Beste middel tegen kater

Alles over alcohol in dit forum...

Re: Beste middel tegen kater

Berichtdoor misslinda op 26 jan 2013 12:26

pinnes schreef:of wakker worden naast misslinda.

pff als dat ooit zou gebeuren ben ik die avond wel zo ver heen geweest dat ik de volgende ochtend niet eens meer wakker word.

maargoed laten we niet offtopic gaan
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt.
misslinda
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pinnes op 26 jan 2013 12:28

net het verkeerde been uit bed gestapt?
72WQX1DA4CTXA72WQX1DA4CTXAbbHz1AAK is mijn wachtwoord.
528KY24IJCJIZ
72WQX1DA4CTXAismijn niewe wxachtwoord
pinnes
Belezen gebruiker

Berichtdoor pinnes op 26 jan 2013 12:31

Probeerenleer schreef:

Dit heeft niks te maken met het topic en je kent haar niet eens.

Mijn beste middel is een dafalgan.
dat heeft allse te naken met het topic!
72WQX1DA4CTXA72WQX1DA4CTXAbbHz1AAK is mijn wachtwoord.
528KY24IJCJIZ
72WQX1DA4CTXAismijn niewe wxachtwoord
pinnes
Belezen gebruiker

Berichtdoor zjimiz op 27 jan 2013 23:18

pinnes schreef:
Probeerenleer schreef:

Dit heeft niks te maken met het topic en je kent haar niet eens.

Mijn beste middel is een dafalgan.
dat heeft allse te naken met het topic!

eerder in dit topic werd een potje goeie sex aangeraden als effectief middel om een kater te bestrijden, dus wie weet :wink:
Don't you know God is Pooh Bear?
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 13 maart 2013 23:41

Amateurtje schreef:Gewoon beginnen waarmee je geëidigd bent.

Als je alcoholist wil worden wel ja :P
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 18 maart 2013 10:20

Tegen het lamme gevoel: Goed uitrusten en wiet roken zodat je een gerechtvaardigd lam gevoel hebt.

Tegen de hoofdpijn: De avond zelf, tussen door s'nachts en de dag erna veel vocht nemen. En wederom blowen. Hoofdpijn komt niet door afgestorven hersencellen...Wat dood is kun je immers niet voelen. Het komt puur door vocht tekort, H2O wat door de alcohol aan je lichaam is onttrokken. Hierdoor is er (ook) tussen het hersenvlies en de schedel minder vocht aanwezig. Je lichaam gebruikt vocht als glijmiddel, is dat er niet dan gaat het 'schuren', dit veroorzaakt de hoofdpijn.

Sporten lijkt me inderdaad niet zo'n heel goed idee, behalve als je 1-2 uur daarvoor meer dan voldoende vocht hebt gedronken.

Sportdrankjes, water..Maakt niet uit. Zit enkel wat verschil in de snelheid van opname, maar die 20 minuten maakt dan ook niet echt uit.
Koffie, de meeste thee, energydrink, cola vermijden. Caffeïne draagt niet echt bij aan het herstellen van het vocht tekort.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor zjimiz op 25 maart 2013 00:18

's avonds ervoor en 's morgens erna veel water drinken en kneiterhard trainen de dag erna jaagt bij mij het vage kater gevoel behoorlijk goed weg

t zal fysiek wel niet helemaal verantwoord zijn, maar het werkt (bij mij althans)

je komt goed in je lichaam, wat al een kick op zich is en maakt je minder druk om de boel die je grijze massa bezig houdt

nog beter; voldoende vochtinname, kneiterhard trainen, mediteren en als toetje een mooie strandwandeling (bij voorkeur met een mooie dame), dan voel ik me weer helemaal top

:wave:
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Frank123 op 01 mei 2013 22:02

Beste middel tegen kater

Aangezien ik zelf een redelijk probleem met drank heb gehad en toch fatsoenlijk wilde functioneren overdag is er een soort ritme in gekomen. 's avonds dronk ik vrijwel iedere avond sowieso een halve liter whiskey weg. Ondanks dat ik als een blok in slaap viel ( dit was de enigste manier waarop ) dan werd ik alsnog regelmatig tussendoor wakker en dronk ik wat water. (keer of 3/4 per nacht). 's ochtends slechts nog last van een lichte roes wat makkelijk weg te werken was met een flesje Aquarius.

