aan het staatshoofd der Nederlanden

Iets gezien op het nieuws? Actualiteiten omtrent drugs waar je het over wilt hebben? Dit is jouw forum!

aan het staatshoofd der Nederlanden

Berichtdoor herbal criminal op 17 jul 2012 23:02

Aan het Staatshoofd der Nederlanden,
Mevr. Beatrix van Amsberg – zur Lippe Biesterfeld, Paleis Noordeinde,
Postbus 30412,
2500 GK Den Haag.

Geachte mevrouw,

Kennisgeving

De minister heeft 186 soorten paddenstoelen op lijst 2 van de Opiumwet geplaatst, en daarmee verboden verklaard, terwijl ze op allerlei plaatsen in Nederland in het wild groeien.

Ik doe hierbij dan ook een dringend verzoek om alle op de Lijst II genoemde planten, dieren, en paddenstoelen te verwijderen uit de staatsbossen en openbaar terrein behorende aan de Nederlandse Staat. Het is onwenselijk dat niet-gebruikers ongewild geconfronteerd worden met drugs. Niet aan dit verzoek voldoen strookt niet met het Nederlands drugsbeleid dat aangeeft gehecht te zijn aan preventie en voldoet niet meer aan de bescherming die de wet ons geeft door haar burgers bloot te stellen aan deze “gevaarlijke stoffen”
de Nederlandse Staat heeft 14 dagen om te reageren of op dit verzoek wordt ingegaan. Het niet, of niet volledig uitvoeren van dit verzoek geeft aan dat Nederlandse Staat boven de wet staat met het gevolg dat Nederland nu tot een Dictatorstaat verworden is.
Is er sprake van grote hoeveelheden paddenstoelen (en die hoeveelheid is groot!), dan wordt dat bestraft als een misdrijf en riskeert de eigenaar zes jaar gevangenis of een geldboete van maximaal 740.000 euro.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de Nederlandse Staat haar burgers veroordeeld en vervolgens zelf lak heeft aan de wet. In dat geval moet ik concluderen dat er geen sprake meer kan zijn van een overtreding van lijst ll van de Opiumwet.
Gaan uw minister er van uit dat de op de lijst ll genoemde planten schadelijk zijn voor de gezondheid en de samenleving , dan verwacht ik onmiddellijke actie! Al die jaren waren deze planten en paddenstoelen niet verboden, hoe groot is de schade al toegebracht aan de burgers? Hoeveel burgers en toeristen zouden nu nog in leven zijn en niet uit een raam zijn gesprongen?

Zal ik hem sturen?
herbal criminal
Experimenterende gebruiker

Re: aan het staatshoofd der Nederlanden

Berichtdoor mandragora op 18 jul 2012 21:11

Best mooi verwoord, maar helaas kan ik zo al raden waar die brief in terecht komt.

Let maar op als je die brief verstuurd hebt dat er echt eenheden gerichtmatig opzoek gaan naar op Lijst II genoemde planten, dieren, en paddenstoelen dan zijn we nog slechter af :lol:

Er zijn meerdere organisaties die alles uit de kast hebben getrokken om de paddo te redden maar dit zonder positief resultaat helaas.

Dus als door jou brief de paddo alsnog gered word kom ik je persoonlijk feliciteren en trakteer ik je op een weekendje stappen, daar hou ik me aan! :wink: :)

Grts!
Live te life you love and love the life you live.
mandragora
Moderator

Berichtdoor herbal criminal op 18 jul 2012 22:42

Ja, dat klopt. De vereniging van smartshops heeft een procedure gevoerd tot aan het hof, zonder resultaat.
Het is natuurlijk onbegonnen werk om alle op de lijst voorkomende paddenstoelen uit de bossen te verwijderen. Er zijn alleen al miljoenen amanita,s in de staatsbossen, ook in de tuin van de koningin.

Je hoeft niet bang te zijn dat dit verwijderen ooit zal gebeuren. De natuurverenigingen zouden dit nooit toestaan.
Ik zou het alleen willen doen als een stunt en proberen er de publiciteit mee te zoeken, om het Nederlands drugbeleid belachelijk te maken.

Maar volgens de wet is de Nederlandse Staat schuldig, als er niet aan het verzoek voldaan wordt.
In de opiumwet staat: strafbaar, Aanwezig hebben
Nu zal de wet ook nog onderscheid maken tussen het opzettelijk en niet opzettelijk aanwezig hebben

Van een strafbaar feit is pas sprake als wordt voldaan aan 4 voorwaarden:
- er moet sprake zijn van een bewezen menselijke gedraging;
- het feit moet voldoen aan een delictsomschrijving;
- het feit moet wederrechtelijk zijn;
- er moet sprake zijn van verwijtbare schuld.

De brief wijst ze op hun verplichting om te verwijderen. Hierna wordt het een menselijke gedraging en een verwijtbare schuld, als ze niet aan dit verzoek voldoen.

Maar je hebt gelijk, totaal geen kans van slagen.
herbal criminal

Berichtdoor mandragora op 18 jul 2012 22:54

herbal criminal schreef:Je hoeft niet bang te zijn dat dit verwijderen ooit zal gebeuren. De natuurverenigingen zouden dit nooit toestaan.

Haha was ik ook niet hoor daarom had ik die lachende emoticon erachteraan gegooid :wink:

Het zal inderdaad niets uithalen, maar goed het is maar 1 klik werk dus waarom niet.
Zou lachen zijn als ze een reply geven :D .

Grts!!
mandragora
Moderator

Berichtdoor FrozenToast op 19 jul 2012 13:48

herbal criminal schreef:Al die jaren waren deze planten en paddenstoelen niet verboden, hoe groot is de schade al toegebracht aan de burgers? Hoeveel burgers en toeristen zouden nu nog in leven zijn en niet uit een raam zijn gesprongen?

Hahaha, ze keken naar een wilde paddestoel en sprongen uit het raam? :D
Done: Alcohol, XTC, Speed, N2O, Weed (and hasj), DXM, Paddo's (DD)

To do (for now): 2-cb, Ritalin
FrozenToast
Newbie

Berichtdoor herbal criminal op 20 jul 2012 14:04

Ik denk niet dat je het begrijpt. Het is een satire op het drugbeleid van de overheid.
Weet je nog de Franse toerist die uit een raam sprong nadat ze paddo,s gegeten had.
Dit was een heel groot argument , dat uiteindelijk tot het verbod leidde.
herbal criminal

Berichtdoor herbal criminal op 26 okt 2012 16:23

Ik heb antwoord op mijn brief aan de koningin gehad.
De brief was in eerste instantie doorverwezen naar het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
Deze schrijft nu dat het onderwerp niet onder hun beleidsterrein valt maar onder volksgezondheid, welzijn en sport.
Het OM vindt dus dat de het Ministerie van VWS alle op de lijst II aanwezige paddenstoelen moet gaan opruimen uit de staatsbossen?
Ik ben toch benieuwd wat het beleid wordt, en met welk excuus ze komen. Als er 8 weken zijn versteken en ze hebben geen extra tijd gevraagd om mijn verzoek te behandelen, dan zal ik ze een ingebrekestelling sturen. Vanaf dat moment is het verantwoordelijke overheidsorgaan strafbaar. Ik zal dan aangifte gaan doen. Is het OM niet bereid de verantwoordelijke te vervolgen dan mag het OM andere overtredingen m.b.t. lijst II van de Opiumwet ook niet meer vervolgen. (gelijke behandeling, discriminatie)
herbal criminal

Berichtdoor universal*flow op 28 okt 2012 18:56

herbal criminal schreef:Ik heb antwoord op mijn brief aan de koningin gehad.
De brief was in eerste instantie doorverwezen naar het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
Deze schrijft nu dat het onderwerp niet onder hun beleidsterrein valt maar onder volksgezondheid, welzijn en sport.
Het OM vindt dus dat de het Ministerie van VWS alle op de lijst II aanwezige paddenstoelen moet gaan opruimen uit de staatsbossen?
Ik ben toch benieuwd wat het beleid wordt, en met welk excuus ze komen. Als er 8 weken zijn versteken en ze hebben geen extra tijd gevraagd om mijn verzoek te behandelen, dan zal ik ze een ingebrekestelling sturen. Vanaf dat moment is het verantwoordelijke overheidsorgaan strafbaar. Ik zal dan aangifte gaan doen. Is het OM niet bereid de verantwoordelijke te vervolgen dan mag het OM andere overtredingen m.b.t. lijst II van de Opiumwet ook niet meer vervolgen. (gelijke behandeling, discriminatie)

:mrgreen: ik ben trots op je dat je deze actie ondernomen hebt!
Mijn steun heb je!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
All that you see in your world is the outcome of your inward projections of your outward perceptions of your inner most central basic thoughts and misconceptions of your life.
universal*flow
Belezen gebruiker

Berichtdoor Smokey046 op 29 okt 2012 13:17

universal*flow schreef:

Mijne ook !
Zeer knap om dit te doen !
Ignorance is bliss, knowledge is a heavy burden.
Smokey046
Bewuste gebruiker

Berichtdoor zjimiz op 31 okt 2012 23:42

Smokey046 schreef:
universal*flow schreef:

Mijne ook !
Zeer knap om dit te doen !

succes! goede actie :wave:
Don't you know God is Pooh Bear?
zjimiz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor willemv op 01 nov 2012 12:13

al lijkt het me dweilen met de kraan open het is zeker een strakke actie :wink:
Spellingscontrole? Nog nooit van gehoord...
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor herbal criminal op 02 nov 2012 19:14

Ik ga in het voorjaar een tiental hennep planten in mijn tuin zetten. Het moeten er wel genoeg zijn om een proces uit te lokken. Binnenkweek is dan niet zo,n goed idee. Wordt ik gepakt dan ben ik ook mijn lampen kwijt. Ik ga dan zelf mijn wijkagent bellen en hem over mijn mooie planten vertellen.

Mijn argumenten om de zaak te winnen zijn dan art 1 van de grondwet, art 14 van het EVRM en art. 26 van het International Covenant on Civil and Political Rights.
herbal criminal

Berichtdoor mandragora op 02 nov 2012 20:05

Jij gaat je wel op glad ijs begeven vrees ik.
mandragora
Moderator

Berichtdoor herbal criminal op 02 nov 2012 20:26

@ Mandragora
Uit een van mijn favoriete gedichten:
lf you care to try lf you dare to lose!
Roll now, roll, roll again, roll the dice of life.

Ik vind dat ik wat moet doen aan deze belachelijke regelgeving.
herbal criminal

Berichtdoor mandragora op 02 nov 2012 20:38

Mijn steun heb je alvast, goed initiatief maar alles wel goed overdenken hoor...

Grts :rock:
mandragora
Moderator

Berichtdoor fly-- op 20 nov 2012 22:07

dit:

mandragora schreef:Mijn steun heb je alvast, goed initiatief maar alles wel goed overdenken hoor...

Grts :rock:

en veel succes ;D
Boua daga uimpi geneta Immi trouga, lana narilas. --
You are the creator of your own reality --
If you can't stand the way this place is, take yourself to higher places. --
fly--
Belezen gebruiker

Berichtdoor d1g1tal1s op 12 maart 2013 14:38

Nou, Was dit weekend in het bos, en heb geen paddestoel kunnen ontdekken. Waarschijnlijk hebben ze ze inderdaad geruimd. Bedankt weer he!

Oke, zonder dollen dan.

Hoe is dit briefverhaal verder afgelopen? Kreeg je antwoord? is die in gebrekestelling nog gelukt?
De reis is belangrijker dan de bestemming.
d1g1tal1s
Belezen gebruiker

Berichtdoor dernael op 18 maart 2013 13:08

Ik denk dat je van de meesten hier, volledige steun zult krijgen betreft dit onderwerp. Ikzelf zou er ook erg veel voor over hebben om de fantastische paddo weer legaal te krijgen, ook al ben ik heel erg bang dat dit meteen al een verloren strijd is.. :(

Het is toch wel heel erg vreemd dat ze slechts de Paddestoel hebben geilegaliseerd, terwijl er al meerdere andere "natuurgeschenken" (Want dat is het!), met dezelfde werkzame stof, legaal kan worden verkocht in de smartshops..

Dat is net zoals het verbieden van whiskey, maar het verkoop van Vodka blijven toestaan.. En daarbij zijn de growboxen ook legaal te verkrijgen, waarmee je gemakkelijk een halve kilo paddestoelen kunt kweken. Hoe scheef is dat?..

Begrijp me niet verkeerd, ik ben allang blij dat er wat vervangende producten aanwezig zijn voor de paddo, maar laat dan gewoon het hele zooitje legaal en maak het voor de toerist wat minder makkelijk om aan die producten te geraken. Tenslotte is het in het verleden slechts met de toeristen misgegaan geloof ik, Die mensen hebben het verpest voor de "verantwoorde gebruiker". Wat in mijn mening het grootste deel van de paddo-gebruiker is.

Ik hou van NL, we zijn over het algemeen een vrij land. Helaas wordt onze manier van denken en leven steeds meer beinvloed door invloeden vanuit het buitenland. Laten we lekker onszelf blijven is mijn boodschap!

Succes ermee, en mocht ik ook ergens weer een handtekening kunnen zetten om mogelijk het paddo-verbod onderuit te halen, doe ik dat natuurlijk met plezier! ;)

Dernael. :stoned:
Tune in, and drop out!
dernael
Belezen gebruiker

Keer terug naar Nieuws en actualiteiten!