Toppen??? + White widow mutatie???

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

Toppen??? + White widow mutatie???

Berichtdoor sjaartrol op 30 mei 2008 21:31

Vooreerst; gelieve enkel en alleen te posten als ge iets kent van wietkweken... dus nie "ik denk dit" of "ik denk dat"

Kzit met een dilemma; heb 2 plantjes (White widow + Maroc ; beiden van gefeminiseerd zaad)
en nu zit ik dus te twijfelen of ik ze zou toppen (dus snoeien)

Gaat de totaalopbrengst ervan op vooruit? Of is het enkel de kwaliteit die vermeerderd en daalt de opbrengst in gram?

Krijgt ge er dikkere knoppen/dichter opeengepropte knoppen van??

Kvind het om de een of andere eigenaardige reden zonde die mooie plantjes te onthoofden, maar als het veel verschil uitmaakt top ik ze gewoon..

Vorig jaar had ik mn plant getopt, maar weliswaar veel te laat op het seizoen, nu wil ik ofwel vroegtijdig toppen (nu dus :p) ofwel gewoon niet..

En aja; mn White Widow lijkt wel gemuteerd; hij heeft overal 3-voudig samengestelde bladeren ipv de typische 5-voudige handvormige bladstructuur die toch wel normaal is voor wiet...
Niet enkel de onderste bladeren (zoals wel vaak bij wiet voorkomt),
maar echt heeeel de plant heeft 3-voudige bladeren... is da een bepaalde mutatie ofzo?? misschien ultrapsychedelic weed :p wie weet
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Re: Toppen??? + White widow mutatie???

Berichtdoor exsmoker op 30 mei 2008 22:16

sjaartrol schreef:Vooreerst; gelieve enkel en alleen te posten als ge iets kent van wietkweken... dus nie "ik denk dit" of "ik denk dat"

Kzit met een dilemma; heb 2 plantjes (White widow + Maroc ; beiden van gefeminiseerd zaad)
en nu zit ik dus te twijfelen of ik ze zou toppen (dus snoeien)

Gaat de totaalopbrengst ervan op vooruit? Of is het enkel de kwaliteit die vermeerderd en daalt de opbrengst in gram? Als je topt krijg je meerdere hoofdtoppen. Van elke getopte top krijg je 2 nieuwere kleine groeischeuten die je laat uitlopen et voila- 2 toppen. Top niet te veel want de plant ervaart dit als een aanslag op d'r gestel en moet hiervan herstellen. En kan het zijn dat je opbrengst minder wordt, dus top 1 of 2 keer meer niet.

Krijgt ge er dikkere knoppen/dichter opeengepropte knoppen van??
Nee je krijgt meerdere toppen, dus is het belangrijk onderaan de takken te dieven, die fluffy topjes heb je toch niet nodig, laat de plant al haar energie stoppen in de belangrijke dikke toppen die meer licht krijgen
Kvind het om de een of andere eigenaardige reden zonde die mooie plantjes te onthoofden, maar als het veel verschil uitmaakt top ik ze gewoon..
Gewoon doen, ken geen kwaad... Je plant groeit minder in de hoogte en wordt er lekker breed van.
Vorig jaar had ik mn plant getopt, maar weliswaar veel te laat op het seizoen, nu wil ik ofwel vroegtijdig toppen (nu dus :p) ofwel gewoon niet..

En aja; mn White Widow lijkt wel gemuteerd; hij heeft overal 3-voudig samengestelde bladeren ipv de typische 5-voudige handvormige bladstructuur die toch wel normaal is voor wiet...
Niet enkel de onderste bladeren (zoals wel vaak bij wiet voorkomt),
maar echt heeeel de plant heeft 3-voudige bladeren... is da een bepaalde mutatie ofzo?? misschien ultrapsychedelic weed :p wie weet
3 vingers aan het blad wil zeggen dat je plantje zich niet optimaal voelt, dus presteert ze minder en dat kan je dus zien aan het aantal vingers.

show eens wat fotos van je planten

drugs are bad mkay
exsmoker
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 30 mei 2008 22:51

bedankt voor t vlugge antwoord

okido, ga morge maar is toppen dan;

fotos zal ik ook morgen nemen en ze hiere zetten..

die White widow ziet anders wel mooi groen, en kheb m beetje mest gegeven dus hij komt denkik niets tekort.. ze staan in de veranda, dus qua temperatuur ook geen gebrek waarschijnlijk.. ze is wel nog vrij klein gebleven in vgl. met men Maroc (maar kan misschien aan de soort liggen)
wat er ook wel is; is dat ik ze in het begin iets te vochtig heb gehouden (lees: veel te nat) en khad ze ook iets te vroeg had geplant, was nog maar half ontkiemt toen ik het plantte, en toen heeft ze effe een zeer stressy periode meegemaakt, die ze al bij al toch nog overleefd heeft (dus misschien een soort jeugdtrauma :) )
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 31 mei 2008 12:51

dit is dus mn witte weduwe:

Afbeelding

en dit is mn marokaan:

Afbeelding
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor exsmoker op 03 jun 2008 22:44

t marokkaantje heeft al 5 vingers dus die doet het beter dan je witte weduwe.

gewoon nog ff zo laten groeien zou ik zeggen, laat die plant lekker wortelen, iets meer zijtak ontwikkeling krijgen en dan top je ze. en veel direct zonlicht geven!

zo zou ik het doen.

je grond ziet er droog uit. Hoevaak geef je water?
drugs are bad mkay
exsmoker
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 07 jun 2008 21:47

heb ze al getopt :p de dag dat ik die foto's online zette al eigenlijk

kgeef ze om de twee dagen water, behalve als het warm is dan elke dag

maar ik ben liever iets spaarzamer met water, vorige jaren altijd veel te veel water gegeven, en dat was niet zo goed gebleken voor mn plant; zuurstofgebrek dan als uw bodem verzadigd is, weetge..

maar mja, die foto was waarschijnlijk genomen juist voor ik ze water gaf, de gieter staat er naast :stoned:
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Afghaan-Gek op 08 jun 2008 12:06

het is me wel eens opgevallen hoe getopte planten sneller geel worden soms=meer trek in stikstof

op zich ook wel ergens te verklaren : het groeihormoon dat in de hoofdtop zit wordt nu naar andere plek(ken) geleidt = theoretisch meer plant = meer licht inval.

het lijkt vaak niet veel uit te maken of je topt of niet als je buitenkweekt qua opbrengst
het kan wel handig zijn bij het verplaatsen van je planten ( als ze op pot staan ipv volle grond-zoals bij jou ) dat je met je snufferd niet steeds in je hoofdtop zit bij het lopen :wink:

Dieven van onderste takjes is op zich aan te raden .
Nog een tip - maak in het vervolg je eigen mix voor buiten - met de nadruk op luchtig ( voorbeeld :
50%cocos,20%wormenmest,30%standaard RHP-aarde+schepje maerl+schepje vismeel.)
Je planten zullen sneller groeien met meer cocos.noord west europees klimaat is zeiknat , dus planten verzuipen vaker dan niet in normale aarde.

Perliet onttrekt voeding als de plant ietsje droog staat( ietsje droogstaande planten zijn een droom - je kan precies om de paar uur een scheutje lichte voeding geven bij heet weer, en dat is wanneer je het meeste bereikt-met gericht voeden , zonder rottende wortels van wateroverschot) - met veel cocos in je aarde is perliet niet nodig , en soms zelfs nadelig.
Veel succes dit seizoen! :stoned:
Keep it green
Afghaan-Gek
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 08 jun 2008 22:06

mm, cocos, wa bedoelt ga daarmee ieglik?

Ik heb een eigen mix gemaakt btw, maar die bestond eerder uit:

10% humus
20% speelzand (dus wit zand van de zandbak, om het wat luchtiger te houden)
20% aarde van in mijn tuin
en de rest potgrond
en natuurlijk NPK en ook een soort snelwerkende mestmix van paard-koe-en-kippenmest, en ik heb in een scheve bui de asse van mn sigaretten erbij gedaan (wel enkel van zelfgerolde, zit nog vol mineralen die asse)

mn witte weduwe begint aan zen groeitoppen nu ook 5vingerige bladen te krijgen, dus dat komt ookwel in orde.

Enja, afghaan-gek; bedoel je met 'dieven' snoeien? kben nie zogoe thuis in hollandse woordenschat :p
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Afghaan-Gek op 09 jun 2008 07:20

dieven is als je van een tak of plant het onderste verwijderd zodat de kracht naar uiteinde van tak geleid wordt.
je kan ervoor kiezen grote bladeren te laten zitten en alleen de zijtakjes weghalen
je kan ook gewoon alles opsnoeien(da noemen ze hier ook wel opritsen)

tsja , meer in nederland komen , als je ons boerenjargon wilt verstaan...
Keep it green
Afghaan-Gek
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mayan op 01 aug 2008 20:05

sjaartrol schreef:mm, cocos, wa bedoelt ga daarmee ieglik?

10% humus
en de rest potgrond
en natuurlijk NPK en ook een soort snelwerkende mestmix van paard-koe-en-kippenmest, en ik heb in een scheve bui de asse van mn sigaretten erbij gedaan (wel enkel van zelfgerolde, zit nog vol mineralen die asse)

Ksnap uw grondmix echt niet hoor...
Heb je een fototje van je plant die erin vertoefde?
De grondmix die jij beschrijft zou ik nooit gebruiken.

Ik zou voor bloedmeel gaan, beendermeel, vinassekali en wormenmest, of guano.
MAar toch geen kippenmest??? Na tijd geeft zoiets een amoniakgeur vrij...
Guano is bewerkte vogelstront he, zo maar even kippenmest gaan rapen zal ni baten.

Ik zeg niet dat die meststoffen zoals paardenmest en koeienmest niet zouden werken...
Maar het is geen kaviaar in de meststoffen he :)
Keeping it natural.
Mayan
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 03 aug 2008 11:18

aller eerst zit in guano vleermuizen mest verwerkt ( weet niet of jij dit ook onder vogels soorten ervaart ??? )

verder kun je kippenmest in korrels prima gebruiken .... ik heb er planten hughe op zien worden maar goed ... overbemesting is zeer gevaarlijk daarom kun je altijd beter wat voeding erbij nemen je grondje enigzins neutraal houden oftewel geen met bij voegen ... als je zeker wilt weten dat je planten overdoseerd !!

te veel mest gaan je planten namelijk kapot aan .. ik gebruik nu al jaren van praxis bemestte tuin aarde en de bovenste laag gebruik ik van praxis univesele grond grond ... deze is na aankoop wel gezeefd omdat er altijd kleine stukjes mest in zitten verwerkt ...

daarvoor haalde ik altijd van plagron mijn grond , is helemaal niets mis mee maar vond het te duur worden als ik 50 planten wou voorzien per plant van 40 liter ... toen kwam ik op het praxis alternatief uit .... zit een goede npk verhouding in de ph is ook super ... en het grondje is goed voor de eerste 3 maanden ... daarna zal je zelf wat groei voeding moeten geven ( dit ervaarde ik eigenlijk ook bij plagron grond mix ) wanneer de bloei eenmaal begint is het mooie dat het lijkt of dat dat grond je nog genoeg P over heeft oftewel fosfor ... want eenmaal in de bloei voor ongeveer 3 weken geef ik geen groei voeding meer ... en start ik pas met bloei voeding
terwijl de eerste 3 weken de bloei wel ontzettend mooi doorkomt !!!

ik ben bij praxis per 3 zakken nog geen 6 euro kwijt dan heb ik 120 liter x 18 = is MAAR 108 euro
wanneer ik grodn van de GS zou kopen ben per zak zo'n 12 euro kwijt ( 40 liter ) heb ik 50 nodig kost het me 600 euro :O!!!!! en dan moet ik alsnog bijvoeden ...

het verschil aan de plant merk ik niet ... of iig zeer weinig ... het verschil in de portemonnaie merk ik duidelijk !!!

greetzzz
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mayan op 03 aug 2008 15:25

Hey Gtje, niet alle guano meststoffen zijn van vleermuizen. Zo zijn er eilanden waar al eeuwen vogelpoep ligt, en deze bewerken ze dan. Dus ook van zeevogels wordt dit gemaakt, zoals meeuwen e.d.
uiteraard is er ook een batmix :) Begrijp me niet verkeerd he :)

Ja in korrel, maar gewone kippenmest zou ik niet aanraden hoor. Dat is een pure ziekteverspeiding dat je dan in huis haalt. Als je dan toch mest koopt, koop dan gelijk de kaviaar he :)

Ik heb de plagron supermix, maar dat is eigenlijk heel goedkoop hoor. Zo'n zakje van 5L kan honderd liter grond bemesten, en dat kostte me nog geen tien euro.
Kant en klare grond kan misschien wel wat duurder uitkomen.
En voor de bloei gebruik ik Hesi bloeicomplex, Hesi fosfor + en voor de tweede fase van de bloei heb ik topshooter liggen van house and garden.

Wat ik ook geregeld doe is bloedmeel in mijn water verwerken en dat zo geven. Want je ziet het goed bij de buitenkweek nu, de onderste bladeren vergelen her en der (bij mij toch).
Maar nu ik bloedmeel laat oplossen in water gaat het toch beter, dus een beetje stikstof(n) kan geen kwaad meer hoor.
Keeping it natural.
Mayan
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 29 aug 2008 16:28

Mayan schreef:
sjaartrol schreef:mm, cocos, wa bedoelt ga daarmee ieglik?

10% humus
en de rest potgrond

Ksnap uw grondmix echt niet hoor...
Heb je een fototje van je plant die erin vertoefde?
De grondmix die jij beschrijft zou ik nooit gebruiken.

Ik zou voor bloedmeel gaan, beendermeel, vinassekali en wormenmest, of guano.
MAar toch geen kippenmest??? Na tijd geeft zoiets een amoniakgeur vrij...
Guano is bewerkte vogelstront he, zo maar even kippenmest gaan rapen zal ni baten.

Ik zeg niet dat die meststoffen zoals paardenmest en koeienmest niet zouden werken...
Maar het is geen kaviaar in de meststoffen he :)

idioot

ik ga geen kiekenstront rapen en aan mijn plant geven he

die mest noemt "paarden-koe-en-kippenmest"

met andere woorden een mengeling van dierenstront in korrelvorm

en ik koop die mest niet, mijn vader koopt die voor zijn tomaten/komkommers/... en dan gebruik ik die gewoon, ik ga heus geen dure mest kopen die een beetje beter is als ik thuis voor nul euro zoveel mest kan nemen die ik wil

btw: guano is idd van meeuwen, zo van die grote hopen meeuwenstront dat is guano
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 13 sep 2008 12:51

tsjaa en daar moet je iemand dan voor idioot voor uitmaken ...

tsjaa boeiende hea TROL!!!! dat je per plant in juiste omstandigheden met een goede grond een meeropbrengst kunt halen tot wel 100 gram !!!! das tog maar een lauwzzzy 150 tot 250 euro verkoopt ... en als je het zelf rootk is dat maar een besparing van 400 tot 500 euro in shop ...

en als je dan 10 van dit soort mooie monsterlijk planten hebt dan heb je uiteidnelijhk als eigengebruiker of verkoper tussen de 1500 en 5000 euri meer ... ach nee daar gooi ik ECHT geen 10tje afgestemde mest bij en WAT!!! een beetje voeding voor een paar 10tjes kan er ook niet van af ...

JIJ BENT BIJ DEZE OOOK GENOMINEERD TOT EEN VAN DE GROOTSTE EIGENWIJZE SUKKELS VAN DRUGSFORUM

gefeliciteerd !!!!

vraag dan niet om advies ...
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mayan op 13 sep 2008 12:57

Ik blijf erbij, de KALI en FOSFOR in zo'n goedkopere meststoffen gaan al lang uitgewerkt zijn tegen de bloei van start gaat.
Ik zit hier buiten goed in de bloei en ik moet al bitterzout bijbestellen omdat ik zwavel en magnesium te kort kom.
Denk ik toch?
En die krijgt dan zo goe als alles ! Ik heb hier een heel uitgebreid gamma van meststoffen en ik was nog geen 20 euro kwijt! En ik kan zeker 10 oogsten draaien, als het er niet meer zijn.
Keeping it natural.
Mayan
Bewuste gebruiker

Berichtdoor gtje op 16 sep 2008 14:56

idd mayan en de meeste vergeten dat de grond 1 van de meest belangrijker factoren is om het plantje tot een einde te kunne brengen ... licht is zelfs minder belangrijk op elk soort licht groeit namelijk cannabizz maar op het 1 veel en veel beter dan het ander ...

maar zonder goede grond zal je plantje nooit haar beste rijptijd krijgen en moet je te vroeg oogsten !!!

btw met een echt goed grondje hoef je in de groei fase ( halverwege mei tot begin augustus ) niet bij te voeden !!!! dit scheelt je weer een halve voedingslijn !!! en begin je vaak met echt bij voeden in bloei week 3... en een echt goed grondje is idd vaker te hergebruiken ....

allen is het nooti verkeerd de bovenste laag van je grond weg te halen en daar wat nieuws overheen te gooien !!

greetzzz gtje
gtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Afghaan-Gek op 03 nov 2008 12:20

met kippemest bedoel ik idd korrels.
de planten zijn mooi geworden tot meer dan de helft wegrotte.
Durban, op zich niet mijn favoriet deed het redelijk.

erdbeer , en erdbeer kruisingen waren voortreffelijk.

de huidige mix met rhp aarde is van de praxis.
en idd het is mooi spul.
Keep it green
Afghaan-Gek
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mayan op 03 nov 2008 16:38

En wat is den NPK van die kippenmest?
Keeping it natural.
Mayan
Bewuste gebruiker

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek