truffels + alcohol

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

truffels + alcohol

Berichtdoor gandwarf777 op 29 feb 2012 00:55

Waarom word de combinatie van truffels/paddos en alcohol zovaak afgeraden?

Mijn eerste keer truffels was 10gr atlantis op compleet lege maag(die truffels waren als het ware me ontbijt die dag). Na een kwartier werd ik erg misselijk en na iets van een half uur moest ik kotsen. ik voelde nog niets dus ging ik maar wat wiet nuttigen om toch nog een leuke tijd te hebben. toen voelde ik naast de wiet toch ook wel een ander onbekend effect(van die truffels dus) maar dingen bewogen totaal niet ofzo. ik heb toen voor maanden geen truffels meer gedaan tot ik besloot dat ik het toch nog en keer goed wou doen.

Mij leek het een goed idee om er 2 standart glazen alcohol tegelijk met de truffels naar binnen te werken omdat ik veronderstelde dat de psilocybine en psilocine samen met de alcohol snel me maag/darmwand zou paseren. daarnaast verwachten ik dat de alcohol misselijkheid en angst zou tegengaan(ik heb meerdere angststoornissen en fobieen en heb in het verleden paniekaanvallen gehad). ik at dus in 1x op redelijk lege maag(7-8uur van tevoren niets gegeten) 10 gr atlantis truffels(lang en goed gekouwd tot het geheel vloeibaar in me mond was... erg vies) en dronk er direct 2 standart gkazen alcohol achteraan. wat ik toen ervaarde was een viese smaak in me mond en een vol warm gevoel in me maag. al na 20 minuten voelde ik effect. het voelde eerst alsof ik veel gezopen had maar het was puurder en vreemder. mijn zicht was wat vertraagd en ik voelde een vloeibaar-achtige stroom door me armen en benen heengaan. niet lang daarna sloeg het egt hard in, wat mij een beetje doet denken aan een hoge dosis DXM. eerst komen de eerste milde aangename effecten en dan opeens BOEM ben ik hefig gedesorienteert en euforisch. ik was superveel aan het praten en kon niet stoppen met praten. ik sprak al mijn gedachtes hardop uit. ik had eigenlijk pas door hoe hard ik ging toen ik de pupillen van mijn medetripper zag. zijn irissen waren vrijwel helemaal verdwenen en opeens werden zijn pupillen kleiner-groter-kleiner-groter. nu kwamen er vlagen van vervormingen van de werkelijkheid. de grond, de muren, de bomen, alles begon te ademen en te vervormen. dan opeens was alles weer redelijk normaal en was ik alleen een beetje verward en nog steeds me gedachtes aan het uitspreken. tijdens die vlagen van bewegingen moest ik lachen. dit ging compleet dwangmatig. het ene moment was ik stil in trance aan het staren en het andere moment zat ik ongelofekijk hard te lachen. ongeveer 2 uur na inname waren de truffels aan hun piek. als ik zach dat muren, grond, bomen, alles om me heen begon te ademen/bewegen dan voelde ik dit op een een of andere manier diepvanbinnen extasisch(synesthesie.?). toen ik over de piek was traden er egt hallucinaties in. een vrouw(lang haar) leek eerst op een man(kort haar) terwijl het dus een vrouw was. grafitie op een muur kreeg een schaduw van een licht dat van achter voorbij leek te komen, direct daarna veranderde de grafitie van groen naar paars en had het een mooi reflecterend oppervlak. ongeveer 5 uur na inname heb ik nog 1 x gedacht dat ik op een afstand iemands gezicht zag die ik kende. het bleek echter een totaal ander niet lijkend persoon te zijn. verder heb ik nog stil naar de volle maan zitten staren en leek het alsof de maan wolken naar zich toe zoog. ik voelde me 8 uur na inname nog steeds niet 100% en heb me zelfs de dag erna niet normaal gevoeld(maar ook niet slecht, gewoon psychisch vermoeid, te veel filosofieen bedacht die ik maar heb verworpen aangezien ze niet egt ergens op sloegen in nuchtere staat)

deze ervaring ging een stuk dieper dan mijn eerste ervaring, later heb ik nog gelezen dat een metaboliet van alcohol: Aceetaldehyde een MAOi remmende werking heeft en zo dus de concetratie psilocybine/psilocine(serotonine afgeleide stoffen) uit dezelfde hoeveelheid gegeten materiaal verhoogd in het bloed. ik weet niet of dit waar is maar het zou deels het zeer grote verschil tussen mijn eerste en tweede ervaring verklaren. verder is mijn conclusie op truffels+ een tamelijk lage dosis alcohol dat het voor mij alleen maar een positief effect heeft op de trip. ik heb helemaal geen misselijkheid ervaren, ben geen moment angstig geworden in mijn trip en heb echt heel veel gelachen.

ik ben overigens van plan dit binnenkort weer te doen met dezelfde hoeveelheid truffels + alcohol.

zijn er meer mensen met ervaringen van truffels/paddos + alcohol?
gandwarf777
Belezen gebruiker

Re: truffels + alcohol

Berichtdoor steaker op 21 maart 2012 17:11

chill report, ikzelf ben altijd bang om alcohol te drinken onder invloed van truffeltjes, het is misschien een bizarre reden maar als ik nogmaar een sigaret rook voel ik mijn lichaam en mijn trips al zeggen van "waar ben jij mee bezig, ga je me vergiftigen ofzo"... en aangezien alcohol technisch gezien ook vergif is....
daarom heb ik altijd cannabis nodig (voor als de zin om te roken komt) tijdens een trip en probeer ik elke keer voldoende water en fruitsap bij me te hebben
steaker
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Dutchf4g op 22 maart 2012 11:15

2 glazen alcohol als in bier of als in sterke drank?
Verder kan ik het afraden om als je verschillende stoornissen hebt gehad truffels te gebruiken, zelfs het consumeren van wiet kan nadelig werken en zelfs eventuele psychoses ontketenen.

Alcohol is geen drug die met veel dingen "goed" te combineren is. Veel mensen nemen dit risico dan ook niet en kan het ook niet aanraden.

Wat ik wel kan aanraden als je de truffels zo vies vind of zo moeilijk weg te krijgen vind, snij ze goed fijn, echt goed. Knijp 3 a 4 citroenen leeg in een bakje, pitjes eruit ofc. Gooi je truffels er 15/20 min in. Eet ze weer tot het moes is, en drink daarna het citroensap op.

Hierdoor slaan de truffels ook veel sneller in, en "iets heftiger".

Op de reply hier boven mij, water is geen probleem en erg lekker zelfs. Maar fruitsap heeft veel suikers en vitaminen erin zitten, wat de trip TEGENGAAT. Het beste is om zo min mogelijk vitamines en suikers binnen te krijgen tijdens je trip omdat dit de duur verkort.

Mvg,

Dutchf4g
"Keep your friends close, but your enemies closer."
Dutchf4g

Berichtdoor steaker op 27 maart 2012 18:27

Dutchf4g schreef:
Op de reply hier boven mij, water is geen probleem en erg lekker zelfs. Maar fruitsap heeft veel suikers en vitaminen erin zitten, wat de trip TEGENGAAT. Het beste is om zo min mogelijk vitamines en suikers binnen te krijgen tijdens je trip omdat dit de duur verkort.

Mvg,

Dutchf4g

dat hebben veel mensen me al gezegd, maar die fruitsap is zo lekker tijdens een trip, daarom dat ik er gewoon voor zorg dat ik genoeg binnen heb, tijdens mijn laatste trip heb ik 2 liter fruitsap gedronken en een half uur voor consumptie van de truffels nog een volledige warme maaltijd gegeten, je mag gerust zijn dat dragons dynamite 'grof' genoeg is om de vitamine en suikers te overwinnen lol
grtz
steaker

Berichtdoor Dutchf4g op 27 maart 2012 23:29

steaker schreef:
Dutchf4g schreef:

Mvg,

Dutchf4g

dat hebben veel mensen me al gezegd, maar die fruitsap is zo lekker tijdens een trip, daarom dat ik er gewoon voor zorg dat ik genoeg binnen heb, tijdens mijn laatste trip heb ik 2 liter fruitsap gedronken en een half uur voor consumptie van de truffels nog een volledige warme maaltijd gegeten, je mag gerust zijn dat dragons dynamite 'grof' genoeg is om de vitamine en suikers te overwinnen lol
grtz

Dragons dynamite heb ik zelf ook gedaan ja, is niets vergeleken bij hollandia :P
En verder zul je er zelf niet perse iets van merken dat het het tegenwerkt maar dit is gewoonweg waar. Je zult je hier zelf misschien niet van bewust zijn ( zeker niet op dat moment :P ) maar door het innemen van suikers en vitaminen verkort je de duur en de intensiteit van de trip. Dit is iets wat ik persoonlijk altijd probeer te voorkomen omdat ik natuurlijk zo veel mogelijk ervan wil genieten :P

Kzal je nooit tegenhouden als je dit wilt doen maar ik vind het een afrader ;)

Groet,

Dutchf4g
"Keep your friends close, but your enemies closer."
Dutchf4g

Berichtdoor when-the-trip-go-bad op 09 jul 2012 17:13

jah ik zou tijdens de trip zeker geen alchol aanraden uit ervaring, ik heb een black out van gekregen, truffels droog je zoiezo uit plus alchol nog erbij en je veranderd in een cactus van binnen uit lol.
when-the-trip-go-bad
Newbie

Keer terug naar Trip reports