Belangrijkste is gewoon veel water drinken en niet te veel op je kater letten.
Too weird to live, too rare to die
Frank123
Donateur

Berichtdoor zjimiz op 03 mei 2013 23:54

SchilDpadDo schreef:
Beste middel tegen kater

Aangezien ik zelf een redelijk probleem met drank heb gehad en toch fatsoenlijk wilde functioneren overdag is er een soort ritme in gekomen. 's avonds dronk ik vrijwel iedere avond sowieso een halve liter whiskey weg. Ondanks dat ik als een blok in slaap viel ( dit was de enigste manier waarop ) dan werd ik alsnog regelmatig tussendoor wakker en dronk ik wat water. (keer of 3/4 per nacht). 's ochtends slechts nog last van een lichte roes wat makkelijk weg te werken was met een flesje Aquarius.

Belangrijkste is gewoon veel water drinken en niet te veel op je kater letten.

Bedankt voor je reacite.

Het is bekend dat alcohol je sneller maar oppervlakkiger laat slapen, waardoor je de diepe slaap fase mist en snel wakker kan worden en uiteindelijk niet echt uitrust. Dat gebeurt des te sneller als je niet genoeg water hebt gedronken, omdat je uitdroogt.

Whiskey is in mijn ervaring zeker een middel dat lang nadreunt. Ik drink het nu selectief en heel af en toe. Dat vooral omdat het lang blijft hangen in je systeem, wat best irritant kan zijn. Met pils en wijn heb ik dat veel minder snel.

En die kater kan je inderdaad wel accepteren omdat ie er eenmaal is, maar als is de hinder te groot, blijft het wel kut. In het laatste geval blijf ik van mening dat een harde training helpt, al is het niet helemaal verantwoord.

Wat ik zelf nog steeds een aanrader vind, is zout eten voor het slapen gaan, en zodoende meer vocht vast houden, in combinatie met een sloot water.
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Frank123 op 04 mei 2013 11:02

Eten voor het slapen gaan met drank op kan nog wel eens in een nachtje kotsen resulteren.

Als je pijn in je duim hebt, en je let er de hele tijd op, dan blijft de pijn. Ga je wat anders doen dan heb je het niet meer zo door. Hetzelfde met een kater, kan thuis zielig gaan zitten doen, maar kan beter gewoon aan de slag en niet klagen ( je doet het tenslotte jezelf aan )

Whiskey blijft inderdaad lang(er) hangen, helemaal als je te weinig drinkt. Vooral Aquarius helpt bij het hydrateren van je lichaam.
Frank123
Donateur

Berichtdoor PepTalk op 04 mei 2013 14:00

zjimiz schreef:Wat ik zelf nog steeds een aanrader vind, is zout eten voor het slapen gaan, en zodoende meer vocht vast houden, in combinatie met een sloot water.

Je zult dan enkel meer uitdrogen hoor.
Het zout houd inderdaad vocht vast. Maar door meer zout in te nemen, gaan je nieren ook harder werken om het dr uit te krijgen. Waardoor je meer moet urineren en dus meer vocht verliest.
Onzin dus.

SchilDpadDo schreef:Whiskey blijft inderdaad lang(er) hangen, helemaal als je te weinig drinkt. Vooral Aquarius helpt bij het hydrateren van je lichaam.

Waarom zou wiskey langer blijven hangen?
Enkel omdat je sneller op een hoger alcohol promillage in je bloed zit tijdens het drinken zou het effect en kater langer kunnen blijven hangen.
Maar exact hetzelfde als alle andere sterke dranken met dat %. Heeft niets met de drank te maken maar met hoe zat je bent geweest en hoe snel je dat bent geworden.

Aquarius helpt ook niets extra;s dan water, siroop of sinas.
Enkel omdat het een isotone oplossing is zal het sneller worden opgenomen. Maar die paar minuten ga je in je kater niet echt merken.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het, door de vele suikers, slechter is dan water.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor ZERO- op 04 mei 2013 23:10

Ik probeer meestal gewoon paar glazen water te drinken voor ik ga slapen en soms nog wat te eten. Meestal broodje nog 's nachts en dan 's ochtends probeer ik wel fruit te eten, omdat ik gelezen/ gehoord hebt dat dat beter is. Maar dat is wel logisch, want fruit is beter dan alles. Behalve groente misschien.

Alhoewel brood met smeerkaas klaarmaken ook best lastig is als je stoned en dronken ben. Man, ik was nog nooit zo gefocust op het smeren van een boterham. Duurde tien minuten :")

Maar ik snap nooit zo goed dat mensen de dag erna nog kunnen blowen, ik wil dan echt alles behalve onder invloed zijn. Van wat dan ook.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor PepTalk op 05 mei 2013 09:43

Voor mij werkt blowen tegen de kater van elk middel..
Je gaat je er niet minder gaar van voelen, maar ik voel de algemene brakheid dan wat minder.
Tegen hoofdpijn en misselijkheid werkt t ook bij mij. Hoewel bij een fikse alcoholkater er geen tabak in gaat bij mij, dan gaat ik kotsen.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor Frank123 op 05 mei 2013 17:12

PepTalk schreef:Aquarius helpt ook niets extra;s dan water, siroop of sinas.
Enkel omdat het een isotone oplossing is zal het sneller worden opgenomen. Maar die paar minuten ga je in je kater niet echt merken.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het, door de vele suikers, slechter is dan water.

Goed punt. Zal wel tussen de oren zitten, ooit eens als ''grootmoeders'' tip gehoord.

Heb sowieso altijd een flesje water bij me, dit werkt altijd.
Frank123
Donateur

Berichtdoor zjimiz op 05 mei 2013 22:08

PepTalk schreef:
zjimiz schreef:Wat ik zelf nog steeds een aanrader vind, is zout eten voor het slapen gaan, en zodoende meer vocht vast houden, in combinatie met een sloot water.

Je zult dan enkel meer uitdrogen hoor.
Het zout houd inderdaad vocht vast. Maar door meer zout in te nemen, gaan je nieren ook harder werken om het dr uit te krijgen. Waardoor je meer moet urineren en dus meer vocht verliest.
Onzin dus.

SchilDpadDo schreef:Whiskey blijft inderdaad lang(er) hangen, helemaal als je te weinig drinkt. Vooral Aquarius helpt bij het hydrateren van je lichaam.

Waarom zou wiskey langer blijven hangen?
Enkel omdat je sneller op een hoger alcohol promillage in je bloed zit tijdens het drinken zou het effect en kater langer kunnen blijven hangen.
Maar exact hetzelfde als alle andere sterke dranken met dat %. Heeft niets met de drank te maken maar met hoe zat je bent geweest en hoe snel je dat bent geworden.

Aquarius helpt ook niets extra;s dan water, siroop of sinas.

Thanks man. Voor wat betreft het zoute eten had ik er nog niet op die manier over nagedacht. Leermomentje dus. Best wel logisch als ik het zo hoor, maar in de standaard modus niet echt bij stil gestaan.

Verder noemde ik Whiskey, maar feitelijk had ik beter sterke drank kunnen noemen, aangezien het om het hoge alcoholpercentage gaat in dit geval.

Verder is het gewoon zaak om goed voor jezelf te zorgen. Water drinken is gewoon belangrijk. Verder zijn er veel producten die veel beloven maar in de praktijk weinig meer waarde bieden ten opzichte van water.
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Frank123 op 05 mei 2013 22:21

Buiten dat alles is het denk ik dat sommigen er gewoon beter tegen kunnen als anderen. Gisteravond fles Jameson weggetikt. Vannochtend geen centje pijn.
Frank123
Donateur

Berichtdoor zjimiz op 05 mei 2013 22:40

SchilDpadDo schreef:Buiten dat alles is het denk ik dat sommigen er gewoon beter tegen kunnen als anderen. Gisteravond fles Jameson weggetikt. Vannochtend geen centje pijn.

Dat kan zo zijn. Realiseer jezelf wel dat dit slechts een kwestie van lichamelijk tolerantie is. De uiteindelijke schade is net zo groot als bij anderen.
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 06 mei 2013 08:55

zjimiz schreef:
SchilDpadDo schreef:Gisteravond fles Jameson weggetikt. Vannochtend geen centje pijn.

Realiseer jezelf wel dat dit slechts een kwestie van lichamelijk tolerantie is. De uiteindelijke schade is net zo groot als bij anderen.

Dit dus.
Ken geen enkele alcoholist die in de ochtend opstaat met 'n kater.
Enige waar ze last van hebben is dorst :)
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor eefje123 op 29 jun 2013 14:37

Tot nu toe niets gevonden dat voor mij werkt, wel veel nieuwe ideeën opgedaan in dit forum dus who knows zit er iets tussen dat ik kan gebruiken!
eefje123
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor zjimiz op 30 jun 2013 23:41

eefje123 schreef:Tot nu toe niets gevonden dat voor mij werkt, wel veel nieuwe ideeën opgedaan in dit forum dus who knows zit er iets tussen dat ik kan gebruiken!

In het kader van learning by doing heb je vast wel dingen, waarvan je denkt, dat heeft mij nou echt geholpen

ben benieuwd...
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor xastur op 01 jul 2013 18:44

Voordat je naar bed gaat veel water drinken. En over roken betreft dat nekt mij elke keer. Als ik drink dan wil ik ook meer roken. Normaal rook ik om de paar uur maar met alcohol elk half uur..
xastur
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Pandan op 02 jul 2013 11:22

Bij mij helpt het het beste als ik voordat ik ga slapen 2 grote glazen water drink. Geen kater de volgende dag, is tot nu toe sinds ik ermee begonnen ben al gelukt! Maar het beste helpt om gewoon niet teveel te gaan zuipen.
"We are what we think. All that we are arises with our thoughts. With our thoughts, we make the world."
Pandan
Wijs gebruiker

Berichtdoor zjimiz op 04 jul 2013 23:16

Pandan schreef:Bij mij helpt het het beste als ik voordat ik ga slapen 2 grote glazen water drink. Geen kater de volgende dag, is tot nu toe sinds ik ermee begonnen ben al gelukt! Maar het beste helpt om gewoon niet teveel te gaan zuipen.

Water blijft het belangrijkste icm genoeg slaap

Een hele praktische tip in dit topic (van een ander) vind ik de sportfles met water (of iets dergelijks) naast je bed. Simpel maar doeltreffend. Het valt niet om en is direct tot je beschikking zodat je nachtrust maar kort hoeft te onderbreken.
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor harry123 op 05 jul 2013 03:35

Precies vocht is een van debelangrijkste factoren, maar alsnog als je drugs beemt, alcohol is een drug, voel jeje gewoon minder de dag erna, wat je ook doet
harry123
Bewuste gebruiker

Berichtdoor dominosteentje op 13 jul 2015 23:56

Nadat ik thuis kom drink ik water en neem ik nog een flesje water mee naar me bed (voor als ik 's nachts met een droge keel wakker wordt).
's Ochtends een kop koffie en een boterham.
's Middags een lekkere vette hap bij de snackbar.

:)
dominosteentje
Newbie

Berichtdoor autysd op 14 feb 2017 23:49

Pandan schreef:Bij mij helpt het het beste als ik voordat ik ga slapen 2 grote glazen water drink. Geen kater de volgende dag, is tot nu toe sinds ik ermee begonnen ben al gelukt! Maar het beste helpt om gewoon niet teveel te gaan zuipen.

goed gezegd, ook mss een sneetje grof brood, zonder de korst

het is makkelijker als je je zware drank mixt met sappen die vocht toevoegen ipv wegnemen
-ik mix altijd, maar dat is ook omdat ik zware drank vies vind en ook omdat ik een snoepmixer ben (ik mix tot het nog lekkerder wordt :beer: )
gedaan: alcohol lekker gemixt naar 20-25% + vele benzodiazepines + SSRI
te doen: alle psychedelica, die mijn hartslag en/of bloeddruk niet te lang omhoog jaagt
autysd
Belezen gebruiker

Vorige

Keer terug naar Alcohol