Niks op krijgen

Alles over alcohol in dit forum...

Niks op krijgen

Berichtdoor DSVM op 24 feb 2008 15:53

Ik zit met een probleem.

Als ik bijv. eens lekker wil ga zuipen,dan ben ik soms na 2 biertjes al vol,en als ik dan nog meer drink,dan krijg ik kotsneigingen. Vinger in de keel helpt dan niet meer bij mij.

Soms heb ik ook dat ik gewoon door kan blijven drinken tot ik erbij neerval :wink: . En een andere keer krijg ik weer niks op.

Als ik een dikke bodem leg heb ik dat,en ook als ik geen bodem leg. En soms als ik wel een dikke bodem leg kan ik wel drinken,en ook als ik geen bodem leg kan ik drinken.

Vind het echt irritant. Wilde gisteravond flink zuipen,maar dan moet je het na 3 bierjes alweer opgeven omdat je anders kotsneigingen krijgt.

Herkend iemand dit?

PS: (Ik kan niet boeren laten -serieus- dus misschien is het dat?)
DSVM
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor raizeredge op 24 feb 2008 16:14

mischien is bier niks voor je probeer eens andere drankjes en als dat niks word dan moet je maar beseffe dat drinken niks voor jouw is
raizeredge
Wijs gebruiker

Berichtdoor DSVM op 24 feb 2008 16:38

Dat hoop ik toch niet :cry:
Maarja, soms kan ik gewoon doordrinken zonder bijwerkingen.(Kostneigingen etc)

50/50 dat het goed of fout gaat.

Als ik smorgens een eitje eet gaat het beter. Maar dan moet ik dus de hele dag niks eten. :evil:
DSVM

Berichtdoor willem op den dries op 24 feb 2008 16:45

Een lekkere vette bodem/hap doet het werk wel bij mij, ik heb ook dat het vol aan begint te voelen, maar dan duurt het niet lang meer voordat ik signalen binnenkrijg met de opdracht om de toilet te bezoeken (toilet gesprekken zijn ook altijd leuk :D ), het voelt voor mij als een doorstoming.

d'rin d'ruit !
A cirkle is perfect but the world isn't round.
willem op den dries

Berichtdoor DSVM op 24 feb 2008 16:47

Ja,automatisch kotsen probeer ik ook. Zodat de lucht eruit gaat,maar soms werkt het en soms komt er niks uit. :wink:
DSVM

Berichtdoor willem op den dries op 24 feb 2008 17:06

Met de toilet bezoeken doelde ik niet op kotsen, eigelijk meer op het plassen. Eenmaal voor het eerst geplast dan moet ik om de 2 bier alweer, zodoende die doorstroming.
A cirkle is perfect but the world isn't round.
willem op den dries

Berichtdoor dfssdfde op 24 feb 2008 17:11

willem op den dries schreef:Met de toilet bezoeken doelde ik niet op kotsen, eigelijk meer op het plassen. Eenmaal voor het eerst geplast dan moet ik om de 2 bier alweer, zodoende die doorstroming.

Tot je op een gegeven moment niet meer moet plassen, en dan ben je fucked :D
DF is dood. Lang leve DF!

Come to the dark side. We have active admins and a "gezondheid" forum!
dfssdfde
Wijs gebruiker

Berichtdoor DSVM op 25 feb 2008 00:01

Schijnbaar niks aan te doen.

Ik ga maar gewoon proberen zo goed mogelijk me maag voor te bereiden op een avond stappen,en hopen dat m'n maag me plezier wilt gunnen :wink:
DSVM

Berichtdoor Detroit303 op 26 feb 2008 17:52

Gewoon wat meer tijd tussen je drankjes laten en niet 5 pils in 15 minuten willen zwelgen, smaakt zoiezo niet. Als je persé dronken wil raken, neem dan iets van sterke drank. Daar hoef je niet veel van te drinken.
Detroit303
Bewuste gebruiker

Re: Niks op krijgen

Berichtdoor xpressurself op 26 feb 2008 21:31

DSVM schreef:PS: (Ik kan niet boeren laten -serieus- dus misschien is het dat?)

dit lijkt me sowieso al niet zo'n goed teken, en kan heel goed dat je daarom niks opkrijgt, als er teveel lucht in je maag zit, zit je gewoon vol en kan er voor je gevoel niks meer bij.

of loop je constant te ruften?
'Who told you death is the end? Life is forever, death is just a horizon. A horizon is nothing, just a point where our sight stops.'
xpressurself
Bewuste gebruiker

Berichtdoor DSVM op 26 feb 2008 23:30

Teveel lucht in mijn maag is ook het probleem denk ik.

Ik had vorige week 2 biertjes gehad. Zat helemaal vol naar mijn mening. Maar 15 minuten later heb ik wel nog een hele maaltijd kunnen eten. :s

En ruften van bier gebeurd pas uren later,als ik in bed lig :rolleyes:
DSVM

Berichtdoor Miss Kittin op 27 feb 2008 00:50

Drink gewoon een frisje (zonder prik!) als je na twee drankjes al vol zit.... Blijkbaar kan je lichaam er op zo'n moment gewoon echt niet tegen en daar moet je naar luisteren. Dan zuip je maar wat minder toch? Kun je ook een hele leuke avond op hebben hoor!
Jezelf beminnen is het begin van een levenslange romance
Ik ben niet labiel, maar gewoon emotioneel flexibel

Mijn eerste keer lsd, een bijzonder prettige ervaring!
2 CB: niet ieder mens reageert hetzelfde...
Drie zegels en een compleet ander mens
Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor DSVM op 27 feb 2008 00:58

Het enige wat helpt is liggen en een nachtje slapen. Als ik het eenmaal heb gaat het niet meer weg. Ook niet met een drankje zonder prik.

