Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???

Voor je vragen over opiaten zoals heroïne, morfine en verwante stoffen.

Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???

Berichtdoor Rosetta op 26 apr 2012 09:27

Hallo,

Zijn er hier mensen die net als mij ervoor hebben gekozen om op onderhoudsdosis methadon te blijven staan,met methadon te leven?
En waarom hebben jullie deze keuze gemaakt?
Ben benieuwd,

Groetjes
Rosetta.
-_--_--_-
Rosetta
Newbie

Re: Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???

Berichtdoor Rosetta op 28 apr 2012 14:47

De mensen die op verslaafden neerkijken,
alleen al hoe ze naar je kunnen kijken...
die verslaafden veroordelen,
Die mensen ben ik zo zat...
:kots: :kots: :kots:

Die mensen mogen ze van mij wel ............
(moest ik effe kwijt)
Rosetta
Newbie

Berichtdoor rediker op 03 mei 2012 23:55

Hallo

Ik kan je schrijven dat ik niet de wijsheid in pacht heb (of eigenlijk toch wel) maar na mijn ervaringen met methadon en ook ervaringen van anderen wil ik graag reageren op je vraag.

1. Het is onzinnig om te denken dat je voor methadon kiest voor de rest van je gehele leven want een mens is geen robot. Je kunt er wel voor kiezen om dit voor een bepaalde tijd te doen en misschien wel voor een paar jaar. Een paar jaar...
2. Je zult de afweging zelf moeten maken om methadon af te bouwen en te zien of je het kan verdragen. Er wordt gezegd dat het zwaar is om van de methadon af te komen maar het is altijd mogelijk en het blijft ook altijd een optie. Dat laatste is wel prettig. Je verandert zelf in de loop van de tijd en je gaat er anders tegenaan kijken. Een aantal jaar methadon gebruiken vind ik zelf lang. Ik vind het geen goed alternatief voor een lange tijd. Bij mij vreet het te veel aan me. Het trekt te veel energie uit je die je beter kunt besteden.
3. Je moet goed in de gaten houden hoe je lichaam en geest op de methadon reageren en niet altijd de raad van artsen volgen (maar het wel bespreken i.v.m. hun gezondheidskennis). Je bent zelf de kenner van het effect dat methadon op jou heeft. Soms vraagt je lichaam of je geest zelf om te stoppen althans dat gaat overheersen. Dan ontstaan er teveel negatieve gevoelens en ideeen bij het continue gebruik van het middel want niemand wil ergens van afhankelijk zijn.
4. Sommige mensen alhier in Zwolle gebruiken 300 mg per dag en sommigen 20 mg. That makes a difference. Naast methadon is natuurlijk van belang hoe je leven er verder uitziet en hoe ver je bent in je ontwikkeling. Ik heb wel eens gedacht er echt niet meer uit te komen maar je wordt de volgende dag gewoon weer wakker en het gaat verder en het verandert -- langzaam. Een mens kan veel verdragen zonder echt krankzinnig te worden of aangetast.

Ik blijf ouwehoeren want kap nu net zelf met het gebruik van M. na een jaar. Volgende week met tussenstappen van 50 mg naar 0 af te bouwen.
rediker
Newbie

Berichtdoor Rosetta op 04 mei 2012 07:03

Hoi rediker.

Wat een Fijn bericht.,doet me goed te lezen.Had ik net effe nodig.
Thanks.
Het is waar,ik kan altijd nog kiezen om de methadon helemaal af te bouwen,af te kicken.
Ik sta momenteel niet goed in het leven,veel stress,mijn omgeving en de sociale contacten die ik nu heb ,maken het er ook niet makkelijker op.Ik woon alleen.
Ik weet !!! dat als ik nu ga afbouwen,de afkick
en alles wat het met zich mee brengt,,,
*Ik het niet trek niet kan ""verdragen"",,,!!!!*
Ik reageer heftig op de afkick word echt dooddoodziek,kotsberoerd,niet normaal,,
Ben Lichamelijk en Geestelijk niet sterk genoeg om het nu aan te gaan,ik kwakkel nu al een half jaar met mijn gezondheid,veel lichamelijke klachten,ben depressief,niet stabiel.
In de tijden als ik was opgenomen om van de meth aftekicken,heb ik vaak van artsen/mensen gehoord :zo ziek hebben we nog geen mens gezien. :eek:
om het draagbaar te maken ging ik steeds onder de warme douche liggen,het warme water over me heen deed me goed.Verders te ziek om met mensen te praten,Laat me aub alleen.
In Assen hadden ze op een afdeling een bad,Nou,Dat was echt Heerlijk.
Ik sta nu op de 45 mg,en we gaan nog 5 mg afbouwen,misschien nog 5...
En dan blijf ik voorlopig op een lage onderhoudsdosis staan.
In betere tijden ga ik dan weer es 5 tot 10 afbouwen.
Zo ga ik dat doen,en ik geef het veel tijd.
Al doe ik er een paar jaar over,
Komt goed.
Tjeetje,Joh,Dat sommigen 300 mg gebruiken,Whoooow !!! :rock:

* Je schrijft dat je volgende week gaat afbouwen :)
Doe je dat thuis en of ga je ook een detox doen?
(bv de laatste weken en de eerste weken op de 0)
Of doe je het thuis onder begeleiding/toezicht.
Laat je nog van je horen?
Ben benieuwd.

