Ga vaak bad, hoe voorkomen?

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

Ga vaak bad, hoe voorkomen?

Berichtdoor Regenboog95 op 31 jan 2013 22:15

Hay

Ik blow al ong een half jaar met mijn vriend mee. We roken gewoon samen 1 joint op, hij iets meer dan ik. Ik weet niet precies wat ie erin doet en hoeveel, wel dat het haze is.

Toen ik ermee begon ging het gewoon prima en ik had alleen maar prettige gevoelens. Sinds een paar maanden is dat heel erg veranderd. Ik ben echt heel vaak flink bad gegaan. Ik word dan heel misselijk en geef wel 5-10x over(meestal niet met veel kots ofzo). Ben ook vaak flauwgevallen ervan.

Natuurlijk is dit niet de bedoeling en wil ik niet meer,
Maar hoe kan ik het voorkomen? En hoe gaat die misselijkheid het snelst over?

Ik weet dat je genoeg gegeten moet hebben van te voren en alcohol erbij is ook niet echt prettig. Ik let hier ook meestal op, maar dan heb ik het nog vaak genoeg.
Regenboog95
Newbie

Re: Ga vaak bad, hoe voorkomen?

Berichtdoor willemv op 31 jan 2013 23:37

Je blowt nog niet zo lang en haze is zo'n beetje de sterkste soort wiet die je kan roken. Dus ik vind het niet zo gek dat je bad gaat ervan. Misschien wat minder potent wietsoortje uitproberen maar het zou ook kunnen dat je gewoon aanleg hebt om bad te gaan op wiet.
Spellingscontrole? Nog nooit van gehoord...
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor mandragora op 31 jan 2013 23:42

Wat meer suikers tot je nemen.... een indica'tje proberen of 50/50?
Hasj kan ook een oplossing brengen....evenals wat minder tot geen tabak erbij gooien.
*Live the life you love and love the life you live*
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor PepTalk op 01 feb 2013 10:21

En het belangrijkste: Maak je zelf niet gek door er constant aan te denken.
''Ga ik deze keer weer bad?''' ''Ohnee ik begin weer misselijk te worden''
De werking van wiet speelt heel erg in tussen je oren, alles kan gebeuren zolang je het zelf gelooft.

En naast alle andere tips: Rook gewoon wat minder.
Desnoods maar 1 of 2 hijsjes.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor Regenboog95 op 01 feb 2013 19:18

PepTalk schreef:En het belangrijkste: Maak je zelf niet gek door er constant aan te denken.
''Ga ik deze keer weer bad?''' ''Ohnee ik begin weer misselijk te worden''
De werking van wiet speelt heel erg in tussen je oren, alles kan gebeuren zolang je het zelf gelooft.

En naast alle andere tips: Rook gewoon wat minder.
Desnoods maar 1 of 2 hijsjes.

Ja k merk ook dat als ik blow ik er wel veel aan denk, niet constant maar wel ff. Ook als de rook inadem of ruik dan voel ik meteen een misselijk gevoel, gewoon omdat ik er aan denk.

En dat minder blowen doe ik mijn best voor en meestal neem ik ook wat minder, en als ik het aan voel komen stop ik sowieso.
Regenboog95
Newbie

Berichtdoor willemv op 01 feb 2013 22:14

Ik denk dat een andere soort wiet een hele wereld van verschil kan maken haze slaat veel harder in dan andere wietsoorten. Met blowen kun je het beste gewoon met orange bud beginnen en langzaam opbouwen dan merk je zelf wat het beste voor je werkt.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Penny Tration op 10 feb 2013 21:34

Rook een joint niet alsof het een sigaret is, bleef er rekening mee houden dat je na ongeveer pas 10 minuten echt voelt wat je hebt gerookt. Je kan hem beter even halverwege even laten liggen en als je na een (half) uurtje merkt dat je wel wat meer kan, dat je dan even bij blowed. Voel je alsnog dat je een beetje misselijk begint te worden dan is suiker inderdaad een goede oplossing. Eet bijvoorbeeld even een mars of iets en je zal merken dat het wel weer wat beter gaat.
Penny Tration
Newbie

