moeite hebt met van de GBL afblijven je balans terug vinden en in jouw geval desnoods alleen de medicijnen tegen psychotica. Het lullige is dat afbouwen afkicken GHB psychoses kan veroorzaken, misschien bij jouw zelfs verdubbelen.

Al moet dit met een fles wijn en een paar Diazapam's die je GABA ook reserveerd. De fles wijn zal je dokter/arts afraden, maar ik heb dit in de wind geslagen en toch met succes, wordt alleen geen alcohol verslaagde, omdat je geestelijk toch nog gevoelig bent voor de 'high'.

Zowieso kijken voor de anti despressiva na afloop als je dit doorlopen hebt, en geen Benzo's meer nodig hebt. En alles door elkaar maakt het helemaal anti-depressiva dus pas op!

Probeer een fles GHB te kopen, dat maakt de afbouw gecontroleerder en is minder funest voor je maag en slokdarm. Kun je dit niet krijgen ga dan zelf expirimenteren met uitreageren van GHB.
Dan heb je altijd wat in huis voor de afouw, maar onderschat het niet, als je hebt staan, is het de makkelijkste weg er weer wat van te nemen, helemaal als je je stontziek begint tevoelen, maar hou het dan op een minmale dosis.
Morthan
Newbie

Berichtdoor Morthan op 10 feb 2010 02:31

Wat ik vergat te zeggen:
- Rode wijn heeft de hoogste GBL (kleine hoeveelheden) concentratie
- Port minder
- Witte wijn geen
Morthan
Newbie

Berichtdoor naptha op 10 feb 2010 04:29

Rode wijn heb ik ergens gelezen dat dat inderdaad GBL bevat ik zal zeker een paar flessen in huis halen.

Ik heb morgenmiddag een afspraak bij de huisarts .Ik hoop dat ze me pregabalin wil voorschrijven.En anders moet ik toch maar bij azarius GABA 750 mg kopen dat lijkt me wel een goed alternatief maar zeker weten doe ik het niet.
naptha

Berichtdoor naptha op 10 feb 2010 20:10

Oke ik ben bij de huisarts geweest en ze wil me geen pregabalin voorschrijven en om reden dat ze er geen ervaring mee had :x Nu moet ik een alternatief zoeken maar ik weet bij god niet wat ik nu moet doen..
naptha

Berichtdoor naptha op 23 feb 2010 03:33

Wel dat afkicken is er nog niet van gekomen.En ik denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren.Het is voor mij echt een medicijn :) Ik heb contact met verschillende psychiaters omdat het op de GABA receptoren werkt en als schizofreen zit daar bij mij een defect in.

Bij de GGZ gaat het niet werken maar er zijn genoeg psychiaters die mij wel willen helpen omdat ik het gebruik op dezelfde lijn kan houden,ik hoef dus niet meer dan 1.5cc te nemen.Het heeft ook geen roes meer en dat hoeft van mij ook niet.Als medicijn heeft het enorm veel waarde voor mij.In een ideale wereld zou het bij de dokter te verkrijgen zijn maar onze maatschappij heeft liever dure medicijnen die een mens laten stoppen met denken en hem aan het werk zetten.

Maar goed,dit is dus zeker niet voor iedereen zo en ik heb het geluk dat er mensen in de psychiatrie zijn die risico's durven te nemen.

Afkicken is bij deze van de baan :lol:
naptha

Berichtdoor Morthan op 23 feb 2010 17:09

:kots:
Morthan
Newbie

Berichtdoor someone op 10 sep 2011 18:13

Baclofen en pregabaline zouden de klus moeten kunnen klaren, althans dat is mijn ervaring en die van vele anderen (lees mijn artikeltje maar eens). Ik zou alleen niet te lang aan de Lyrica (pregabaline) blijven en uiteindelijk niet meer dan 30 mg (3 x 10 mg daags) baclofen als onderhoudsdosering blijven gebruiken; baclofen en Lyrica zijn beiden ook gewennend, anders heb je straks je verslaving alleen maar verschoven, hoewel je hier veel makkelijker vanaf komt dan van ghb en/of gbl zelf.

