Blowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

Blowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

Berichtdoor discy op 24 okt 2006 00:46

Goeie dag allemaal,

Na een paar uurtjes huiswerk maken heb ik soms wel behoefte om te gaan blowen. Mijn vraag is echter:

Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?
En zo ja, hoe erg is dit en na hoeveel tijd onthoud je de dingen wel?

ik hoop dat één van jullie hier antwoord op weet. Vooral op de vraag na hoeveel tijd je de leerstof wél onthoud.

Groetjes,
Vincent
discy
Newbie

Berichtdoor yellowmoon op 24 okt 2006 00:52

bij mij gebeurt zo

als ik iets stoned leer herinner ik het me als ik andere keer stoned ben
en als nuchter iets leer herinner ik het beter als ik nuchter ben weer

maar in het algemeen dat wiet helpt met leren enzo dat is gewoon bullshit
yellowmoon
Bewuste gebruiker

Berichtdoor discy op 24 okt 2006 00:58

yellowmoon schreef:als ik iets stoned leer herinner ik het me als ik andere keer stoned ben

Ik bedoel als je nuchter leert, en vervolgens direct erna gaat blowen. Of je dan vergeet wat je 10 minuten geleden geleerd hebt. Misschien hebben je hersens even nodig om het op te slaan ofzo.
Als ik stoned ben en ga leren vergeet ik ook vaak wat ik net heb gelezen, dus vraag me af of dat ook 'terugwerkend' werkt.
discy
Newbie

Berichtdoor Lana op 24 okt 2006 10:50

Welnee joh. Als je goed hebt geleerd, zit het na die joint ook nog wel in je hoofd hoor. Dat komt er wel weer uit op het moment dat je het nodig hebt.
Maar dan moet je wel GOED leren en niet halfseballen zo je boekje eens doorbladeren.
Lana
Wijs gebruiker

Berichtdoor Jeller op 24 okt 2006 22:38

idd zo denk ik er ook over
Jeller
Badass junkie

Berichtdoor discy op 24 okt 2006 22:55

..
Laatst bijgewerkt door discy op 25 okt 2006 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
discy
Newbie

Berichtdoor discy op 24 okt 2006 22:56

..
Laatst bijgewerkt door discy op 25 okt 2006 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
discy
Newbie

Berichtdoor discy op 24 okt 2006 22:56

Jeller schreef:idd zo denk ik er ook over

hmm okee. heb het vandaag getest:p eerst 3 begrippen leren.. half uurtje wachten, dan 3 begrippen leren en meteen erna blowen. en ik wist ze de volgende dag allemaal even goed :rolleyes: .

maa als je echt iets ingewikkelds hebt geleert dan denk je er daarna nog wel een beetje over na. Dat doe je niet als je hebt geblowd.
discy
Newbie

Berichtdoor Eier op 25 okt 2006 20:12

Of je gaat gewoon opletten in de les, scheelt ook weer bruikbare tijd.
Eier
Bewuste gebruiker

Berichtdoor discy op 25 okt 2006 22:13

Eier schreef:Of je gaat gewoon opletten in de les, scheelt ook weer bruikbare tijd.

o ja, wat slim :mrgreen: . en lessen voorbereiden is ook belangrijk.
discy
Newbie

Berichtdoor qinn op 26 okt 2006 12:19

Bij mij is het wel zo dat als ik geblowd heb en dan naar school toe moet of wat dan ook dat ik me eigen niet helemaal 100% kan concentreeren op wat ik doen moet.
Meestal zit ik dan steeds met de gedachten ergens anders aan te denken.

Maar als ik egt goed geleerd heb dan weet ik nog wel wat ik doen moet...
It's a fucked up world
A fucked up place, everybody's judge by thir fucked up face
Fucked up dreams, fucked up life
A fucked up kid with a fucked up knife
Fucked up age with fucked up sex
Fake ass titties on a fucked up chest
qinn
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MidasJ op 26 okt 2006 16:28

Ik heb afgelopen jaar mijn vmbo gt diploma gehaald, en ja nooit geleerd natuurlijk 60% van de lessen niet geweest, maar ik die examens leren en om mezelf echt goed te testen ben ik bij 1 examen knetter stoned naar binnen gegaan en gemaakt en alleen voor dat vak "aardrijkskunde" (mijn beste vak des tijds) een onvoldoende gehaald, dus je word er niet slimmer van van blowen dat heb ik zelf ondervonden :wave: :wave:
Een Dag Geblowd = De Volgende Dag Moeilijk Opstaan!
MidasJ
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor zommes op 26 okt 2006 16:37

Zo lang je maar niet voor het leren blowt.

