wiet growers handig om te weten !!!

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

wiet growers handig om te weten !!!

Berichtdoor gtje op 09 aug 2008 17:00

hallo luitjes ... ik kweek al zo'n 6 jaar buiten waarvan ik 3 jaar met verstand kweek daarvoor deed ik maar wat en wist ik nog net het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes :P nu sinds een jaar ook binnen regelmatig actief ... en de ervaring begint mede door www.wietforum.nl aardig op gang te komen ...

nou wil ik ff wat met jullie delen en das als volgt ...

iedere grower en smoker komt wellis in zijn wiet een zaadje tegen of een paar ...

nou eerst voor de smoker .. kom je bij een shop waar je al regelmatig komt en heb je een zaadje of een aantal zaadjes in je wiet gevonden vraag of je / de gene die werkt kunt uitzoeken of er meerdere zaden in de toppen zitten .. let dus op zoals bij echte thai wiet zit ongeveer zo'n 50 zaden per 5 gram die je hebt dit moet je niet hebben want dit zaad word weer hermafrodiet of te wel 2 slachtig en heb je niets aan en is ook niet te roken !!!

maar kotm het nu voor dat er in die hele doos na dat het bekeken is geen of zeer weinig zaadje worden gevonden ben je in bezit van zaad dat 99% vrouwelijk is ... hoe dit komt zal ik nu uitleggen voor de growers...

voor de growers.... elke grower heeft of krijgt er helaas wellis mee te maken ... herma's een plant die zowel mannelijk als vrouwelijk ... maar mocht het zo wezen dat over je hele plant maar 5 % of minder aan mannelijke bloemen komt over je vrouwelijk vrchten dan is de kans HEEL ERG GROOT dat je vrouwelijk zaad krijgt zo'n 95 tot 99% of te wle van je 100 zaden zul je minimaal 95 vrouwen overhouden wat erg handig is

want ten op zichte van stekken zijn zaadplanten:

sterker
minder snel vatbaar voor ziektes
leveren meer op dan stek ( zoniet doe je iets vreselijks verkeerd )
groei langer door
kunnen meer tegen sterker wind omdat ze een penwortel hebben ( een stke heeft dat nooit !!)

let wel op mocht je zo'n plant hebben bloei deze apart af want het stuifsel knalt anders over al je andere planten deze zullen niet vrouwelijk hoeven te wezen dan ( al kan dat ook de kans is wel minder klein ) dit betekent dat je het jaar daarna lekker met vrouwelijk zaad kan werken ( of binnen ) en dat je niet afhankelijk bent van de ( vaak onbetrouwbare ) stekkenboer ... je kunt meteen aan de slag en je opbrengst zal echt hoger zijn

hoop dat jullie er wat aan hebben

greetzzz masteryero
gtje
Bewuste gebruiker

Re: wiet growers handig om te weten !!!

Berichtdoor Welhallodaar op 09 aug 2008 17:05

Ik snap het niet, hoe krijg ik zoveel vrouwelijke zaadjes? ik heb nu 21 zaadjes gekocht maar als ik mannelijke heb en die laat ik groeien komen daar ook weer zaadjes uit?
Welhallodaar
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 09 aug 2008 17:31

nope je vat hem neit helemaal

de mannetjes doen er nu niet toe ... dat is als je gewoon zaad wilt maken dan zet je een man naast een vrouw die bestuift haar ze raakt bevrucht en de zaden die daaruit komen zijn zowel mannelijk als vrouwelijk ...

je hiervoor gebruik je de vrouw ... en nogmaals het is een kleine kans dat het gebeurt hoor ... want je plant ene vrouwtjes plant hebben die mannelijke bloemen in haar topvorming heeft !!! maar LET OP

dit mag niet meer dan 5% over de hele plant zijn

heb je dit bewaar deze plant dan goed en apart

deze plant geeft zo goed als vrouwelijk zaden of je bent ECHT een pech vogel :P !!!!