Ook zou ik mezelf niet te veel wijs maken over beter functioneren met gbl dan zonder, ik denk dat je jezelf dan uiteindelijk tegen zal komen... (steeds hogere doseringen met uiteindelijk een dosering op de grens van ontwenningsverschijnselen en comateuze slaap)

Succes!
someone
Belezen gebruiker

Berichtdoor styn op 02 sep 2012 05:48

someone schreef:Baclofen en pregabaline zouden de klus moeten kunnen klaren, althans dat is mijn ervaring en die van vele anderen (lees mijn artikeltje maar eens). Ik zou alleen niet te lang aan de Lyrica (pregabaline) blijven en uiteindelijk niet meer dan 30 mg (3 x 10 mg daags) baclofen als onderhoudsdosering blijven gebruiken; baclofen en Lyrica zijn beiden ook gewennend, anders heb je straks je verslaving alleen maar verschoven, hoewel je hier veel makkelijker vanaf komt dan van ghb en/of gbl zelf.

Ook zou ik mezelf niet te veel wijs maken over beter functioneren met gbl dan zonder, ik denk dat je jezelf dan uiteindelijk tegen zal komen... (steeds hogere doseringen met uiteindelijk een dosering op de grens van ontwenningsverschijnselen en comateuze slaap)

Succes!

Gbl 1.5 tot 2ml dosering is goe om te houden ik ben er ook moeilijk vanaf te krijgen,
na 1.5 jaar of iets langer te gebruiken ( tijd gaat vooruit)
een keer 2maand gestopt geweest ( afgekickt gasthuisberg 7dagen) ze schrijven mij seroquel voor 100mg , kost 60euro dus 200ml gekocht en pillesnijdoosje ( 15euro dan maar)
( DIKKE ZOT IK KOn GODVERDOMME 2dobbelstene niemeer deftig optelle , alle bollekes telle xp ) zombieactige toestand, depressief, agressief tegen mijn ouders, kwam niet meer buiten, alleen maar zuipen,seroquel,weed smoren ging niet had niets geld voor verleiding om te kopen te weerstaan.
2maand was mijn leven zo ---
--- films zien en slapen,eten,drinken,weinig douchen, wou niet meer leven, informatie blijven zoeken zoals dit forum,
trug begonnen had mijn autoversterker verkocht van magnat 600WATT 5 HEB GEEn AUTO WAS In MIJn KAMER geinstalleerd ikwas superblij dat ik trug kon leven ;)
en dan half jaar later ofz , superveel fouten gemaakt door diene kutvloei zat soms op dosis van 4ml gbl ( HIER KOMT HET )

ERVARInG 4ml gbl (2 flugelflesje-dopjes)
niet meer kunnen slapen, alleen onder zolpidem en seroquel want zolpidem is superlekker gevoel, moete nemen om toch 1uurtje te kunne slape , tenzei 200mg seroquel dan slaap je heel goed door 10uur ofz inplaats 1uur en half,,
als het uitwerkt na 1 uur of 1u 30min Ge moet u heel hard inhouden bij alles ge wordt superagressief , dikke wallen onder mijn ogen
( niemand wist da ik 24-7gebruike buiten mijn enigste flugelmaatje)

zelf direkt afgebouwt naar 2ml want ikviel veel nok , zelfs in de gang beneden op de grond iedereen zag mij liggen ( maar ik kon altijd antwoorden enz , ik hoorde alles wa er gezegt werd enz :) kon echt wakker worden dan als het echt moest
njah dus veel meer gebruiken dan 2ml gbl zit er niet in ( het is geen ghb bah vettige zoute smaak degoetant , ik kan het wel heel goed maken zonder naoh of gbl bij toe te voegen 1keer goed )

njah ik kan blijve praten ik heb eens op dit forum een post getypt van 3pagina's lang lol xp
dus ik ga nu stoppe tot reactie ofz als er een komt,,,

jiepppp

( ik zit nu zonder buiten 10ml gbl en 50ml slecht gemaakte ghb door DIE KUTWEEGSCHAAL VAn OnS MA XP weegde godverdomme nie tegoei veel te veel naoh dus :s durf ik ni te neme en verkoop ga al zeker ni. dus wachte tot de dinsdag , das goed , ik probeer nu mijn gebruik onder controle te houden ben al 2weke trug bezig na 3.5 maand zonder probleme gestopt te hebben ( door 1goeie vriend) ( wel me speed e dan kwamk veel buite ook ma werkt direk uit bij mij na 1uur ofz ,, kan drek slape alty xp heb ADD , )

en dan trug tijdje begonnen
styn

Berichtdoor styn op 02 sep 2012 05:52

en waarom in godsnaam een fucking kutspuit, hoe kunde zo snel pakke xp 1flugelflesje , 1dag kom je toe , een vol dopje is 1.5ML maar na 5dagen word het dopje groter je ziet het als je kijkt :) dan is het 2ml als het overvol is
styn

Keer terug naar Verslaving