Maar vergeet niet dat je van het blowen minder goed slaapt en dus de volgende dag een slechtere concentratie hebt bij je toets. Dus blowen in toetsperiodes is sowieso niet aan te raden.
zommes
Badass junkie

Berichtdoor discy op 26 okt 2006 16:44

zommes schreef:Zo lang je maar niet voor het leren blowt.

Maar vergeet niet dat je van het blowen minder goed slaapt en dus de volgende dag een slechtere concentratie hebt bij je toets. Dus blowen in toetsperiodes is sowieso niet aan te raden.

Dat is vooral bij blowen vóór het slapen toch? Dus als je 4-6 uur voordat je gaat slapen nog een jointje neemt.

Edit: Valt me trouwens op dat als ik blow vlak voor het slapen het net is alsof ik niet droom..en als ik dan moet opstaan ik altijd vol midden in een droom wakker wordt. Ook tijdens het "snoozen". Anders dan als ik niet blow.
discy
Newbie

Berichtdoor zommes op 26 okt 2006 16:46

Daar heb je gelijk in, maar als je eerst nog wil leren en dan blowen is het toch meestal alweer 's avonds..? :p

In mijn schoolperiode was vaak de standaard om voor het slapen nog ff een joint te roken, dat is dus echt niet aan te raden.
zommes
Badass junkie

Berichtdoor discy op 26 okt 2006 16:50

zommes schreef:Daar heb je gelijk in, maar als je eerst nog wil leren en dan blowen is het toch meestal alweer 's avonds..? :p

In mijn schoolperiode was vaak de standaard om voor het slapen nog ff een joint te roken, dat is dus echt niet aan te raden.

Dat wel, tenzij je om 9 uur opstaat en tot 14u leert. Ik doe nu ook vaak blowen voor het slapen omdat ik overdag wil leren.. precies wat je zegt. merk ook dat ik dan minder goed uitrust en de volgende ochtend niet kan concentreren. maar ja, zal er vanzelf wel een keer mee stoppen :oops: .

Moet leren om zonder blowen toch et huiswerk enzo uit me hoofd te zetten.
discy
Newbie

Berichtdoor zommes op 26 okt 2006 16:54

Ja, doe dat vooral.

(onder andere) Door het blowen heb ik mijn middelbare school niet gehaald en dat is toch vervelend als je daarna een vervolgopleiding wil gaan doen.
zommes
Badass junkie

Re: Blowen na het leren. (leerwerk vergeten?)

Berichtdoor sjaartrol op 26 okt 2006 18:23

discy schreef:Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?

ik alleszinds nie, ik rook tijdens de examens savonds ook joint, soms ook juist na mn examen en dus voor ik nog moet gaan leren...

nuja, ik leer ook wel heel makkelijk en kan snel onthouden, waarschijnlijk als ik niet smoor hoef ik zelfs geneens te leren :p
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor discy op 26 okt 2006 18:25

sjaartrol schreef:ik alleszinds nie, ik rook tijdens de examens savonds ook joint, soms ook juist na mn examen en dus voor ik nog moet gaan leren...

nuja, ik leer ook wel heel makkelijk en kan snel onthouden, waarschijnlijk als ik niet smoor hoef ik zelfs geneens te leren :p

Komt dat het onthouden bij jou zo makkelijk gaat dan niet doordat de opleiding die je doet voor jou relatief erg makkelijk is? Wat je zegt herken ik namelijk wel heel erg van de middelbare school.
discy
Newbie

Berichtdoor BacingsPen op 26 okt 2006 19:00

yellowmoon schreef:bij mij gebeurt zo

als ik iets stoned leer herinner ik het me als ik andere keer stoned ben

maar in het algemeen dat wiet helpt met leren enzo dat is gewoon bullshit

Cannabis versneld je leerprocessen :D :rolleyes:
555
BacingsPen
Badass junkie

Berichtdoor discy op 26 okt 2006 19:02

SpacingBen schreef:Cannabis versneld je leerprocessen :D :rolleyes:

Op wat voor manier? Of is het sarcatisch / slaat het nergens op.
discy
Newbie

Berichtdoor skaffaman op 26 okt 2006 19:24

Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.
There Is More To Explore, Then Reality Has TO Offer...
skaffaman
Newbie

Berichtdoor discy op 26 okt 2006 21:19

skaffaman schreef:Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.

heb je misschien ook bronnen die dat bevestigen? ik kan alleen maar vinden dat het je concentratie verminderd :cry: .
discy
Newbie

Berichtdoor Osi` op 27 okt 2006 14:04

discy schreef:
skaffaman schreef:Een klein beetje wiet roken versterkt je concentratie, analytisch vermogen en neemt vermoeidheid weg. Meer roken zorgt ervoor dat je stoned wordt. Dus als je een klein beetje rookt en je wel relaxt voelt maar neit stoned bent kun je beter leren, onthouden, concentreren. Tenminste ik wel.

heb je misschien ook bronnen die dat bevestigen? ik kan alleen maar vinden dat het je concentratie verminderd :cry: .

Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.
Osi`
Bewuste gebruiker

Berichtdoor discy op 27 okt 2006 15:37

Osi` schreef:Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.

Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .
discy
Newbie

Berichtdoor BacingsPen op 28 okt 2006 08:43

discy schreef:
SpacingBen schreef:Cannabis versneld je leerprocessen :D :rolleyes:

Op wat voor manier? Of is het sarcatisch / slaat het nergens op.

Sarcastisch, omdat de meeste lui die ik ken hun school verneuken sinds ze smoken..

Maar heb zelf altijd ervaren dat o.a. sommige inzichtvragen een heel stuk gemakkelijker waren na het roken van een sticky :)
555
BacingsPen
Badass junkie

Berichtdoor Osi` op 28 okt 2006 11:08

discy schreef:
Osi` schreef:Uit je bol zegt, als je een pure zou roken (dus gewoon een kleintje ofzo) dat je dan alles beter zal opvangen en verwerken in je hersenen en dat je het gewoon direct snapt wat je bedoelt.

Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .

Bron is "Uit je bol" :) En wees een keer niet eens zo "aanvallend", een mens kan ook fouten maken hé ... tjonge tjonge.
Osi`
Bewuste gebruiker

Berichtdoor sjaartrol op 28 okt 2006 12:01

discy schreef:
sjaartrol schreef:ik alleszinds nie, ik rook tijdens de examens savonds ook joint, soms ook juist na mn examen en dus voor ik nog moet gaan leren...

Komt dat het onthouden bij jou zo makkelijk gaat dan niet doordat de opleiding die je doet voor jou relatief erg makkelijk is? Wat je zegt herken ik namelijk wel heel erg van de middelbare school.

mja, waarschijnlijk wel :p ik kan echt wel beter (heb vroeger tijdje latijn gedaan, strever dak ben :)), maar dan moet ik echt keiveel leren, en met de richting die ik nu doe (biotechnische wetenschappen TSO) kan ik nog evenveel gaan verder doen, enkel niets met talen of geen ingenieur, maar da wil ik ook helemaal nie doen :)

maar ik kan zowiezo ook nog relatief goed onthoude, soms kom ik met van die gebeurtenissen af van 5-10 jaar gelede en dan zegt iedereen 'huh, waar komt gij nu ng mee af, daar wistek nix nemeer van'
sjaartrol
Bewuste gebruiker

Berichtdoor discy op 28 okt 2006 12:36

Osi` schreef:
discy schreef:Is dat zo dan? Dat jeje beter concentreerd als je een heel klein beetje hebt geblowd.. daarvan zou ik graag bronnen zien. Denk zelf dat het meer tussen je oren zit, dat jeje rustiger voelt bent.. en dan denkt dingen beter te kunnen onthouden, in plaats van dat het echt zo is :rolleyes: .

Bron is "Uit je bol" :) En wees een keer niet eens zo "aanvallend", een mens kan ook fouten maken hé ... tjonge tjonge.

Ow sorry :oops: . je had de bron ook al genoemd. Excuses dat ik aanvallend overkwam, was meer nieuwsgierig.. :)
discy
Newbie

Berichtdoor Jacky op 28 okt 2006 18:12

discy schreef:Goeie dag allemaal,

Na een paar uurtjes huiswerk maken heb ik soms wel behoefte om te gaan blowen. Mijn vraag is echter:

Vergeet je de dingen die je hebt geleerd (huiswerk) als je direct daarna blowt?

ik hoop dat één van jullie hier antwoord op weet. Vooral op de vraag na hoeveel tijd je de leerstof wél onthoud.

Groetjes,
Vincent

:smoke: Het is nooit goed om na het leren te gaan blowen. Mijn ervaring is dat je geen fluit kan onthouden!

Groet van Jacky
Jacky
Newbie

Berichtdoor reggae-weedjunk op 28 okt 2006 19:06

Mij lukt het wel mijn geheugen is wel goed :D
Look at DF. And if you don't like to trip on LSD you can f*ck off.
reggae-weedjunk
Bewuste gebruiker

Keer terug naar De coffeeshop