Berichtdoor SoftCruise op 16 feb 2013 21:36

Gewoon goeie kwaliteit kopen sowiezo. Veel shops verkopen echt tering zooi waar je helemaal lijp van word, ik smoke zelf ook bijna altijd haze omdat ik dat de lekkerste space vind. Maar dat barfen en flauw vallen lijkt mij idd te wijten aan te weinig suiker ofsow. Ik ben 1 keer helemaal paranoia geworden omdat ik 10 km moest fietsen en helemaal uitgedroogd was in de zon en toen ik thuis kwam had ik helemaal geen speeksel meer en ik trok helemaal wit weg en had hartkloppingen vanhier tot tokyo. Dat was behoorlijk heftig maar dat was gewoon omdat ik fuckin dom was om niks te drinken of eten mee te nemen. gewoon lekker siroopje bij je hebben ;) en denk niet na over bad gaan want bad gaan kan eigenlijk niet , haze blijft een psychedelic drug en je kan het makkelijk sturen. Zo niet dan moet je idd wat softers smoken.
SoftCruise
Newbie

Berichtdoor willemv op 17 feb 2013 01:27

SoftCruise schreef:Gewoon goeie kwaliteit kopen sowiezo. Veel shops verkopen echt tering zooi waar je helemaal lijp van word, ik smoke zelf ook bijna altijd haze omdat ik dat de lekkerste space vind. Maar dat barfen en flauw vallen lijkt mij idd te wijten aan te weinig suiker ofsow. Ik ben 1 keer helemaal paranoia geworden omdat ik 10 km moest fietsen en helemaal uitgedroogd was in de zon en toen ik thuis kwam had ik helemaal geen speeksel meer en ik trok helemaal wit weg en had hartkloppingen vanhier tot tokyo. Dat was behoorlijk heftig maar dat was gewoon omdat ik fuckin dom was om niks te drinken of eten mee te nemen. gewoon lekker siroopje bij je hebben ;) en denk niet na over bad gaan want bad gaan kan eigenlijk niet , haze blijft een psychedelic drug en je kan het makkelijk sturen. Zo niet dan moet je idd wat softers smoken.

Wat is het voor onzin om te zeggen dat de meeste coffeeshops rotzooi verkopen. Als het echt zo grote rommel was zouden ze hun deuren kunnen sluiten want een shops moet wel kwaliteit leveren. Waarom omdat mensen dan ergens anders hun wiet gaan halen desnoods bij een shop die wel de kwaliteit garandeert en waar ik kom is dat zo. Juist de dealers er rondomheen proberen je opgefokte wiet te verkopen. Al kan ik begrijpen dat in steden waar meerdere shops zitten het voor een shop makkelijker is om troep te verkopen. Zoek dan een shop waar ze wel goede wiet hebben want die zijn er meer dan genoeg.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 23 feb 2013 11:28

Bad gaan heeft helemaal niets te maken met kwaliteit.
Is er met wiet gerommeld dan zul je er heus niet bad van gaan, eerder longemfyseem of kanker.

Het kan zo zijn dat wiet is behandeld met syntetische producten die het effect van THC benaderen, maar dit sneller paranoide ed. kunnen veroorzaken. Echter, dan nog steeds is het bad gaan niet percé door de wiet, maar door je eigen mindset.

In mijn ervaren verkopen zowel shops als dealers gewoon goede wiet. Mits je weet wat je koopt uiteraard. Je moet gewoon niet krentenieren en voor het goedkoopste product gaan.
Met hasj echter word, wederom alleen kijkend naar eigen ervaring, wel vaak gekut. Zowel bij de shop als bij de dealert.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor willemv op 25 feb 2013 00:19

Het is ook behoorlijk onrealistisch om in Nederland iets over de wiet te gooien want dan koopt niemand het meer. Voor elke wietsoort of verkoper heb je in principe zoveel anderen die wel gewoon een kwaliteitsproduct leveren.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Space_Girl op 25 feb 2013 01:32

het beste medicijn om niet ''bad'' te gaan is gewoon niet blowen :D :D :D :D
Mocht ik van de drugs bezwijken, mocht ik van de drugs vergaan laat dan op mijn grafsteen schrijven was te spaced om op te staan.
Space_Girl
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 25 feb 2013 09:27

willemvaag schreef:Het is ook behoorlijk onrealistisch om in Nederland iets over de wiet te gooien want dan koopt niemand het meer. Voor elke wietsoort of verkoper heb je in principe zoveel anderen die wel gewoon een kwaliteitsproduct leveren.

Niet helemaal waar. Er word redelijk wat over de wiet heen gegooit (en nog meer door de hasj) maar als het goed is merk je dit niet. Dus niet in smaak/geur of manier van branden maar maakt het de wiet wel zwaarder, plakkeriger of sterker.
De meeste shops zullen dit niet doen, maar growers wel. Echter, de shops zien/merken het net zo min als jou..
Shops naaien je alleen door met het gewicht te kloten. Het zal misschien niet meer dan 0,05 gram op een hele verschillen, maar dat is wel weer 5%. En dit is het geval wanneer je voorverpakte zakjes koopt, maar ook wanneer het voor je neus gewogen word.
Weegschalen wegen tot 1 cijfer achter de komma, wat gewoonweg nooit nauwkeurig genoeg is.
1 gram kan ook 0,95 zijn, iets wat dan ook vaak het geval is (gewoon je eigen weegschaal kennen en dit lukt je elke keer)

Overigens is de concurrentie niet overal even hoog, grensprovincies of afgelegen streken bijv.
Daar koop je gewoon wat er is, en bevalt het je niet dan mag je ff 25km gaan afleggen voor een alternatief.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor willemv op 25 feb 2013 10:00

Begin zelf steeds meer te twijfelen over wiet hier in Nederland overal waar ze je maar mee kunnen naaien daar wordt je dan ook mee genaaid. Gelukkig weet ik wel zeker dat de shop waar ik kom mij niet gaat staan naaien waar ik bij sta maar hoe het verder zit weet ik eerlijk gezegd ook niet.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 26 feb 2013 22:25

Puur roken zou ik zeggen, of gebruik hasj
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor willemv op 27 feb 2013 12:03

Hoezo ga je minder snel bad als je puur rookt?
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 27 feb 2013 14:14

willemvaag schreef:Hoezo ga je minder snel bad als je puur rookt?

Geen idee, dat zijn mijn ervaringen. Ik heb dat vooral als ik hasj puur rook. Wat ik gisteren voor het eerst geprobeerd hebt is eerst tabak in je bong doen en daarop hasj doen, je word er daardoor ietsje meer stoned van zonder dat je bad gaat.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor willemv op 27 feb 2013 18:58

Was gewoon benieuwd waarom denk dat het wel van de dosering afhangt puur.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 27 feb 2013 20:07

Heeft weinig met dosering te maken, maar met de tabak die je erbij rookt.

Veel mensen (vooral niet rokers) worden draaierig, misselijk en flauw/slap van nicotine.
Door puur te roken vermijd je dit. Feit is wel dat je dan minder stoned word (niet in de zin van onder invloed zijn, maar dat je minder lui/gaar word en wat opgewekter energiek high)

Tabak door m'n bong heen heb ik ook 1 keer gedaan. Daarna nooit meer, die smaak/geur is er niet meer uit te krijgen.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor willemv op 27 feb 2013 21:11

Hmmz zou kunnen weet zelf het fijne er niet van probeer ook maar leegte te vullen :wink:

Ben zelf gestopt met het roken van sigaretten en merk krijg nu iedere ochtend een shagrush bij mijn eerste joint.
willemv
Bewuste gebruiker

Berichtdoor PepTalk op 27 feb 2013 21:39

Haha ik probeer die leegte ook maar weer te vullen met wat ik weet.

En ja, ik rook ook alleen tabak bij een joint en merk die nicotine ook altijd vrij hard.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor gandwarf777 op 23 maart 2013 14:58

Rook gewoon zo weinig dat je er egeinlijk bijna niks van voelt, neem de volgende keer 3 trekjes meer en de keer daarna weer en ga zo door tot je net genoeg ervan voelt om het naar je zin te hebben.
gandwarf777
Belezen gebruiker

Berichtdoor Dadalife op 09 apr 2013 20:45

Ik had van een vriendin van me gehoord dat je altijd als je blowt een pakje dextro (geconcentreerd druivensuiker voor degene die het niet weten :) ) in je jaszak hebben
Als je dan voelt dat je bad gaat gewoon dextro nemen
binnen 10 minuten ben je weer klaar om verder te gaan :rock:
Dadalife
Newbie

Berichtdoor PepTalk op 11 apr 2013 09:47

Voornamelijk omdat na 10 minuten die nicotine rush is verdwenen, en zoete dingen het menselijk brein wat geruststellen.

Het kan wel erg goed helpen tegen wegtrekkers wanneer iemand blowt en nog niets of weinig heeft gegeten.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor SteenS op 11 apr 2013 20:58

Ik raad je echt aan om inderdaad zoals de anderen zeggen een zwakkere wiet te gebruiken, des te meer indica dominanter, hoe beter :P

Plus koop een goed verdampertje, een 'Magic Flight Launch Box' is een goede draagbare verdamper (alleen voor wiet, geen hasj dan gaat het filter verstopt raken), zo bespaar je enorm veel wiet en dat meen ik echt, plus het effect komt veel rustiger aan dan dat als je het rookt, dus kijk uit niet meteen alles gebruiken omdat je niet meteen wat voelt :P
SteenS

Berichtdoor Mehmet189 op 21 sep 2016 22:00

mandragora schreef:Wat meer suikers tot je nemen.... een indica'tje proberen of 50/50?
Hasj kan ook een oplossing brengen....evenals wat minder tot geen tabak erbij gooien.

ja man vroeger ging ik welis bad als ik niks gegeten had en niet echt lekke4lr voelde en wiet ging smoke ben na hasj overgestapt als ik niks eet en ik smoke hasj niks aan de hand voel me alleen juist stonder als ik niks eet soms rook ik wel wat wiet maar dan eet ik gewoon goed komt alles goed
Mehmet189

Berichtdoor oortjes op 22 sep 2016 16:16

Alles gaat om de set&setting.

Probeer een andere soort of ga over op de hasj. Laat je in de shop informeren over welke het beste voor je is.
Zorg ervoor dat je op een chille plek zit waar je je vertrouwd voelt en goed gegeten hebt. Ook kan wat drinken en eten meenemen geen kwaad. Ik heb standaard een flesje water in me tas zitten, als ik weet dat ik ga blowen neem ik soms ook wat eten mee.
Alles zit in je koppie, drugs versterkt je gevoelens en emoties, dus ook de gedachte ''ik ga bad''.
Zelf research doen om meer te weten te komen over wiet is ook fijn, kan je dingen beter uitleggen aan jezelf in je hoofd.

Stop anders even 1-2 weken met blowen en start daarna met een schone lei.

Prijs de heer, rook wat meer :stoned:
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor A$AP_Aether op 16 feb 2017 15:29

Een andere soort zou je kunnen proberen, maar nou vind ik zelf sativa of haze toch wel de leukste wietsoort en volgens mij vind jij dat belangrijk, het leuk hebben. Bad gaan kan zeker door wiet komen, maar de misselijkheid heb ik persoonlijk heel erg van tabak, dus probeer minder tabak, of zelfs puur door een bong of pijpje, rookt minder leuk maar het effect is ook meteen stukken leuker en bovendien kan je zo met weinig wiet al heel lekker gaan.

Het aller aller belangrijkste is. zoals oortjes zegt, de setting. Neem wat lekkers mee en sowieso aaaaltijd wat te drinken meenemen. Waar ik zelf gegarandeerd goed op ga, is een leuk plan. Lekker naar de stad gaan of gewoon iets leuks ondernemen terwijl je high bent, dan heb je het hartstikke leuk en denk je minder aan dat bad gaan.

Laat ons weten hoe het nu gaat en smoke ze :stoned:
The more real you get, the more unreal the world gets. - John Lennon
A$AP_Aether
Newbie

Berichtdoor Purple haze op 26 maart 2017 19:18

Minder sterke wiet gebruiken en tabak gebruiken met geen of heel weinig nicotine. Of hasj roken met veel CBD (buitenlandse hasj heeft dit vaak).
Purple haze
Bewuste gebruiker

Keer terug naar De coffeeshop