kan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

kan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

Berichtdoor bouri op 10 jun 2010 13:33

goeie middag

mijn vraag gaat er naar uit dat je als belg nog altijd weed kan kopen ergens in nederland
heb al zoveel gehoord van mijn vrienden dat dit wel of niet meer kan wel of zonder pasje en ik kan niet meer volgen

bedankt voor de reacties
i work to live
i live to play
i play to dei
common boys and girls wanne play
bouri
Newbie

Re: kan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

Berichtdoor Winehouse op 10 jun 2010 13:41

Drugstoerist nummero 57845738578345843
Bio: parttime whore
Winehouse
Wijs gebruiker

Berichtdoor SmokeMe op 10 jun 2010 15:36

GOOGLE

Nee echt serieus.. hebben jullie daar ooit gehoord van GOOGLE

1e hit bij wietpas, en je ziet dat het er nog lang niet is
SmokeMe
Belezen gebruiker

Berichtdoor Winehouse op 10 jun 2010 15:43

Hier hoef je bij de meeste shops nog geen pasje te hebben. Volgens mij is dat aan de grens al wel, stukje verder rijden dus.
Bio: parttime whore
Winehouse
Wijs gebruiker

Berichtdoor SmokeMe op 10 jun 2010 15:54

Is nergens :wink:
SmokeMe
Belezen gebruiker

Berichtdoor mercury.31 op 10 jun 2010 16:58

ja dat kan, neem wel je paspoort mee anders kom je der in maastricht niet in
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat helaas niet door.
mercury.31
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 10 jun 2010 17:08

SmokeMe schreef:GOOGLE

Gewoon een "Ja, dat kan." was genoeg geweest. Had je nog tijd gescheeld ook.
Doctor, please, some more of these.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor PepTalk op 10 jun 2010 18:41

Exceptional Insight schreef:

Hij heeft wel gelijk.. In de tijd dat hij hier een account heeft aangemaakt, geactiveerd, gepost en gewacht op een antwoord had hij ook kunnen googlen en heen en weer kunnen rijden..

Als je alleen een ''ja dat kan'' als antwoord geeft, zitten we dadelijk met alleen maar zulke vragen :rolleyes:

Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :love:
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Exceptional Insight op 10 jun 2010 18:48

PepTalk schreef:Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :love:

Dit forum is ook om ervaringen te delen. Ga jij lekker ervaringen googlen!
Doctor, please, some more of these.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor PepTalk op 10 jun 2010 19:02

Deze vraag is toch wel erg kennis gericht.

Maar speciaal voor jou: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 4d8477ec82

3e link, ervaringen zat!
Maar zoals je leest, zijn ervaringen qua betrouwbaarheid vaak ondergeschikt aan vastgestelde kennis.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Greenlabs op 10 jun 2010 21:28

toen ik het de eerste x hoorde (is al weer wel een paar maandjes geleden) heb ik het gewoon aan een coffeeshopuitbater in de grensstreek gevragen.... hij had er nog niet eens van gehoord meen ik mij te herinneren (of toch iets in die aard, het was er iig nog LANG niet)

verder, zo'n wietpas kan je als belg ook gewoon kopen dacht ik. Je moet alleen een keertje naar nederland rijden zonder wiet te halen (want de dag dat je je pas besteld kan je nog niets kopen ofzo? die pas wordt naar je thuis opgestuurd)
Greenlabs
Belezen gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 11 jun 2010 00:07

Klopt. Je moet als het ware lid worden van die ene coffeeshop.
Dit zodat de locals er vrijwel geen last van hebben ( afgezien van een ongelofelijke schending van privacy, want zoiets gaat gewoon op naam).

Als belg kun je die gewoon aanvragen, en een week later krijg je hem dan thuis gestuurd of kun je hem ophalen oid. Zo kunnen ze ook makkelijk controleren dat je niet meer dan 5 gram per dag koopt. En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Maar rustig.. Zo ver is het nog lang niet. Eer dat dit idee er door is zijn alle coffeeshops ( zeker in de grensgebieden) al lang gesloten vrees ik :( .
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Greenlabs op 11 jun 2010 11:13

PepTalk schreef:En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)
Greenlabs
Belezen gebruiker

Berichtdoor langeman op 11 jun 2010 16:51

In een ander topic geef je aan dat je niet goed weet om te gaan met blowen. Beter blow jij dus niet, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.
Laatst bijgewerkt door langeman op 12 jun 2010 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Er zijn geen goede of slechte stoffen, er is alleen goed of slecht gebruik.
langeman
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 11 jun 2010 19:11

langeman schreef:
bouri schreef:hey hey mijn zoon is nu bijna 5 jaar en heb gedurende heel de zwangerschap geblowt

wat op zich wel schadelijk is voor de baby maar als je zin hebt heb je zin
enige nadeel wat ik heb ondervonden aan mijn zoon is dat hij concentratie moeilijkheden heeft en dat hij zwakke longen had bij de geboorte voor de rest was hij een kern gezond manneke dat vanaf de 1ste maand lekker doorsliep snacht goed eet en heel actief is

dus ik denk als je niet overdrijft dan zal het wel lukke denk ik

Beter blow jij nooit meer, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.

Dit is een post uit een heel ander topic??

Greenlabs schreef:
PepTalk schreef:En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)

Denk niet dat ze het klantenbestand doorgeven aan justitie. Maar aangezien er vrij regelmatig invallen zijn bij cofeeshops, zullen ze de computers ook wel mogen inkijken.
Willen ze dan ik zeg maar wat een Nederlander uitgeleverd zien, dan kunnen ze natuurlijk met een lijst 200 Belgische drugsgebruikers/invoerders wapperen.

Bij een controle is het niet zo slim, als ze het pasje zien in je portemonnee ( of waar je het dan ook bij houd) dan zullen ze waarschijnlijk niet stoppen met zoeken..

Waarom heb je die bij dan? Het pasjes systeem is naar mijn weten nog nergens ingevoerd?
Is het een klantenkaart? 100punten bij elke 5 gram, bij 10.000.000 punten kun je die inwisselen voor een weekje Jamaica ofzo :lol: ?
PepTalk
Moderator

Berichtdoor langeman op 12 jun 2010 02:05

PepTalk schreef:Dit is een post uit een heel ander topic??

Ja, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig op deze manier. Ik heb het aangepast. Domme dingen doen we allemaal weleens. Zaak is om er van te leren.
Er zijn geen goede of slechte stoffen, er is alleen goed of slecht gebruik.
langeman
Bewuste gebruiker

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 03:56

mercury.31 schreef:ja dat kan, neem wel je paspoort mee anders kom je der in maastricht niet in

thx for de reactie
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 03:57

Winehouse schreef:Hier hoef je bij de meeste shops nog geen pasje te hebben. Volgens mij is dat aan de grens al wel, stukje verder rijden dus.

thx voor je berichtje :wink:
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 03:58

Greenlabs schreef:

Denk niet dat ze het klantenbestand doorgeven aan justitie. Maar aangezien er vrij regelmatig invallen zijn bij cofeeshops, zullen ze de computers ook wel mogen inkijken.
Willen ze dan ik zeg maar wat een Nederlander uitgeleverd zien, dan kunnen ze natuurlijk met een lijst 200 Belgische drugsgebruikers/invoerders wapperen.

Bij een controle is het niet zo slim, als ze het pasje zien in je portemonnee ( of waar je het dan ook bij houd) dan zullen ze waarschijnlijk niet stoppen met zoeken..

Waarom heb je die bij dan? Het pasjes systeem is naar mijn weten nog nergens ingevoerd?
Is het een klantenkaart? 100punten bij elke 5 gram, bij 10.000.000 punten kun je die inwisselen voor een weekje Jamaica ofzo :lol: ?[/quote]

cool thx :)
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 04:00

langeman schreef:In een ander topic geef je aan dat je niet goed weet om te gaan met blowen. Beter blow jij dus niet, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.

heum raar hier dit antwoord maar ale

tegenwoordig rook ik enkel als mijn zoon niet in de buurt is zelfs niet in huis dus dit is enkel 2 keer per jaar ofzo

ik ben tuurlijk slim genoeg om dit niet de buurt van men zoon te doen 8)
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 04:01

Greenlabs schreef:

wist niet dat er nu ook al met lidkaarten wordt gewerkt meestal rij ik gewoon naar een willekeurige shop omdat ik niet zoveel en zovaak nodig heb

bedankt voor de respons
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 04:02

PepTalk schreef:Klopt. Je moet als het ware lid worden van die ene coffeeshop.
Dit zodat de locals er vrijwel geen last van hebben ( afgezien van een ongelofelijke schending van privacy, want zoiets gaat gewoon op naam).

