Waarschuwing: Goedkope, onzuivere GBL!

Het forum voor de drug GHB.

Waarschuwing: Goedkope, onzuivere GBL!

Berichtdoor Rico_78 op 11 jun 2010 15:44

Beste forumgebruikers,

Normaliter post en lees ik niet op Drugsforum.nl of soortgelijke websites, maar ik vindt dat ik de volgende informatie niet voor mijzelf kan (en mag) houden.

Hierbij wil ik een waarschuwing plaatsen m.b.t zeer goedkope, onzuivere gammabutyrolactone op de Nederlandse markt.

Ik ga hier de naam van de desbetreffende leverancier niet noemen, niet alleen omdat het in strijd is met de Drugsforum-regels, maar ook omdat ik niet openlijk op internet gbl-leveranciers in de negativiteit wil brengen.

Indien men wil weten om welke leverancier het gaat kan men mij mailen (of mij hier een prive-bericht sturen als dat voor de Admins acceptabel is).

De desbetreffende leverancier adverteert her en der op internet en op hun website als De Goedkoopste van Nederland met de hoogste kwaliteit GBL (99,99%)

De door hun verkochte GBL is gemiddeld 10-25 euro per liter goedkoper als alle andere aanbieders op internet.

Omdat ik hun zeer lage prijzen nogal opmerkelijk vondt in vergelijking met andere aanbieders/webshops heb ik een bestelling geplaatst en van de geleverde GBL een monster laten opsturen naar een laboratorium voor analyse.

De resultaten waren schrikwekkend, de GBL bleek niet 99,99% zuiver te zijn, maar slechts 99,35%

Ik heb de analyseresultaten beschikbaar voor de mensen die er belang bij hebben. Daar staat behalve het werkelijk gemeten % GBL ook de gemeten onzuiverheden op vermeldt.
Rico_78
Newbie

Re: Waarschuwing: Goedkope, onzuivere GBL!

Berichtdoor Mike op 11 jun 2010 23:28

Ehhhh... bedankt voor je waarschuwing. Maar leg mij eens uit wat het gevaar is van die, op het oog, vrij onschuldige afwijking?

Ik heb niets met GHB en vind er niets aan, vandaar dat ik er niet zo veel verstand van heb....

Wél vind ik, dat als die genoemde afwijking klopt en dit gevaarlijk is, dat die leverancier hier best openlijk genoemd mag worden. Ik zie niet in waarom je een leverancier die gevaarlijke stoffen levert niet hier mag noemen, maar ja, ik ga daar niet over...
Hier had uw onderschrift kunnen staan.

MDMA; Een therapeutische trip: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19542
Mike
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Chris Pontius op 11 jun 2010 23:31

Mike schreef:Ik zie niet in waarom je een leverancier die gevaarlijke stoffen levert niet hier mag noemen, maar ja, ik ga daar niet over...

Omdat GBL een schoonmaak middel is; je hoort het sowieso niet te zuipen :P.
Ik heb ook geen verstand van GBL maar ben ook wel benieuwd hoe het eigenlijk zit.

Namen kunnen beter (nog even) niet gepost worden.
DrugsForum is dood. Lang leve DrugsForum!
Chris Pontius
Badass junkie

Berichtdoor Drientje op 12 jun 2010 00:54

0,64% verschil dus.
MacLeod:

Just cause you got the monkey off your back doesn't mean the circus has left town.
Drientje
Badass junkie

Berichtdoor tripkop op 12 jun 2010 01:15

Het percentage onzuiverheden boeit mij niet, mij boeit het enkel of die onzuiverheden al dan niet schadelijk zijn.. (Ik las ergens anders op internet iets over chinese GBL die trace amounts zware metalen bevat en dergelijke shit)
tripkop
Belezen gebruiker

Berichtdoor Rico_78 op 15 jun 2010 19:19

Mike schreef:Ehhhh... bedankt voor je waarschuwing. Maar leg mij eens uit wat het gevaar is van die, op het oog, vrij onschuldige afwijking?

Wél vind ik, dat als die genoemde afwijking klopt en dit gevaarlijk is, dat die leverancier hier best openlijk genoemd mag worden. Ik zie niet in waarom je een leverancier die gevaarlijke stoffen levert niet hier mag noemen, maar ja, ik ga daar niet over...

Ik heb me laten uitleggen dat 0,64% verschil in zuiverheid onvoorspelbare bijproducten kan opleveren indien men er GHB van zou brouwen (afhankelijk van wat de onzuiverheden precies zijn).

Als er bijvoorbeeld als zijnde 99,99% zuiver verkocht wordt, en het blijkt maar 95%zuiver te zijn en deze 5% onzuiverheid bestaat uitsluitend uit water, dan zal dit geen problemen opleveren.

In dit geval zijn de afwijkende percentages enkel andere chemische substanties die blijkbaar tijdens het productieproces zijn blijven hangen. Als je dit dan met andere chemische stoffen gaat vermengen om er een synth. drug van te maken, dan kun je dus een onvoorspelbaar mengsel krijgen.

Ik heb begrepen dat de afwijkingen dusdanig laag zijn voordat er een potentieel gevaarlijk mengsel ontstaat, maar het geeft wel een verhoogd gezondheidsrisico.

Nu vindt ik dat als mensen het voor deze illegale doeleinden gebruiken automatisch een verhoogd risico accepteren omdat het niet voor dit soort doeleinden gebruikt hoort te worden.

Mensen die er gewoon hun velgen mee schoonmaken of verf verwijderen zullen van dit soort chemische afwijkingen nu eenmaal totaal geen last hebben.
Rico_78
Newbie

Berichtdoor Vloei op 15 jun 2010 21:54

Er zijn genoeg leveranciers die een duidelijk certificaat hebben wat er juist in zit.
Meestal zijn die resten overigens water. Iets anders hoor je inderdaad niet te drinken.
Vloei
Newbie

Berichtdoor W.F.L. op 15 jun 2010 23:13

Volgens mij moet je altijd 99,99% zuivere GBL kopen (genaamd Duitse GBL) om GHB te maken omdat GBL niet bedoeld is voor menselijke consumptie en die zuiverheid voor industriele toepassingen (als verfverwijderaar bijvoorbeeld) niet zo van belang is, maar als je er GHB van gaat maken (voor menselijke consumptie dus) je wel de zuiverste moet kopen. De vervuilingen zijn dan metalen en 1,4-butanediol (pro-drug van GHB). Enkel GBL van 99,99% is geschikt om GHB van te maken, 99,35% is vervuilde GBL en dan blijven er dus onzuiverheden achter in je GHB die je niet binnen wilt krijgen. En ja dat gaat echt om zulke kleine percentages. Duitse GBL is ook het duurst en wordt met een certificaat geleverd normaal gezien.
W.F.L.
Badass junkie

Berichtdoor dutchmarshal op 16 jun 2010 10:30

is het geen onzin om te zeggen dat duitse of amerikaanse gbl beter is?
je hebt in duitsland vast ook slechte gbl en in amerika ook.. enja in china ook dusja zeker weten doe je het bijna nooit.

ik heb 1 x bij een bedrijf een specificatie gevraagd voor de gbl..
de reactie die ik kreeg was als we vermoeden dat de gbl voor andere doeleindes word gebruikt dan de hoort dan willen wij hier niet aan meewerken..

ik druf te wedden dat bijna iedereen met "onzuivere" gbl werkt van 99.xx..
je moet eens weten wat je in je mond stopt voor kanker verwekkende shit... en dat word gewoon verkocht als frisdrank en eten...
dutchmarshal
Belezen gebruiker

Berichtdoor dutchmarshal op 16 jun 2010 12:10

ik heb dus contact gehad met de leverancier waarover het hier gaat!
er zijn geen regels verbroken op dit forum IVM noemen van namen van bedrijven ect..

nu heb ik dus hun eigen COA Afbeelding
http://yfrog.com/j8coagbl20090906reagentkoj
maar ze kunnen zo iets natuurlijk vervalsen

en hier nog wat goed info dat ik gevonden heb

De Zuiverheid van GBL is eigenlijk in drie hoofdgroepen te verdelen (de groepen onder de 99,0 verwaarloos ik hierbij)

De industrial grade 99,0 t/m 99,5
bevat onzuiverheden naast water 1,4 butanediol en een scala aan metalen.

De Electronic grade 99,5 t/m 99,9 (bijvoorbeeld Basf)
Is extra gezuiverd bevat de zelfde vervuiling als industrial grade alleen minder.

De reagent grade 99,99
Is nog weer extra gezuiverd waarbij de metalen zijn verwijderder zijn nog wel sporen van water en 1,4 butanediol, deze GBL is de zogenaamde foodgrade kwaliteit die gebruik wordt als voedseladditief of voor medicinale toepassingen.

Als je niet zeker bent van je zaak is het altijd verstandig om aan je leverancier zijn msds te vragen heeft hij die niet of doet hij er wazig over ga dan naar een andere leverancier want dan weet hij vaak zelf niet wat hij verhandeld. Overigens staat op het msds ook de zuiverheid van de GBL en niet de zuiverheid waarmee de leverancier adverteerd.

Tevens is er nog het sprookje dat er een verschil zou zitten tussen Europese, Amerikaanse en Chinese GBL dit is onzin vergelijk de msds van de soorten GBL maar en je zult zien dat alle waarden overeenkomen net als de chemische samenstelling.
dutchmarshal
Belezen gebruiker

Berichtdoor W.F.L. op 17 jun 2010 12:38

dutchmarshal schreef:is het geen onzin om te zeggen dat duitse of amerikaanse gbl beter is?
je hebt in duitsland vast ook slechte gbl en in amerika ook.. enja in china ook dusja zeker weten doe je het bijna nooit.

Tuurlijk wel, het gaat niet om het land van herkomst maar om het %. Maar blijkbaar zijn die duitsers goed in het maken van 99,99% zuivere :P
W.F.L.
Badass junkie

Berichtdoor Vloei op 17 jun 2010 12:51

W.F.L. schreef:
dutchmarshal schreef:is het geen onzin om te zeggen dat duitse of amerikaanse gbl beter is?

Tuurlijk wel, het gaat niet om het land van herkomst maar om het %. Maar blijkbaar zijn die duitsers goed in het maken van 99,99% zuivere :P

Inderdaad, [modbreak: het is niet toegestaan om de naam van een leverancier te noemen!] is gewoon een gerespecteerd bedrijf, wat niet wil zeggen dat er geen andere goede zijn de wereld.
Vloei
Newbie

Berichtdoor Dr Gonzo op 17 jun 2010 13:28

Op die flesjes gbl staat ook altijd CAS 96-48-0 en een EG nr (202-509-5)..
Waar staat die nummers voor dan?
heeft dat ook iets met de kwaliteit te maken of Europese toelating ofzo?
“A man on the move, and just sick enough to be totally confident…”
Dr Gonzo
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Vloei op 17 jun 2010 13:36

CAS staat voor Chemical Abstract Service en wordt alleen bij chemische producten gebruikt, het is eigenlijk gewoon een aanduiding, zoals een naam. Elk nummer is uniek en elke verbinding heeft een eigen nummer. Zegt dus niets over kwalitiet

EG ken ik niet, dus iemand anders zal me hier moeten helpen
Vloei
Newbie

Berichtdoor jarno op 17 jul 2010 10:59

Ik heb even het naar coa gekeken wat geplaatst is door dutchmarshal, maar dat is helaas nep is een word document. Een coa is namelijk ondertekend door de checker en de rechecker met hun naam erbij sommige zelf met telefoonnummer van de checker (ik heb enkele orginelen in bezit opgevraagd bij diverse fabrikanten). Er is maar een leverancier van GBL in nederland waar consumenten kunnen kopen die zijn ondertekende coa heeft geplaatst op zijn website voor zover ik weet.

Dan wat betreft zuiverheid de duitse gbl is 99,7% dit is de hoogste kwaliteit leverbaar heb telefonisch contact gehad met de grootste producent ter wereld. Duitse kwaliteit 99,99 bestaat helemaal niet werd mij verzekerd en heb een coa ontvangen waaruit dit blijkt. Amerikaanse GBL is 99,0 msds en specificatie (coa) staan gewoon online dus vrij in te zien bij de fabrikant.

De chinese GBL is beschikbaar in de range van 98,0 t/m 99,99 daarbij is het prijsverschil qua inkoop aanzienlijk. De lagere kwaliteit is meestal te herkennen aan de gelige kleur van de GBL en de penetrante geur van 1,4 butanediol.

Dus als je zekerheid wilt vraag dan altijd aan je leverancier een ondertekend coa zodat je zeker weet welke qualiteit je koopt ik vind dat een klant recht heeft op deze informatie, waarom zou een leverancier van pindakaas wel zijn samenstelling moeten vermelden op de pot en een leverancier van GBL niet?

Greetz,

Jarno
jarno
Newbie

Berichtdoor WappieWappie op 17 jul 2010 14:03

jarno schreef:Ik heb even het naar coa gekeken wat geplaatst is door dutchmarshal, maar dat is helaas nep is een word document. Een coa is namelijk ondertekend door de checker en de rechecker met hun naam erbij sommige zelf met telefoonnummer van de checker (ik heb enkele orginelen in bezit opgevraagd bij diverse fabrikanten). Er is maar een leverancier van GBL in nederland waar consumenten kunnen kopen die zijn ondertekende coa heeft geplaatst op zijn website voor zover ik weet.

Dan wat betreft zuiverheid de duitse gbl is 99,7% dit is de hoogste kwaliteit leverbaar heb telefonisch contact gehad met de grootste producent ter wereld. Duitse kwaliteit 99,99 bestaat helemaal niet werd mij verzekerd en heb een coa ontvangen waaruit dit blijkt. Amerikaanse GBL is 99,0 msds en specificatie (coa) staan gewoon online dus vrij in te zien bij de fabrikant.

De chinese GBL is beschikbaar in de range van 98,0 t/m 99,99 daarbij is het prijsverschil qua inkoop aanzienlijk. De lagere kwaliteit is meestal te herkennen aan de gelige kleur van de GBL en de penetrante geur van 1,4 butanediol.

Dus als je zekerheid wilt vraag dan altijd aan je leverancier een ondertekend coa zodat je zeker weet welke qualiteit je koopt ik vind dat een klant recht heeft op deze informatie, waarom zou een leverancier van pindakaas wel zijn samenstelling moeten vermelden op de pot en een leverancier van GBL niet?

Greetz,

Jarno

Opmerkelijk, het verhaal dat je overal leest over Duitse GBL die superieur zou moeten zijn aan de Chinese is dus eigenlijk precies omgekeerd? Als je tenminste de beste kwaliteit Chinese GBL krijgt, maar dit lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. De GBL die ik heb staat ook 99.99% op, maar het zou me echt niet verbazen als dit minder blijkt te zijn.
WappieWappie
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor jarno op 17 jul 2010 14:53

Beste WappieWappie,

Je conclusie is juist het verhaal van superieure duitse GBL is door een leverancier uit het uiterste noorden van het land op internet verspreid. Uit langdurig eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit alleen als marketing tool is gebruikt om de concurrentie te benadelen ze hebben zelfs een site geopend om de concurrentie te dwarsbomen buy-gbl.com en plaatsen op hun site dat hun kwaliteit wordt gegarandeerd door TNO (het is alleen jammer dat het officele keuringsrapport van TNO niet wordt geplaatst dan kan je al aannemen dat dit gelogen is :lol: ).

Wat betreft de Duitse GBL is zelfs niet eens rechtstreeks in te kopen bij de fabrikant alleen via handelsondernemingen (hele grote) i.v.m. aansprakelijkheid. Dat laat overigens niets in de weg staan dat als je tevreden bent met je leverancier je daar gewoon moet blijven maar laat je niks wijs maken over de kwaliteit zolang ze geen officeel COA kunnen overleggen weten ze waarschijnlijk zelf niet eens wat ze ingekocht hebben. Als je een batch inkoop horen daar normaal gesproken keuringsdocumenten bij.

Greetz,

Jarno
jarno
Newbie

Keer terug naar GHB