wiet en omgeving

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

wiet en omgeving

Berichtdoor Dani op 18 mei 2012 14:08

Hoi,

Even paar vraagjes,

Vinden jullie dat het gebruik van wiet invloed heeft op je sociaal functioneren. Is het contact met de mensen uit je omgeving veranderd hierdoor?
en als dit veranderd is hoe kunnen andere mensen je helpen om toch je vrienden, familie, werk enzovoort te behouden?

gr,

Dani
Dani
Newbie

Re: wiet en omgeving

Berichtdoor PepTalk op 18 mei 2012 14:37

Ik heb nooit last gehad van een veranderde sociale omgeving.
Ik vind ook niet dat dit aan de wiet ligt, of door het wietgebruik komt.

Wanneer je graag vaak en veel blowt gaan sommige mensen gewoon andere prioriteiten stellen.
Ze blowen dan liever (alleen) in plaats van met vrienden of familie om te gaan.

Andere mensen hoeven jouw toch niet te helpen om je werk te behouden?
Als je werk/opleiding/socialekring op het spel staat, dan lijkt me de keuze tussen blowen en echt belangrijke dingen makkelijk gemaakt?
Uiteraard heb je ook nog die verslaving die mee kan spelen, maar na een jaar of 5 dagelijks blowen kan ik nog steeds mijn prioriteiten stellen en kan ik nog net zo goed met oude vrienden opschieten als daarvoor.
Uiteraard veranderen je sociale kringen om de zoveel tijd, andere school/werk/woonplaats of een veranderende persoonlijkheid/interesses.

Wanneer ik daadwerkelijk onder invloed ben merk ik wel verschil in sociaal functioneren.
Soms word ik erg spraakzaam, en krijg ik zin om met andere te sociolizen en soms heb ik juist zin mezelf even af te zonderen en lekker wat te gamen of lezen.
"We are dealing with the best-educated generation in history.
But they've got a brain dressed up with nowhere to go."
-Timothy Leary
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Dani op 25 mei 2012 08:59

oke bedankt voor je uitgebreide reactie.
Dani
Newbie

Berichtdoor PepTalk op 25 mei 2012 21:59

En wat is de reden dat die vragen door jouw hersenen raasden? :)
"We are dealing with the best-educated generation in history.
But they've got a brain dressed up with nowhere to go."
-Timothy Leary
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Rosetta op 28 mei 2012 09:13

Hallo,

Ik blow momenteel weer,alleen in de namiddag of savonds,dat ik niks meer hoef te doen.
Had 9 maanden niet meer geblowt,maar afgelopen twee weken heb ik weer veel geblowt,
na vandaag stop ik er weer mee.Dan is het op en "probeer" ik om voorlopig geen nieuwe te halen.,het is ook zo duur hè
Ik kan overdag niet met wiet functioneren,ik ben dan erg paranoia,denk dat de mensen het aan me zien,overdag blowen doe ik dus niet.In het verleden blowde ik dag in dag uit.
Dat kan ik nu niet meer.Je word ook ouder...
Mijn familie vinden het vreselijk als ze weten dat ik blow,dus vertel hun niet meer alles.
Altijd dat domme gezeur.
Ik vind alcohol erger als een jointje roken,maar dat kan ik mijn familie maar niet aan hun verstand brengen.Ben nu 38 jaar wil echt geen gezeur meer van mijn ma of pa,of broers dat ik een joint ga roken!!! Het is mijn leven.
Gebruik geen heroine,coke meer ook geen alcohol,wel onderhoudsdosis methadon.
Mijn verslavingsarts zegt zelfs:Als je een jointje rookt geen bezwaar.
Ik vind blowen Heerlijk en Relaxed als ik savonds alleen thuis ben,op de bank voor de tv...
Geen mensen om me heen,,,
de telefoons uit,...
Heeeeerlijk,,,,
:stoned:
Rosetta
Newbie

Berichtdoor Dani op 12 jun 2012 16:29

sorry beetje late reactie, maar ik was met een onderzoekje hierover bezig. Ik las vaak in boeken dat cannabis invloed heeft op je geestelijk en lichamelijk functioneren, maar niet veel over het feit dat het invloed heeft op je sociaal functioneren. Ik denk persoonlijk wel dat het invloed op dat vlak kan hebben en wilde weten hoe andere mensen hierover denken...

gr,
dani
Dani
Newbie

Berichtdoor Smoken op 18 jun 2012 09:01

In mijn geval heeft het juist een positieve in vloed gehad op mijn Sociale Vaardigheden.
Hierdoor begrijp ik mensen beter. Als ik stoned ben begrijp ik beter de pshyche van de mens en waarom mensen handelen zoals ze handelen en dit zorgt er dan ook voor dat ik op betere oplossingen kom en weet hoe mensen zullen reageren op iets.
Dat is wel erg prettig.

Alleen wat uiteraard wel kan gebeuren is dat je alleen nog maar stoner-vrienden hebt.
Hier zou ik een beetje op letten, maarja als je nog heel jong bent maakt dat ook niet veel uit, want als je dan later besluit om te stoppen heb je nog alle tijd om nieuwe vrienden te maken ;)

Zelf ben ik nu even gestopt, want ik deed het een maand lang echt minimaal iedere avond voor het slapen en ook heel vaak overdag, vanwege veel stress op school.
Maar juist hierdoor ben ik erachter gekomen dat je gewoon lekker zorgeloos moet gaan blowen :P want het enige wat ik ff had was een week afkickverscheinselen (lichte hoofdpijn, veel denken voor het slapen, veel moe en gewoon zin in marihuana of alcohol) en daarna ging het weer goed en nu ben ik nogsteeds precies dezelfde persoon.
Volgens mij heeft marihuana echt weinig invloed op een mens, maar doe het niet de hele dag iedere dag, maar dat spreekt voor zich ;)

Peace ;)
Binnenkort rook ik er wel weer ff eentje hoor, maar gewoon ook goed, pure chocolope blunt :D en niet op mijn kosten haha xD
Don't drink and drive, smoke weed and fly or eat mushrooms and teleport.

Did: Hasj, wiet, XTC, alcohol, nicotine, truffels & kanna
Smoken
Belezen gebruiker

Keer terug naar De coffeeshop