Als belg kun je die gewoon aanvragen, en een week later krijg je hem dan thuis gestuurd of kun je hem ophalen oid. Zo kunnen ze ook makkelijk controleren dat je niet meer dan 5 gram per dag koopt. En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Maar rustig.. Zo ver is het nog lang niet. Eer dat dit idee er door is zijn alle coffeeshops ( zeker in de grensgebieden) al lang gesloten vrees ik :( .

ok thx :wave:
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor bouri op 12 jun 2010 04:03

PepTalk schreef:

Hij heeft wel gelijk.. In de tijd dat hij hier een account heeft aangemaakt, geactiveerd, gepost en gewacht op een antwoord had hij ook kunnen googlen en heen en weer kunnen rijden..

Als je alleen een ''ja dat kan'' als antwoord geeft, zitten we dadelijk met alleen maar zulke vragen :rolleyes:

Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :love:

dacht dat ik hier moest zijn met de meeste drugs vragen aangezien het hier een drugsforum is
i work to live
i live to play
i play to dei
bouri
Newbie

Berichtdoor PepTalk op 12 jun 2010 16:09

Tuurlijk ben je slim genoeg om niet te blowen waar je kind bij is!
Jammer dat je die hersencellen nog niet ontwikkeld had toen je het IN JE EIGEN LICHAAM bij je droeg. Wat je tijdens de zwangerschap heb gedaan is even slecht als een baby van een joint laten trekken. Jou kind is voor zijn geboorte al in aanraking en onder invloed geweest van drugs.

En dit is een drugsforum ja, en ja daar moet je natuurlijk je vragen over drugs stellen.
Maar waarom zo veel moeite doen, tijd insteken, en in jou geval kut reacties ontvangen als je het met een paar muisklikkies en 2 regels lezen ook had geweten?

Wel weer erg sociaal dat je iedereen persoonlijk bedankt voor zijn of haar reacties!
Als tip hiervoor wil ik je wel meegeven dat je beter iedereen in 1 berichtje kunt bedankt door steeds gewoon een @... te geven. Blijft je topic wat overzichterlijker.
PepTalk
Moderator

Berichtdoor aapje000 op 14 jul 2010 16:53

hey ik heb ook nog een vraagje en wou hiervoor niet meteen een nieuw topic aanmaken omdat het hier ook nog wel in dit topic past.
Als je nu als Belg naar Maastricht gaat met de auto voor weed te halen hoe zit het dan met controles? Wordt er echt veel gecontroleerd op de snelweg bvb, ik kan me dit moeilijk inbeelden.
En als je gepakt wordt , moet je het dan gewoon afgeven of wordt er ook een pv opgesteld (ik neem aan dat dit wel te maken heeft met de hoeveelheid die je bijhebt bvb 5g is iets heel anders als een halve kg), ik heb wel gegoogeld enzo maar echt een eenduidig antwoord krijg ik hier niet te zien.

Ook nog tips ivm welke coffeeshops goed zijn qua klantvriendelijkheid, prijs/kwaliteit enzo?

Grtz :wink:
aapje000
Newbie

Berichtdoor Wietje op 15 jul 2010 15:25

@Aapje, je kan altijd pech hebben met een controle, ga daarom op uren dat controles niet logisch zijn ('s middags op ma di woe of do. ofzo)

Gewoon gaan, ket fixen, terugrijde, geniete ^^
Wietje
Belezen gebruiker

Berichtdoor weyoun22 op 16 jul 2010 12:06

PepTalk schreef:Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :love:

Dit forum is ook om ervaringen te delen. Ga jij lekker ervaringen googlen!

http://www.erowid.org/experiences/

:D
You are not free as long as you are the property of a God or government.

You are only free when you are master of your fate and captain of your soul.
weyoun22
Bewuste gebruiker

Berichtdoor KAKKEN op 18 jul 2010 04:12

JA IK KAN DAT WANT IK BEN DE BESTE
IK BEN DE BESTE
IK BEN GOD
IK BEN PRESIDENT
IK BEN THE ONE
IK BEN KONING
IK BEN KEIZER
I AM THE BEST
I AM THE ONE
I AM GOD
YOU ALL SUCK !!!!
KAKKEN
Newbie

Berichtdoor PepTalk op 18 jul 2010 05:30

And our manic depressed hero is back!!
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Pizza Haze op 24 jul 2010 17:08

Ja, maar je wordt hier niet serieus genomen. :P
Pizza Haze
Belezen gebruiker

Berichtdoor Irezz op 24 jul 2010 21:14

Maar wat met Belgen die doordeweeks in Nederland zijn gevestigd voor werk?
Transitions go smooth with a hand up my skirt.

Rainbows and spit that last forever.
Irezz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 25 jul 2010 01:41

Irezz schreef:Maar wat met Belgen die doordeweeks in Nederland zijn gevestigd voor werk?

Wat is daarmee?
Belgen die niet in Nederland werken kunnen wiet kopen, en die wel in Nederland werken ook.. :s
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Irezz op 25 jul 2010 02:06

PepTalk schreef:Wat is daarmee?
Belgen die niet in Nederland werken kunnen wiet kopen, en die wel in Nederland werken ook.. :s

Nu blijkbaar wel nog ja. Heel dit wietpasjessysteem is compléét aan me voorbijgegaan?
Transitions go smooth with a hand up my skirt.

Irezz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 25 jul 2010 04:54

Irezz schreef:
PepTalk schreef:Wat is daarmee?

Nu blijkbaar wel nog ja. Heel dit wietpasjessysteem is compléét aan me voorbijgegaan?

Duurt ook nog wel even voor het echt door is hoor.
PepTalk
Moderator

Berichtdoor Flameon op 25 jul 2010 23:22

Wietpas duurt inderdaad nog wel even en of het echt door komt ..... er zijn wel een aantal steden die een proefreclarium draaien
Flameon
Badass junkie

Berichtdoor spacelord op 18 aug 2010 23:43

Hoop dat het nog wel even blijft aanslepen, heb deze maand gelezen dat het niet zooo lang meer gaat duren voor de eerlijke (Nederlandstalige) Belg gebannen wordt.
Load universe into cannon. Aim at brain. Fire.
spacelord
Wijs gebruiker

Berichtdoor Beanhead op 19 aug 2010 22:47

Dan gaat de eerlijke belg gewoon zijn vingers wat vuiler maken :)
I luv asied
Beanhead
Wijs gebruiker

Berichtdoor Buddha Cheese op 20 aug 2010 09:33

Ik dacht dat je als Belg sowieso ook gewoon zo'n pasje kon aanvragen? Anders zou het ingaan tegen de discriminatiewetten binnen de Europese Gemeenscap. Kan je wel maar 3 gram of whatever per dag gaan halen natuurlijk, wat de reis naar Nederland wel minder interessant maakt.
Buddha Cheese
Belezen gebruiker

Berichtdoor spacelord op 20 aug 2010 11:45

Buddha Cheese schreef:Ik dacht dat je als Belg sowieso ook gewoon zo'n pasje kon aanvragen? Anders zou het ingaan tegen de discriminatiewetten binnen de Europese Gemeenscap. Kan je wel maar 3 gram of whatever per dag gaan halen natuurlijk, wat de reis naar Nederland wel minder interessant maakt.

Klopt, al zoude ze ons veel liever gewoon bannen maar dat gaat dus niet. Maar je betaald meer aan benzine dan aan de wiet voor die luttele 3 gram. Dan koop ik het liever gewoon hier.

Iemand een idee wanneer het systeem van start gaat?
Load universe into cannon. Aim at brain. Fire.
spacelord
Wijs gebruiker

Berichtdoor dfssdfde op 20 aug 2010 13:34

Flameon schreef:Wietpas duurt inderdaad nog wel even en of het echt door komt .....

Zeiden we dat met het paddoverbod ook niet :rolleyes:
DF is dood. Lang leve DF!

Come to the dark side. We have active admins and a "gezondheid" forum!
dfssdfde
Wijs gebruiker

Volgende

Keer terug naar De coffeeshop