ghb gbl slecht voor de lever

Het forum voor de drug GHB.

ghb gbl slecht voor de lever

Berichtdoor flugellover op 04 mei 2009 14:07

sind weekje ben ik na langere periodes van dagelijks gebruik gestopt..
ben naar dokter gegaan bloed laten trekken hij zei tegen me je lever is er niet goed aan toe,
hij zei je moet dringend stoppen met drinken en gezonder leven.. de periode van 6 maand drinkte ik bijna niets alchool alleen ghb ongeveer 20 ml per dag soms meer soms minder.hij zei als je zo verder doet heb je binne 2 jaar leveraandoeningenen dit op men 21 ste :s ik dacht ik drink veel water ongeveer 1/2 l en toch mijn lever zo achteruit ???ghb is niet gezond maar zo ongezond ? heb altijd kwaliteit gehad ph7/8 kwaliteit!

Mensen die wat meer over biochemie en enzymen weet dit waren men waarde van de uitslag van bloedonderzoek

sgot 43 u/L normale waarde 37
sgpt 74 u/L normale waarde 41
alkalische fofatase 360 u/L normale waarde 270
y-gt 79u/L normale waarde 61

urinezuur was ook te hoog 8.3 normale waarde 6/8

mensen die meer weten wat dit betekend uitleg is altijd welkom :-)

IS GHB SCHADELIJK VOOR DE LEVER ???
did: xtc, lachgas ,weed, hasj ,mdma ,coke ,special k ,ghb, speed, meth paddo's,lexotan,rochkes,temesta alchool :)
voor op stap te gaan speed en ghb
voor thuis te zitten goeie mdma kristallen ofwel ghb met ketamine
of speed en kamarga :)
favo ghb
flugellover
Belezen gebruiker

Re: ghb gbl slecht voor de lever

Berichtdoor Oom Klaas op 04 mei 2009 14:27

GHB is zeer slecht voor je lever, net als alcohol.
En zeker met 20 (!) ml per dag!
Oom Klaas
Badass junkie

Berichtdoor SNICKERS op 04 mei 2009 15:39

asat en alat zijn o.a leverwaardes, volgens mij zijn dat jouw twee eerste waardes maar dan onder een andere noemer. (wel verhoogd maar niet extreem kan nog veel gekker)

Een hoge uitslag hoeft nog niet heel veel te betekenen, als je de dagen voor het prikken alcohol of g hebt gehad krijg je ook zulke uitslagen, ik spreek uit ervaring.

Beste wat je kan doen is vaker prikken, en bijv 3 dagen van te voren volledig nuchter blijven.
grote kans dat de waardes dan binnen normen vallen, wat die andere waardes zijn weet ik niet.

Succes
SNICKERS
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor flugellover op 04 mei 2009 16:46

SNICKERS schreef:asat en alat zijn o.a leverwaardes, volgens mij zijn dat jouw twee eerste waardes maar dan onder een andere noemer. (wel verhoogd maar niet extreem kan nog veel gekker)

Een hoge uitslag hoeft nog niet heel veel te betekenen, als je de dagen voor het prikken alcohol of g hebt gehad krijg je ook zulke uitslagen, ik spreek uit ervaring.

Beste wat je kan doen is vaker prikken, en bijv 3 dagen van te voren volledig nuchter blijven.
grote kans dat de waardes dan binnen normen vallen, wat die andere waardes zijn weet ik niet.

Succes

3dagen is dat niet wat weinig ???want ik was 3 dagen ervoor gestopt :s
did: xtc, lachgas ,weed, hasj ,mdma ,coke ,special k ,ghb, speed, meth paddo's,lexotan,rochkes,temesta alchool :)
voor op stap te gaan speed en ghb
voor thuis te zitten goeie mdma kristallen ofwel ghb met ketamine
of speed en kamarga :)
favo ghb
flugellover
Belezen gebruiker

Berichtdoor SNICKERS op 04 mei 2009 19:19

Misschien is het wat kort, weet ik niet cxer belangerijk is hoe je je voelt, zie je geel onder je ogenleden? zoja duid op mindere leverfunctie.

Maar je bent nog jong en het zal wel meevallen, vaker controle is nodig en je lever wat ontzien.
SNICKERS

Berichtdoor Iris op 04 mei 2009 20:58

Grappig dat zelfs dokters zeggen minder drinken, alsof alcohol alleen schadelijk is voor de lever. Forget it, ALLE gifstoffen gaan via de lever en nieren...!
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Mcsmack op 07 mei 2009 12:53

Oom Klaas schreef:GHB is zeer slecht voor je lever, net als alcohol.
En zeker met 20 (!) ml per dag!