de zaden die je nu hebt zou je nooit moeten kruizen met een ander soortje waar dan de man vanaf komt want dit vergroot de kans op herma's !!! en zo verne*k je gene en llop je maar wat te klooien ... nee dit zaad is puur om alleen maar toppen van te laten komen !!!

snapie het nu
???
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor De Sjeik op 09 aug 2008 19:04

Dat wist ik niet, thnx voor het weetje.
As a man thinketh
De Sjeik
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mayan op 09 aug 2008 19:05

Kunt ook mannetjes uitgroeien in andere kamer en stuifmeel verzamelen; daarna handmatig bestuiven... zo zijn niet alle toppen bestuifd he :)

Als ge handmatig bestuifd kunt ge uw uwe wiet met meerdere ventjes (van verschillende soortjes) bestuiven.
Keeping it natural.
Mayan
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 10 aug 2008 18:43

iid mayan dat is dus ook duidelijk ... voor de minder intellectuele onder ons

mayan bedoelt dit:

je hebt bijv een vrouwtje( skunk ) van 1 soorten en je hebt 3 mannetjes( haze, k2, pp ) van een ander soort ...

bestuif de mannen apart van elkaar af .. doe dit waar weinig lucht circulatie is anders verdwijnt het stuifesel ( achter het raam doet het goed geen raam open dan heah :P )

wat je dan krijgt is 3 nieuwe soorten

skunk x haze
skunk x k2
skunk x pp

alle zullen ze anders zijn dan andere en dus anders smaken anders bloeien enz enz en je hebt dus door met maar 1 vrouwtje te kweken wel mooi 3 nieuwe soorten ...

het kan ook andersom om met 1 mannetje daar stuifsel van bewaren en deze verdelen over 3 vrouwen ... dan krijg ook verschilledne soorten mits je verschillende soorten dames hebt en een andere man maar das logisch ...

wanneer ik binnenkort tijd heb zal ik is wat topics maken over leuke weetjes die betrekking hebben rond het kweken van wiet , hoe je het best zaden kun kweken enz enz ... ik zit helaas zonder foto toestel wat verdomt jammer is !!! maar ben inmiddels al lang blij dat me computer het weer doet ...

greetzz gtje
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Welhallodaar op 14 aug 2008 15:09

Het is wel handig ja als ik een mannetje heb dan kan ik hem net zo goed gebruiken.
Welhallodaar
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 15 aug 2008 12:31

idd ... want feit is gewoon dat zaad veel en veel sterker is als stek ...vanwege de penwortel...

en ook een beter opbrengst heeft , midner schimmel gevoelig is en ook beter tegen plagen kunnen als spint ... genoeg redenen om te kweken met zaad of stekken die afkomstig komen van zwaargeselecteerde vrouwtjes !!!
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Detroit303 op 15 aug 2008 13:12

Hey gtje,

Handige tips!
Ik had nog een vraagje: Jij kweekt gewoon buiten, maar kunnen je planten de veelvuldige regenbuien aan? Wij hebben hier thuis een serre staan, en ik vroeg me af of dit niet geschikt is voor buitenkweek? Weet jij iets van serres en wietplanten?
Was it all worth it?
'Offcourse it fucking was!'
Detroit303
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 15 aug 2008 14:12

ja cka kun je in serres kweken wel dien je rekening te houden met het feit dat in de serre bijna altijd optimaal kweek omstandigheden zijn ... vooral voor de groei fase .... begin je dus al in mei ...

zou je of kleine potten moeten gebruiken als je de plant neit te groot wilt hebben ( tot bijv 20 a 30 liter ) of je moet pas halverwege juni beginnen anders worden sativa achtige planten 3 meter hoog en 2,5 meter in de omvang ....

das het enigste nadeel ...

mijn planten staan nooit te nat omdat ik de pot parka gebruik.... daar heb ik een topic over gemaakt hiero met een link erin ... zoek dat maar is ff op

greetzzz gtje
gtje
Bewuste gebruiker

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek