diagnose lijst Kweekset paddo's

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

Re: diagnose lijst Kweekset paddo's

Berichtdoor pxmzy op 08 feb 2010 14:43

Hier is nog een foto van vanochtend. Ben benieuwd of het nog erger is geworden als ik thuis kom. http://i48.tinypic.com/344y555.jpg
pxmzy
Newbie

Berichtdoor pxmzy op 08 feb 2010 18:01

Ze worden nu allemaal zo, ik heb ze ook wel allemaal aangeraakt bij het oogsten, maar toch. Also, de lucht die ervanaf komt voelt warm en ruikt een beetje raar, maar het stinkt niet.
pxmzy
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 08 feb 2010 20:42

Niets mis mee, dat is echt gewoon door aanraking! Dat is de psilocybine en psilocyne die blootgesteld wordt aan de luct. Enja wat verwacht je van een schimmel? Dat het naar rozenblaadjes ruik? Je hoeft je echt geen zorgen te maken!
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor BLOEDLINK op 08 feb 2010 21:50

Een kameraad van me heeft een week geleden zijn kweeksetje klaargemaakt op zijn kamer.
Hij heeft echter volgende week vakantie, en kan zijn setje daar niet achterlaten.
Onze vraag:
Kunnen we na de eerste flush(waarschijnlijk deze week) tijdelijk stoppen met
de kweek? Dus geen water, licht en warmte geven na de eerste flush? En het plan was om dan na zijn weekje vakantie weer te beginnen. Kan dit?
BLOEDLINK
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor KoxBox op 08 feb 2010 22:51

BLOEDLINK schreef:Een kameraad van me heeft een week geleden zijn kweeksetje klaargemaakt op zijn kamer.
Hij heeft echter volgende week vakantie, en kan zijn setje daar niet achterlaten.
Onze vraag:
Kunnen we na de eerste flush(waarschijnlijk deze week) tijdelijk stoppen met
de kweek? Dus geen water, licht en warmte geven na de eerste flush? En het plan was om dan na zijn weekje vakantie weer te beginnen. Kan dit?

Neen.
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor BLOEDLINK op 09 feb 2010 00:29

Oke jammer, thnx voor de info.
BLOEDLINK
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Tigg op 09 feb 2010 03:44

pxmzy schreef:Ze worden nu allemaal zo, ik heb ze ook wel allemaal aangeraakt bij het oogsten, maar toch. Also, de lucht die ervanaf komt voelt warm en ruikt een beetje raar, maar het stinkt niet.

Bedoel je dat de paddo's steeds blauwer worden? Dat lijkt me raar. Dit gebeurt normaal als ze beschadigd worden door druk of aanraking.
Het goede nieuws is wel dat deze blauwe kleur aangeeft dat de werkzame stof aanwezig is!
Tigg
Belezen gebruiker

Berichtdoor pxmzy op 09 feb 2010 11:58

Mooi om te horen datalles goed is. Ik heb de bak gesoaked voor de volgende flush alleen heb ik m een paar uur te lang laten staan, is dit erg?
pxmzy
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 09 feb 2010 13:28

pxmzy schreef:Mooi om te horen datalles goed is. Ik heb de bak gesoaked voor de volgende flush alleen heb ik m een paar uur te lang laten staan, is dit erg?

Neen geen probleem, een uurtje of 2 meer of minder maakt niet zoveel uit.
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor pxmzy op 09 feb 2010 13:41

Mooi zo, dan gaat alles goed. Hopen dat ze dit weekend ook een goede trip opleveren. Nogmaals bedankt voor al je info/tips!
pxmzy
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 09 feb 2010 14:54

pxmzy schreef:Mooi zo, dan gaat alles goed. Hopen dat ze dit weekend ook een goede trip opleveren. Nogmaals bedankt voor al je info/tips!

Daar zijn we voor :)! Succes, en veel trip plezier!
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 10 feb 2010 13:19

Ik had vraagje hé, sinds gister kwamen er eindelijk de witte wormpjes omhoog, kleine gezonde witte staafjes en sommige met een bruin hoedje al! Supermooi om te zien :D

Maar hoelang duurt het gemiddeld voordat je ze kan plukken? Want ik wil het liefst natuurlijk voor het weekend plukken :love:
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 10 feb 2010 13:25

Tussen de 5 en 10 dagen (ruim gezien) dus ik denk niet dat je voor dit weekend zal kunnen oogsten. Het is te zien hoe groot ze nu al zijn en in welke omstandigheden ze verkeren maar waarschijnlijk zal het voor maandag zijn dan... Als ze in de juiste temperatuur staan en de luchtvochtigheid goed zit.
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 10 feb 2010 13:42

Nou ze zijn nu zo'n 1 cm groot.. Temperatuur is dag en nacht 23-25 graden en er zit nog condens in de zak!

Moet eigenlijk de hele zak gecondenseerd zijn? Want ik heb wel een verstuiver liggen. De kweekset staat nu 9 dagen.
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 10 feb 2010 15:21

Dan zal het waarschijnlijk voor maandag zijn... Nee de zak moet niet helemaal beslagen zijn maar toch aan elke kant een grote vlek.
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 10 feb 2010 15:30

Hmm hij is maar aan 1 kant beslagen met een grote vlek!

Andere kant dus even verstuiven? of beide kanten?

Hoe het beste te doen, aan de binnenkant spuiten of verstuiven op de buitenkant van de zak?!
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 10 feb 2010 15:38

kebabski schreef:Hmm hij is maar aan 1 kant beslagen met een grote vlek!

Andere kant dus even verstuiven? of beide kanten?

Hoe het beste te doen, aan de binnenkant spuiten of verstuiven op de buitenkant van de zak?!

De binnenkant, aan de buitenkant zal het niet veel zin hebben he :). Ik zou nog even wachten, als je ziet dat er donkere strepen op je paddestoelen komen of ze beginnen zo een beetje uit te rafelen, dan zou ik pas verstuiven.

Je moet het een beetje op het gevoel aanpakken..
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 10 feb 2010 15:55

En dan echt strepen? Want de stam is hier zo'n geelbruinig.. En het hoedje mooi bruin!

** kan helaas geen mooie foto krijgen aangezien ik kdan met de camera de zak in moet**
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 10 feb 2010 16:44

Ja echt zwarte strepen. Maar dan nog, moest je dan nog niet verstuiven zal het niet veel kwaad kunnen hoor...
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 11 feb 2010 12:09

Nou ze groeien nog steeds lekker! Maar nu moet ik ze verhuizen, ze mogen lekker mee met de NS treintjes en de syntus bussen, gezellig dacht ik zo :D ik kan ze zeker niet morgen oogsten, dus neem ik ze maar tijdens het groeiproces mee, ik wilde eerst oogsten en daarna gesoaked meenemen maar helaas.

Nu zit ik natuurlijk met de temperatuur, het is vrij koud buiten! Maakt dit veel uit? ik moet ze in plastic zak meenemen ivm de broeizak..

En nog een tweede vraag, aankomend weekend zal hij wel licht hebben, maar een temperatuur van +-16 graden.. Is 3 daagjes een probleem? Dan groeien ze toch alleen minder snel? Dat maakt niet zoveel uit, gaat me er meer om dat het geen kwaad kan.
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 11 feb 2010 14:10

Nee dat zal inderdaad niet zoveel kwaad kunnen, ik heb ze ook al eens moeten verhuizen. En een keer dat ze al een paar cm groot zijn is het niet zo erg dat ze koud staan, ze zullen nog altijd redelijk rap groeien. Je zal dit wel ondervinden dus dat zou ook geen problemen mogen geven.

Succes!
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 12 feb 2010 14:48

Afbeelding

Zoals ze er nu uitzien zijn ze toch bijna klaar om geplukt te worden? Nog even wachten totdat het witte vliesje scheurt hé?

En eerst de grote pakken en de kleintjes laten staan of alles tegelijk? Ik weet wel dat je een stronkje, 4 paddo's tegen elkaar aan, tegelijk moet plukken. Of zit ik hier fout?
kebabski
Newbie

Berichtdoor KoxBox op 12 feb 2010 15:33

Zoals ik al zei zal het waarschijnlijk voor maandag zijn, aan je foto's te zien bevestigd het ongeveer mijn gedachte. :) Gewoon de paddenstoelen met een draaiende beweging plukken, als er zo een bosje ontstaat gewoon allemaal in een keer plukken niet 1 voor 1.

Het beste is om ze allemaal tegelijk te oogsten, als je echt ziet dat er maar een vijftal hun vliesje gelost hebben en de rest nog een paar cm kleiner zijn zou ik de grote plukken en de rest nog even laten staan. Maar dan verhoog je de kans op contaminatie (lichtjes).
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor kebabski op 12 feb 2010 15:39

KoxBox schreef:.... Maar dan verhoog je de kans op contaminatie (lichtjes).

Wat bedoel je hier mee?
kebabski
Newbie

Berichtdoor yxes op 12 feb 2010 15:41

kebabski schreef:

Wat bedoel je hier mee?

De kans dat er bacteriën in je box komen en deze dus besmet kan raken ;)
Done:Cafeïnne, Alcohol, Nicotine, wiet/hasj, poppers, coke, ketamine (niks van gevoeld), XTC, truffels, LSA

Soon to do:salvia, lsd
yxes
Belezen gebruiker

Berichtdoor KoxBox op 12 feb 2010 15:42

yxes schreef:
kebabski schreef:

Wat bedoel je hier mee?

De kans dat er bacteriën in je box komen en deze dus besmet kan raken ;)

Damn you're good! :P :beer:
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor yxes op 12 feb 2010 15:48

:oops: hahaha nou maar hopen dat die box van mij eens gaat produceren staat nu ~15dagen nog niks te zien.

Patience is a verdict
Done:Cafeïnne, Alcohol, Nicotine, wiet/hasj, poppers, coke, ketamine (niks van gevoeld), XTC, truffels, LSA

yxes
Belezen gebruiker

Berichtdoor KoxBox op 12 feb 2010 15:50

yxes schreef::oops: hahaha nou maar hopen dat die box van mij eens gaat produceren staat nu ~15dagen nog niks te zien.

Patience is a verdict

Moet je hier http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=18768 maar eens kijken!
Mij moet je het niet zeggen...
AfbeeldingAfbeelding
KoxBox
Badass junkie

Berichtdoor yxes op 12 feb 2010 18:14

KoxBox schreef:
yxes schreef::oops: hahaha nou maar hopen dat die box van mij eens gaat produceren staat nu ~15dagen nog niks te zien.

Patience is a verdict

Moet je hier http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=18768 maar eens kijken!
Mij moet je het niet zeggen...

mjah eerst waren we begonnen met een zelfkweetset van azarius maar er was er maar 1 die succesvolg genoeg mycelium produceerde maar geen paddo's na een week of ~6-7 dus heeft die vriend van me ze weggegoeid toen de myceliumbox binnekwam.
Hopelijk worden het fijne goddelijke vriendjes, iemand ervaring met de mycelium box mazapatec?
of de paddo's die er uit komen?

yxes
Belezen gebruiker

Berichtdoor kebabski op 13 feb 2010 15:53

Bij mij zijn het nu echte hoedjes en het vliesje lijkt al snel te gaan breken. Maar ivm met carnaval ben ik morgen de hele dag op pad!! En maandag heb ik alle tijd om te plukken.

Ik heb het nu in +-15 graden staan met half lichte kamer. Zou die het volhouden tot maandag? Want je moet ze toch net voor het openklappen plukken?

Maar er zijn er ook nog een paar zonder vliesje, is het dan beter dan die met vliesje net open te laten knappen en wachten totdat rest vliesje heeft en dan alles in één keer plukken?
kebabski
Newbie

VorigeVolgende

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek