opzoek naar de juiste drug

Wat je ook maar over drugs wil weten of kwijt wil, hier kan het! Hier ben je ook aan het goede adres wanneer een specifieke drug niet genoemd staat bij de andere categoriën

opzoek naar de juiste drug

Berichtdoor lepelbakje op 19 dec 2016 22:11

Hallo,

Ik ben er na ongeveer 5 keer xtc gebruiken achter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de dip van mdma. Ik had een dinsdagdip van ongeveer zes weken terwijl ik telkens minimaal 8 weken tussen het gebruiken liet.

Ik ga het komende half jaar dan ook geen enkele drug nemen zodat mijn serotonine weer op een goed peil kan komen.

Ik ben wel aan het nadenken over eventuele andere opties qua uppers, en ik hoop dat jullie hier tips over hebben.

Ik wil geen verslavende drugs gaan gebruiken zoals bijv. speed.
Ook wil ik dus een drug die mijn serotonineniveau niet of minder aanspreekt dan dat mdma dat doet.

Als iemand tips of informatie hierover heeft hoor ik dit heeeeel graag!

Groeten.
lepelbakje
Newbie

Re: opzoek naar de juiste drug

Berichtdoor ZERO- op 19 dec 2016 22:14

Eh ja ik gebruik ook niet zo vaak mdma omdat ik gevoelig ben voor depressies maar af en toe speed gaat wel prima. Dus eigenlijk zou ik zeggen dat.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Tekzor668 op 19 dec 2016 23:37

speed zoals ZERO aangeeft. 4FMP is ook een optie. 2cb heb je ook geen al te erge dip van.
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 20 dec 2016 00:04

Speed is te verslavend vind lepelbakje waar ik me volledig in kan vinden. Zou ook iets als 2cb of salvia of DMT of iets in die richting misschien?
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Peppi en Coki op 20 dec 2016 00:07

Er zijn echt genoeg uppers die je i.p.v. MDMA kan nemen, de vraag is alleen waarvoor je het wilt gebruiken. Feesten? Dan zou ik 4-FA of toch speed aanraden. Bij speed is het niet zo dat je na één keer gebruiken gelijk verslaafd bent, enige wat je nodig hebt is een beetje discipline om je te houden aan een aantal regels die je voor jezelf moet opstellen (zoals niet vaker gebruiken dan x, geen weekenden volledig doorhalen, altijd wat eten - hoe lastig het ook is, etc). Lukt dit, dan heb je een redelijk aangename drug die je zeker wel wat feestjes door helpt. Wat je ook kan doen is een lage dosis 2C-B (eentje waardoor je niet hard staat te trippen op een feest, tenzij jou dat vet lijkt natuurlijk) en een erg kleine hoeveelheid speed om een mogelijke onaangename body high weg te nemen.

Wat je ook kiest (misschien houd je het voortaan bij alleen fris, of energy drink, of alcohol, of alle drie tegelijkertijd :P), besef je wel dat elk middel een andere werking heeft en je niet moet verwachten dat alles hetzelfde is als bij MDMA. Dit voorkomt al een hoop teleurstelling.
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor UmbraVitae op 20 dec 2016 01:21

4FMP vind ik meer dan goed alternatief voor mdma en de dip is bij mij ook pak minder en de positieve effecten zoals euphorisch, leuke bodyhigh en praterig blijven bestaan en zelfs meer energy dan mdma. Dan is er nog 2cb, ook een aanrader, maar dit is qua effecten meer richting lsd dan mdma/xtc, het geeft mij controleerbare visuals en smaak en geur wordt intenser, maar ben niet volledig weg zoals bij lsd wel eens het geval is :p beiden geven geen dip en ook geen darm of maagklachten. Ghb kan ik ook aanraden, maar pas hiermee op, doseren is moeilijk, maar bij juiste dosis krijg je lekker gevoel, warm, praterig, wat loom, dus dit is geen energybooster of stimulant à la mdma, want ga je minimaal boven deze dosering wordt het al gouw een slaapmiddel, je lichaam wordt verdoofd zoals alcohol doet bij overmatig gebruik. Aan jou de keuze :wink:
UmbraVitae
Newbie

Berichtdoor Exceptional Insight op 20 dec 2016 08:23

Het ligt aan het karakter van het beestje of iets verslavend is, of niet. Niet aan de drug.

Maar dan iets minder zwart wit.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor lepelbakje op 20 dec 2016 11:00

hallo,

ten eerste bedankt voor jullie reacties!!!

Speed blijft voor mij geen optie omdat ik geen verslavende stoffen drugs wil gebruiken.
4fmp lijkt me met de informatie die ik nu heb een goede optie!

Ik ben wel benieuwd hoe erg 4fmp mijn serotonine aanspreekt omdat ik geen risico wil lopen op weer zon enorme dinsdagdip als die van een tijdje geleden.

Is er hier iemand die meer theorie weet over de drug 4fmp in combinatie met je serotonine niveau? of is hier simpelweg nog geen onderzoek naar gedaan?

Ik hoor graag van jullie!!!
lepelbakje
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 20 dec 2016 18:03

4-FA werkt een stuk minder heftig op serotonine in dan MDMA, maar het heeft nog steeds een flink effect op je serotonine dus lijkt mij niet verstandig als je je serotonine systeem een tijd rust wilt geven.

Als je een upper zoekt die amper op serotonine inwerkt is speed toch wel echt een goede optie en zolang je niet meteen heel vaak gaat gebruiken valt het wel mee hoe verslavend het is.

Als speed echt geen optie is zul je het in een hele andere hoek dan uppers moeten gaan zoeken.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor ZERO- op 20 dec 2016 19:04

Exceptional Insight schreef:Het ligt aan het karakter van het beestje of iets verslavend is, of niet. Niet aan de drug.

Maar dan iets minder zwart wit.

Dat wilde ik ook zeggen, maar ik kon het niet verwoorden, daarom liet ik dat jou doen.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Mudita op 20 dec 2016 20:09

Het lijkt mij juist dat 4-FMP ook niet echt een betere optie zal zijn dan MDMA (correct me if i'm wrong). Als je een drug wilt gebruiken om in de feeststemming te komen dan zou ik toch echt een kleinere dosis 2-CB nemen. Dat je speed niet wil gebruiken kan ik wel begrijpen. Je zou ook nog iets als ketamine kunnen proberen maar dan lijkt speed mij toch wat minder verslavend en veiliger qua doseringen (tenzij je echt weet wat je doet).

Als het je niet om een feeststemming gaat zou je eventueel nog kunnen kijken wat je van psychedelica vind. Maar het blijft moeilijk om een drug op te noemen die niet verslavend is want eigenlijk is bijna elke drug verslavend.
"Life isn't about the destination, it's about the journey"
Mudita
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 21 dec 2016 12:03

Ik vind dat nogal wat conclusies. Ieder moet voor zichzelf beslissen welke drug het prettigst is toch? Ik heb persoonlijk veel liever speed dan psychedelica bijvoorbeeld op een feest.

Overigens is ketamine ook niet voor iedereen verslavender dan speed. Ik denk zelfs dat meer mensen verslaafd aan speed raken dan aan keta.
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 17 feb 2017 02:13

lepelbakje schreef:Hallo,

Ik ben er na ongeveer 5 keer xtc gebruiken achter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de dip van mdma. Ik had een dinsdagdip van ongeveer zes weken terwijl ik telkens minimaal 8 weken tussen het gebruiken liet.

Ik ga het komende half jaar dan ook geen enkele drug nemen zodat mijn serotonine weer op een goed peil kan komen.

Ik ben wel aan het nadenken over eventuele andere opties qua uppers, en ik hoop dat jullie hier tips over hebben.

Ook wil ik dus een drug die mijn serotonineniveau niet of minder aanspreekt dan dat mdma dat doet.

Groeten.

met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor drugs die je serotonine ontregelen
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 17 feb 2017 03:51

autysd schreef:
lepelbakje schreef:Hallo,

Groeten.

met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor(medicatie en) drugs die je serotonine ontregelen

En medicatie je zou je verbazen hoeveel mediactie erin drugs worden toegevoegd om het effect te verksterken. Met soms dodelijke scenario's helaas:(
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor SkittlesAndMe op 17 feb 2017 16:19

autysd schreef:met de serotonine zit je fout

Wat is er fout volgens jou? Ik vond niet zo veel verkeerd aan het bericht van lepelbakje eigenlijk..

Wat jij zegt klopt niet. Warme melk met honing bevat zo weinig tryptofaan dat de hoeveelheid serotonine die je daar uithaalt geen merkbaar verschil gaat maken, zelfde verhaal met bananen. Zijn hardnekkige fabeltjes helaas.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor HoMaar! op 17 feb 2017 18:46

Een 100ug LSD staat ook garant voor een leuk feestje, met genoeg stimulatie om lang en veel te dansen.
HoMaar!
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 17 feb 2017 18:47

HoMaar! schreef:Een 100ug LSD staat ook garant voor een leuk feestje, met genoeg stimulatie om lang en veel te dansen.

Die garantie kun jij niet geven... Dat kan net zo goed een kutfeest opleveren als de trip even niet helemaal lekker valt
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 18 feb 2017 02:41

SmartieAndMe schreef:
autysd schreef:met de serotonine zit je fout

Wat is er fout volgens jou? Ik vond niet zo veel verkeerd aan het bericht van lepelbakje eigenlijk..

Wat jij zegt klopt niet. Warme melk met honing bevat zo weinig tryptofaan dat de hoeveelheid serotonine die je daar uithaalt geen merkbaar verschil gaat maken, zelfde verhaal met bananen. Zijn hardnekkige fabeltjes helaas.

ik koos een willekeurige bron:http://woman.thenest.com/foods-increase-serotonin-induce-sleep-1575.html
-het is ofc niet nodig de melk met de bananen samen to moeten nemen :wink:
-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 18 feb 2017 07:37

autysd schreef:-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)

Het probleem met xtc zit hem niet alleen maar in het uitputten van je serotonine voorraad, die is redelijk snel weer aangevuld inderdaad. Het grootste probleem zit hem vooral in de schade die het op het serotonine stelsel aanbrengt, dat herstel duurt veel langer. Vandaar dat wordt aangeraden telkens minstens 3 maanden tussen gebruik te laten. Aangezien lepelbakje veel problemen met de dip van xtc ervaart is het dus geen slecht idee om zijn hersenen nu maar even 6 maanden rust te geven.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 01:20

Psychedelibee schreef:
autysd schreef:-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)

Het probleem met xtc zit hem niet alleen maar in het uitputten van je serotonine voorraad, die is redelijk snel weer aangevuld inderdaad. Het grootste probleem zit hem vooral in de schade die het op het serotonine stelsel aanbrengt, dat herstel duurt veel langer. Vandaar dat wordt aangeraden telkens minstens 3 maanden tussen gebruik te laten. Aangezien lepelbakje veel problemen met de dip van xtc ervaart is het dus geen slecht idee om zijn hersenen nu maar even 6 maanden rust te geven.

dank je voor de expertise :)
-geldt dit voor personen die stoppen met xtc
-of voor personen die tussen xtc gebruiksperiodes zitten ?
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Peppi en Coki op 20 feb 2017 11:26

autysd schreef:dank je voor de expertise :)
-geldt dit voor personen die stoppen met xtc
-of voor personen die tussen xtc gebruiksperiodes zitten ?

Hij heeft standaard al een vrij erge dip, wat erop kan wijzen dat zijn serotonine systeem mogelijk al beschadigd is/op een laag niveau, vandaar dat er een langere pauze wordt aangeraden dan normaal.

In principe is iedereen zo'n pauze aan te raden, want als je standaard elke 2-3 maanden MDMA gebruikt, dan blijf je het 'MDMA'-effect grotendeels wel gewoon houden maar dan is de magie er van af (omdat het dan meer een standaard iets is geworden ipv een leukigheidje zo af en toe).
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Drugs