Ik lees hier voor het eerst dat het wel slecht voor je lever kan zijn. In welk opzicht dan?
Want ik had begrepen dat GHB zich omzet in H20 en C02, en dat deze 2 niet schadelijk zijn.

:wave:
Mcsmack
Newbie

Berichtdoor Elfquest op 07 mei 2009 15:36

Dit spul wordt als medicijn gegeven, Xyrem, dus het lijkt me dat als er leverschade op kan treden dit onderzocht is?

Het zijn wel veel zouten die je neemt, dus het is wel handig om de zouten in je eten wat te minderen.
Sla mijn reacties maar over. Ik kan mijn berichten niet meer aanpassen en wordt verplicht dit hier te laten staan.
Elfquest
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Soma op 07 mei 2009 17:41

Bron, oom klaas? Want het is idd de eerste keer dat ik lees dat GHB erg slecht is voor je lever. En zoals Elfquest het zegt, het wordt als medicijn gegeven aan mensen met narcolepsie. Die nemen 2x per nacht een stevige dosis om te kunnen slapen.
Soma
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SNICKERS op 07 mei 2009 22:53

Elfquest schreef:Dit spul wordt als medicijn gegeven, Xyrem, dus het lijkt me dat als er leverschade op kan treden dit onderzocht is?

Het zijn wel veel zouten die je neemt, dus het is wel handig om de zouten in je eten wat te minderen.

De meeste medicijnen zorgen voor hetzelfde euvel, de verhoogde waardes.

Pharma is de grootste boevenbende, het is zoals iris zegt.
SNICKERS

Berichtdoor 3970 op 08 mei 2009 17:30

Dosis sola facit venenum

Is het niet net zoals met alle middeltjes? De dosis bepaalt de mate van schadelijkheid toch?
Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is. ~ Christopher Hitchens
3970
Wijs gebruiker

Berichtdoor Wacky op 08 mei 2009 17:39

zijn er echt mensen die het verbaasd dat het slecht voor je is als je dat soort hoeveelheden gebruikt :(
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor SNICKERS op 08 mei 2009 20:11

Verhoogde leverwaardes geven gewoon aan dat je lever het druk heeft met afbreken, wat jij het toegevoegd.

Gestoord hoge waardes geven aan dat je lever gestoord is.
De dosis bepaalt de mate van schadelijkheid toch? in zekere zin wel maar een paar glazen alcohol voor een bloedtest, zorgt ook voor dit effect.

Denk dat echte schade pas op gaat treden, als je lever nooit of te weinig rust krijgt en altyd bezig is met overuren draaien of inderdaad bizarre dosissen gaat nemen.
SNICKERS

Berichtdoor Oom Klaas op 10 mei 2009 16:25

Wacky schreef:zijn er echt mensen die het verbaasd dat het slecht voor je is als je dat soort hoeveelheden gebruikt :(
Oom Klaas
Badass junkie

Berichtdoor lunatic op 28 mei 2009 17:25

Ik lees vaak dat ghb niet slecht zou zijn voor de lever.. Maar de vele extra stoffen die je lichaam aanmaakt door (teveel) ghb zijn wel belastend voor de lever.
De vele vervuilingen in de grondstof gbl zijn ook schadelijk.
lunatic

Berichtdoor Iris op 11 jul 2009 04:38

Pfffff....Fluegel Lover, jij had het ja ook met de tandarts, zoals ik en heb mijn leverwaarde en zo ook even na laten kijken..... :D

Erg he ? Maar alles is oke. Ik zei ''dat kan niet''. Hoezo niet ? Tja ik straalde als een blij kind, wat een flater.....maar ja, ik durf het echt niet meer te nemen. Balen, dacht nu heb ik het gevonden, maar ben steeds bang dat ik een harttoestand krijg. Is ook zo stom om die dokter dan ook nog eens naar mijn bloeddruk te laten kijken....pfffff.....hahaha, misschien wel goed.
Iris
Belezen gebruiker

Berichtdoor Mel52 op 27 jul 2009 04:08

paracetamol is toch ook ontzettend slecht voor je lever. Denk dat dat met bijna alle medicijnen is. Maar wat is tegenwoordig nog gezond ?
Mel52
Newbie

Keer terug naar GHB