Zal er maar mee moeten leven :wink:
DSVM

Berichtdoor xpressurself op 27 feb 2008 11:08

wel stukken beter voor je lever ;)
'Who told you death is the end? Life is forever, death is just a horizon. A horizon is nothing, just a point where our sight stops.'
xpressurself
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ]-[IG]-[ op 27 feb 2008 14:39

Ik kan soms ook maar weinig bier op, komt denk ik ook door de prik idd. Ik ga al snel volzitten en daardoor gaat het drinken tegenstaan. Hierdoor begint ik de smaak steeds viezer te vinden en uiteindelijk krijg ik gewoon geen slok meer naar binnen.

Wat bij mij echter blijkt te helpen is andere soorten drank drinken. Zeker de dranken zonder prik als Safari, Malibu en Petrikov zijn goed te doen. Ook omdat hiet meer procent in zit en je je dus niet zo vol gaat voelen (je drinkt in verhouding gewoon minder). Als je dat doet bij het indrinken en je pakt in de stad pas een pilsje, zou je veel minder problemen moeten hebben.
]-[IG]-[

Berichtdoor xpressurself op 27 feb 2008 16:21

waarschijnlijk ligt het toch aan het feit dat je geen boeren kunt laten, msschien een keer naar de dokter gaan ervoor? lijkt me sowieso niet goed, naast het feit dat je niet kan drinken.
xpressurself
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Valentijntje op 27 feb 2008 17:21

misschien wat rustiger opbouwen, niet te snel gaan drinken
[b][i]I am he as you are he as you are me and we are all together...[/i][/b]
Valentijntje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MiNiMaLiSDope op 27 feb 2008 21:07

andere drank dan bier drinken lijkt me.. soms zit ik ook al vol na een paar pintjes! dit gebeurt wel maar heel Soms.. wanneer ik teveel gegeten heb ofzo. Probeer sterke n keer, mss gaat dat je beter af :beer:
MiNiMaLiSDope
Bewuste gebruiker

Berichtdoor DSVM op 31 maart 2008 22:45

Jaja,ik had het weer eens.

Ik denk,doe een goed ontbijt,eitje,en savonds een broodje shoarma.
Na 3 biertjes kwam de koolzuur weer opspelen,en kreeg ik niks meer op. Ben toen maar over gegaan naar sterke drank.

Na een tijdje moest ik dus kotsen,en toen kwam er een klein handje kots uit,en de rest was allemaal koolzuur/lucht. Daarna kon ik gewoon weer bier drinken,omdat alle lucht wegwas.

Ik denk erover om na de dokter te gaan,om het niet kunnen boeren.
Maar ik ben bang dat ie dan zegt: Moet je niet drinken.
Of zou een dokter zoiets niet gaan zeggen?

PS: Overigens bevalt dronken zijn van bier me beter dan van sterke drank,pfff wat een kater :D

Grt,
DS
DSVM

Berichtdoor jasper op 31 maart 2008 23:41

niet zo snel drinken, laat je biertje even staan zodat je niet te veel schuim binnenspeelt, je leert het nog wel ...

edit: wtf naar de dokter gaan? hoe oud ben je?
jasper
Wijs gebruiker

Berichtdoor Wile-E-Peyote op 31 maart 2008 23:50

neem af en toe een glaasje water tussendoor, of fris zonder prik. daar laat je dan een boer van, en komt je maag weer een btje tot rust
De toekomst heeft meer te bieden dan het verleden.
Wile-E-Peyote
Badass junkie

Berichtdoor jasper op 01 apr 2008 00:20

train je maag en het komt wel in orde.
vroeger was ik ook altijd vrij snel zat, weinig opkunnen en snel kotsen. hoorde er allemaal bij
heb me een jaar elk weekend kotsen toe gezopen en ik kan je wel zeggen dat je steeds beter en beter wordt in het drinken. (nu niet dat je me achterna moet doen omdat ik hierdoor genoeg problemen heb,kreeg) maar je kan je maag dus degelijk trainen
jasper
Wijs gebruiker

Berichtdoor Vrije Geest op 01 apr 2008 19:06

Ik denk niet dat je maag of andere organen erg "getraind" in zijn geraakt, eerder gevoelloos door die overvloed van alcohol... :rolleyes:
is gedwongen om naar de maatstaven van metaforen te leven
Vrije Geest
Belezen gebruiker

Re: Niks op krijgen

Berichtdoor Djo op 03 apr 2008 16:15

DSVM schreef:
Als ik een dikke bodem leg heb ik dat,en ook als ik geen bodem leg. En soms als ik wel een dikke bodem leg kan ik wel drinken,en ook als ik geen bodem leg kan ik drinken.

Wat maakt het uit, dat je maar een paar biertjes op kan. Luister gewoon naar je lichaam, die geeft niet voor niks aan, dat je vol zit.

Het is veel minder stoer, als je door je stoerheid om veel te zuipen uiteindelijk zal moeten kotsen.
En als je dan toch zo graag wil zuipen tot je erbij neervalt, doe het dan op de momenten dat je lichaam het aangeeft wel aan te kunnen! :beer:

Oh, wat haat ik alcohol eigenlijk! En dan heb je mensen die moeten gaan zuipen, totdat ze erbij neervallen. Heb laatst een documentaire gezien over zeer jonge gasten, die met alcoholvergiftigingen opgenomen waren.
En dan heb je nog die gasten die een 'kwaaie dronk' krijgen om daar helemaal maar niet van te spreken. :(

En dan zitten velen te zeiken over drugs! :x

Ik vind bovenstaande quote een beetje raar neergezet, het kan dus alle kanten uit. :wave:
Djo
Badass junkie

Keer terug naar Alcohol