Meerdere soorten drugs recreationeel gebruiken

Wat je ook maar over drugs wil weten of kwijt wil, hier kan het! Hier ben je ook aan het goede adres wanneer een specifieke drug niet genoemd staat bij de andere categoriƫn

Meerdere soorten drugs recreationeel gebruiken

Berichtdoor wakki op 28 feb 2012 15:14

Weet er iemand welke wisselwerkingen er zijn tussen verschillende soorten drugs ivm je neuronen/gewenning?

Ik bedoel: stel je gebruikt wiet, speed, coke en xtc nu en dan eens recreationeel (niet samen maar wel altijd met wiet)
Heeft dat dan effect op je neuronen qua gevoeligheid?
Dus dat je neuronen door speed gebruik al uitgeput zijn ofzo zodat je een dag later meer xtc moet nemen dan normaal om daar het gewenste effect van te krijgen.

Ik had het volgende voor op een zeer foute week:
zaterdag halve g coke (goed gevoeld)
zondag halve g coke (al wat minder gevoeld)
dinsdag speed gebruik (kon ik al meer van nemen dan anders maar ben niet zeker of het wel goede was)
woensdag speed en s nachts 340mg mdma (2x defqons :xtc: ) => extreem veel voor mij, nooit meer dan 170 genomen (maar het was ook nog maar 6 weken geleden voor ik laatst pillen had genomen, 165mg toen)
donderdag halve g coke en ook vrij weinig effect

(ik weet dat dit veel te veel is, was dom van mij... doe dit nooit mensen!)
wakki
Newbie

Re: Meerdere soorten drugs recreationeel gebruiken

Berichtdoor methy op 28 feb 2012 19:13

lol
methy
Newbie

Berichtdoor wakki op 28 feb 2012 19:42

Dit is een heel serieuze vraag, dus graag een serieus antwoord anders ga je maar iemand anders zijn topic vervuilen...
die foute week praat ik helemaal niet goed maar het is wel gebeurd en nu zit ik met deze vragen

Grtz
wakki
Newbie

Berichtdoor Cosmic Controler op 29 feb 2012 20:35

ik denk het wel. na je vaker gaat gebruiken treed er simpelweg gewenning op. dat kan al optreden bij kleine hoeveelheden.

maar het kan natuurlijk ook aan de kwaliteiten liggen van de drug. de ene keer is het weer beter dan de andere.
Geniet er van voordat het voorbij is.
Cosmic Controler
Bewuste gebruiker

Berichtdoor slappehap op 26 maart 2012 00:49

Lekker weekje :)

Al de door jou genoemde drugs hebben hun effect op dopamine en serotonine neurotransmitters. Dus, ja, zo kort achter elkaar zal zeker invloed hebben op het effect. Zal een tijdje duren voordat alles weer (relatief) in orde is.

Zelf zou ik toch wel een rust periode aanhouden van ca. 1 maand per 'sessie' voor maximum effect.
slappehap
Newbie

Berichtdoor metal-fucking-head op 02 jul 2012 18:39

lol
je bent een recreationele junk
:lol:
metal-fucking-head
Newbie

Berichtdoor Cooper op 02 jul 2012 21:13

Coke, speed en mdma kunnen wel een wisselwerking op elkaar hebben als het gaat om gevoeligheid. Wiet heeft hier verder geen merkbare invloed op.

Coke, speed en in mindere mate mdma maken aanspraak op je dopamine reserves. Als je een dag veel speed gebruikt, en de dag erna coke, zou het goed kunnen dat je van de coke minder voelt als normaal.

Bij wekelijks gebruik treedt er vaak ook gewenning op. Als je wekelijks speed zou gebruiken, dan kan het zijn dat je lichaam meer nodig heeft om dezelfde hoeveelheid dopamine en noradrenaline vrij te maken. Ook raak jij zelf gewend aan het effect. Om het effect dan opnieuw even speciaal te maken, heb je behoefte aan een hogere dosis. Dit geldt bijvoorbeeld sterk voor mdma en wiet.
Cooper
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Drugs