Wens je iig nu al alle Sterkte toe!
:)

Groetjes,
Rosetta.
Rosetta
Newbie

Berichtdoor ratmatje020 op 26 jul 2012 23:47

Wil je echt serieus kappen met dope zijn er betere alternatieven.
Als je gewoon wil aankloten en soms bij wil gebruiken neem dan maar methadon.
En als je echt niet meer wil gebruiken en ook helemaal clean wil zijn neem dan suboxone, is ook stukken makkelijker af te bouwen dan die kutmetha (naar spul).
Helemaal kappen is natuurlijk ook een optie dat is de weg die ik bewandeld heb, het was zwaar maar blij dat ik het gedaan heb.
Inmiddels bijna een jaar van de metha af na 13 lange jaren opiaten verslaving.
13 van me beste jaren verneukt, zeg het maar grof maar het is niet anders.
Kan de tijd niet terugdraaien ik heb het maar te accepteren en probeer er nu het beste van te maken.
ratmatje020
Newbie

Berichtdoor willemv op 06 okt 2012 15:39

ben zelf van mening dat ik met mijn huidige ondhoudsdosis methadon het beter uithoudt, dan dat ik nu ga afbouwen, en dat alle stabiliteit die ik nu heb gevonden dan weer weggaat, dat resulteert in heroine gebruik of erger. Dus ik heb bewust gekozen om de komende jaren, ja jaren boven de 100mg methadon te blijven, zit nu op 140mg maar dit is opgesplitst naar ochtend 90mg en begin avond nog een keer 50mg, vanwege een te snelle methadon stofwisseling. Heb er bloedonderzoek voor gehad alles, ben 13 keer opgenomen geweest heb 11 keer aan detox gedaan de laatste twee keer is door de instelling ten zeerste afgeraden om in mijn situatie te stoppen met de methadon of af te bouwen, het laaste half jaar ben ik geheel gestabiliseerd op 140mg. Gebruik geen hard drugs meer bij rook wel gewoon wiet, ben serieuze poging aan het ondernemen om mijn 6jarige dagelijkse benzoafhankelijk volledig af te bouwen en te staken.. Dat was allemaal niet gebeurt als ik nog speed zou snuiven en heroine zou roken.. Dus ik ben toch van mening dat een onderhoudsdosis methadon niet altijd de slechtste oplossing is, althans ik heb meer voordelen dan nadelen slik het nu 2 en half jaar en het gaat steeds beter en beter en kan altijd over een paar jaar als ik alles weer op een rails heb nog beslissen of ik stop of minder.. tot die tijd neem ik zorgeloos en schaamteloos in een suikerpatient verbiedt je zijn insuline ook niet als die het nodig heeft zie het zo maar;)
Spellingscontrole? Nog nooit van gehoord...
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 09 okt 2012 13:51

Ben het met je eens Willemvaag dat Methadon niet in alle gevallen slecht is, en wat ik zo lees in jouw verhaal is voor jou methadon waarschijnlijk een uitkomts. Al vind ik de dosering wel wat aan de hoge kant, maar dat is slechts persoonlijk. Ik weet niet hoeveel dope jij gewend was te gebruiken, tevens is je stof wisseling erg van belang in dit geval. Zelf heb ik ook een snelle stofwisseling (helaas in dit geval), die maakt dat medicijnen en drugs veel sneller zijn uitgewerkt als bij anderen in mijn omgeving.

Dat je de meth tweemaal daags neemt is een goed besluit, helaas schijnt t ook nog steeds eenmaal daags verstrekt te worden op sommige plaatsen. En methadon mag dan waarschijnlijk wel 24 uur werken, toch zit de piek duidelijk in de eerste zoveel uren. Dat je die benzo verslaving wel probeert te stoppen is goed denk ik, want dat is ook echt vuiligheid, heb zelf lang geleden een jaar lang grote hoeveelheden van geslikt en dat was een ramp.

Het grootste nadeel van meth is wel de afhankelijkheid en de verschrikkelijk lange detoxicatie ervan. 4 maanden ziek zijn na afbouw en stoppen is geen uitzondering. Dus mocht je er toch eens mee willen stoppen dan zul je, zeker na jarenlange hoge dosering toch een hele moeilijke tijd moeten doormaken, dus misschien is het beter voor jou om het gewoon voor de rest van je leven te gebruiken. Maar dat is vooruit lopen op de zaken, voorlopig gebruik je geen dope bij, en dat is al fantastisch.

hou vol, gebruik zelf helaas al 29 jaar heroine en heb geen meth, want ik gebruik toch dagelijks bij dan. tevens ervaar ik de werking van meth als vervelend, (alsof ik watten tussen mijn oren heb, het lijkt mijn creativiteit geheel te doden).
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor willemv op 09 okt 2012 18:51

De versterkking is best wel goed geregeld in mijn situatie, kan tabletvorm symoron gewoon bij de apotheek halen elke ochtend en op vrijdag voor het hele weekend. Omdat het al langere tijd goed gaat en ik geen dope bijgebruik krijg ik het voor de avond ook gewoon mee, want als ik dit eerder pak is het snachts een groot feest.. Niet dus daarom heb ik geen behoefte om te schuiven of bij te pakken, het voordeel is ook dat ik dankzij de methadon een hoop cravings niet hoef te ervaren dus dat brengt een hoop rust met zich mee. Ik zit het bijna goed te praten maar dat is het niet maar mijn leven is beter op metha dan zonder.. Natuurlijk denk ik vaak aan afbouwen maar ik ben bang dat ik straks de huidige effecten ga verliezen dus eerst die klote benzo's afbouwen de evt ontwenning uitzitten en dan kan ik altijd nog 20mg omlaag met de symoron. Maar stoppen dat heb ik nog niet besloten ben eindelijk 6 maanden stabiel, en daarvoor redelijk stabiel met regelmatige uitglijders zeggen ze ik noem het terugvalletjes... Maar voor iedereen is het anders dit is op het moment voor mij de meeste logische uitkomst, stoppen wordt nu ook nog tenzeerste afgeraden door meerdere verslavingsartsen/psychiaters.. Maar heb nu een hele goede arts die mij al zover heeft gekregen de benzo's af te bouwen en nog maar 2x 5mg tranxene en dan ben ik verlost en dat gaat nog anderhalve maand duren.. Dan weer stabiliseren en kijken of ik misschien toch wat metha afbouw.. maar kan het nooit goedpraten het blijft gewoon een vervangertje die het makkelijker kan maken maar het probleem wordt dan helaas nog niet opgelost alleen gestabiliseerd...
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor JohnnyT op 10 okt 2012 11:45

Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.
JohnnyT
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor willemv op 10 okt 2012 12:04

Helemaal mee eens, voel me af en toe de enige omdat sommige mensen idd doen alsof een onderhoudsdosis methadon vergelijkbaar is met iedere dag een paar gram dope wegwerken en dat is het gewoon niet als je het neemt zoals het voorgeschreven wordt merk ja na een tijd vanzelf voordelen, dit werkt niet voor iedereen.. Heb het ook vaak bij mensen gezien dat ze al 20 jaar methadon gebruiken en daarnaast geen heroine meer gebruikten. Spreek nu wel over mensen die allemaal meer als 100mg nemen, want volgens een onderzoek is gebleken dat methadon vanaf de 85mg werkt methadon zuchtremmend en kan ook nog je de receptoren helemaal bezetten waardoor andere opiaten zoals heroine zich hier niet aan kunnen hechten omdat ze al vol zitten. Althans zo ongeveer werkt het met een hogere onderhoudsdosering, maar wat sommige vinden 60mg al veel maar ik heb ook over mensen gehoord die wel 300mg slikken...
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pvh337 op 04 nov 2012 18:29

Rosetta schreef:Hoi rediker.

Wat een Fijn bericht.,doet me goed te lezen.Had ik net effe nodig.
Thanks.
Het is waar,ik kan altijd nog kiezen om de methadon helemaal af te bouwen,af te kicken.
Ik sta momenteel niet goed in het leven,veel stress,mijn omgeving en de sociale contacten die ik nu heb ,maken het er ook niet makkelijker op.Ik woon alleen.
Ik weet !!! dat als ik nu ga afbouwen,de afkick
en alles wat het met zich mee brengt,,,
*Ik het niet trek niet kan ""verdragen"",,,!!!!*
Ik reageer heftig op de afkick word echt dooddoodziek,kotsberoerd,niet normaal,,
Ben Lichamelijk en Geestelijk niet sterk genoeg om het nu aan te gaan,ik kwakkel nu al een half jaar met mijn gezondheid,veel lichamelijke klachten,ben depressief,niet stabiel.
In de tijden als ik was opgenomen om van de meth aftekicken,heb ik vaak van artsen/mensen gehoord :zo ziek hebben we nog geen mens gezien. :eek:
om het draagbaar te maken ging ik steeds onder de warme douche liggen,het warme water over me heen deed me goed.Verders te ziek om met mensen te praten,Laat me aub alleen.
In Assen hadden ze op een afdeling een bad,Nou,Dat was echt Heerlijk.
Ik sta nu op de 45 mg,en we gaan nog 5 mg afbouwen,misschien nog 5...
En dan blijf ik voorlopig op een lage onderhoudsdosis staan.
In betere tijden ga ik dan weer es 5 tot 10 afbouwen.
Zo ga ik dat doen,en ik geef het veel tijd.
Al doe ik er een paar jaar over,
Komt goed.
Tjeetje,Joh,Dat sommigen 300 mg gebruiken,Whoooow !!! :rock:

* Je schrijft dat je volgende week gaat afbouwen :)
Doe je dat thuis en of ga je ook een detox doen?
(bv de laatste weken en de eerste weken op de 0)
Of doe je het thuis onder begeleiding/toezicht.
Laat je nog van je horen?
Ben benieuwd.

Wens je iig nu al alle Sterkte toe!
:)

Groetjes,
Rosetta.

beste Rosetta, ik ben jarenlang (vanaf men 15de) zwaar verslaafd geweest aan heroine en cocaine. methadone is nog veel gevaarlijker dan heroine maar dankzij dat ik men verstand gebruikt heb ben ik erin geslaagd (mits begeleiding van een dokter) om met methadone (heeft wel tijd geduurt) af te kicken door om de zoveel tijd iets af te bouwen (telkens een afbouw is het de eerste dagen wel wat moeilijker maar het gaat) de laatste weken wanneer ik nog nauwelijks een paar mg nam per dag ben ik op reis geweest waar ik tijdens die reis men laatste paar mg heb genomen en toen ik terug in belgie was was ik afgekickt en voelde me prima! een nieuw leven! het enige dat er als voorwaarde geldt is dat je ECHT wil afkicken, anders lukt het mss heel even maar herval je weer. de reden dat ik al 6 jaar ben afgekickt van heroine en cocaine is omdat de strijd die ik lange tijd heb moeten meemaken (omdat ze me toen nog geen methadone gaven) zo verschrikkelijk veel pijn deed met cold-turkeys enz en de jaren dat je je goed voelt onder invloed kan hier niet tegenop. Nooit raak ik nog heroine of cocaine aan!
waar een wil is, is een weg..
which drug(s) you (have) took (taken), it's the train of thoughts who will decide the effect(s)!
pvh337

Berichtdoor pammetje82 op 21 feb 2013 21:27

ik heb deze beslissing ook samen met mn arts gemaakt vandaag omdat ik het geestelijk niet trek om verder af te bouwen. Ben van 80 naar 12,5 afgebouwd en verder lukt het gewoon niet kan de afkick niet langer aan. pfff wat een rotzooi is het
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor willemv op 22 feb 2013 00:53

Durf zelf eerlijk gezegd na 3 jaar non stop methadon ook niet meer volledig af te bouwen. Wil wel wat omlaag want sta nu op 125mg ben gewoon methadon zijn bitch. Soms is het niet anders probeer het gewoon als een medicijn voor verslaving te zien en niet als drugs.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pammetje82 op 22 feb 2013 15:21

methadon, de vloeibare handboeien :(
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 22 feb 2013 16:30

het zijn inderdaad vloeibare handboeien, zo zie ik het althans ook.
en zoals Pammetje zegt;
" Ben van 80 naar 12,5 afgebouwd en verder lukt het gewoon niet kan de afkick niet langer aan. pfff wat een rotzooi is het."
vind t al heel knap dat je van 80 naar 12,5 mg bent gegaan, dat alleen al is haast niet te doen. het is dat ziek worden, en vooral ook dat het maanden duurt na langdurig gebruik.

daarom houd ik het maar na 30 jaar nog steeds bij mijn dagelijkse dope, zonder meth.
natuurlijk is dat ook een ramp, ben vaak ziek, geld gebrek, etc.
maar, ik weet tenminste dat ik van de dope af kan komen zou het echt moeten, vrees dat ik dat niet met meth zou kunnen, of weet dat eigenlijk wel zeker.
dus voor mij geen meth, maar voor vele anderen die ik ken, die al soms decennia eraan zitten is het wel schijnbaar goed.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor pammetje82 op 22 feb 2013 16:45

ja ik ben blij dat ik nu iig op 12,5 zit. Het was letterlijk een hel! Ik pak nu mijn welverdiende rust door op een onderhoudsdosering te blijven. Misschien dat ik het ooit verder probeer af te bouwen maar nu niet. Ik ben op, kapot... Ik heb de rust nu echt nodig. Eindelijk weer kunnen slapen. Iedereen ziet slapen als een heel gewoon iets maar voor iemand die van methadon afbouwt is slaap een luxe.
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pammetje82 op 02 maart 2013 14:14

Wou nog ff wat zeggen aan leveldesigner. Ik heb zwaar respect voor je dat je geen methadonkuur neemt. Voor jou zal het waarschijnlijk onmogelijk zijn om er ooit nog vanaf te komen als je er aan begint. Maar ik vraag me dan af hoe je de kwaliteit van het leven nu ziet. Zoals ik je zie schrijven dat je elke week minimaal een paar dagen doodziek bent omdat je geen geld heb voor heroine enzo. Dat is toch ook vreselijk, ik weet zelf hoe afschuwelijk je je dan voelt. En ik zou dat mn ergste vijand niet toewensen. (of misschien toch wel :wink: haha) Ik vind het dan knap sterk dat je niet voor de methadone kiest. Want dan zou dat ziek zijn eindelijk voorbij zijn. Wat weerhoud je er dan van? dat je er nooit meer afkomt? of denk je toch wel ooit voor altijd afscheid van heroine te nemen?
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 12 maart 2013 17:19

sorry voor mijn late reactie maar was even een tijdje niet op het forum.
heb al net in een andere topic op een vraag van je geantwoord en die beantwoord ook de vragen van je hier.

moet wel zeggen dat ik gelukkig een hele toffe dealer heb, ken m al 24 jaar ofzo en we zijn eigenlijk vrienden, moet dus eerlijk zeggen dat ik een beetje overdreef met het vele ziek zijn. heb wel iedere dag dope, kan poffen, maar moet wel zeggen dat 99,9% van mijn geld eraan opgaat. beter gezegt, ik koop shag, koffie, zuiker, brood, boter, hagelslag en...dope.
sociale dienst betaald al mijn vaste lasten.

en heb inderdaad toch ondanks 30 jaar nog altijd t idee dat ik er eens vanaf kom, en zou ik al 20 jaar aan de meth hebben gezeten, of zelfs maar 10 dan zou ik daar zeker nooit meer vanaf komen. daarbij komt dat meth me een vreemd rot gevoel in mijn hoofd geeft, heel wazig, als of er watten tussen mijn oren zitten. en mijn gevoel is heel erg afgevlakt, net of ik niet meer leef. of een zombie ben. met dope heb ik dat niet, zelfs niet als iks toned ben.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor willemv op 12 maart 2013 23:54

Ik denk even hardop als je methadon neemt dan kun je toch terug gaan naar heroine. Iemand zou eerst bijvoorbeeld 10jaar heroine dan 10 jaar methadon dan wil hij stoppen en neemt weer een jaar heroine dan stelt het lijf zich weer in op de heroine. Dat zou hetzelfde zijn als iemand 10 jaar heroine 1 jaar methadon en 1 jaar heroine neemt. Op termijn is de methadon eruit en zit er enkel weer heroine in het systeem. Denk dat het wel zo ongeveer werkt. Zelf weet ik als ik echt zou willen stoppen dat ik terug ga naar een kortwerkende opiaat en daarmee afbouw. Dit wordt tot op heden niet gedaa.n Want ik ben ervan overtuigd dat als ze mensen van heroine op methadon kunnen instellen het andersom net zo goed kan. Denk dat het vaag klinkt maar ik weet bijna zeker dat het zo wel zou kunnen.

Wil er wel dieper op ingaan maar dan wil ik er eerst dieper over nadenken en er met mijn verslavingsarts of iemand over praten.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 13 maart 2013 16:19

jahoor Willen, ik heb dat zelf al 2 keer gedaan dus. de laatste 2 keer dat ik een meth kuur had ben ik gewoon weer terug gegaan op de dope en dat werkt prima. had wel geen 10 jaar meth gehad, slechts 8 maanden, maar toch. kost wel knap wat dope hoor, de eerste 2 a 3 weken, om die meth met dope te vervangen. gelukkig is de dope niet meer zo slecht als t was een jaar geleden, maar zo sterk als dat t 20 jaar geleden was is het ook niet meer dus, veel dope om slechts niet ziek te zijn van de meth afkick. maar, het kan dus zeker. alhoewel na 10 jaar de afkick wel maanden kost,
dus maanden zwaar gebruiken. maar, in die 10 jaar meth kun je daar mooi voor sparen, lol.

:lol:
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor pammetje82 op 14 maart 2013 13:30

denk zelf dat ik ga overleggen met de arts of ik misschien beter met een hoge dosis oxycontin kan afbouwen. Dat ik net zolang oxy's neem totdat mn lichaam methadonvrij is. en dan de oxy's langzaam afbouw. Denk dat dat een minder gruwelijke lijdensweg is. Ben alleen zeer benieuwd of de arts hieraan wil meewerken. Ik heb helaas gefaald met mn methadonafbouw namelijk omdat er gewoon geen einde aan komt aan de ellende. Lees overal dat een verlaging van elke dosis ongeveer
4 a 5 dagen duurt voordat je lichaam eraan gewend is. Maar bij mij was ik bij van 12,5 naar 10 mg 11 dagen ziek. Toen trok ik het niet meer en ben ik helaas teruggevallen. Dus ik zie het afbouwen van methadon naar 0 echt somber in, misschien zelfs wel onmogelijk.
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 14 maart 2013 15:44

had net al even in die andere topic op je geantwoord maar wil toch ook nog even hier antwoorden. het zou fantastisch zijn als je je arts zo ver kunt krijgen dat hij oxies voor wilt schrijven ipv methadon. maar vrees dat hij niet staat te springen bij t idee. moet eerlijk toegeven dat ik zelf nog nooit oxocodon heb gebruikt, ken t van tv en van verhalen maar dat is dan ook alles. schijnt net zo lekker te zijn als dope bij een ruime hoeveelheid, alhoewel iemand me eens zei dat de kick wel minder is als met dope, maar daar wil jij t natuurlijk niet voor nemen. je zult je zowiezo beter voelen als met methadon. nu weet ik dus ook niets van oxy afkick verschijnselen. maar vrees dat omdat het chemisch is het wel langduriger is als van dope afkicken.

en dat afbouw van meth 4 tot 5 dagen duurt lijkt me wat kort, ookal wordt dat inderdaad vaak wel beweerd, weet uit eigen ervaring dat het langer duurt, bij mij althans. en bij jou dus ook.
een arts zei mij eens dat de moneculen van methadon erg groot zijn en dat t daarom zo lang duurt eer ze allemaal het lichaam hebben verlaten. dat je twijfelt of je ooit helemaal tot 0 kunt afbouwen met methadon snap ik maar al te goed. dat is voor mij ook de reden om geen kuur ervan te nemen, want kom er dan vrees ik nooit meer af. dus overstappen op oxies lijkt me een goede beslissing, nu nog de arts zo ver krijgen. en artsen schijnen t niet graag voor te schrijven, bang dat je t verkoopt. voor de verslavende werking hoeven ze in jouw geval niet
bang te zijn, want je bent al hoocked, dus dat speelt niet meer.

succes
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor pammetje82 op 14 maart 2013 22:49

bedankt. Ja idd oxycodone is me al eerder voorgeschreven langdurig vanwege gebroken ribben.
Ik heb daar toen vreselijk misbruik van gemaakt en heb zeker voor een half jaar herhalingsrecepten bij verschillende huisartsassistenten gevraagd. En ze zeiden telkens: Ja prima gaat naar de apotheek! :D En ik maar snuiven soms wel 140 mg per dag. Tot op een gegeven moment de rem erop werd gezet door mn eigen arts die doorhad dat ik steeds valse herhalingsrecepten doorgaf. Dus ben idd bang dat dat niet meer gaat gebeuren. Maar het is wel anders dan dope vind ik. Je krijgt niet echt de euforie en bent er meer slaperig van vind ik. Maar het blijft wel een heerlijk opiaat
pammetje82
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 15 maart 2013 17:15

ja, dan zal je arts het wel niet meer voorschijven.
maar, nee heb je en ja kun je krijgen zegt men altijd en dat is echt waar.
dus gewoon toch proberen. grappig wel dat jij nu ook al zegt dat je niet echt een lekkere roes ervan krijgt, en t meer gewoon slaperig maakt. zoals ik al eerder schreef zei iemand anders dat ook al eens. en ik maar altijd denken dat dat veel beter moest zijn als de dope van nu, omdat dat pure, chemische dope is. ze stoppen er misschien iets in dat maakt dat t langer duurt eer t afbreekt ofzo, een soort tijd mechanisme.
leveldesigner
Forum moderator

Re: Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???s

Berichtdoor Ganja-man op 02 apr 2014 01:20

Hallo iedereen,ik ga gewoon simpel en kort antwoord geven.

Wie er besloten geeft,voor gans mijn leven een onderhoudsdosis te kiezen,niet ik!

Maar een normale,goede,eerlijke & ervaren psychiater,ik heb g1 geheimen voor hem,niets.

En het is zeker geen type,dat zo zegt,ja zeg het maar,zo zit hij niet in 1,hij luistert naar me,en was er altijd voor mij,wat ik van mijn eigen vader niet kon zeggen ! :o !

Groetjes Ganja-man :smoke:
Ganja-man

Berichtdoor leveldesigner op 02 apr 2014 12:38

Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.
En tja, ookal denken sommige mensen dat je je ouders uitzoekt voor je geboren wordt. Zelf ben ik niet echt die mening toegedaan. En helaas zouden sommige mensen gewoon geen kinderen mogen krijgen. Klinkt hard, weet t. Maar zeker tegenwoordig vraag je je soms af waarom sommige mensen uberhaupt kinderen nemen. het gekke is ook, voor alles moet je een bewijs van vaardigheid krijgen voor je het kunt doen. Maar kinderen nemen, dat kan zomaar....??!

Geloof dat het Denemarken is, daar zijn stellen en echtparen VERPLICHT eerst een cursus te volgen alvorens het kind geboren wordt. Daar hebben ze dan ook veel minder criminaltiet, zelfmoor, verslavingen etc. Maar ja, nederland is een beetje te sociaal wat dat betreft. Wat op zich een mooi goed is, maar niet wanneer het kinderen betreft.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Ganja-man op 04 apr 2014 13:11

JohnnyT schreef:Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.

Ik versta jou,maar jij mij niet,ik heb laat ons zeggen zeker 10 jaar a d H gezeten,ik heb mijn dosis verhoogd van 65ml naar 95/100ml,in samen overleg met psychiater ! Ik gebruik ook nog maar zelden,en met zelfde bedoel ik dan ook,3/4/5 x op een jaar soms1,dan heb ik het vooral over H,ik kan het ook op mijn ene hand bijhouden. Ik had ook serieus geldgebrek of geld te kort. Ik heb ook vele opnames gedaan,meer dan 10 zelf,waar ik niet fier op ben,maar in al die jaren,heb ik wel al iets bereikt hoor: o.a,heel wat kunnen sparen + neem,ik woon al1 al 4 jaar alleen en kan mijn plan trekken(hiervoor op het app.waar in woon.woo de koppel met 2 kinderen,en dat heb ik voor mij. Ik kom meer naar buiten,ga is fitness gaan doen,ik ga meer naar buiten,heb nieuwe en goede vrienden ontmoet,en leren kennen,en ik ben op het rechte en goede pad,(vind ik dan weer?. Ik gebruik wel benzo's die idd niets meer uitdoen, Oke ik sta "hoog"qua methadon,maar houd me van die H wel vanaf,jij bent tog ook verhoogt? En wat succes blijkt te zijn ook,tog? Oke ik lieg,ben van die H,niet helemaal af,want durf het nog maar paar x gebruiken op een jaar. Maar kan het wel op mijn ene hand bijhouden!! Dat,en ik sta,ja op methadon. Dan neem ik liever mijn dagelijkse portie methadon wat, mijn leven volledig 360% doen draaien. Ik betaal dan liever iedere dag voor een ganse week methadon,2a3€. Als je vergelijkt vanwaar ik kom +ik sluit me niet meer op,ganse dagen,ga naar festivals en events. En daar heb je een schoon vb: en wat je zei over mensen die 30 jaar verslaafd waren,methadon jaren gebruikte en nu niets meer nemen,perken en hoedje af voor die personen.geloof het of niet,ik was ook afgeschreven,zeiden er meerdere zelfs,heb niet al1 eens drugs problematiek,en ik had meerdere diagnoses,maar soit,ik versta je,mvg

Ganja-man

Berichtdoor Ganja-man op 04 apr 2014 13:24

leveldesigner schreef:Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.
En tja, ookal denken sommige mensen dat je je ouders uitzoekt voor je geboren wordt. Zelf ben ik niet echt die mening toegedaan. En helaas zouden sommige mensen gewoon geen kinderen mogen krijgen. Klinkt hard, weet t. Maar zeker tegenwoordig vraag je je soms af waarom sommige mensen uberhaupt kinderen nemen. het gekke is ook, voor alles moet je een bewijs van vaardigheid krijgen voor je het kunt doen. Maar kinderen nemen, dat kan zomaar....??!

Geloof dat het Denemarken is, daar zijn stellen en echtparen VERPLICHT eerst een cursus te volgen alvorens het kind geboren wordt. Daar hebben ze dan ook veel minder criminaltiet, zelfmoor, verslavingen etc. Maar ja, nederland is een beetje te sociaal wat dat betreft. Wat op zich een mooi goed is, maar niet wanneer het kinderen betreft.

Dank je leveldesinger,

Er zijn mensen die er anders over denken,ik doe mijn verhaal hier op dit forum,omdat ik maar 1x m'n psychiater zie in de week,ik dacht,om de 7 dagen mijn psychiater zien is goed,maar wat te weinig in mijn opzicht,daarom dat ik me hier op registreerde. Niet om om de 7 dagen is een gesprek te hebben met mijn psychiater ,ja dat ook,maar ook om: ps: mijn verhaal niet steeds op te kroppen maar om hier ook,af en toe hoer ook wat te posten,sommigen reageren er juist heel anders op dan anderen,maarja,mvg

Ganja-man

Berichtdoor JohnnyT op 05 apr 2014 11:07

Ganja-man schreef:
JohnnyT schreef:Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.
Okay en mijn bericht was van anderhalf jaar geleden. En ondertussen sta ik op 50 mg methadon,dus dat is al 20 minder dan toen ik dat bericht schreef. Dus ik bouw het langzaam,heel langzaam maar geleidelijk af en heb op die manier nergens last van. En ik las ergens in een post van iemand dat methadon nog slechter is dan heroine. Nou ten eerste heroine is op zich helemaal niet schadelijk,alleen wel zwaar verslavend. Maar ja zuivere heroine koop je nou eenmaal niet op straat. En methadon is natuurlijk niet zwaar versneden zoals dope. Maar ja om het kort te houden,ik ben blij met mijn methadon. Het heeft zoals ik al eerder vermeld had mijn leven terugggeven.

Ik versta jou,maar jij mij niet,ik heb laat ons zeggen zeker 10 jaar a d H gezeten,ik heb mijn dosis verhoogd van 65ml naar 95/100ml,in samen overleg met psychiater ! Ik gebruik ook nog maar zelden,en met zelfde bedoel ik dan ook,3/4/5 x op een jaar soms1,dan heb ik het vooral over H,ik kan het ook op mijn ene hand bijhouden. Ik had ook serieus geldgebrek of geld te kort. Ik heb ook vele opnames gedaan,meer dan 10 zelf,waar ik niet fier op ben,maar in al die jaren,heb ik wel al iets bereikt hoor: o.a,heel wat kunnen sparen + neem,ik woon al1 al 4 jaar alleen en kan mijn plan trekken(hiervoor op het app.waar in woon.woo de koppel met 2 kinderen,en dat heb ik voor mij. Ik kom meer naar buiten,ga is fitness gaan doen,ik ga meer naar buiten,heb nieuwe en goede vrienden ontmoet,en leren kennen,en ik ben op het rechte en goede pad,(vind ik dan weer?. Ik gebruik wel benzo's die idd niets meer uitdoen, Oke ik sta "hoog"qua methadon,maar houd me van die H wel vanaf,jij bent tog ook verhoogt? En wat succes blijkt te zijn ook,tog? Oke ik lieg,ben van die H,niet helemaal af,want durf het nog maar paar x gebruiken op een jaar. Maar kan het wel op mijn ene hand bijhouden!! Dat,en ik sta,ja op methadon. Dan neem ik liever mijn dagelijkse portie methadon wat, mijn leven volledig 360% doen draaien. Ik betaal dan liever iedere dag voor een ganse week methadon,2a3€. Als je vergelijkt vanwaar ik kom +ik sluit me niet meer op,ganse dagen,ga naar festivals en events. En daar heb je een schoon vb: en wat je zei over mensen die 30 jaar verslaafd waren,methadon jaren gebruikte en nu niets meer nemen,perken en hoedje af voor die personen.geloof het of niet,ik was ook afgeschreven,zeiden er meerdere zelfs,heb niet al1 eens drugs problematiek,en ik had meerdere diagnoses,maar soit,ik versta je,mvg

JohnnyT

Berichtdoor Marcko op 05 apr 2014 12:50

In mijn optiek is methadon slechter dan bruin heb er mensen aan zien sterven.
他妈的他妈的
Marcko
Belezen gebruiker

Berichtdoor JohnnyT op 05 apr 2014 13:40

Marcko schreef:In mijn optiek is methadon slechter dan bruin heb er mensen aan zien sterven.

Nou ik heb nog nooit mensen aan methadon zien sterven. Dan vraag ik me af hoe dat gebeurt is. Ja als je nog nooit van je leven opiaten gebruikt hebt en je neemt dan een aanzienlijke hoeveelheid methadon dan kom je te overlijden ja. Maar als je opiaten gewend bent en je gebruikt methadon om af te bouwen of als onderhoudsdosis dan zal je dat echt niet gebeuren.
JohnnyT

Berichtdoor Missyy23 op 05 apr 2014 21:34

leveldesigner schreef:Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.

Ben ik het echt helemaal mee eens, sommige mensen zouden gewoon niet voort mogen planten, jaren terug was er een schandaal over hoe ze in ( ik geloof) Zweden psychiatrische patienten steriliseerden, tja, misschien niet politiek correct, maar vond het niet per sé een slecht idee, en wat je hier nu schrijft over Denemarken vind ik ook zeker een goed idee, sorry voor het off topic-niveau verder ;-)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Missyy23
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Latina op 05 apr 2014 22:07

waarom zou je niet voor Clonidine gaan dan ??? ik bedoel als je wilt van de methadon vanaf of andere opioiden lijkt me een veel betere idee ;)

en WTF ??? mensen doodgaan aan de methadon ??? uhm waaar??? als je nul tolerantie hebt voor opium en neem je een flink dosis dan misschien wel... maar niet als je wat tolerantie hebt opgebouwd.... sorry dit is bs in mijn mening
Latina

Berichtdoor leveldesigner op 07 apr 2014 12:50

Ik weet niet Latina, maar ik persoonlijk zie niet snel gebeuren dat Clonidine echt goed helpt bij afkicken van opiaten. Zeker niet bij methadon ontwennings verschijnselen.

Voor zover ik het begrepen heb doet het niets anders dan de bloedvaten in je hersenen verwijden zodat je niet snel of geen opvliegers meer hebt. Maar, opvliegers hebben is wel het minst erg wanneer je afkicked. Dus dat dit middel echt zou helpen bij afkicken lijkt mij een misverstand.
Tenzij je bedoelt dat het enkel tegen de opvliegers is.

En dood gaan aan methadon, ik moet zeggen dat ik dat ook nog nooit eerder heb gehoord. Wel dat mensen eerder doodgaan wanneer ze decennia op de methadon zitten, als onderhouds dosering.
Want methadon is vuiligheid, daar zijn we allemaal wel achter gekomen nu. Wat dat betreft is het erger als heroine. het enige voordeel is eigenlijk alleen dat het gratis te verkrijgen is, en dat het zeer goedkoop is om te maken. Maar dat is dan ook alles. Verbaasd me nog altijd waarom ze voor dit middel hebben gekozen, als afkick middel, en dat terwijl het zeker 5 keer verslavender is dan heroine zelf, qua ontwennings verschijnselen dan.

Maar dood gaan eraan, in de trant van dood neervallen. Nee, tenzij, zoals anderen al zeiden er sprake is van geen tolerantie hebben, of overdosering.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor JohnnyT op 10 apr 2014 11:28

Clonidine is wel een goed middel om af te kicken van opiaten want ik heb hetzelf meerdere keren gekregen in een afkickkliniek. Maar het ligt er wel aan op hoeveel methadon je staat. Als je methadon tot 20 cc afbouwt dan is afkicken met clonidine goed te doen. En natuurlijk heb je nog wel last van enige afkickverschijnselen maar die zijn goed te verdragen. Als je helemaal af wilt kicken zonder enkel pijntje of wat dan ook,dan kan je er net zo goed niet aan beginnen. En al die negatieve verhalen over methadon beginnen ook irritant te worden. Liever een normaal en leuk en soms geweldig leven met methadon,dan een miserabel leven met heroine waar alles draait om dope en waar al je geld aan opgaat zodat je niks anders meer kan ondernemen. En methadon grotere troep dan heroine,nou als je zuivere heroine zou kunnen krijgen is dat misschien waar,maar dat is nou eenmaal niet te krijgen. En wat is er dan precies zo schadelijk aan methadon,ja het afkicken duurt langer en is heftiger dan van heroine. Maar ik zou wel eens willen weten wat er dan pas precies zo schadelijk aan is. In ieder geval ik neem mijn methadon ochtends in,en functioneer er 24 uur perfect op en heb zin in het leven. En dat was wel anders toen ik dagelijks bezig was met dope.
JohnnyT

Berichtdoor leveldesigner op 11 apr 2014 17:00

Ik kan inderdaad erg negatief zijn over methadon, omdat mijn eigen ervaringen ermee niet denderend zijn. Maar, ik heb wel altijd eraan toegevoegd dat wie het wil nemen dat moet doen. En ook wanneer men er de rest van zijn level het als onderhouds middel wil nemen vind ik dat prima.
Mijn grootste bezwaar is dan ook die bijzonder zware en langdurige afkick, maar als men het als onderhouds dosis verder blijft gebruiken heb je daar geen last van.
Ik weet niet veel over waarom het zulk een schadelijk middel zou zijn, ken alleen het gezegde van dat het je botten "glazig" zou maken, wat zoveel wil zeggen als dat ze erg in sterkte verliezen. Weet niet of dit klopt, kan zijn dat het je calsium afbreekt of wat dan ook. Weet niet of dit klopt. Wat ik wel weet is dat schijnbaar de moleculen veel groter zijn dan die van heroine, en dat het daarom zo lang zou duren eer je er eindelijk clean van bent.

En 2 maal heeft een arts van de verslavings kliniek Brijder mij verzekerd dat hij niet meer achter het middel stond, en het ook niet meer voorschreef tenzij de patient er zelf uitdrukkelijk om vroeg maar dan nog. En dat zij, althans eentje, er veel spijt van had dat hij t 10 jaar lang had voorgeschreven, dat hij de meeste daarvan nog steeds op spreekuur zag, en dat die mensen er nooit meer van zouden afkomen.

Maar, nogmaals, gebruikt je het als onderhouds dosering, dan geld dit alles niet denk ik,
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor JohnnyT op 12 apr 2014 13:14

leveldesigner schreef:Ik kan inderdaad erg negatief zijn over methadon, omdat mijn eigen ervaringen ermee niet denderend zijn. Maar, ik heb wel altijd eraan toegevoegd dat wie het wil nemen dat moet doen. En ook wanneer men er de rest van zijn level het als onderhouds middel wil nemen vind ik dat prima.
Mijn grootste bezwaar is dan ook die bijzonder zware en langdurige afkick, maar als men het als onderhouds dosis verder blijft gebruiken heb je daar geen last van.
Ik weet niet veel over waarom het zulk een schadelijk middel zou zijn, ken alleen het gezegde van dat het je botten "glazig" zou maken, wat zoveel wil zeggen als dat ze erg in sterkte verliezen. Weet niet of dit klopt, kan zijn dat het je calsium afbreekt of wat dan ook. Weet niet of dit klopt. Wat ik wel weet is dat schijnbaar de moleculen veel groter zijn dan die van heroine, en dat het daarom zo lang zou duren eer je er eindelijk clean van bent.

En 2 maal heeft een arts van de verslavings kliniek Brijder mij verzekerd dat hij niet meer achter het middel stond, en het ook niet meer voorschreef tenzij de patient er zelf uitdrukkelijk om vroeg maar dan nog. En dat zij, althans eentje, er veel spijt van had dat hij t 10 jaar lang had voorgeschreven, dat hij de meeste daarvan nog steeds op spreekuur zag, en dat die mensen er nooit meer van zouden afkomen.

Maar, nogmaals, gebruikt je het als onderhouds dosering, dan geld dit alles niet denk ik,

Ik begrijp je punt,maar dat het zo schadelijk zou zijn is van horen zeggen dus niet echt betrouwbaar. Van heroine wordt ook gezegd dat het zo schadelijk is,maar heroine is op zich helmaal niet zo schadelijk. Alleen wel zwaar verslavend. En ja methadonverstrekking,ik denk toen ze daar mee begonnen dat ze echt de illusie hadden dat mensen dan wel met heroine zouden stoppen. Maar in de praktijk blijkt dat 90 procent of misschien nog wel een hoger percentage gewoon dagelijks bijgebruikt. Dat heb ik zelf ook 20 jaar lang gedaan en dan zit je dus met een dubbele verslaving. Daarom vind ik het ook absurd dat mensen die in aanmerking komen voor vrije heroïneverstrekking daar alleen voor in aanmerking komen als ze verplicht methadon erbij nemen. Zelfs als ze nog nooit methadon gebruikt hebben. En dat is iets wat ik echt volkomen niet begrijp. Ik heb uiteindelijk voor onderhoudsdosis methadon gekozen zonder bijna bij te gebruiken. Maar als mensen liever dagelijks heroine willen blijven gebruiken en het vrij verstrekt kunnen krijgen,dan is dat ook okay toch. Iedereen zijn eigen keuze,maar waarom verplicht methadon moeten nemen dan. Dan zadel je iemand op met een dubbele verslaving en wat is de reden daarvan? Als dat verhaal tenminste waar is. Maar ik ga nu een beetje offtopic natuurlijk. Maar of methadon echt zo schadelijk is daar heb ik dus wel mijn twijfels over. En wat ik eerder las,mensen dood zien gaan aan methadon. Ik heb het nog nooit gezien.
JohnnyT

Berichtdoor willemv op 13 apr 2014 21:20

Methadon richt minder schade aan dan heroïne. Methadon wordt oraal genomen terwijl heroïne wordt gerookt, gesnoven of gespoten. In de heroïne zit een berg andere troep die in methadon niet zit. Met methadon heb je de garantie op een schoon product. De meeste nadelen worden voor zover ik weet veroorzaakt door bijgebruik van andere middelen. Wanneer methadon gewoon normaal wordt genomen door iemand met een opiaatverslaving kan deze een redelijk tot zelfs normaal leven leiden.

Kan zo nog wel even doorgaan maar uiteindelijk hangt het allemaal van de persoon zelf af. Je moet ook willen veranderen en daar kan methadon een goed hulpmiddel voor zijn. Zeker geen oplossing.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 16 apr 2014 19:21

Methadon is ook niet echt gevaarlijk denk ik, mijn grote bezwaar er tegen is dat de afkick maanden, tot 5 maanden toe kan duren. En daarom kicken er zo weinig mensen van af.
En als een week ziek zijn al haast niet te doen is, van dope, dan is een klein half jaar ziek zijn
echt ondoenlijk.

Over dat je er meth bij moet hebben bij die gratis heroine verstrekking komt omdat je de nacht
door moet. Ja, te gek voor woorden, want ik denk er net zo over!
Je krijgt nml overdag die dope, tot 3 keer toe per dag, (s ochtends, smiddags, en eind van de
middag), en dan moet je dus de nacht overbruggen.

Echt belachelijk. maar, inpraktijk zit zo'n 100% toch al jaren aan de methadon, dus maakt t dan niet uit. Maar, toen ik nog gebruikte, had ik dus geen meth en kwam daarom dus niet in het programma. En dat met een 30 jaar durende verslaving, omdat ik geen meth wilde.
Maar ja, regels zijn.... regels...
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Fanny op 05 mei 2014 12:09

Hoi levensgenieter,

Klopt het dat je dus 3 per dag je Methadon krijgt?
Methadon werkt toch rond de 22uur, dus zou je in theorie pas de andere dag je nieuwe dosering nodig hebben.
Helaas zit ik zelf ook aan die rot tabletten. Ik heb ze gekregen voor pijnbestrijding. Inmiddels met succes 2x geopereerd en pijnvrij ( en dikke darm armer, haha). Maargoed, nu dus ook flink aan het afbouwen. Voor mijn operaties zat ik op 3dd 30mg, veel he? Maar anders was niet te doen. Nu zit ik op 2dd 10. Bij mij beginnen de afkickverschijnselen erg onhumaan te worden. Zelfs zo erg dat mijn stoma, wat ik heb gekregen na mijn operatie, niet goed meer doorloopt. Hele dag pijn in mijn botten, s ochtens letterlijk ziek wakker worden, hele dag kippenvel. Leuk voor mijn man en kinderen. Nee, dit is geen pretje.
Ik ben het er dus met je eens dat je s nachts met IETS moet overbruggen, want bij mij werkt de methadon ook geen 22uur. Anders was ik niet iedere ochtend zo ziek.
Heel veel succes en het aller aller beste! Groetjes, Fanny
Fanny
Newbie

Volgende

Keer terug naar Opiaten